Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zkáza týmových sportů. Proč už Češi neumějí hrát?

Prozíraví prorokové dlouho předpovídali úpadek českého hokeje. Není pochyb, že bída už dorazila a nějakou dobu si u nás pobude. Medaile se národnímu mužstvu a jeho příznivcům před šampionátem zjeví jako fata morgana, která se posléze spolehlivě rozplyne v kruté realitě. Pětkrát po sobě na ně nedosáhlo, což se mu nestalo od 50. let, kdy zuřiví bolševici rozprášili famózní tým po lágrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a63k94u30b 61K45u60č73e74r44a 6228112601653

Takže za bolševika to šlo, teď už to nejde a může za to bolševik? Buďme trochu realisté.

Všechno je dražší, ale mladí mají problém se základní disciplínou, chtějí svůj volný čas. V kolektivních sportech je to taky často Růža systém - dej prachy, budeš hrát, nedáš prachy, nebudeš hrát. Dřív se hrál fotbal všude, na ulici, před školou, ve škole na chodbě, teď se řeší oblíbený youtuber s mobilem v ruce, v riflích, atd. To není stížnost na mladé, nejsem nijak starý, to je prostě konstatování. Plus chybí vzdělávání trenéru.

0/0
1.6.2017 12:44

A88l44o29i82s 18M16a42ň50a10s 2332556249169

Je to vsechno o penezich. Nebudu brat rozkradani, dotacni podvody a jine. Jen si srovname srovnatelene. V dobe socialisticke mel trener v stredisku mladeze lehce nadprumerny plat a protoze mezi hraci "nebylo po kariere moc co delat", tak bylo i dost kvalitnich treneru. A stredisek bylo plno. Takrka v kazdem okresnim meste byla nejaka sportovni skola. Dnes trener nevydela ani ten prumer a hraci jsou vic zabezpeceni a kdyz jdou trenovat tak vetsinou dospele.

Naklady pro rodinu jsou take uplne nekde jinde. U fotbalu se to tolik neprojevi jako u hokeje, kde je to markantni. Ono neni moc rodin co si mohou tenhle "konicek" dovolit sponzorovat. Tady je to srovnani predchoziho, kdy kluk prisel na zimak a jenom na sobe makal a vsechno co potreboval, sice ne top, dostal zadara.

Osobne tvrdim, ze musi byt zavedeny povine 2 hodiny TV kazdy den a ne za tyden. A kontrolovat tabulkova zlepseni a fyzicku jedincu. Tim se i omezi nakladnost rady zbytecnych lekarskych ukonu plynoucich z male odolnosti oranismu.

0/0
29.5.2017 14:40

J38i60ř32í 26Z46á95h76o90r35a 5873135382179

V čem přesně je rozdíl mezi hokejem a fotbalem? Já bych řekl, že jsou oba dva sporty náročné hůlavně na čas, nikoliv peníze.

0/0
30.5.2017 9:37

P56e32t55r 13U87t32ě72k98a31l 9720638738

No - analýza, resp. výčet sportů ve kterých upadáme, je v pořádku. Jenže upadáme i v individuálních, atletika je na úrovni 60 - 70. let (spíše horší), stolní tenis, vzpírání, zápas, nakonec i střelba, ...

Ale chybí to hlavní - proč? Je pravda, že sport ovládly mafie. O tom v komentářích píšu už roky. Ale to není ten pramen, to je umožněno právě tím, že se nikdy nezrušilo ČSTV a nezavedl zákonný vztah (systém) státu a tělovýchovy. A teď, kdy se ty mafie zabarikádovaly a zakopaly, s tím půjde pohnout těžko. Ale první a zásadní krok musí být zrušení ČUS (ČSTV) a ustavení ministerstva sportu. Jestli si svazy budou chtít ustavit nějaký svůj střešní orgán (nevím, proč by to dělaly), prosím, ale za své. Stát prostě spolkový sport vůbec financovat nemá. Jen reprezentaci a sport pro všechny - včetně mládeže. To se musí zákonem oddělit.

Financování (podpora) státu pak musí být dána algoritmem, který bude zakotven v zákoně a bude závislá na několika faktorech, které zde nebudu vypočítávat (nechám si je pro sebe, kdyby mne jmenovali ministrem sportu ;-D). Nikoliv dotacemi. které jsou zpravidla začachrovány různými šedými eminencemi. Ti z toho prostě vypadnou. A budou se muset živit poctivě. Což bude problém, protože se budou bránit zániku penězovodu politicky (vždycky najdou či podplatí nějaké politiky), sabotážemi systému, i likvidačně - kampaně na likvidaci nepohodlných jedinců, co nový systém navrhnou, realizují a budou prosazovat.

