Takzvané "kvalifikační" pneumatiky zmizely z formule 1 po sezoně 1991. Ze současných jezdců šampionátu s nimi má zkušenosti pouze Michael Schumacher. Ovšem ty mu nebudou k ničemu, po dvaceti letech se zcela změnily nejen monoposty, ale také jejich obutí.
Shodou okolností v roce 1991 vyrábělo pneumatiku s masivní přilnavostí, která vydrží ve stoprocentním stavu jediné letmé kolo, právě italské Pirelli. Společnost ovšem poté ve formuli 1 skončila, exkluzivním dodavatelem gum se stal americký Goodyear a FIA tento typ obutí zakázala.
Ale zákaz Mezinárodní automobilové federace již neplatí a šéf italských pneumatikářů zaslal týmům nabídku, zdali by měly zájem o obnovení výroby kvalifikační pneumatiky. Pirelli by ji mohlo dodávat na závody Grand Prix již od sezony 2012.
Souhlasit by však musela i FIA, podle současných pravidel musí nejlepších deset jezdců kvalifikace nastoupit na startovní rošt s pneumatikami, s nimiž jeli závěrečné letmé kolo. Závod by tak pro ně začínal zastávkou v boxech a výměnou obutí. A tak velkou časovou ztrátu by jakkoliv rychlé kvalifikační kolo nemohlo nahradit.
"Čekáme na to, jak se týmy k myšlence vyjádří," říká Hembery. "Pokud neprojeví zájem, vyrábět nový druh obutí nebudeme. Možná by to byla příliš velká změna, jedná se prostě jen o nabídku."
Speciální kvalifikační pneumatiky by byly vítanou změnou i pro diváka. Jezdci by tak v sobotu dosahovali nejlepších časů na jedno kolo z celého víkendu a také nejvyšších rychlostí. Pneumatika by již v druhém letmém kole ztrácela na přilnavosti, takže každá chyba by mrzela dvojnásob.