Před měsícem si pro druhé místo dojel na Kanárských ostrovech, o víkendu ho zopakoval pro změnu na Korsice. "Druhá místa se ještě berou, takže musím být spokojený," říká jezdec z Kostelce nad Orlicí, který závodí v týmu Škoda Motorsport.
Ale hlavně výsledek na Kanárských ostrovech může z pohledu ztráty na vítězného Fina Hänninena mrzet, vždyť jste na něj ztratili jen vteřinu a půl.
Bylo to těsné, ale spíše než to nás asi může mrzet, že jsme se o vítězství asi přičinili vlastní chybou v rozpisu.
Jak se dá chybou v rozpisu ztratit tak dobře rozjetý závod?
Špatně jsme si zapsali v jednom místě trať. Na seznámení s ní jsme měli na Kanárských ostrovech jen dva průjezdy, navíc za velkého provozu. když jsme si trať zaznamenávali, tak byl opravdu hustý v obou směrech a zatáčky jsme si zaznamenali špatně, prostě neodpovídaly skutečnosti. A pak jsme v tomhle úseku ztratili, protože se tam dalo jet rychleji. Tím jsme asi celý závod prohráli.
Ale vteřina a půl je minimální rozdíl, nedal se v závěru ještě dohnat?
Asi dal, ale to by se muselo jet už s hodně velkým riskem, což jsme nechtěli. Druhé místo se počítá a my jsme potřebovali po výsledku na Monte Carlu bodovat. Ostatně loni jsme takhle dvakrát riskovali a dvakrát to skončilo karambolem.
Výsledky na Kanárských ostrovech byly hodně těsné, čím si to vysvětlujete?
Asi to bylo částečně dané i tratí. Jezdí se tam na výborných silnicích bez hrbolů, když jste v horách, tak máte sice na jedné straně skálu a na druhé sráz dolů, ale se svodidly. Trochu to připomíná závody na okruhu.
Na nich jste se závoděním kdysi začínal, byla to pro vás výhoda?
Ani bych neřekl. Už to je přece jen hodně dlouho a najít správnou stopu, o čem závody jsou, umí řada jezdců.
Už jste někdy tak těsným výsledkem přišel o vítězství?
To ne, ale pamatuji se, že jsem jednou vyhrál ještě menším. V Hustopečích jsme jeli o druhé místo za vozem WRC a tam jsme byli lepší o jedinou desetinu.
O víkendu na Korsice jste dojel opět druhý a opět nebyla ztráta na vítěze velká. Belgičan Neuville vás porazil o patnáct a půl vteřiny.
Ale to v takovém závodě je docela dost. V těch rychlostech, ve kterých se jezdí, není lehké takovou ztrátu dohnat. Zvlášť když se nám nedařilo druhý den, kdy jsme byli pomalejší, nechytili jsme správný rytmus. A třetí den jsme sice něco najeli, ale nestačilo to. Neuville jel velmi dobře, a i když je mladší, měl jsem pocit, že mu podobná trať víc vyhovovala.
Podruhé za sebou se jel závod IRC na ostrově, dají se nějak porovnat?
Řekl bych, že každý je úplně jiný. Zatímco na Kanárských ostrovech se jezdí po kvalitních silnicích, na Korsice to zdaleka ne vždycky platí. Navíc zatímco na Kanárských ostrovech pod sebou máte svodidla, na Korsice ne.
Odpovídají dvě druhá místa a druhé místo v průběžném pořadí po třech závodech seriálu IRC představám, se kterými jste do sezony šel?
Myslím, že pro nás teď byla hodně důležitá. Zvlášť po neúspěchu na Monte Carlu, kde jsme nezvládli volbu pneumatik. Nyní jsme se dostali do hry nahoře, což je dobře.
Seriál IRC nyní pokračuje v poměrně rychlém tempu, platí to i o vašich startech v jeho závodech?
Zatím ano, teď se připravujeme na začátek června, kdy se jede na Ukrajině.
Závod v okolí Soči je novinkou v seriálu, co vás tam čeká?
Zatím o tom moc nevím.Na Ukrajině jsem nikdy nebyl, sbíráme informace, ale moc jich není. Pojede se na asfaltu, podle některých zpráv by mělo jít o něco podobného jako třeba v Bulharsku, takže spíše klouzavější povrchy.