Ale jinak to nepůjde. Média se nemohou omezit jen na konstatování stavu, musí - pokud chtějí - jít do hloubky a problém pojmenovat. A pak tvrdě podporovat ty, co se skutečnou nápravu budou snažit prosadit a ten Augiášův chlév vyčistit.

+2/−1
28.5.2017 9:39

T60o47m11á89š 62M71o74t47l 4383318229527

Sport má binec v organizaci sportu v ČR. Pohrobek ČUS zrušit, MŠMT místo Ministerstva sportu, ČOV a jeho marketingové projekty typu olympijských parků v Praze a na Lipně a jejich přínos sportu, roztříštěnost organizací Sokol, SSS ČR (Svazarm), Orel, ČASP, univerzitní sport, Rekreační sport apod., ČUBU), Malý fotbal není pod FAČRem ani v ČUSu, ale futsal je pod FAČR, chátrající stadióny a sportoviště spolků u nás, binec v členské základně ČUSu - (např fotbal letos 300 000 členů, 400 000 členů v roce 2015 a 506 000 členů prý v roce 2012, též biatlonu to hapruje 1700 vs. 192 členů),

TV ve školách na katastrofálních hřištích ve městech do 30 000 obyvatel, donedávna bez plaveckého výcviku, bez sportovních tříd/gymnázií a korunu tomu nasadila spadlá hala na florbalisty v České Třebové, která ani nesplňovala tu předepsanou výšku stropu těch volejbalistů...

Dotační džungle MŠMT - město - kraj! To je super pro dobrovolné funkcionáře v menších městech u výkonnostních sportů u těch spolků. Proč jim stát, radnice a magistráty nevytvoří podmínky zdarma (právník, daňová poradkyně, ekonom). U těch neziskovek a příspěvkových organizací měst (knihovny, ZUŠ, DDM, divadla, filharmonie, ZOO, galerie atd.) se stát stará a platí ty zaměstnance, ale sport mají dělat dobrovolní nadšenci za almužnu po práci (často na směny)! Takže trénuj, funkcionaři, papíruj, žádej o dotace, organizuj turnaje, brigádniči, správcuj, atp. a to všechno asi nejlépe naráz!

FTVS a FTK nespolupracují s jednotlivými sportovními svazy. Žijí v éře Čáslavské, zakládají si na akrobatické gymnastice a plavání motýlka, kluci cvičí rytmickou gymnastiku při klavíru a cvičí na kladině, malé sporty mají naddimenzovanou kreditovou dotaci na úkol hlavních míčových sportů. A trenérskou B licenci toho svazu si někde ani nejde udělat během té vysoké školy (dobře udělám si ji po škole za dalších 24 tisíc, ale pak si jedu na živnost ́ák a lidi se diví, že si to studium chtějí trenéři trochu splatit, když cajlovali navíc).

+2/0
24.5.2017 19:33

T27o75m15á83š 74M63o55t25l 4543118599207

Ti odborní trenéři to v těch spolcích mají dělat prý za almužnu (rozuměj pod 3 000 Kč měsíčně) - oproti těm neziskovkám a příspěvkovým organizacím měst - to se týká hlavně menších měst do 30 tisíc obyvatel. Ano, naši generaci narozenou v 70. letech obdobně "takto" piplali naši obětaví rodiče, sportovní nadšenci a fanatici, ale naše generace a generace narozená v 80. letech "takto a v takovém stavu" ODMÍTÁME takhle fungovat a tu káru toho výkonnostního sportu u nás táhnout dál (možná jen ti, kdo má v tom matrixu zainteresované své vlastní děti, tak ti si ještě vypiplá a pak sbohem a šáteček). Ano, my vám na toto fungování portu v ČR hážeme bobek!!! Jo, a ti naši otcové 60 + to nebudou dělat věčně, že?

Proč sport nefunguje podle současného rozdělení krajů? (viz tenis a Prostějov je dnes v Olomouckém kraji a hraje soutěže za jihomoravský kraj s Brnem, ale ne s Olomoucí a Přerovem).

