Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Držet vzadu se nebudu, plánuje Král před startem série GP2

Josef Král | foto: www.josefkral.cz

4 2010
Je to téměř osm let, kdy motoristický svět naposledy obdivoval českou okruhovou školu. V roce 2002 odjel Tomáš Enge tři závody v F1. Nyní má nástupce. Josefa Krále čekají o víkendu v Barceloně první souboje v GP2, v soutěži největších talentů. "S Tomášem často mluvím, ale moc mi neradí. Dnes je všechno jiné. Jak v technice, tak přístupu lidí," dobře ví Král.

Josefe, s jakým umístěním budete v sobotu a v neděli v Barceloně spokojen?
Po eufórii v prvních dvou závodech asijské série GP2 (Král stál na stupních vítězů), rychle přišlo vystřízlivění. Takže zůstávám opatrný. Ale v nedávných testech v Barceloně se mi dařilo, takže naším cílem je umístit se do desátého místa. Chceme útočit na body.

Mladý Švéd Ericsson je vaším týmovým kolegou v Super Nově a byl vám v testech vyrovnaným soupeřem, věříte si na něj?
Známe se už ze závodu ve formuli BMW, kde jsme byli soupeři a často to mezi námi hodně jiskřilo. Náznaky bývalé rivality se objevily i nyní v týmu, ale celkově musím říct, že vycházíme dobře. Určitě bych netvrdil, že je v naší stáji napjatá atmosféra. S inženýry a dalšími lidmi mám zatím lepší vztahy já. Za prvé jsem tam delší dobu, za druhé on je takový typický chladný seveřan. Moc toho nenamluví. Věřím, že jsem o kousek lepší než on.

Nedávno v testech právě v Barceloně jste ho porážel...
To je pravda, sice ne každou jízdu, ale celkově jsem byl lepší. Ty testy mi celkově dodaly sebedůvěry, jednou jsem byl dokonce mezi nejrychlejšími třemi.

Takže okruh v Barceloně znáte, platí to pro všechny tratě seriálu?
To ne. Na třech okruzích jsem nikdy nejel. Například v Monaku. Takže poměrně rozsáhlou součástí mé přípravy jsou jízdy na simulátoru. Začátkem roku jsem na něm hostoval v Milton Keynes, kde sídlí tým Red Bull. Tam jsem se připravoval na stejném místě, jako třeba Sebastian Vettel. Teď dojíždím do továrny stáje Virgin a využívám jejich simulátor. Monako je pekelně těžké, samozřejmě jsem na něm často boural, ale když jsme si pohráli s nastavením, tak to šlo. Nejtěžší tam je zajíždět konzistentní časy na každé kolo, to musím ještě dopilovat.

Ze sérii GP2 je "nejsnažší" dostat se do formule 1, plánujete nějakou strategii?
Já nic takového neplánuju. Samozřejmě, že PR je důležité a potkávat s důležitými lidmi F1 v boxech také není špatné, ale já se musím soustředit na výsledky. Ty jsou základem a tím nejdůležitějším, co mě může posunout dál. Musím zaujmout a zapůsobit na všechny ty lidi, kteří GP2 sledují.

Zapůsobit znamená být na trati vidět, ale vaše jízdy v asijské sérii GP2 působily spíše opatrným, profesorským dojmem. Neměl byste přidat na agresivitě?
Myslím, že agresivita mi nechybí. V Abú Zabí jsem jezdil hodně opatrně, ale byl jsem nováček a učil jsem se vše okolo auta atd. V hlavní sérii GP2 je silnější, modernější auto, a to mi víc sedí. Rozhodně neplánuju, že se budu držet vzadu. Ale riskovat za každou cenu nemá smysl.

Silnější, modernější auto? Jak je na tom v porovnání s F1?
V Bahrajnu jsme se starou verzí GP2 byli rychlejší než Čandhok s vozem HRT. Teď máme lepší auto a nové týmy F1 se také o něco zlepšily. Myslím, že v Barceloně budu snad přibližně stejně rychlý, jako nejpomalejší auta F1.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze