Enge: Vůz byl perfektní
„Jsem velmi spokojený, vůz fungoval perfektně. Nový okruh pro mě nepředstavoval problém, po deseti kolech jsem mohl jet zcela naplno. Nasadili jsme nové zadní křídlo a to nám hodně pomohlo. Byli jsme v naší třídě jasně nejrychlejší na rovinkách a přitom jsme neztráceli v zatáčkách. Máme skutečně dobrý komplet," řekl Enge.
Engeho ferrari je jediným vozem tohoto typu, který ve třídě GTS bude v závodě považovaném vedle formule 1 za jednu ze dvou perel světového motorsportu (spolu s 500 mil Indy) soupeřit s vozy Chrysler Viper, Chevrolet Corvette a Saleen. Posádky těchto aut skončily dnes za Čechem.
Audi: Nejrcyhlejší Herbert a Capello
V absolutním pořadí dnešního tréninku, který trval devět hodin, skončil Enge šestadvacátý. před ním byla jen otevřená auta, sportovní prototypy tříd LMP 675 a LMP 900. O pořadí na startovním roštu 24 h Le Mans startujícím 15. června rozhodne kvalifikace, jež bude na programu před samotným závodem.
Dnes byly absolutně nejrychlejší vůz tovární stáje Audi dvojice Johnny Herbert, Dindo Capello. Za nimi bylo trio Stephane Sarrazin, Stefan Johansson a Franck Montagny na novém voze Dallaru Judd týmu Oreca. Třetí a čtvrté místo patřilo dalším dvěma továním spiderům Audi R8.
Vůz má rezervy, říká Enge
Podle Engeho má Ferrari Prodrive rezervy: „Myslím, že můžeme dále zrychlit. Dopoledne jsem byl nejrychlejší o 7 sekund a ostatní se nám přiblížili až odpoledne. Ale my jsme pracovali na vyladění vozu pro závod. Takže jsme jezdili s plnou nádrží a na starších pneumatikách. Myslím, že na nových měkčích pneumatikách se dala atakovat hranice 3:50," uvedl spokojený jezdec.
„Dnes nebyly časy až tak důležité a proto jsme ani nezkusili kvalifikační nastavení a kvalifikační pneumatiky. Za dnešní den jsem odjel necelých 48 kol, což představuje vzdálenost takřka 700km. Nebyl to však žádný problém, v závodu budu muset vydržet více. Nečekám však, že by mi to mělo dělat nějaké problémy."
Brno vypadá nadějně
Enge nyní doufá, že vyjde start v Brně, kde se jede za dva týdny třetí závod šampionátu FIA GT: „V nadcházejících dnech se definitivně rozhodne o tom, zda budu v Brně startovat. Zatím to vypadá nadějně a doufám, že se budu moci ukázat domácím divákům."
Výsledky oficiálního tréninku, absolutní pořadí:
1. Audi (Capello, Herbert, Pescatori) 3:30,296
2. Oreca Dallara Judd (Montagny, Sarrazin, Johansson) 3:32,168
3. Audi (Biela, Kristensen, Pirro) 3:32,578
4. Audi (Krumm, Peter, Werner) 3:33,180
5. MG 1995T (Blundell, Bailey, Hughes) 3:33,414
26. Prodrive Ferrari 550 Maranello (Enge) 3:52,070
Výsledky oficiálního tréninku, třída GTS:
1. Prodrive Ferrari 550 Maranello (Enge) 3:52,070
2. Chrysler Viper (Chereau, Bouchut, Rosenbled) 3.55,901
3. Corvette CSR (Fellows, O´Connel, Gavin) 3:56,600
4. Corvette CSR (Pilgrim, Collins, Freon) 3:56,802
5. Chrysler Viper (Belloc, Cochet, Treluyer) 3:57,475
6. Chrysler Viper (Hezemans, Kumpen) 3:59,075
7. Saleen S7R (Konrad, Borcheller, Seiler) 4:01,972
8. Saleen S7R (Pickering, Berridge, Illes) 4:11,099
9. Saleen S7R (Brun, Slater) 4:13,675
10. Chrysler Viper (Goueslard, Cherau, Terrien) 4:35,539