Fotbal až loni znovuobjevil SpSM (TSM) a RFA akademie. Za těch jejich podmínek bych se jim na to SpSM vypšoukl v těch menších nekrajských městech - samá nařízení, příkazy, papírování, normy, prý tréninkové plány máme tvořit (místo těch profíků na FAČRu), asi aby je pak bez čtení založily někde na FAČRu, ne? SCM v různých sportech obsáhnou jiné věkové kategorie - WTF? Okresní soutěž, okresní přebor, sdružené okresní soutěže, krajské soutěže, oblastní soutěž - co to je, ten chaos? Nešlo by to jednodušeji i mimo fotbal (jak to má ten fotbal)?

No a samozřejmě na té bídě sportu se podílí i rodiče a i ty děcka a mládež. Mají též svůj díl "viny na tom stavu". Rodiče leniví u bedny u Ordinací a kaprligy. Ti co neleniví, tak často dělají do min. 16:00, nebo směny a 12-ky. Jó, to se pak skvěle organizuje ta sportovní aktivita děcek, když oni musejí být i na keramice, kroužku všeho možného, angličtiny... Sport prý 1x, 2x týdně na prosazení stačí (podle některých rodičů). Sprostí přehnaně ambiciózní rodiře, řvoucí na dítě, stresující dítě a naopak rodiče odkládající své dítě do spolků...

0/0
24.5.2017 20:05

T94o96m45á32š 50M17o17t87l 4683518859577

Děti často u PC, Xboxů, tabletů a mobilů vstřebávají nejspíš celé dějiny světa a lidstva! Považte, neumí kotoul! Ale to bude tím, že v ZŠ mají jen 2 hodiny TV a učitelky jim ho nepředvedou - ani pro ně nejsou těmi vzory s přirozenou sportovní autoritou podněcující v nich to pravé nadšení do sportu. Vzory jsou přece, youtubeři, Leoš Mareš, Miley Cyrus, Nedvěda neznají, Rosický nehraje, Čech je přece veterán, Jágr to je přece jak náš rodič, Berdych už moc prý prohrává, Šeberle - to je ten zprávař na Primě, ne? Ale možná holky znají Sáblíkovou, Koukalovou - ale to nejsou jaksi zástupci/vzory těch velkých míčových sportů, ale jen "minisportů, " u nichž boom za pár let pomine bez nástupců, jak u Valenty, Neumannové, skokanů, pětibojaře Svobody...

Za bolševika TSM/SpSM a SVS aspoň fungovaly a vychovávaly ty sportovce a reprezentanty. Tam redaktor přestřelil - WTF?

Členská základna (dle ČUS) u mnohých míčových týmových sportů klesá (fotbal, volejbal, hokej, lyžování, stolní tenis, házená, hokejbal, cyklistika, horolezectví, triatlon aj.). Podle ČUS roste základna tenisu, florbalu, atletika, basket, Badminton aj. Co se týče hokeje: v roce 1990 měl 46 933 členů a byl pátým nejpopulárnějším sportem u nás, boom zažil v roce 2009, kdy měl 60 860 členů a od té doby jeho členská základna u nás jen stagnuje a vypadá to, že basket ho za pár let předběhne v té základně.

0/0
24.5.2017 20:29

T74o11m71á26š 37M89o77t34l 4193128849217

1. Fotbal -400 131 aktivních členů (z toho mládež 96 638)

2. Tenis - 85 214 (mládež 20 134)

3. Florbal -76 143 (mládež 42 944)

4. Atletika -60 254 (mládež 29 659)

5. Volejbal -42 194 (mládež 13 122)

6. Hokej - 41201 (mládež 14 4

7. Basketbal - 38 214 (mládež 17 111)

8. Šachy - 36336 (mládež 8 550)

9. Plavání - 30 782 (mládež 22 446)

10. Golf - 25632 (mládež 2 454)

Rychlobruslení- 294 (mládež 119) Biatlon - 192 (mládež 80), sami ale uvádějí 1 700 členů za rok 2016

0/0
24.5.2017 20:31

O27n88d33ř67e26j 47H29o58l86ý 9900930658359

u biatlonu je těch 192 hloupost, chyba v přepisu někoho někde...

