O časech v prvních šesti řadách rozohodovalo takzvané Superpole, kvalifikační specialita mistrovství. Každý z dvanácti jezdců, kteří do Superpole postoupili z tréninku, má na zajetí času pouhé jediné kolo. Akce má přesný řád, svéraznou atmosféru a napětí.
"Systém Superpole se mi velmi líbí, o výsledku rozhoduje okamžité soutředění a to je ono," řekl Enge hostující u italské stáje pouze pro brněnský závod. Ve svém měřeném kole jel zcela na hraně, jednou auto v zatáčce nadskočilo.
"Ale ano, jel jsem na tvrdo, ale ne tak, abych rozbil vůz. Ale myslím, že jsem zajel dobrý čas," poznamenal k drobné příhodě, při které personálu stáje zatrnulo. Lidé z týmu jízdu sledovali v televizi přímo v boxu. Jen co Enge vystoupil z vozu, z tribuny naproti pit lane se ozval mocný potlesk a křik. Závodník svým příznivců zamával, a když se otočil, viděl na terase nad boxy rozesmátou maminku. Tak mával znovu.
Druhý čas zajel úřadující mistr světa a bývalý vítěz 24 hodin Le Mans Christophe Bouchut z Francie s Chryslerem Viper a třetí čas patří Britovi Jamie Campbelovi-Walterovi na Listeru Storm. Enge je před Bouchutem osm desetin vteřiny.
I ve skupině slabších vozů N-GT uspělo ferrari. S typem 360 Modena byl nejrychlejší Ital Christian Pescatori, loňský šampion kategorie a pilot továrního týmu Audi pro Le Mans.
Zítřejší závod na 500 kilometrů začíná v jedenáct hodin. "Ještě jsme se nedohodli, kdo bude z nás tří startovat," dodal Enge, který má za střídače expilota F1 Jeana-Denise Deletraze ze Švýcarska a svého bývalého soupeře z F3000 Itala Andreu Picciniho.
Ferrari 550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia, s nímž Tomáš Enge zajel pole position pro závod FIA GT v Brně. Na snímku je za volantem Ital Andrea Piccini. |