Mostecké pokračování Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu přineslo od začátku dramatické chvíle. Hned po startu dopoledního sprintu se před Brejlu, který startoval z pole position, dostal Jupa. Ovšem hlavní věci se děli za nimi. Během prvních dvou kol se čtyři jezdci ocitli mimo trať. Důvodem byl z části olej na trati, který se na ní dostal z převodovky octavie Michala Doláka, z části havárie zaviněné samotnými jezdci.
"Snažil jsem se jet opatrně. Když jsem před sebou viděl karambol, tak jsem se vyhýbal rozbitým autům. Ale na silnici zůstal ležet kus železa, údajně šlo o něčí poloosu, a už jsem se nestačil vyhnout. Prorazila mi převodovku a bylo to," posteskl si Michal Dolák.
Na trati byl olej, v záchytných zónách odstavené vozy Zajíčka, Mikuly, také totálně zdemolovaná octavie Rosiny ml. a na trať putoval safety car. Ne všichni si toho ale všimli, a tak během průjezdů oblaky absorpčního materiálu tu a tam někdo předjížděl i při vyvěšených žlutých vlajkách.
V sedmém kole z deseti bezpečnostní vůz uvolnil trať a závod pokračoval. Stále vedl Jupa před Janákem, Dostálem, Brejlou a Vršinským. Po dojezdu do cíle však nastal velký kolotoč protestů a analýz obrázků z kamer monitorujících dění na dráze. Jury kontrolovala protokoly z jednotlivých postů traťrových komisařů, ke slovu přišly i záznamy z kamer ve vozech.
Došlo i k nedorozumění kvůli alternátoru v Jupově voze a dokonce se chvíli mluvilo o jeho diskvalifikaci. Technický předpis si ale aktéři objasnili a Jupovi vítězství zůstalo. Došek, Gottwald, Bohuslav, Zajíček, Rosina a Mikula dostali 25 sekund penalizace za zmíněné předjíždění při žlutých vlajkách. Druhý byl klasifikován Brejla, třetí Vršinský, čtvrtý Maděryč a pátý Šorm.
Hlavní závod startoval v odpoledním žáru, kdy teploměr šplhal přes 30 stupnů. Jupa vedl. Brejla se pohnul ještě před startovním signálem a byl potrestán průjezdem boxy. "Hned na začátku mě začala zlobit spojka a když jsem na startu zařadil, auto se pohnulo, nezapírám to. Musel jsem absolvovat trest a do pole jsem se zařadil až někam na jedenácté místo. Bez spojky jsem ale v závodě pokračoval dál," řekl Brejla.
Vpředu mezitím probíhala bitva. Došek, který startoval až desátý, se dral kupředu a brzy ohrožoval i vedoucího Jupu. Od poloviny závodu už vedl a náskok zvyšoval. Na třetí místo se z jedenáctého propracoval Bohuslav a v šestáctém kole byl dokonce před Jupou.
Dvě kola před koncem, když zaútočil, si pravděpodobně poškodil olejovou vanu. Stále méně mazající motor definitivně vypověděl poslušnost a Bohuslav musel v prostoru cíle vyjet na trávník před tribuny. Pro vítězství si tak dojel Došek před Jupou a Vršinským.
"Jsem šťastný, auto fungovalo, já jsem fungoval všechno vyšlo tak, jak jsem chtěl," svěřil se vítězný Došek v boxech. "Na nějaké plánování je moc brzy, ale samozřejmě by se mi líbilo, kdybych zopakoval dávné úspěchy," odpověděl jezdec na otázku, zda se pokusí zaútočit na titul celkového vítěze poháru, aby jej po vzoru Josefa Kopeckého získal potřetí.
V celkovém hodnocení Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu vede Jupa (92 b.) před Doškem (78 b.) a Brejlou (68 b.). Čtvrtý je Maděryč (59 b.), pátý Vršinský (57 b.), šestý Rosina ml. (43 b.) a sedmý Bohuslav (36 b.). Další závod čeká piloty za měsíc v chorvatské Rijece.
Jiří Jupa, František Došek a Ivan Vršínský (odleva)slaví na stupních vítězů po hlavním závodě Česká pojišťovna Škoda Octavia Cupu na mosteckém autodromu. |