0/0
24.5.2017 21:00

T51o95m31á24š 34M83o75t88l 4563198739907

Subjektivně bych se nevymlouval na komunismus jako viníka stavu sportu v ČR skoro po 30-ti letech jako čeští žurnalisté, to si zavinila demokratická společnost sama. Já bych zpětně viděl též jako přelom ve stavu sportu u nás společenské změny ve světě a to někdy vše začalo kolem roku 2005:

- vstup ČR do EU a pokřivený systém dotací - ideální pro lobisty a bafuňáře, ale ne pro malé kluby a dobrovolné sportovní funkcionáře na maloměstech (ti na ně nedosáhnou - viz. Jeseník a jeho nová sportovní hala a nemají na to ani lidské zdroje, tedy lidi na tu úředničinu a papírování)

- společenské změny ve světě (nástup YouTube, Google, Facebook, Instagram, Xbox, Playstation, webovky, rezervační systémy, nástup satelitů a placených sportovních kanálů dostupných mnoha lidem u nás)

- národ montoven (zvýrazněný problém směnovosti a 12-tek a problémy s tím související při sportování mládeže a mistráků o víkendech + dojíždění, stihání tréninků dětí v 15:00)

- zestárnutí generace našich rodičů (čti nadšenců sportovců a dobrovolných funkcionářů dělající to vše pro své děti dobrovolně za almužnu nebo zadara) - ano ti si nás ke sportu vedli a vychovali (nás generaci narozenou v 70. letech). Za to jim patří všem bez rozdílu R^. Dnes už zestárli, už často zadara nevychovávají nástupce Nedvědů, Poborských, Rosických, Jágra, Patery, Reichela, Kordy, Novotné, Nováka, Dvořáka, Šeberleho, Evy Němcové, Lébla, Neumannové, Jíchy, Koukala, aj. To je dost podstatné.

- My to po nich dělat nebudeme, nechceme fungovat v tomto matrixu a chaosu, kde stát na bývalé sportovce a bývalé trenéry kašle. Sice bychom někteří za tu almužnu mohli, ale nemáme čas, musíme směnovat v montovnách a jinde a se svým volným časem si pak nakládáme podle svého. Sorry.

Vítejte v matrixu českého sportu, vítejte v chaosu.Rv

+1/0
24.5.2017 21:05

T39o87m64á32š 34M11o91t21l 4333158619827

Ještě mě napadá pár poznámek...

- Dnes vidím ve sportu větší globalizaci sportu ve světě než dřív. Ten trend je i u nás. Státy tzv. sportovní trpaslíci dohánějí metodicky velké a dříve úspěšné země. Vliv má na to informovanost a internet. S tím také souvisí starty zahraničních hráčů v domácích soutěžích - to dříve nebylo, naši žáci a junioři měli větší motivaci. V mnoha svazech není start zahraničních hráčů nijak omezen, o to i u žactva! Hráč z EU není u nás považován za cizince (viz. tenis). Vemte si finále basketu a kolik domácích hráčů tam za Nymburk (kromě toho Welsche) hrálo? Je to dáno i tímhle systémem! (demotivačním).

- Z pohledu tenisového fanouška mi dost vadí tahle věc: turnaj na Spartě propagovala Wozniacki = pinkala s děckama. Super! Ale proč nebyla na kurtu s děckama Karolína Plíšková, 3. hráčka světa? O týden později v Římě si na ten kurt šla s italskými dětmi zapinkat! Proč nešla minitenis pinkat s českými dětmi? To samé Strýcová, Šafářová, Siniaková a celá FED Cupový tým! Stejně tak, proč český tenis nemá během FED Cupu natočené reklamy jako Slováci (Cibulková, Hantuchová, Kližan, Mečíř). A my máme akorát tak reklamy na erekci Arginmax!!! WTF! Proč Berdych, Štěpánek, Novák, Korda, Lendl, Benešová, Vaidišová nenatočí nějakou reklamu pro český tenis - svaz? Nevyužívá se toho potenciálu a pak Černošek s Kaderkou brečí, že nemáme juniory. Na co tu ČT Sport máme a na co si ji koncesionářsky platíme. Toto je zase další malý příklad - špatné PR!

+1/0
24.5.2017 22:06
Foto

R48o71m30a32n 36K70r82a16t15o89c84h93v56i19l 1847278198319

ČT sport má točit reklamy??? Včetně jednání se sportovci?? To asi ne...

