Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Epilog v Brně patřil britské posádce

11 2003
Brno - Závodem Epilog skončila letošní sezona na Masarykově okruhu. Poslední šestihodinový závod cestovních automobilů vyhrála posádka z Velké Británie. Dave Gooding, John Taylor a Rory Passey ujeli 142 okruhů a dosáhli průměrné rychlosti 127,741 km/h. Vítězná britská trojice se do čela průběžné klasifikace probojovala až po pěti hodinách závodu a těsné vedení si už udržela.

Epilog se odehrál pod taktovkou vozů BMW M3, které obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.

Druzí se ztrátou jednoho kola dojeli do cíle Petr Kačírek s Marcelem Kusínem a třetí
skončili se stejným počtem okruhů Jan Vonka s Petrem Vencálkem.

Smůla postihla letošního mistra Evropy v závodech automobilů do vrchu Roberta Šenkýře, jenž ještě 65 minut před koncem závodu vedl s náskokem jednoho okruhu před pozdějšími celkovými vítězi z Velké Británie.

"Odstoupili jsme kvůli banální závadě. Na předních kolech se nám zcela probrzdili destičky. Auto jsem dával dohromady na poslední chvíli a stačil s ním odjet jen část
pátečního tréninku. Přesto jsem spokojen, neboť se mi vydařil po delší přestávce návrat na okruhy," uvedl Šenkýř.

Letošní Epilog byl pohřebištěm favoritů, kteří byli nejrychlejší v tréninkových jízdách a vypracovali si nejlepší postavení na startovním roštu.

Hlavní adepti na prvenství Milan Maděryč a Petr Majer na voze Audi A4 sice ztratili hodně času, když hned ve třetím okruhu zajeli do kačírku mimo trať, přesto se výborným výkonem propracovali po třech hodinách na první místo.

V závěru ale kvůli poruše motoru museli odstoupit. Stejný osud potkal i trojici Dan Michl, Jaromír Jiřík a Josef Michl, které zradila spojka.

"Pokusili jsme se závadu opravit, bez spojky se jet nedalo. Dokonce jsme vyměnili i převodovku a chtěli alespoň zajet nejrychlejší kolo, ale ani to se nám nezdařilo," uvedl Josef Michl.

Technická závada vyřadila rovněž další favorizovanou trojici Rudolf Machánek, Miroslav Konopka a Jaroslav Honzík, která s vozem Porsche 911 byla v čele v úvodních dvou hodinách a probojovala se na první místo ještě po čtyřech hodinách boje.

Kuriózně naopak vypadla ze hry trojice Rakušanů Wolfgang Stöhr, Zoltan Georg a Manfred Jurasz na silném voze Porsche GT. Stöhr nedbal signalizaci, že má zastavit v depu na dotankování a zůstal bez kapky benzinu stát na trati.

V konkurenci silných vozů drželi překvapivě krok Petr Peterka, Martin Jerman a Jiří Mičánek junior, kteří s výkonnostně slabším vozem Ford Puma skončili na sedmém místě v absolutní klasifikaci a vyhráli třídu do 2000 ccm.

Výsledky
Absolutně:
1. Gooding, Taylor, Passey (Brit./BMW M3) 142 kol (prům. rychlost 127,741 km/hod.), 2. Kačírek, Kusín (BMW M3) -1 kolo, 3. Vonka, Vencálek (BMW M3) -1 kolo, 4. Paseka, Gottwald (Škoda Fabia) -5 kol, 5. Piller, Válek, Zdražil (BMW M3) -6 kol, 6. Zottl, Johan (Rak./Citroen Saxo) -9 kol, 7. Peterka, Jerman, Mičánek (Ford Puma) -9 kol, 8. Skála, Prokop, Zigo (Ford Puma) - 10 kol.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze