Za nejhoršími časy z předešlých testů různých týmů zatím zaostává přibližně o vteřinu, ale všechna kola jel s pneumatikami z nejtvrdší, čili nejvíce kluzké směsi. Na místě je spolupracovník iDNES, šéfredaktor Světa motorů Petr Dufek, který přináší exkluzivní zpravodajství. "Jsem Engeho výkonem velmi překvapen, vede si jako zkušený mazák," hlásí z Magny-Cours Dufek.
Engeho manažer Antonín Charouz se již poprvé sešel s Alainem Prostem. "Platí to, co jsem řekl včera. Do šesti hodin večer bude jasno, zda Tomáš v Monze pojede či nikoliv. Zda to oznámím, uvidím až večer," uvedl z Francie Charouz.
Ráno: Závada, kvůli které se nerozjel
Engeho ráno zdržela závada na hydraulice monopostu, kvůli které se nemohl rozjet. "Tomáš už byl hodně nervózní, že se neumí ani rojet, ale záhy technici odhalili důvod, proč to nejde," popsal příhodu Petr Dufek. Kvůli závadě na hydraulice museli mechanici vyndat motor a poruchu odstranit. Charouz situaci upřesnil: "Byla to porucha přímo od Ferrari, dodavatele motorů a příslušenství."
Enge odjel nejprve jedno kolo a po přestávce tři série po třech kolech. Na dráze se míhá společně s Juanem-Pablem Montoyou a Marcem Geném (Williams), Jensonem Buttonem (Benetton) a svým bývalým kolegou z formule Ford i formule 3 Nickem Heidfeldem (Sauber). Při testování nefuguje společná časomíra, takže dosud nelze Engeho výkon s ostatními porovnat.
S kolegy testovači se dobře zná
Pro Engeho jsou testy i pozoruhodným setkáním. Kromě Geného všechny dnešní kolegy zná ze závodení: Proti Motoyovi bojoval ve formuli 3000 v roce 1998, s Jensonem Buttonem tvořil posádku BMW ve 24 hodin Spa o rok později. Nejvíce zažil s Heidfeldem - ve formuli Ford byli kolegy ve stáji Eifelland, ve formuli 3 zase ve stáji OPEL BSR a v roce 1999 byli navíc soupeři ve formuli 3000.
"Jsem více než spokojen, asi tak bych to v tuto chvíli řekl. Jsou tu bezmála dva tisíce členů fanklubu týmu Prost, kteří aplaudují Tomášovi," líčí Charouz.
Co kolo, to zlepšení
Petr Dufek Engeho dosavadní výkony přiblížil takto: "Jel vyrovnané časy bez jediného výkyvu. Naopak v každém kole se zlepšil o tři čtyři desetiny, což dokládá, že s vozem nemá problémy a způsob ovládání mu vyhovuje. Pokud mu mechanici odpoledne nasadí měkké gumy, jsem si jist, že svůj čas výrazně zlepší."
Charouz s tím ale nepočítá. "Měkkých kol není zapotřebí, důležité je, aby se s vozem pořádně seznámil a odváděl kvalitní testovací práci. Odpoledne bude zkoušet nové aerodynamické prvky a další věci," míní manažer.
Odpolední část testů začala ve čtrnáct a skončí v sedmnáct hodin. O programu zítřka stáj rozhodne až večer.
Čas Tomáše Engeho při dopoledních tectech v Magny-Cours činí 1:19.193. Allan McNish s toyotou zde v červenci zajel 1:19.160. Pole position z Grand Prix Francie v Magny-Cours má hodnotu 1:12.989 (Ralf Schumacher, Williams) a poslední čas na roštu závodu měl hodnotu 1:16.500 (Marques, Minardi). Jezdci týmu Prost zajeli časy 1:15.774 (Alesi) a 1:15.072 (Burti).