Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský ovládl Brno bez ztráty, titul v Super 2000 je o kus blíž

Michal Matějovský na okruhu v Brně | foto: Karel Hrnčíř

9 2015
Toužené prvenství v kategorii je opět blíž. Navíc po triumfu v závodě, který je pro české závodníky nejprestižnější. Hradecký automobilový závodník Michal Matějovský totiž na brněnském autodromu v rámci čtvrtého pokračování Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) ovládl svoji kategorii Super 2000 TC2 a dva podniky před závěrem seriálu si tak upevnil ve své třídě vedoucí postavení.

Před svým největším soupeřem Švýcarem Riklim má nyní luxusní náskok osmnácti bodů. „Ještě ale není nic hotového, ve hře je ještě dost bodů,“ upozorňuje hradecký závodník.

V Brně si na své konto připsal maximální počet bodů, tedy 23, o osm víc než Rikli. Třiadvacet bodů bude ve hře i za necelé dva týdny v belgickém Zolderu, kde se jede předposlední závod, a dokonce dvojnásobný počet v polovině října v italské Perguse, kde je na programu finálový závod.

I proto bylo pro pilota týmu Křenek Motorsport na domácím brněnském okruhu důležité zvýšit svůj náskok co možná nejvíce. Podařilo se mu to náramně, spíše než se konkurenty ve své kategorii totiž měřil síly s borci, kteří jezdí se silnějšími vozy.

Do úvodního klání vyrážel z osmého místa na roštu a kolem něj se průběhu závodu pohyboval. „Vše probíhalo v pořádku, akorát na konci trochu odcházelo obutí, ale to je asi přirozené. Postoupil jsem na sedmou příčku, jenže pak se kolem mě přehnal Ronny Jost. Přiznávám, že jsem s ním tolik nebojoval, šlo mi spíš o pole position do druhého závodu,“ uvedl Matějovský.

To se mu podařilo a ve druhé jízdě vodil celé pole dokonce dvě kola. „Trochu mě překvapilo, že jsem tak dlouho zůstal v čele. Přečkal jsem úvodní kolo, které bývá hodně složité, a ve druhém, kdy jsem si už zahřál gumy, jsem o pár tisícin dokonce překonal čas z měřeného tréninku,“ řekl hradecký jezdec.

Pak se sice deficit koňských sil projevil a český reprezentant postupně klesl na páté místo, ale mezi nejlepšími se držel. „Měl jsem výhodu, že konkurenčním seatům se jako předokolkám dříve opotřebovaly gumy, takže jsem byl schopen se udržet vpředu. Absolvoval jsem několik soubojů, naštěstí ve stylu auto na auto a ne plech na plech. Mít úplně pobouchaného bavoráka by bylo zbytečné, za necelých čtrnáct dní máme další závody v Zolderu,“ poznamenal Matějovský.

Brněnský úspěch si cení o to víc, že se mu tam při posledním závodě před dvěma lety moc nedařilo. „Měl jsem co napravovat a jsem rád, že se to takhle dobře podařilo,“ liboval se vedoucí závodník své kategorie Evropského poháru.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze