„Tento víkend nám vyšel perfektně, k úplné spokojenosti mi chybí pouze nejrychlejší kolo závodu," řekl Enge. „Měl jsem dobrý start a to byla více než polovina úspěchu. V prvních dvou kolech jsem si vyjel více než dvousekundový náskok na Toccacella a to bylo velmi důležité. Pak jsem se snažil jet rychle, ale zároveň jsem šetřil pneumatiky, hlavně ty zadní. To se mi poté vyplatilo ve druhé polovině závodu, kdy jsem si vybudoval náskok přes pět sekund."
"Bezchybné, skvělé, jsem šťastný," řekl Engeho manažer Antonín Charouz, který závod sledoval od stolu s Bernie Ecclestonem a šéfem týmu BAR Davidem Richardsem. "Byl jsem překvapený, jak pana Ecclestoneho závod i Tomáš zajímal."
Za Engem dojeli piloti týmu Coloni, Italové Enrico Toccacelo a Giorgio Pantano. Pátý skončil Čechův kolega Švéd Björn Wirdheim a šestý dojel Ricardo Sperafico z týmu Petrobras. Enge má nyní 51 bodů, druhý Bourdais 49, třetí Pantano má bodů 38.
Maďarský závod přinesl krátce před závěrem obrovské drama, ve kterém šlo o život jezdců i traťových maršálů. Do Brazilce Maria Haberfelda jedoucího na šestém místě zezadu narazil v zatáčce jeho krajan Antonio Pizzonia a už to létalo: Haberfeld se kataputloval do divokých salt a měl obrovské štěstí, když nezraněn dopadl na kola.
Pizzoniova lola ale zůstala na trati. Když se maršálové snažili voz odstranit, přiřítila se skupina dalších pilotů. Američan Derek Hill situaci nezvládl a narazil do stojícího auta, ve chvíli, kdy u něj byli maršálové. I ti měli štěstí, měli rychlé nohy a uskočili.
Na trať musel safety car, což bylo špatné znamení pro Engeho a voda na mlýn značky Bourdais. Zpomalovací vůz odbočil ve chvíli, kdy do cíle zbývalo pouhé jedno kolo. Enge restart zvládl bezvadně. Bourdais se zbylý okruh snažil dostat na třetí místo před Pantana, ale neriskoval zbytečně, takže raději zůstal čtvrtý.
"Vyjetí Safety caru mi samozřejmě moc nepomohlo, ale přesto jsem si věřil. Soustředil jsem se na restart závodu a pak už Toccacelo neměl šanci," poznamenal Enge.
„Jsem rád, že jsem tady zvítězil, v minulosti se mi na Hungaroringu moc nedařilo. Pro šampionát to byl velmi důležitý výsledek. Teď jej musím ještě potvrdit ve dvou zbývajících závodech," dodal jezdec, který vítězství věnoval lidem bojujícím s přírodním živlem: „Je mi jasné, že spousta lidí doma má teď jiné starosti než sledovat závody. Snad jim mé dnešní vítězství udělá aspoň trochu radost a pomůže jim v těchto obtížných chvílích."
Do konce sezony zbývají závody ve Spa, za čtrnáct dní, a v Monze za další dva týdny
Výsledky, 10. závod F3000 v Maďarsku:
1. Enge (Arden) 59:24,642 min., 2. Toccacelo -1,187, 3. Pantano (oba It./Coloni) -2,709, 4. Bourdais (Fr./Super Nova) -3,105, 5. Wirdheim (Švéd./Arden International) -5,208, 6. Ricardo Sperafico (Braz./Petrobras Junior) -5,799
Celkově:
1. Enge 51 bodů, 1. Bourdais 49, 3. Pantano 38, 4. Rodrigo Sperafico (Braz./Durango) 20, 5. Pizzonia (Braz./Petrobras Junior), Haberfeld (Braz./Astromega) a Wirdheim všichni 18.