Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dva domácí motocyklisté bodovali

21 2000
Novodobá historie mistrovství světa silničních motocyklů nepamatuje, aby v jednom závodě bodovali dva čeští jezdci najednou. Stalo se včera v Brně při jedenáctém podniku sezony, na nějž přišlo 38 000 diváků. Navzdory třicetistupňovému vedru, proťatému silnou dešťovou přeháňkou v posledním kole, a i přes výkonnostní manko jejich motocyklů, se ve třídě 125 ccm výrazně prosadili zkušený Jaroslav Huleš a hlavně nastupující mládí Jakuba Smrže. Šestadvacetiletý Huleš, stálý účastník Grand Prix, odpustil mnohé výtky svému továrního týmu Italjet, když po problémovém začátku víkendu skončil v závodě devátý, se ztrátou necelých 44 vteřin na vítězného Itala Locatelliho. Až při osmém startu v Brně se Huleš dočkal příjemného výsledku, dosud nejlépe dojel čtrnáctý před třemi lety. V sezoně je to jeho druhé nejlepší umístění po osmé příčce z Anglie. "Věřil jsem si ještě výš, ale v podstatě můžu být spokojen," konstatoval Huleš, který se chystá uzavřít smlouvu s Italjetem na d alší rok. O devět let mladší Smrž se odvděčil za divokou kartu od pořadatelů nejlepší trefou krátké kariéry: jedenáctým místem při teprve čtvrtém startu v šampionátu, z toho třetím v Brně. Od vítěze měl odstup 55 vteřin a získal premiérových pět bodů do mistrovství, které by měl příští rok odjezdit celé za vlastní český tým. "Dopadlo to lépe, než jsem čekal," pravil Smrž, zatímco jeho šéf Jaroslav Hanusch střídavě otevíral český a ruský sekt. V sobotním kvalifikačním tréninku se Smrž oproti pátku zhoršil, kdežto Hulešovi se podařilo aspoň trochu vyladit motocykl podle svých představ. "Z počítače týmu se ztratila loňská data, byl to horor," poznamenal Huleš, který v pátek trpěl, padal a nadával. Oba jihočeští rivalové startovali z páté řady, Smrž sedmnáctý a Huleš osmnáctý. A oběma pomohlo, že sedm jezdců, startujících vpředu, závod nedokončilo. " Víc z motorky vymáčknout nešlo, asi od šestého kola ztrácela na výkonu," rekapituloval Huleš svůj čtvrtý nejlepší výsledek v mistrovství světa, kde má jako maximum šesté místo. "Vedro mi nevadilo, hlavně že vydržely pneumatiky." Smrž se blýskl chladnokrevnou jízdou bez znatelné chyby. "Udržoval jsem se v klidu, nechtěl jsem nic pokazit. Škoda závěrečného deště, mohl jsem zaútočit ještě víc," dodal talent, který měl za neupřesněnou, ovšem zřejmě nemalou částku pronajatý stroj Honda speciálně pro Brno. Šestkrát z posledních sedmi ročníků v Brně vyhrála třídu 250 ccm značka Aprilia, ale tentokrát se nevešla ani na stupně vítězů. Po dvanácti letech triumfovala Yamaha zásluhou Japonce Nakana, který v závěru výrazně ujel a vyhrál letos počtvrté. Celkově vede stále Francouz Jacque, včera třetí. V tréninku vytvořil rekord kubatury časem 2:03,673 a letos jako jediný dokončil každý závod mezi prvními čtyřmi. Nejhezčí podívaná se strhla v pětistovkách, kde letos poprvé nejenže vyhrál, ale vůbec se dostal na stupně vítězů Ital Biaggi, rovněž na yamaze. V Brně nebyl poražen už pošesté, z toho v půllitrech podruhé, když po novém rekordu ze sobotního tréninku (2:01,291) znovu převzal v závodě vedení od druhého kola a nakonec zvítězil o téměř sedm vteřin. Za Biaggim se ovšem tvrdě bojovalo o druhé místo, které vydřel další Ital Rossi proti spektakulární jízdě Australana McCoye.

(Viz Pětistovky... str. VI)
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze