Co pilot, to jiný volant
Před výjezdem na sosnovskou dráhu si protřelý Eriksson a dravý mladík Gardemeister se svými spolujezdci osahávali vozy zevnitř. "Každý závodník i kopilot potřebuje své. Potřebuje se v autě cítit pohodlně a bezpečně, takže naši technici s posádkami konzultovali každý detail, aby vše sedělo," líčí šéf týmu Pavel Janeba.
Při takové přípravě nejde pouze o ideální sedačku ale třeba i o volant. "Je to pochopitelné, nároky při soutěžích jsou obrovské a jezdec se nemůže zdržovat myšlenkami, že mu něco nesedí," vypráví Janeba. Nováčci stáje dnes jezdí s tím, co zbylo po předchůdcích Arminu Schwarzovi a Brunu Thirym, požadované části vnitřku auta či různé pomůcky tým objednal u speciálních výrobců.
Sosnová, Bělá, Francie... Vánoce
Program posádek je nabitý. Po Sosnové se zelenobílý tým stěhuje na svůj testovací okruh v Bělé pod Bezdězem, kde pobude dva dny. Příští týden chce Janebova ekipa vyrazit za sněhem. "Podle počasí pojede buď do Rakouska, Krkonoš či na Slovensko. Rozhodneme se na poslední chvíli," říká Janeba. Poslední zkoušky před Monte Carlem se uskuteční ve Francii, kde se tým usídlí v době od patnáctého do devatenáctého prosince.
Třetí pilot stáje Roman Kresta se zúčastní až francouzských testů. V Sosnové si Eriksson a Gardemeister zvykají na chování vozu. "Máme několik verzí centrálního diferenciálu, takže jezdci si budou moci vyzkoušet základní nastavení aut na asfaltu, jak se vozy chovají v zatáčkách, při brždění," líčí Janeba.
Oslaví se Nový rok a rychle do Švédska
Posádky budou mít o Vánocích a pak do konce roku volno, ale technici s mechaniky budou v dílnách stavět vozy. Hned po Novém roce se stáj vydá do Švédska. "Musíme se připravit na únorovou Švédskou rallye, která je velmi specifická, rozdílná od Monte Carla," říká Pavel Janeba.
Ve Skandinávii má tým pobýt nejméně šest dní, aby každý ze tří pilotů měl alespoň dva dny na vyzkoušení stroje na zasněžených šotolinových cestách.
Mladý Fin Toni Gardemeister si na Švédskou rallye věří. Se Škodou Octavií WRC chce dojet v eltiní šestce. |
Fin Toni Gardemeister při prvním testování škody |
Auto na okruhu |