Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kreuziger čekal od sebe víc. A tým Sky v duchu Murphyho zákonů ničil kola

Členové týmu Orica v časovce družstev, | foto: Profimedia.cz

9 2017
Je to závod, na který se těšil, na němž už dvakrát stál na pódiu pro trio nejlepších a kde byl letos vybrán do dvojice lídrů své stáje. Jenže úvodní týmová časovka Tirrena-Adriatika, ve které chtěl získat náskok na některé své konkurenty, dopadla pro cyklistu Romana Kreuzigera úplně jinak, než si představoval.

Cílem jeho stáje Orica bylo umístění do třetího místa. „Skončili jsme pátí, takže dvě místa za stanoveným cílem, i když jen o pár sekund,“ komentoval Roman Kreuziger týmovou ztrátu 24 sekund na vítěznou formaci BMC.

On sám však chyběl v pětici cyklistů Oriky, kteří po 22 kilometrech společně proťali cíl, a dorazil sem se ztrátou 1:37 minuty.

Další dva jeho parťáci Roger Kluge a sprinter Caleb Ewan zaostali dokonce o 4:04 minuty.

„Očekával jsem od sebe víc,“ ujistil Kreuziger. „Měli jsme hodně nastydlého Rogera Klugeho, od kterého se čekalo, že pojede dobře, ale bohužel se s ostatními neudržel. A pak jsem i já pět kilometrů před cílem odpadl. To rozhodně není pozitivní vstup do Tirrena, protože mé ambice na celkové pořadí jsou tak ukončeny.“

O místa v popředí celkového pořadí by tak měl v barvách Oriky usilovat už jen Adam Yates, čtvrtý z minulé Tour de France. „Ještě máme před sebou šest etap. Doufám, že se vrátím trošku do hry a že se nám povedou další týmové cíle,“ říká Kreuziger.

Druhý český cyklista Zdeněk Štybar naopak dlouho živil naději, že s formací stáje QuickStep vystoupá v Lido di Camaiore na pódium pro vítěze etapy. Radost jim překazil až poslední startující tým BMC, když dosáhl o 16 vteřin rychlejšího času než dosud vedoucí QuickStep.

„Dali jsme do toho vše,“ říkal poté Štybar pro svůj web. „Technicky jsme udělali vše správně, nemůžeme si nic vyčítat.“

PŘI TRÉNINKU. Tým Quick-Step Floors i se Zdeňkem Štybarem (úplně na konci) během tréninku před týmovou časovkou na Tirrenu-Adriatiku.

PŘI TRÉNINKU. Tým Quick-Step Floors i se Zdeňkem Štybarem (úplně na konci) během tréninku před týmovou časovkou na Tirrenu-Adriatiku.

Ve startovní listině Tirrena měl původně figurovat rovněž Leopold König. Ten však dle informací týmu Bora kvůli menším potížím s kolenem raději zůstal doma a představí se až na etapách Kolem Baskicka.

Jen z dálky tudíž mohl sledovat časovkářské trápení svého bývalého i současného týmu.

Königova Bora i s Rafalem Majkou a Peterem Saganem v sestavě skončila až patnáctá, s odstupem 1:11 minuty.

„Tohle nebylo vystoupení, které bychom od týmu očekávali,“ tvrdil kouč Patxi Vila. „Šlo však o naši letošní první týmovou časovku, navíc s řadou nových lidí, kteří se museli učit spolupracovat. I proto jsme byli o nějakých 15 až 20 vteřin pomalejší, než jsme očekávali.“

08.března 2017 v 17:46, příspěvek archivován: 08.března 2017 v 19:53

REPORT: Our race report of @TirrenAdriatico is online: https://t.co/tBAXyeJv8Q #BORAhansgrohe #TTT https://t.co/ppsjd1wuRS

Doslova pohromou se stala etapa pro favorizovaný britský tým Sky, v sestavě s hvězdami Geraintem Thomasem, Mikelem Landou, Michaelem Kwiatkowskim a Vasilem Kiryjenkou.

„Bylo to přesně podle Murphyho zákonů: Co se může pokazit, pokazí se,“ okomentoval poté den mnoha problémů Geraint Thomas.

„Začali jsme decentně a po obrátce navyšovali těmpo,“ líčil Thomas. „Já, Kawasaki (Kwiatkowski) a Kiri (Kiryjenka) jsme se cítili dobře a jeli konstantně 60 až 61 km/h. Pak jsme vletěli do dvou děr a zničili tři kola. A bylo po všem.“

Nejprve vjel do díry na silnici Gianni Moscon a při pádu zdemoloval své přední kolo. „Navíc stáhl zpět Kiriho,“ říkal Thomas. „Později se podobný problém stal Diegovi Rosovi a Mikelu Landovi. Najednou jsme zůstali jen čtyři a museli čekat, než nás zase bude pět. Trvalo to celou věčnost.“

Carsten Jespersen, ředitel technických operací týmu Sky, po časovce strávil 20 minut debatou se zástupci firmy Shimano, při které pravděpodobně prozkoumávali kusy zlomených kol, posbíraných mechaniky Sky.

Se ztrátou 1:42 minuty po první etapě nyní Thomas obdobně jako Kreuziger soudí: „Mé šance na celkové vítězství jsou pryč. Závody jako Tirreno nebo Paříž-Nice se vyhrávají o sekundy. Takže ztratit tolik času není vůbec dobré.“

Dnes je na programu vůbec nejdelší etapa celého ročníku, 228 kilometrů dlouhá pouť z Camaiore do toskánského Pomarance, vrcholící dojezdem do mírného stoupání.

„Počasí má být dobré, určitě bude po čas, abych se na trati stabilizoval,“ věří Roman Kreuziger. „Závěr pak bude hodně těžký. Je to ta etapa, kterou loni vyhrál Zdeněk Štybar, i když tentokrát trochu pozměnili cíl. Bude to hodně intenzivní závěr a pro mě je důležité, abych tam byl, aby se mi trošku zvedlo sebevědomí.“

Autor:







Intex Double Quick IIIntex Double Quick II

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze