Škoda Fabia WRC byla poprvé oficiálně představena veřejnosti v březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Teď prošla homologací, což je proces, který musí povinně absolvovat každý vůz určený pro automobilový sport řízený FIA. Během řízení prověřují zástupci federace, zda vozy odpovídají technickým podmínkách pro MS. Inspektoři FIA byli s veškerými parametry fabie WRC spokojeni.
"Úspěšná homologace byla byla dalším nezbytným krokem ve vývoji auta. Nyní se tedy můžeme věnovat konečným přípravám na premiéru v mistrovství světa," prohlásil ředitel škodováckého Motorsportu Petr Kohoutek.
Model fabia WRC vychází z provedení Škoda Fabia RS. Podmínkou pro soutěžní vůz specifikace WRC je celková délka minimálně 4 metry. To model RS splňuje o 2 milimetry. Ovšem soutěžní automobil je oproti základnímu provedení totálně přepracován, především pro trvalý pohon všech kol.
Základní motor použitý v soutěžní verzi musí být podle pravidel součástí nabídky značky, ale není podmínkou, aby byl nabízen v modelu vybraném pro stavbu vozu WRC. Škoda vybrala pro fabii WRC agregát známý již z octavií WRC - přeplňovaný dvoulitr s 20 ventily.
Homologací fabie současně končí možnost nasazení vozu Škoda Octavia WRC v továrním týmu v rallye světového šampionátu. Předpis FIA totiž neumožňuje návrat tovární stáje ke staršímu modelu. Ovšem octavia WRC může nadále startovat v soukromých týmech.
Škoda Fabia WRC absolvovala první velký asfaltový test v německém Bitburgu. |