"Zatáčku kterou jsem dříve projížděl v rychlosti 190km/h, mohu nyní projet ve 200 km/h a spolehnout se na to, že pokud chybuji a auto půjde do smyku, tak to elektronický systém kontroly trakce vyrovná," vysvětluje David Coulthard.
Na druhou stranu mnoho prohlášení nespokojených jezdců, kteří jsou nespokojeni s povolením kontroly trakce může být ovlivněno tím, že některé týmy tuto technickou vymoženost používaly, samozřejmě patřičně zamaskovanou, již od počátku sezony.
David Coulthard vysvětluje jak vlastně systém trakce funguje a jaké výhody to během závodu přináší: "Kontrola trakce velmi pomáhá nejen v pomalých a technických částech trati, ale i v těch velmi rychlých. Povoluje pozdější dobržďování a rovněž přijde nařadu, když vůz jde do smyku," počítá druhý muž posledního závodu, kdy byla trakční kontrola zakázaná.
Ačkoliv Skot předpokládá, že slabší piloti se přiblíží těm silnějším, tak musíme brát v úvahu, že tuto technickou inovaci velmi rychle zapracovali do svých vozů všechny týmy. Pokud si tedy si myslí, že vozy z posledních míst na startovním roštu se najednou jako zázrakem vyhoupnou do čela pole jezdců, tak musíme říct rázné ne. Slabý výkon motoru a horší aerodynamické parametry nemůže nahradit dokonalejší zvládnutí elektronické kontroly prokluzu.
"Pilotovat formuli 1 se stává otázkou důvěry v elektronické systémy a ne v sebe sama. Pokud se řítím v rychlosti 300 km/h do zatáčky, tak mohu jen doufat, že elektronické systémy vozu to dokážou zvládnout. Nicméně vozy se silnějším motorem a lepším šasi budou stále porážet ty druhé," uzavírá skotský pilot McLarenu.
vůz stáje McLaren pro sezonu 2001 |