Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Do historie Dakaru vstoupil Tomečkův syndrom, píše Ivo Kaštan

ZASE SMŮLA. Tomečkova Tatra na střeše a za ní Ginaf, který ji nárazem vyřadil ze hry. | foto: www.tomastomecek.cz

6 2010
Vůbec nerozumím tomu, co se stalo s českými kamiony. Obzvlášť pro Tomáše Tomečka to je prokletí. Do historie Dakaru vstupuje tzv. Tomečkův syndrom. Má neuvěřitelnou smůlu. Pořád dokola. Samé fatální havárie. A v životě by mě nenapadlo, že jezdí blbě.

Tomáš je vždy na nesprávném místě v nesprávný čas. Jen se podívejte, převrátil auto na střechu, to ano. Ale to není nic výjimečného a ti kluci to obrátí zpátky a jedou dál. A Tomečkovi se to stane a hned to do něj napálí další auto. Kdyby ho jen převrátil, v pohodě by pokračoval dál.

Deník Ivo Kaštana

Říkal, že jel moc rychle. Ale on musel jet rychle, držet tempo. Obzvlášť v té první etapě, kdy všichni vyrazí vpřed a jsou blízko za sebou. On má svůj jezdecký styl, hodně řeže zatáčky. To je možná pravda, ale takových je hodně. A nikdo nemá takovou smůlu jako on.

Lopraise je škoda
Stejně tak je škoda Lopraise. Byli to velcí favorité a počítalo se s nimi na stupně vítězů. Ale servo je u Tatry háklivá věc a bez něj se jet nedá. Nevím, jestli jim ta hadice praskla nebo ji přerazili při nějakém výletu z trati. Ale nechce se mi věřit, že by praskla sama, to by auto nebylo dobře připravené. Každopádně, je to velká škoda, že končí tak brzo.

Martin Macík, Liaz

Martin Macík se svou Liazkou překvapuje skvělými výkony a je zatím nejlepším Čechem.

Problémy s brzdami má Marek Spáčil a není vůbec jasné, jak si s tím dál poradí, takže českě barvy drží mezi kamiony Martin Macík. Ten udělal velký pokrok a motor Deutz funguje v jeho Liazce skvěle. Je to docela překvapení, jak dobře si vede. V poslední etapě byl dokonce čtvrtý.

Zapletal půjde dopředu
V autech Zapletal ukazuje, že je stále naše jasná jednička. Možná už není favorit na prvních pět míst, ale stále mezi favority patří. Dakar je tak nevyzpytatelný, že mohou klidně zopakovat loňský výsledek, kdy byli sedmí. Každopádně půjdou dopředu a auta budou ještě hodně odpadávat.

Další naši automobilisti Kunovský a Janáček mě příjemně překvapují. Drží si svá místa a neplácají se nikde vzadu. Peter Mikulka už asi skončil. Co vím, tak se jim rozsypaly rozvody. To se nedá opravit.

V motorkách se Pabiška s Randýskem drží. Krejčí jede velmi pěkně. Je to typický soukromník, který do toho dá vše a bude bojovat. Zatím se mu to daří.

Martin Macek měl určitě největší naděje z našich motorkářů, ale měl smůlu. Odešla mu technika. Co vím, tak ho někde od dvacátého kilometru táhli do bivaku po doprovodné trase. Minul tak skoro všechny kontrolní body, tím pro něj letošní Dakar končí.

Josef Macháček při slavnostním zahájení Rallye Dakar 2010

Josef Macháček na Dakaru 2010 neuspěl, ale může se radovat z úspěchů svého učedníka.

Macháček si vychoval zdatného nástupce
V kategorii čtyřkolek bohužel skončil Pepa Macháček, který mohl zase v pohodě vyhrát. Ale v Martinu Plechatém si vychoval zdatného nástupce. Ten kluk jede úplně skvěle a ví co chce.

To ukázal v kritické třetí etapě, kdy se mu také, jako spoustě dalších, přehříval benzin v nádrži a čerpadlo ho nebralo. On to vyřešil tak, že foukal trubičkou vzduch do nádrže, čímž tam vytvořil přetlak a čerpadlo zase fungovalo. Musel to několikrát zopakovat, takže přijel úplně grogy, ale teď je díky tomu v pořadí své kategorie nejlepší z Čechů.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze