Vynechá podniky mimo evropský kontinent. Důvod? Tým nemá na rozšířený kalendář šampionátu dostatek peněz. Jasno nemá ani o jezdeckém složení. Kulhánek nevyloučil, že by se za volentem fabie WRC mohl objevit opět Roman Kresta.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek nečekanou informaci uvedl v rozhovoru pro deník Sport. To by znamenalo, že se Škoda vůbec do rallyeového mistrovství světa 2004 nepřihlásí a bude pouze startovat v podnicích, které si sama vybere - stejně jako další soukromníci a například v předcházejícím roce i Citroën.
Kdyby se totiž do 15. listopadu, kdy končí oficiální termín, do seriálu přihlásila, musela by jet podle pravidel všech šestnáct dílů. "S omezeným programem Škody Motorsport v mistrovství světa přicházíme z jediného důvodu - nedostatku peněz. Mohli bychom ještě měsíc lavírovat a čekat, že získáme silného sponzora, ale to by asi nemělo cenu. Je to tak, jak říkám," uvedl Kulhánek.
Ještě před několika dny o tomto kroku však nechtěli představitelé týmu slyšet. Tiskový mluvčí stáje Roman Meliška na neformálním setkání s českými novináři pouze poukázal na skutečnost, že do MS 2004 se ještě nepřihlásil žádný tým. "Souvisí to s tím, že nejsou známé přesné prováděcí předpisy," řekl Meliška.
V obdobném duchu hovořil i vedoucí motorssportu ve Škodě Auto Petr Kohoutek v rozhovoru pro britský časopis Autosport. "U šesti nebo sedmi změn potřebujeme znát víc detailů. Do té doby nemůžeme nic potvrdit. Nevíme, kolik peněz díky změnám ušetříme a nevíme, kolik budou stát dvě extra rallye," poukázal Kohoutek na skutečnost, že v příští sezoně nebude mít šampionát čtrnáct dílů jako doposud, ale šestnáct.
Podle nejčerstvějšího Kulhánkova vyjádření to však vypadá, že nové fabie se nepředstaví nejen v Mexiku a Japonsku, ale ani na Novém Zélendu, Argentině, Austrálii a na Kypru. Všechny starty se tak uskuteční na evropském kontinentu. "Je to jediné možné řešení," řekl Kulhánek.
Přitom, když v polovině roku tým představoval nový soutěžní model své značky, stanovil si za cíl získat v roce 2005 světový titul. Za tímto odvážným tvrzením si mladoboleslavští stojí i nadále.
"Abychom mohli na nejvyšší příčku skutečně útočit, musíme dostat vůz na špičkovou úroveň. Proto jsme se rozhodli neutrácet za výlety za moře, do zemí, které jsou navíc pro nás obchodně nezajímavé, a peníze raději investovat do kvalitního vývoje v příštím roce. Věřím, že šetříme na správném místě," soudí Kulhánek.
Škoda například ale změnila i svůj plán s nasazením nového motoru do Fabie. Původně měl být vylepšený agregát usazen do vozu již před začátkem nadcházející sezony, podle posledních zpráv se tak ale stane až později.
Finanční úspory či problémy týmu se dotknou i jezdeckého obsazení. Barvy Škody by totiž měl hájit pouze jeden stálý pilot Toni Gardemeister. Ve druhém voze, pokud bude nasazen, by se měli střídat další jezdci. Podle deníku Sport by to měli být Roman Kresta, Jan Kopecký, Harri Rovanpëra a Armin Schwarz, jenž již za tým v minulosti stejně jako Kresta jezdil.
Nejasná je nadále i budoucnost Didiera Auriola, který se k závodění vrátil po přestávce letos a měl Škodě pomáhat zejména s vývojem nového auta. "Vše je v rukou Didiera. Podle smlouvy má on rozhodnout, zda zůstane. Pokud se tak stane, není co řešit. Spíše ale cítím, že u nás skončí," dodal Kulhánek.