Helmut Zwickl také říká: "Sobota 26. července 2008 bude kouzelným dnem automobilového sportu, který se v této kvalitě již nebude opakovat."
Bezplatnou návštěvu štýrského Gröbmingu lze každému příteli automobilového sportu jen a jen vřele doporučit. "Odskok za hranice" by měl vlastně být i pro každého českého fandu formule 1 samozřejmostí. Pole startujících a hostí totiž zdaleka převyšuje to, co bylo a kdy bude v Rakousku k vidění.
Přijedou velká jména
Průjezdu městečka Gröbming (při kterém jsou diváci tak blízko dráhy, že si mohou s legendami v kokpitech doslova plácnout) se zúčastní tito hrdinové závodních drah: nejlepší pilot F1, který se nikdy nestal mistrem, Sir Stirling Moss, pojede se svou půvabnou chotí Lady Susie v Mercedesu 300SLR. Ex-pilot F1 Hans-Joachim Stuck osedlá "stříbrnou rybku", Auto Union z 30. let po svém legendárním otci Hansovi.
Bývalý tovární pilot Ferrari a McLarenu, majitel stáje Toro Rosso, Gerhard Berger vyrazí v Lotusu 49, se kterým roku 1970 dobyl titul jeho krajan Jochen Rindt. Další bývalý smluvní jezdec Scuderie, legenda z Le Mans Derek Bell, pojede na prototypu Porsche 908. Jochen Mass, který již triumfoval jak v Grand Prix, tak i v Le Mans, povede starý benz z roku 1908.
Hvězda volantu 60. let, Ital Nino Vaccarella, se jako před 40 lety objeví v kokpitu Alfy Romeo Tipo 33. První žena dějin formule 1 Maria Teresa de Filippis v Gröbmingu znovu osedlá výborný Maserati 250F. Dřívější pilot Brabhamu a ATS, mistr F2 roku 1979 Marc Surer, pojede na Wolfu-F1 po Jamesi Huntovi.
Švédská naděje F1 70. let, Reine Wisell, se objeví za volantem Porsche 908. Vítěz Le Mans roku 1970 a týmový kolega Fangia u Mercedesu Hans Herrmann znovu vyzkouší Mercedes 300SL a dva piloti, kteří mají na svém kontě po jediném startu v F1, se projedou na Ferrari 500 a BMW M1: Švýcar Jo Vonlanthen a Rakušan Dieter Quester.
Třídenní rallye vyrovnanosti
Někteří z právě jmenovaných se zúčastní kompletní třídenní rallye vyrovnanosti. Moss a Mass na mercedesu, Bell na porsche, Stuck na DKW a Quester na BMW. Tam se jim postaví i další velká jména především ze sektoru rallye: mistr světa Björn Waldegaard pojede stejně tak jako mistr volantu Rauno Aaltonen na Porsche 911. Spolujezdec velkého Waltera Röhrla, Christian Geisdörfer, na ferrari a sedminásobný mistr světa sidecarů Rolf Biland na chrysleru.
Již tato jména sama o sobě jsou dostatečným důvodem pro letní výlet do Štýrska, celému podniku ovšem nasadí zářivou korunu již dříve zmíněné setkání "Klubu pilotů F1". V sobotu odpoledne se proto mezi fandy vmísí i legenda 50. let, pilot Ferrari a Vanwallu Tony Brooks, Ferrariho bývalý pilot Nanni Galli, krotitel prvních Tolemanů-Hart-F1 a mistr Evropy F2 Brian Henton, bývalý manažer Renaultu F1, muž který od rallye přes prototypy až po F1 jezdil ve všem, co má čtyři kola Gerard Larrousse, vítěz Le Mans a pilot BRM-F1, dnešní ředitel Red Bullu Dr. Helmut Marko, další ikona F1 z 50. let Gino Munaron, legenda Le Mans a známý "testovač svodidel drah GP" Henri Pescarolo, zástupce ze zlaté britské éry monopostů 60. let Peter Westbury a k tomu dřívější manažeři F1 stájí Renault a McLaren, Jean Sage a Jo Ramirez.
Letošní návštěvníci Ennstal Classic nebudou vědět, kam se podívat či kam skočit dřív a přinejmenším návštěvu Chopard GP v Gröbmingu by si měl dát každý obdivovatel Räikkönena, Hamiltona a spol.
Zwickl má pravdu, když hovoří o neopakovatelné příležitosti...