Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge je po sezóně spokojený jen napůl

27 2000
P r a h a - Se svou druhou kompletní sezónou v mezinárodním mistrovství formule 3000 je český závodník Tomáš Enge spokojen z poloviny. Jezdec předního týmu mySAP.com dokázal vyhrát jeden závod, čímž dosáhl nejlepšího výsledku v historii českého automobilového sportu. V průběhu sezóny ovšem nedokončil z různých důvodů několik závodů a v konečném pořadí skončil šestý. "Škoda ztracených bodů z Barcelony a Nürburgringu, stačily by na třetí místo v konečném pořadí," bilancoval Enge.
K vítězství v Hockenheimu přidal druhá místa v italské Imole a ve francouzském Magny Cours a šesté místo v sobotu v Belgii. "Spokojený jsem také se svou jízdou na Nürburgringu, kde mě "sestřelil" ze druhého místa Francouz Walfisch. Po smůle v tréninku na A1-Ringu v Rakousku se mi vydařila jízda v závodě. Sice jsem nestihl bodovat, ale povedlo se mi zajet nejrychlejší kolo," vzpomněl Enge.

K dalším pozitivním momentům sezóny Enge řadí fakt, že s výjimkou Monaka, kde se mu nepodařilo kvalifikovat do závodu, býval v závodech, trénincích i testovacích jízdách téměř vždy rychlejší než jeho týmoví kolegové. "Ať už to byl Francouz Sarrazin nebo Jihoafričan Scheckter," pravil.

Ke svém budoucnosti se český závodník, kterému bude za patnáct dní 24 let, příliš nevyjadřuje. "Teď záleží na různých jednání Antonína Charouze a na postoji sponzorů. V každém případě je od čeho se odrazit," říká Enge.

Zda zůstane ve formuli 3000, neví. "V tuto chvíli na to nedokážu odpovědět. Samozřejmě záleží na tom, o jaký tým a na jaké úrovni by se jednalo. Pokud zůstanu, tak to bude v roce 2001 poslední sezóna." Před Engem jsou nyní testovací jízdy v týmu formule 1 Jordan, kde je oficiálním testovacím jezdcem. "Termíny zatím neznám, soustředil jsem se na dokončení sezóny ve formuli 3000. Uvidíme, jak se bude testování u Jordanu vyvíjet, může to být důležité pro mou budoucnost," dodal.

Engeho výkon ve Spa vzbudil pozornost. Ze 13. místa na startu se liberecký závodník dokázal probojovat na šesté místo a získat bod. "Měli jsme vůz aerodynamicky vyvážený a v rovných úsecích jsem mohl dosahovat maximálních rychlostí. Asi od sedmého kola
jsem začal mít problémy s přetáčivostí vozu při brzdění, před zatáčkami se mi blokovala zadní kola. Na rovinkách jsme neměl problémy, ale v zatáčkách jsem se s vozem pral, abych tolik neztrácel," řekl Enge.

V závěrečné fázi závodu se pokusil Engeho předjet Belgičan Leinders, ale po svém manévru skončil s nepojízdným vozem na svodidlech. "Po závodě byl trochu naštvaný, ale za vzniklou situaci si mohl sám. Snažil jsem se mu uhnout, abychom do sebe nenarazili. Vyjel jsem do trávy, ale podařilo se mi situaci zvládnout," popsal.
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze