Etapa nebyla klasicky "dakarská", připomínala spíš závody WRC. Některé úseky trati byly z bezpečnostních důvodů vyznačeny páskou, takže s navigací neměli jezdci problémy. Byla to taková zahřívačka. I přesto už některé favority trápily technické potíže.
Oceňuji nádherné přírodní scenérie. Trošku organizační problémy jsou v bivacích, ten v Cordobě je na malém výstavišti, kde je nedostatek prostoru pro všechny týmy. Tovární tým VW a tým BMW zaberou svojí technikou "polovinu" bivaku a na ostatní již moc prostoru nezbývá.
Deník Ivo Kaštana |
Technický pokrok jde dopředu a tak už několik posledních ročníků může každý, kdo má přístup k internetu, sledovat svého favorita, či týmového kolegu. Technika je dobrý pomocník, pokud funguje, v opačném případě může mnoho lidí dovést k šílenství.
Hned při první etapě se jezdci mého týmu Štefanu Svitkovi vytřepal napájecí kabel ke sledovacímu systému IRITRACK a Števo nadobro zmizel z internetové animace. Objevil se, až když projel cílem. Pro mnoho lidí z jeho okolí to byl jistě šok a chvíle napětí.
Je třeba počítat se všemi variantami, ale tohle je jasný důkaz toho, že pokud svého favorita nenajdete na internetu v průjezdních kontrolách, nemusí to vždy znamenat problém.
Několikrát jsem zažil i situaci, kdy jsem se z internetového systému ztratil sám, moje žena seděla v bivaku celá nervózní přilepená na obrazovku počítače a já jí zatím klepal na rameno, i když jsem měl trčet někde v polovině etapy.
Druhá etapa bude hodně podobná té z minulého ročníku, jen v opačném směru. Zatím stále o nic nejde a mezi závodníky jsou jen minimální časové rozdíly.
Stále se ale nemohu zbavit pocitu, že argentinský Dakar nemá s tím africkým nic společného. Postrádám hlavně zvláštní atmosféru.
Ivo KaštanKouzlo dálkových rallye objevil po 15 letech závodění v motokrosu, enduru, kartingu a formuli 1600 při Master rallye Paříž - Peking 95. |