Zjistit, co způsobilo technickou závadu na monopostu, bude jeden z hlavních bodů činnosti Engeho mechaniků. "Teprve prohlídka vozu nám ukáže, co bylo příčinou havárie. Fyzicky necítím žádné problémy," dokreslil situaci.
Jedenadvacáté místo na startovním roštu je určitě méně než český reprezentant očekával. Časy v osudném kole dávaly tušit jeho zlepšení.
"Je to škoda, protože rozhodně bylo navíc. Podle mých pocitů jsem byl schopen zajet čas kolem 1:13,6 minuty, v prvním měřeném sektoru jsem měl čas srovnatelný s Frentzenem. Už nemám problémy s hledáním brzdných bodů, ale ještě mám rezervy v rychlém průjezdu zatáčkami," zhodnotil dnešní jízdu. Pokud by český jezdec dokončil poslední kolo tempem, kterým ho začal, znamenalo by to pro něj šestnácté místo na startu, hned za Frentzenem.
I přes sobotní zklamání se musí Enge již soustředit na závod. "Bude obtížné najít optimální nastavení přítlaku pro velkou rychlost na rovinkách s kompromisem pro pomalé úseky tratě. V tréninku volíme samozřejmě jiné nastavení času. Cíl pro závod se nemění, chci v každém případě dojet," dodal.
Engeho kolega Heinz-Harald Frentzen skončil patnáctý, byl rychlejší o devět desetin vteřiny než Čech.
Loňskou pole position obhájil již jistý mistr světa Michael Schumacher na ferrari. S menším počtem kol než ostatní jezdci si bez problémů připsal další triumf. Druhý rudý monopost Rubense Barrichella, který bojuje o druhou příčku v šampionátu, zajel pátý čas.
Kvalifikace se odehrála bez větších dramat. Zaskvěl se Nick Heidfeld, který v sedle svého sauberu zajel parádní šestý čas, naopak Jacques Villeneuve se trápil. Dlouho byl i za Engem a teprve v závěru tréninku se dostal na osmnácté místo, což je pro něj i pro stáj BAR propadák. Kolega Olivier Panis byl třináctý.
Překvapil Mika Häkkinen, který už o víkendu v Monze oznámil, že si u McLarenu bere roční pauzu. Ačkoli nemotivovaný zajel druhý čas, zatímco jeho kolega David Coulthard byl až sedmý.
Spokojený může být veterán Jean Alesi. S jordanem zajel devátý čas, hned za mladým a ambiciózním kolegou Jarnem Trullim. Kvalifikaci přihlíželo jen málo diváků, více zaplněná byla pouze hlavní tribuna vně startovní rovinky.
Startovní rošt zítřejší Velké ceny USA, Indianapolis:
1. M.SCHUMACHER Ferrari 1'11"708 210.454 Km/h 9 (kol)
2. HÄKKINEN McLaren Mercedes 1'11"945 + 0'00"237 11
3. R.SCHUMACHER Williams BMW 1'11"986 + 0'00"278 11
4. MONTOYA Williams BMW 1'12"252 + 0'00"544 11
5. BARRICHELLO Ferrari 1'12"327 + 0'00"619 12
6. HEIDFELD Sauber Petronas 1'12"434 + 0'00"726 11
7. COULTHARD McLaren Mercedes 1'12"500 + 0'00"792 12
8. TRULLI Jordan Honda 1'12"605 + 0'00"897 11
9. ALESI Jordan Honda 1'12"607 + 0'00"899 12
10. BUTTON Benetton Renault 1'12"805 + 0'01"097 12
11. RÄIKKONEN Sauber Petronas 1'12"881 + 0'01"173 12
12. FISICHELLA Benetton Renault 1'12"942 + 0'01"234 12
13. PANIS BAR Honda 1'13"122 + 0'01"414 12
14. IRVINE Jaguar 1'13"189 + 0'01"481 12
15. FRENTZEN Prost Acer 1'13"281 + 0'01"573 11
16. DE LA ROSA Jaguar 1'13"679 + 0'01"971 12
17. ALONSO Minardi European 1'13"991 + 0'02"283 12
18. VILLENEUVE BAR Honda 1'14"012 + 0'02"304 12
19. BERNOLDI Arrows Asiatech 1'14"129 + 0'02"421 10
20. VERSTAPPEN Arrows Asiatech 1'14"138 + 0'02"430 12
21. ENGE Prost Acer 1'14"185 + 0'02"477 11
22. YOONG Minardi European 1'15"247 + 0'03"539 12
Tomáš enge si natahuje rukavice před startem tréninků na GP USA. |
Tomáš Enge si již při svém druhém závodě ve formuli 1 dovolil dělat obličeje za zády svého šéfa. |
Tomáš Enge si od otázek reportérů neodpočinul ani u obědu. |
Tomáš Enge se v časovém stresu někdy ani nestíhal najíst |
Tomáš Enge jede pomalejší pasáží trati v Indianapolisu. |
Tomáš Enge si našel chvíli na pózování fotografům. |
I do Spojených států si našli cestu čeští fanoušci. |
Tomáš Enge nenechal náhodě ani dávkování tekutin. |
Pilot stáje Prost Tomáš Enge při Velké ceně USA v Indianapolis |
Tomáš Enge s vozem Prost na trati kvalifikačního tréninku Velké cena F1 v Indianapolisu. |