Vyhrát! Ne, to je vtip. Důležité bude neudělat chybu a vyvarovat se nebezpečné situace. Měl bych pokračovat v tom, co jsem předvedl v Monze. Hlavní je dojet do cíle.
V Itálii měl váš tým obrovské problémy s technikou. Nebojíte se, že by se mohly opakovat?
Vůz je to jediné, čeho se obávám. Technické problémy s motory byly hodně nepříjemné. Naštěstí se mi v závodě vyhnuly, ale doplatil na ně stájový kolega Frentzen.
V Itálii jste se postupně zlepšoval, neustále jste zrychloval. Bude to v USA podobné?
V pátečních trénincích bude nejdůležitější dobře nastavit vůz a naučit se trať. Rychlost nebude tak důležitá. V sobotu už bych měl na rychlosti přidávat. Věřím, že v průběhu celého víkendu i závodu se budu pořád zlepšovat.
Jak jste se na nadcházející závod připravoval?
Měl jsem volno, odpočíval jsem. Potřeboval jsem to, protože hlavně týden před prvním závodem v Monze byl pro mě hodně náročný, hlavně psychicky. Naopak na fyzičku jsem čekal větší nápor. Po závodě už po mě nikdo nic nechtěl, tak jsem toho využil. Nabral jsem dost sil do zbývajících dvou závodů. Byl jsem s přítelkyní Petrou a odpočíval jsem aktivně, sportoval jsem.
Piloti F1 se na závody často připravují i před obrazovkou počítače. Vyzkoušel jste si okruh v Indianapolis stejným způsobem taky?
Vyzkoušel. Několikrát jsem ji projel na PlayStationu a testoval jsem i okruh v japonské Suzuce, kde sezona formule 1 končí. Ve hře je to jednoduché, když vyjedu mimo trať, tak se zase vrátím. V opravdovém závodě musím být mnohem opatrnější.
Závod v Indianapolis bude probíhat za přísných bezpečnostních opatření. Nemáte strach?
Všechen teror je snad už za náma. Můžeme doufat, že vše bude lepší.
Do Spojených států letíte ve středu, přitom jste měl odcestovat už v pondělí, proč jste nejel?
Nevím proč, není mi to známo. Oznámil mi to manažer Charouz.
Nebude vám dělat problémy časový posun a aklimatizace? Říká se, že nejhorší je třetí den a zrovna v sobotu pojedete důležitou kvalifikaci.
Doufám, že to nebude tak hrozné. Když jsem před dvěma lety jel v Americe závod série American Le Mans, měl jsem podobný program a žádné problémy mi to nedělalo.
Odlétáte zítra brzy ráno, co máte v plánu dnes večer?
Čeká mě ještě jedna sponzorská akce a pak se konečně posadím k počítači. Vyčistím si mailovou schránku, kterou jsem neotevřel už několik dní a prohlédnu si na netu mé oblíbené stránky.
Odjíždíte bez manažera Charouze i bez rodičů, kteří také v Itálii nechyběli.
V Monze byli všichni hodně nervózní, kdežto já jsem byl klidný. Pozorovat jejich nervózní výrazy bylo zábavné. To mi bude chybět.
Tomáš Enge s vozem stáje Prost při Velké ceně Itálie |