Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge je spokojen s novým týmem

24 2000
P r a h a , B r n o - Pokud příští rok neuspěje, ztratí zřejmě navždy šanci splnit si svůj dětský sen. Automobilový závodník Tomáš Enge stojí před rozhodující etapou v boji o účast v seriálu mistrovství světa vozů F1. O vstup do elitní soutěže bude jediný český jezdec formule 3000 usilovat v novém týmu - Nordic Racing. Po uplynulé sezoně, v níž v barvách stáje mySap.com obsadil celkově šesté místo, by se měl, chce-li usednout do kokpitu "ef jedničky", umístit ještě výš: "Chci se dostat na stupně vítězů," tvrdí odhodlaně čtyřiadvacetiletý závodník. Záležet ovšem nebude jen na Engeho závodnickém umění.

"Pokud bude Tomáš jezdit dobře není ani podmínkou aby se umístil do třetího místa," řekl jezdcův manažer Antonín Charouz. "Když v každém závodě odpadne z první pozice, stěží se to dá považovat za neúspěch," dodal. Výchozí podmínky pro vstup Engeho mezi nejrychlejší jezdce světa se zlepšily díky vstupu silného sponzora do týmu Nordic Racing, firmy Coca - Cola, která chce do dvou let proniknout do F1. "Vznikla ideální kombinace. Všichni tři jsme se chtěli navzájem - jak jezdec, tak i tým a sponzor," uvedl Charouz a zároveň naznačil, že by si firma Engeho "vytáhla" s sebou. Jezdcův manažer ale odmítl odpovědět na otázku, v kterém týmu by se Coca Cola, potažmo Enge, mohli objevit.

Sám závodník si podmínky v nové stáji, pro kterou již minulý týden testoval vůz na okruhu ve Španělském Jerezu, pochvaluje: "Nepocítil jsem žádné nedostatky, koordinace s anglickým týmem byla vynikající." Engemu se zalíbil i závodní monopost Nordiku, do kterého usedl poprvé: "Hned jsem se cítil v autě dobře a okamžitě jsem zajížděl nejrychlejší časy, " uvedl k testování, kterého se zúčastnilo několik dalších týmů, které se pojedou v příští sezoně závody formule 3000. "Jsem rád, že jsem si vybral Nordic, v porovnání s vozem stáje Red Bull, který jsem také testoval, bylo auto úplně někde jinde," připomněl Enge, že o jeho služby projevilo zájem celkem šest týmů šampionátu.

Stájovým kolegou Engeho bude Brit Justin Wilson, který se v uplynulém ročníku o jedinou příčku lepší, než český jezdec - pátý. "Známe se už dva roky, je to jeden lidsky z nejlepších závodníků. Vycházíme spolu velice dobře," potvdil Enge. Podle šéfa týmu Dereka Mowera bude výchozí pozice obou rovnocenná: "Nebudeme je rozlišovat na týmovou jedničku či dvojku."

Vedle formule 3000, zůstává Enge stále testovacím jezdcem stáje formule 1 Jordan.

Tomáš Enge ve voze stáje Nordic Racing, s nímž si chce v příští sezoně vybojovat postup z formule 3000 do formule 1

Tomáš Enge se připravuje na střídání jezdců během šestihodinového závodu Epilog v Brně loni v říjnu. Zatímco v sobotu 21. října závodil ještě v bílém overalu, který v následující sezoně vyměnil za červenou stáje Nordic Racing a za modrou týmu F1 prost Acer.

Audi A4, se kterým posádka Tomáš Enge - Josef Venc (na snímku) - Antonín Charouz - Milan Maděryč zvítězila 24. října v závodě na šest hodin v Brně.

Audi A4, se kterým posádka Tomáš Enge (na snímku)- Josef Venc - Antonín Charouz - Milan Maděryč zvítězila 24. října v závodě na šest hodin v Brně.

Tomáš Enge čeká na střídání v boxech při šestihodinovcém závodě Epilog 2000 v Brně.

Rarita: Manažer Antonín Charouz (v popředí) se chystá střídat svého svěřence Tomáše Engeho, který příjíždí v Audi A4. Epilog 2000, šestihodinový závod v Brně.

Tomáš Enge pózuje fanouškům, kteří jej fotí v Brně po vítězství v závodě na šest hodin Epilog 2000.

Vůz Honda Civic posádka Petr Sedlák-Lubomír Foral- Jiří Brosch vyjíždí po vystřídání jezdců z boxů brněnského okruhu, při šestihodinovém závodě Epilog 2000, který se konal 24. října.

Stupně vítězů šestihodinového závodu Epilog 2000 v Brně, který se uskutečnil 24. října - zleva: Josef Kopecký, Oliver Tichy (Rak.), Tomáš Enge, Milan Maděryč, Josef Venc a Joe Macari (Brit.).

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze