Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge přišel o vítězství až po závodě

8 2003
Laguna Seca - Tomáš Enge sice se svým kolegou z týmu Pordrive Peterem Koxem projel jako první ve tříde GTS cílem závodu série ALMS v Laguna Seca, ale z vítězství se neradoval dlouho. Jejich vůz Ferrari totiž neprošel závěrečným testem zhasnutí motoru, a tak byla posádka diskvalifikována. Vedení stáje se proti verdiktu ředitele odvolalo ke komisařům, ale neuspělo. "Je obrovská škoda, že jsme byli takto vyloučeni," prohlásil šéf týmu George Howard-Chappell.

"Prozkoumání dat ukazuje, že oba vozy byly v průběhu celého závodu v naprostém souladu s řády, k poruše došlo až po závodu při kontrole. Je mi velmi líto celého týmu, že nám vyloučili vůz kvůli technice, která je výsledkem selhání komponentu," litoval.

Závod zámořské série vyhráli piloti stejné stáje Prodrive Ferrari David Brabham z Austrálie a Dán Jan Magnussen, takže tým udržel maximální zisk bodů do hodnocení Pohárů konstruktérů.

"Naším hlavním cílem bylo dojet s oběma vozy v čele třídy GTS. Dnes to byl náš okruh a vzhledem k tomu, co jsme odvedli na trati, jsme si vítězství zasloužili," mínil Enge.

Test na zhasnutí motoru se provádí kvůli ověření, zda vůz nenasává vzduch z neautorizovaného zdroje. Technický komisař zablokuje normální přívod vzduchu k motoru, jež by měl zhasnout.

Výsledky:
Třída GTS:
1. Magnussen, Brabham (Prodrive Ferrari) 113 kol, 2. Fellows, O'Connell (Chevrolet Corvette) 111, 3. Gavin, Collins (Chevrolet Corvette) 111, 4. Naspetti, Schiatarella (Rafanelli Ferrari) 110, 5. Belloc, Weickardt (Chrysler Viper) 108.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze