Závod v Daytoně se pojede dvacátého sedmého ledna příštího roku. To je termín přesně mezi závody A1GP na Novém Zélandu a v Austrálii.
"Tomášův úspěch nám trošku zkomplikoval situaci u týmu," připustil Antonín Charouz. "Musíme nějak vyřešit otázku, jak tyto závody obsadíme. Buďto vše odjede Jarek, nebo jej doplníme o mladého jezdce," přemýšlel nahlas manažer s dovětkem, že případným druhým závodníkem by byl zřejmě jeho syn Jan.
Přes tyto drobné lapálie však celý tým nová výzva pro Tomáše Engeho všechny potěšila. Také jezdec je po návratu z Floridy nadšený. "Je to docela hravé auto," popisoval své seznámení s prototypem Riley & Scot MK XI. "Je to pěkná formule, dobře se ovládá. S Austin Martin je na dráze daleko větší práce."
Přestože času k testování neměl Enge příliš, brzy se s vozem důkladně seznámil. "Na vůz jsem si zvykl rychle. Bohužel nebylo dost prostoru na zkoušení, jezdil jsem prakticky jenom hodinu. Podle našich měření jsem jezdil druhý až třetí čas, ale nikde nebyly k dispozici oficiální výsledky, takže to nemám potvrzené," litoval.
Testy však dopadly na výbornou, tým Samax Motorsport Engeho pro závod angažoval. V Daytoně by měl vytvořit pár se známým Patrickem Carpentierem. "Spíše si ale myslím, že nakonec pojede Carpentier na druhém voze," přemýšlí Enge.
Vozy, na kterých se jezdí GrandAm, nejsou od jednoho výrobce. "Prakticky jsou tam stejná šasí, ale dělají je čtyři výrobci," vysvětluje Charouz. "Motory vycházejí ze sériových a dodává je sedm výrobců. Všechny motory však mají omezený výkon, aby byla záruka vyrovnanosti."
"My jsme měli motor Pontiac, osmiválec, ale měl omezený výkon na maximálně osm tisíc otáček," doplnil Enge, který se těší na vánoční odpočinek u rodičů.
Zřejmě hned prvního ledna již totiž odletí do Ameriky na testování a přípravu před závodem v Daytoně.