Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Do lancerů usednou Panizzi a Sohlberg

10 2003
Londýn - Zatímco automobilka Ford zvažuje účast v příštím ročníku světového šampionátu v automobilových soutěžích kvůli rozšířenému kalendáři o dva podniky, tovární tým japonské značky Mitsubishi hlásí po roce návrat na světové tratě. Šéfové stáje se třemi diamanty ve znaku tvrdí, že se jedná o zcela nový tým. Za volanty modernizovaných vozů Lancer WRC usednou francouzský pilot Gilles Panizzi a finský jezdec Kristian Sohlberg. Obnovenou premiéru bude mít stáj při lednové Rallye Monte Carlo, úvodním podniku sezony 2004.

Finský pilot Kristian Sohlberg obsadí kokpit druhého soutěžního vozu automobilky Mitsubishi při návratu značky do mistrovství světa v rallye v příštím roce. Seveřan se stane partnerem Francouze Gillese Panizziho, kterého tým angažoval pro příští rok už na konci srpna. Automobilka to oficiálně oznámila včera.

Od pětadvacetiletého Sohlberga si tým slibuje, že se jeho jezdecký fortel promítne do výkonů zcela nového vozu Mitsubishi Lancer WRC. "I já očekávám samé dobré výsledky," řekl finský jezdec, který s mitsubishi jezdí už od roku 1999.

"Gilles je velezkušený jezdec a skvělý testovací pilot, Kristian se zase letos nejednou blýskl při soutěži a je velice všestranný," pochvaloval si složení týmu šéf sportovních aktivit u Mitsubishi Švéd Sven Quandt.

Oba jezdci usednou do značmě zmodernizovaných vozů Mitsubishi Lancer WRC O2. "Je to více méně nové auto. Během příští sezony na něm nechystáme žádné velké změny. Půjde nám o spolehlivost, ta bude prioritou. Během příštího roku musíme vychytat všechny chyby, aby auto bylo schopné od roku 2005 jet opět na špičce šampionátu," prohlásil Quandt.

Před nedávnem zveřejněný kalendář mistrovství světa v automobilových rallye, do kterého přibyly dva podniky (Mexiko a Japonsko) nepotěšil především stáj Ford. Ta před startem Rallye San Remo dokonce sdělila, že váhá s účastí ve světovém mistrovství obsahujícím v roce 2004 šestnáct podniků, neboť více startů přijde na více peněz.

"Budeme to mít všichni těžší. Nás ale rallye v Japonsku i v Mexiku hodně zajímají. Především Mexiko je jen kusek od velkého trhu v USA," prohlásil Quandt.

Tovární tým Mitsubishi se letos nezúčastnil seriálu mistrovství světa, po loňské nevydařené sezoně dal přednost vývoji a přípravě nového vozu. Pohár konstruktérů v rallye vyhrála japonská automobilka v roce 1998. 

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze