Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


F1 se vrací na rychlejší a atraktivnější Silverstone

Nový okruh F1 v britském Silverstonu. Přistavěný před sezonou 2010 byl úsek mezi zatáčkami 11 a 16. | foto: FIA

8 2010
Přestavby okruhů F1 znamenají v poslední době zvýšení bezpečnostních parametrů na úkor atraktivnosti pro jezdce i diváky. Výjimkou z pravidla je renovovaný britský Silverstone, který je delší, rychlejší a nabízí více možností k předjíždění.

Jedna zatáčka navíc oproti původním sedmnácti přibyla na trati okruhu v britském Silverstonu, kde se o nadcházejícím víkendu pojede desátý díl seriálu mistrovství světa formule 1.

Charakteristika trati

Délka okruhu: 5,891 km.
Délka závodu: 52 kol = 306,747 km.
Vítězové minulých závodů: 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Juan Pablo Montoya, 2006 - Fernando Alonso (Šp./Renault), 2007 - Kimi Räikkönen, 2008 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2009: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull).

Na tradičním místě se pojede i přesto, že podle původních záměrů mělo dojít ke změně dějiště a již letošní závod se měl jet v severoanglickém Donington Parku.

Silverstone byl totiž ještě před rokem na pokraji vyřazení z kalendáře závodů formule 1 a britskou Grand Prix měl místo něho hostit právě Donington. Finanční problémy znemožňující přestavbu trati v Doningtonu ale napomohly Silverstonu k opětovnému získání pořadatelství. Závod se zde má jezdit minimálně dalších 17 let.

Zrenovovaný okruh je nyní delší a má také nabízet více příležitostí k předjíždění; původní délka 5,141 kilometru se protáhla na 5,891 kilometru.

Místo 60 se tak pojede jen 52 kol. Nejzásadnější změnou prošla pasáž mezi zatáčkami Abbey a Brooklands, kde došlo k prodloužení trati. Nejvyšší rychlosti by však i nadále měli jezdci dosahovat před sedmou zatáčkou Stowe, kde budou atakovat hranici 300 km/h.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze