Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pilot Petr Fulín a Seat míří do třetí sezony ETCC

Nový vzhled Fulínův vůz Leon Cup Racer TCR nastoupí do sezony v nových barvách. W | foto: WWW.THE22FULDA.COM¨

27 2017
Úspěšné spojení plaského závodníka Petra Fulína a značky Seat bude pokračovat i v letošní třetí sezoně evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC. Přidá Fulín ke dvěma titulům šampiona třetí?

Petr Fulín získal na voze Seat Leon Cup Racer TCR v uplynulých dvou sezonách hned několik významných titulů: jednak dvakrát získal titul vicemistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC. K nim navíc ještě přidal dvě výhry v soutěži Zlatý volant. Ještě před tím však získal dva tituly mistra, a to za stáj Křenek Motorsport s vozem BMW 320si. Třetí ročník bude opět ve znamení podpory Fulína českým importérem vozů značky Seat.

Pro českého fanouška závodů bude mít letošní účast Fulína ještě zajímavější průběh. Finálový závod ETCC se totiž pojede začátkem října na české půdě na okruhu v Mostě. „Mám velkou radost, že s Petrem Fulínem vstupujeme do třetí společné sezony ETCC,“ říká Aleš Novák, ředitel divize Seat společnosti Porsche Česká republika, která vozy španělské značky do Česka dováží.

Petr Fulín dělal Seatu v uplynulých dvou sezonách radost. Titul mistra mu dvakrát utekl jen o vlásek. „Věříme, že v nadcházející třetí společné sezoně se Petrovi s naší podporou podaří mistrovský titul získat,“ dodává Aleš Novák.

Do třetí sezony nastoupí vůz Leon Cup Racer TCR v nových barvách. Fulín je zároveň jednoznačně nejlepší český okruhový jezdec. V novém ročníku šampionátu ETCC bude tento rodák z Plzně bojovat o titul na leonu, jehož přeplňovaný dvoulitr TSI poskytuje výkon 330 koní.

Motor je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Chybět nebude ani účinná aerodynamika, která je pro úspěch závodního vozu klíčová. Jen pro zajímavost – závodní Seat Leon krotí brzdy, jejichž přední kotouče mají průměr 378 milimetrů.

Pro příznivce Seatu je zajímavé, že i sériový Leon Cupra 300 poskytuje motor o výkonu jen o 30 koňských sil nižší než závodní speciál. Jde o nejvýkonnější Seat, jaký kdy Španělé sériově vyráběli. Pravdou je, že v druhé generaci Leonu existovala i verze Cupra R 310, jejíž motor nabízel o 10 koní více. Ta ovšem nebyla sériová. Jednalo se o speciální verzi odladěnou ve spolupráci Seatu a německého tradičního specialisty na úpravy vozů koncernu VW, firmy ABT Sportsline.

Stejně jako v loňské sezoně i v té letošní se pojede celkem šest závodů. První klání se uskuteční o víkendu 28. až 30. dubna v italské Monze. Následovat bude víkend 12. až 14. května na maďarském Hungaroringu. Další v řadě bude Nürburgring a poté portugalský okruh Vila Real, kterým se uzavře první část sezony. Po letní přestávce se auta a závodníci opět sejdou v belgickém Zolderu a finálový závod se odehraje o víkendu 6. až 8. října v již zmíněném Mostě.

„Jsem moc rád, že jsme znovu oprášili spolupráci s českým zastoupením značky Seat. Zima byla jako každý rok pořádně dlouhá, takže se těším, až začneme závodit. Příští víkend do toho s celým týmem dáme maximum, na všechny kluky z týmu se moc těším!“ říká před startem sezony Petr Fulín.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze