Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Divočina ve formuli 1 sedla Barrichellovi

31 2000
Takový závod jako Velkou cenu Německa ještě formule 1 letos neviděla. Měl vše, co si lze představit: drama na počátku, kde podruhé po sobě skončil v první zatáčce po startu vedoucí jezdec mistrovství světa Michael Schumacher, tvrdé souboje, zpomalení kvůli výtržníkovi na trati a nakonec i nečekaného vítěze. Stal se jím Brazilec Rubens Barrichello, Schumacherův kolega z Ferrari, který vyhrál poprvé po osmi letech působení ve formuli 1, při 124. startu. "Nemůžu věřit svým očím. Jeden den zkáza a druhý taková radost," divil se osmadvacetiletý Barrichello, první brazilský vítěz po zesnulém Ayrtonu Sennovi. Právě jemu věnoval slzící Barrichello své vítězství. Na trať přitom vyjížděl až z 18. startovní pozice a kvalifikační trénink nazval nejhorším momentem kariéry. Jenže na Hockenheimu byla včera možné všechno. Lépe než Brit Coulthard z pole-position odstartoval ze čtvrtého místa Fin Häkkinen (oba McLaren) a v první zatáčce se prodral do vedení. To už stál v bariéře Schumacher, který se po ataku od Coultharda nacpal před Itala Fisichellu (Benetton) a byl jím postrčen ven. "Nejsem venku kvůli Coulthardovi. Na vině je Fisichella," láteřil Schumacher, který nedokončil už čtvrtý z posledních pěti závodů. Minule v Rakousku ho podobně sestřelil Brazilec Zonta (BAR). "Nebyla to moje chyba," bránil se Fisichella. "Neměl jsem se kudy vyhnout. Schumacher by měl přestat hned po startu křižovat trať, tolikrát přejíždět ze strany na stranu, to je šílenství." Ve 24. kole se na travnatém pásu vedle jedné z rovinek objevil výtržník, který předtím přešel trať. Z bezpečnostních důvodů zasáhl na tři kola zpomalovací vůz, za kterým se seřadila auta, zatímco výtržník byl zadržen. Incident ovšem výrazně ovlivnil výsledky závodu. Barrichello vytěžil ze zpomalení, z desetivteřinové penalizace Itala Trulliho (Jordan) a také z toho, že během závodu začalo pršet. Jezdci obouvali pneumatiky na mokro, kdežto Brazilec vydržel se suchými a dostal se na špici. Druhé a třetí místo obsadili Häkkinen a Coulthard, který se po prvním návratu z boxů ocitl až na šestém místě a napodruhé se před něho dostal právě Fin. Šampionát se tak ještě vyrovnal, jezdci McLarenu mají stejný počet bodů a ztrácejí dva na Schumachera. " Kdybych býval vydržel na suchých gumách, tak jsem vyhrál," míní Häkkinen.

Výsledky (45 kol, 307,125 km): 1. Barrichello (Braz., Ferrari) 1:25:34,418 (215,347 km/h), 2. Häkkinen (Fin.) -7,452, 3. Coulthard (Brit., McLaren-Mercedes) -21,168, 4. Button (Brit., Williams-BMW) -22,685, 5. Salo (Fin., Sauber-Petronas) -27,112, 6. De la Rosa (Šp., Arrows-Supertec) -29,079.

Celkově: 1. M. Schumacher (Něm., Ferrari) 56 bodů, 2. Coulthard a Häkkinen po 54, 4. Barrichello 46, 5. Fisichella (It., Benetton-Playlife) 18, 6. R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) 14.

Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 102, 2. McLaren-Mercedes 98, 3. BMW-Williams 22, 4. Benetton-Playlife 18, 5. BAR-Honda 12, 6. Jordan-Mugen-Honda 11, 7. Sauber-Petronas 6.

Příští závod: 13. srpna Velká cena Maďarska.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze