Enge přitom závod začal báječně. Z páté pozice fantasticky odstartoval a odvážným manévrem na kluzké části dráhy vyšachoval Webbera i Bourdaise. Od začátku vedl Wilson před Mauriciem, Enge vodil na třetím místě skupinu několika pilotů vedenou Webberem.
Ten na Čecha téměř bez ustání tvrdě dorážel, byla to nejpoutavější bitva závodu, jenže trvala jen do 24 kola. V cílové zatáčce, místě, kde byl Webber vždy velmi blízko rudému vozu Engeho, se Liberecký závodník dostal mimo ideální stopu. Na špinavém asfaltu uklouzl, čehož využil Webber i Bourdais.
"Po několika kolech od startu jsem měl problémy se zadními brzdami, kvůli kterým se mi blokovala zadní kola. V první zatáčce jsem později mále vyletěl, tak jsem postupně v kokpitu přelaďoval tlak brzd na přední kola a snažil jsem se brzdit dříve," uvedl Enge. "Mimo stopu jsem se v osudný okamžik dostal právě pro zablokování zadních kol."
Rozhodující okamžik závodu měl pro Engeho dohru. Čech totiž ve chvíli, kdy jej Webber podjížděl vnitřkem, zatočil volantem směrem k vozu Australana a zároveň do něj strčil pravým předním kolem. Vypadalo to jako záměr, ovšem jezdec má jiný názor.
"Komisaři se přišli ještě během závodu vedení týmu omluvit s tím, že mě potrestat prostě museli," líčí Enge. "Říkali něco jako pardon, ale snažíme se vysvětlovat jezdcům formule 1, aby bojovali bezpečně, tak jsme se jim snažili ukázat, jak budeme postupovat také vůči nim."
Maršálové povolali Engeho do boxů k trestu deseti vteřin stop and go. Enge se vrátil na dvanáctém místě. V minulých závodech závodníci předváděli ještě mnohem větší prohřešky a potrestáni nebyli, ale to na ničem nic nemění.
Chyboval také Webber, když pět kol před cílem skončil po hodinách se ztichlým vozem. Snažil se dohnat druhého Mauricia.
Wilson dosáhl třetího vítězství a získal dvacetibodový náskok na druhého Webbera. Do konce sezony zbývají dva závody, ve hře tedy zůstává dvacet bodů. Enge zůstal třetí a na Webbera mu scházejí tři body.
Engeho a Wilsonova stáj Coca-Cola Nordic si jež dnes zajistila titul v hodnocení týmů. Je to pro ekipu Dereka Mowera a jeho syna Chrise historický úspěch.
VC Maďarska vozů F3000:
1. Wilson (Brit./Nordic Racing) 58:00,190, 2. Mauricio (Braz./Red Bull Junior) -5,594, 3. Bourdais (Fr./DAMS) -8,493, 4. Friesacher (Rak./Red Bull Junior) -14,528, 5. Pantano (It./Astromega) -16,751, 6. Leinders (Belg./KTR) -20,927, 7. Ricardo Sperafico (Braz./Petrobras) -41,352, 8. Piccini (It./European Minardi) -43,475, 9. Lancieri (It./Durango) - 51,127, 10. Garcia (Šp./Durango) -56,221, 11. Enge (ČR/Nordic Racing) -1:00,869.
Průběžné pořadí po deseti závodech:
1. Wilson 59 bodů, 2. Webber (Austr./Super Nova) 39, 3. Enge 36, 4. Bourdais 25, 5. Pizzonia (Braz./Petrobras) 22, 6. Leinders 14.