"Byla to výborná zkušenost, ale nepočítám s tím, že bych za stáj letos ještě nastoupil, musím se soustředit na formuli 3000. Výjimkou by mohl být nějaký extra závod, třeba čtyřiadvacetihodinovka," řekl Enge v autě uhánějícím do Prahy na letiště. "Zítra a ve středu mě čeká testování formule 3000 v Monze a letadlo startuje z Ruzyně v půl osmé." Liberecký závodník po zisku pole position ve třídě N-GT a startu ze čtvrtého místa úplného startovního roštu suverénně vedl svou kategorii. Na mokré dráze nedal sebemenší šanci svým soupeřům - specialistům na závody GT.
Zatáčky projížděl takzvaným powerslidem, tedy plynulým smykem, který jezdec kontroluje přidáváním plynu. Jeho extra výkon, nad kterým žasli zahraniční novináři v tiskovém středisku, však nepřinesl toužebný úspěch. Druhý jezdec, Slovák Jirko Malchárek po vystřídání hodně ztratil a tým navíc tankoval palivo jednou navíc. "Jeli jsme teprve druhý závod, učíme se. Nevěděli jsme, že při jízdě na mokré dráze má porsche menší spotřebu," vysvětlil zdražení manažer stáje Josef Venc.
Posádka tak skončila 7. ve třídě a Enge v závěru závodu zajel nejrychlejší kolo. Absolutní pořadí ovládly tři vozy Chrysler Viper, vyhrála dvojice Christophe Bouchut - Jean Philippe Belloc.
Výsledky:
BRNO - závod mistrovství FIA vozů Grand Tourismo:
1. Bouchut, Belloc (Fr./Chrysler Viper) 3:00:18,210 (prům. rychlost 138,44 km/h), 2.
Vosse (Belg.), Derichebourg (Fr./Chrysler Viper) -18,763, 3. Hezemans, Bleekemolen (Niz./Chrysler Viper) -1:00,627, 4. Campbell-Walter, Dean (Brit./Lister Storm) -1:28,679, 5. Naspetti, Schiattarella (It./Ferrari 550 Maranello) -1 kolo, 6. Blieninger (Něm.), Duez (Belg./Ferrari 550 Maranello) -2 kola.
Skupina N-GT: 1. Riccitelli (It.), Quester (Rak./Porsche 996) 3:01:35,623 (prům. rychlost 133,89 km/h), 2. Terrien (Fr.), Pescatori (It./Ferrari 360 Modena) -0,245, 3. Von Gartzen (Něm.), Eichmann (Švýc./Porsche 996 GTR) -18,216, ...7. Enge (ČR),
Malchárek (SR/Porsche 996 GTR) -2 kola, 15. Maděryč, Šedivý (oba ČR), Brown (USA/Porsche 996 GTR) -12 kol.
Mistrovství Evropy cestovních vozů - I. závod (10 okruhů): 1. Larini (It./Alfa Romeo 156) 24:25,193 (prům. rychlost 132,75 km/h), 2. Giovanardi (It./Alfa Romeo 156) -0,367, 3. Pigoli (It./Audi A4 Quattro) -54,616.
II. závod (10 okruhů): 1. Giovanardi 21:37,824 (prům. rychlost 149,87 km/h), 2. Larini -3,484, 3. Tarquini (It./Honda Accord) -9,908.
Mistrovství Evropy Super Production (13 okruhů): 1. Kox (Niz./BMW 320i) 29:36,645 (prům. rychlost 137,47 km/h), 2. Huisman (Niz./BMW 320i) -2,541, 3. Simon (Něm./BMW 320i) -14,621.
Porsche prvního českého týmu v seriálu Grand Tourismo |
Sněhová vánice v sobotu v Brně při tréninku vozů Grand Tourismo. |
Dřívější vítěz 24h Le Mans Christophe Bouchut na voze Chrysler Viper |
Do konce závodu FIA GT zbývá necelá čtvrhodina, Tomáš Enge si nechá na své porsche dát hladké gumy, aby po dešti zajel nerychlejší kolo závodu. Tak se i stalo. |
Tomáš Enge vyskakuje z vozu porsche, právě jej střídá Slovák Jirko Malchárek. Velikončoní závod FIA GT v Brně. |
Druhé kolo závodu FIA GT o letošních Velikonocích, Tomáš Enge s Porsche GT3-R týmu Coca-Cola Racing ujíždí soupeřům. |
Enge čeká za volantem voze Porsche 911 GT3-R na start kvalifikace do závod FIA GT v Brně. Velikonoce 2001. |
Při závodech seriálu Grand Tourismo v Brně byla pořádná zima |
Start závodu FIA GT v Brně. Červené porsche vlevo vede Tomáš Enge |