Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Divoké dozvuky F1 ve Spa: naštvaný Vettel osočil pneumatikáře z Pirelli

Zadní pneumatika riskantní taktiku Sebastiana Vettela při Velké ceně Belgie F1 nevydržela. | foto: Reuters

23 2015
„To je neakceptovatelné!“ zuřil Sebastian Vettel po Velké ceně Belgie, v níž ho defekt dvě kola před cílem připravil o umístění na stupních vítězů. „Takové věci se nesmějí stávat.“

Německý pilot Ferrari a čtyřnásobný mistr světa odjel výborný závod. Po průměrné kvalifikaci startoval osmý, ale postupně se propracoval až na třetí příčku za nepřekonatelné zástupce stáje Mercedes.

Fotogalerie

Ferrari nemělo na legendárním okruhu ve Spa-Francorchamps nad soupeři rychlostní výhodu, a tak přišel Vettel s riskantní strategií - na dráze zůstal při úvodních zastávkách v boxech déle než jeho soupeři a pokusil se dojet do cíle s jedinou výměnou obutí. Sedmadvacet více než sedmikilometrových okruhů však pravá zadní pneumatika nevydržela. Na cílové rovince se jednolitá guma změnila ve vlající cáry.

Vettel nemohl být v posledních kolech v klidu, protože na něj útočil Romain Grosjean s vozem Lotusu, takže do poslední chvíle dostávala pneumatika pořádně zabrat. Přestože na vině byla zejména jeho závodní strategie, závodník se zlobil na pneumatikáře z Pirelli. Vysvětloval, že pneumatika nesmí takto vybouchnout, je to podle něj potenciálně velmi nebezpečné.

„Kdyby se to stalo o dvě stě metrů dříve, tak tady s vámi nestojí, ale jsem zaseknutý někde v Eau Rouge,“ sdělil reportérovi BBC. „Nevím, co víc se ještě musí stát, aby s tím něco dělali. Jsem opravdu konsternován. Jednou věcí je náš výsledek, protože jsme si zasloužili být na stupních vítězů a druhou, jak už jsem říkal, kdyby se to stalo o trochu dříve...“

Výsledky závodu najdete ZDE

Podobný defekt měl v pátečních trénincích Nico Rosberg. Ačkoliv Pirelli trvá na tom, že na vině bylo vnější poškození pneumatiky a nikoliv vnitřní strukturální chyba, také on byl hodně naštvaný. Vettel sdílí Němcův názor.

„Když Nico řekl, že nikde nevyjel z trati, tak z trati nevyjel. Proč by si vymýšlel? U mě je to stejné, také jsem pneumatiku nijak nepoškodil. Možná to není tak hrozné jako před lety v Silverstonu (kde v roce 2013 explodovalo hned několik pneumatik Pirelli), ale je to nepřijatelné,“ dovysvětlil bývalý mistr světa.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze