Norisring je krátká, až primitivní závodní dráha, připomínající v mnohém ohledu starý Mostecký okruh. Kombinace dlouhých rovinek a úzkých vlásenek z této dráhy kolem Hitlerovy kamenné tribuny ovšem udělala poslední trať Evropy, na které fandové mohou vidět monoposty opravdu "závodit".
Oba napínavé závody evropské F3 to tento víkend výborně potvrdily – i když se pole tohoto ještě nedávno věhlasného šampionátu prezentovalo s nejmenším počtem vozů všech dob: na okruh u Dutzenddeichu se seřadilo jen 12 monopostů!
V sobotním vedru se prosadil lídr mistrovství Montara z týmu Signature-VW. Na záda mu při tom ovšem téměř celý závod dýchal výborně naladěný Fin Valtteri Bottas z rivalizující stáje ART-Mercedes.
Za nimi se pořadí měnilo téměř v každém kole a fandové na vyprodaných tribunách nad vlásenkou Grundig si přišli na své. Hlavně ve 27. kole, když se formulí 3 poněkud přetížený Mathias Laine snažil bránit pozici před Juncadellou a poslal Španěla do Francouze Marroca. Na trať musel vyjet safety-car a obnovený start využil domácí Wittmann, aby posunul Bottase na třetí pozici a postaral se tak o dvojitý triumf Volkswagenu.
Díky tomu, že se Norimberský Motorsport Club po válce rozhodl využít nedozírné betonové plochy Reichsparteitagu coby závodní dráhy, čekal na stotisícové publikum i v neděli závod F3, který se svým svěžím charakterem odlišoval od notoricky známých procesí na "moderních" tratích světa.
Málo talentovaný Fin Laine, který je ze zcela nejasných důvodů chráněncem akademie rallyové legendy Juhy Kankkunena, udržel vedení jen pár metrů, než se kolem něj prohnali lépe diponovaní piloti. Překvapil především maličký Roberto Merhi, který se usadil na špičce před Simsem a Bottasem. Zajímavý byl ale především postup sobotního vítěze Mortary. Pilot francouzské stáje Signature vyrazil z osmé pozice, po prvním kole byl pátý, po druhém čtvrtý a po sedmém již hrozil kolegům ze třetí příčky.
Merhi udržel vedení jen do pátého okruhu, kdy jej ve vlásence vybrzdil Alex Sims. Angličan ovšem v první polovině závodu zacházel příliš nešetrně se svými pneumatikami a nedokázal své tempo udržet. Mnohem lépe si své síly rozvrhl jeho týmový kolega, Williamsova trojka Valtteri Bottas. Fin převzal krásným manévrem vedení a jel si pro své letos první vítězství.
Vhod mu při tom přišla i skutečnost, že se o druhou pozici za ním rozvinul svěží boj mezi Simsem, Mortarou a Wittmannem. Bývalý pilot GP2 Mortara při tom jednou ve vlásence brzdil příliš pozdě a šťouchl do Simse. Oba na vteřinku opustili ideální stopu a z toho okamžitě těžil Marco Wittmann.
Podobně zajímavým soubojem o šesté místo zkrášlili nedělní dopoledne divákům i Juncadella, Laine, Pla a Munoz.
Příštím podnikem Evropské formule 3 bude za měsíc závod na Nürburgringu, kde o pořadí v cíli rozhodne už postavení na startu. Fandové předjíždění si prostě musí rok počkat – na Norisring 2011.
Evropská F3 na NorisringuSobotní závod: Nedělní závod: Celkový stav Evropské F3: |