0/−1
25.5.2017 19:06

T69o78m59á76š 85M59o64t35l 4613898129547

Ano! Proč ne? Svazy at ́ na tom spolupracují! Mám na mysli spíš spoty a upoutávky, které mají přitáhnout děti a mládež k různým sportům u nás! Čt sport je veřejnoprávní kanál placený i koncesionáři sportovci a má plnit i tuto službu veřejnosti! Peníze na to mají! Zárubův hokej, volejbal s Haníkem, maratónské běhy nebo upoutávky(s hudbou) na Koukalovou na SP v biatlonu běžně dělají a na fotbalovou Ligu mistrů něco též mají! Nevšiml jsem si, že by Svačina oproti mazákům Bosákovi, Zárubovi, Čapkovi nebo Svěcenému s lyžováním tlačil a prosadil něco navíc! Jiné větší sporty to taky u nás moc nemají! Někteří v redakci mají větší slovo a tah na bránu - viz. MS v hokeji a Hledáme nejlepší naši útočnou trojici v historii apod. To je ta nadstavba, co Záruba umí tomu hokeji navíc protlačit! Navíc pokud to na Slovensku jde u STV, musí to jít i u nás u ČT SPORT a ne se u nás vymlouvat, proč něco nejde! /těmi krátkými spoty nemyslím komerční reklamy typu Hantuchové na Prince, ale jednoduché a motivující spoty pro mládež vysílaných při těch konkrétních akcích typu Pojd ́te si zahrát...! Ty vzory a idoly mají děcka přitáhnout přece ke sportu. To, že Berdych to dělá jen lokálně v Prostějově, je podle mně málo.Jasně, ale tohle má napadnout ty svazy a vyžadovat to!/.

+1/0
25.5.2017 22:18

P12e46t44r 47U75t61ě63k52a61l 9850368678

Souhlas,

ale Záruba protlačuje hlavně floorbal, to je ten sport z tělocviku, pro ty, co se nenaučili a už nenaučí bruslit. A dělají to 4 země. A z tělocviku ve škole zmizela gymnastika, atletika, míčové hry .... učitel přijde, hodí jim díravý míček a plácačky na mouchy - a hrajte.

0/0
28.5.2017 9:47

J84a49r12o69s75l25a25v 73V11a11c44e81k 1332712852706

Velmi dobrý článek, ale ten závěr mohl napsat jenom debil!!!

+1/0
24.5.2017 17:30

M67i11l18a91n 13Z60e87m47a58n 2197431329631

Ten posledni odstavec, to je tedy blabol. Knape, prestan uz radeji psat. Zejmena uvahy, komentare apod. Staci, kdyz napises vysledky a strucny prubeh utkani. Do vetsich akci se nepoustej.

+2/0
24.5.2017 11:22

M65i69r83o52s91l90a46v 56S93u59c46h73y 5370539100120

Vážený autore, s tím posledním odstavcem jste celý článek zazdil. Hodit dnešní neúspechy na bolševika je totální pitomost. Je dobře, že bolševici odtáhli do pr.atřičných míst, ale za dnešní mizérii kolektivních sportů fakt nemůžou.

Přitom ty příčiny jsou v podstatě vyjmenovány. Změna životnho stylu - děti dřepí doma, neběhají venku, a když jdou ven, tak pod přísným dozorem rodičů. Kdyby se jim totiž něco stalo, budou rodiče za to popotahováni. Katapulti se ptali: "A co děti, mají si kde hrát?" Pokud máte na mysli sterilní dětská hřiště podle norem EU, tak taková by se našla. Pokud ale máte na mysli hřiště, kde se dá čutat, plácat volejbal, nohejbal, tenis, hrát přehazovanou nebo vybiku - tak taková hřiště jsou pod zámkem.

Peníze, peníze a zase peníze. Sport leze do peněz, a kdo na to ty peníze nemá, tak to prostě nedělá. A tak sportují děti bez talentu a zájmu, ale které si to mohou dovolit. Vzpomínám, jak jsem kdysi zaslechl jednoho tatínka asi dvouletého kluka: "Můj kluk bude hrát fotbal v místním klubu. Už jsem mu to zajistil, dal jsem klubu sponzorský dar." Kauza Růžička je jen jedno zrnko prohnilého systému.

Jestli chcete něco hodit na bolševika, tak že ze sportu udělal propagandistický nástroj (i když i v tom se musel poučit od Hitlera). Olympijské hry - to byl formát vhodný k dokázání "nadřazenosti" systému. A tak se podporovaly olympijské sporty, ostatní jako by neexistovaly. Dnes je mnohem větší výběr, i těch sportů poněkud přibylo. Pokud se někde objeví talent, je to opravdu o té individualitě. Současný systém školství, sportovních klubů a financování k úspěchu nepovede.

+5/−1
24.5.2017 9:11

T61o23m14á75š 91U84r60b77a43n 9634344612630

Hokej stejně jako fotbal je mikrosvět, který odráží celou společnost a její strukturu. Vedou jí nenažraní, neschopní a nekompetentní lidé, kteří tam jsou jen pro svůj prospěch a mocichtivost (čest výjimkám). A ti dole se perou o ohlodanou kost a snaží se stejnými metodami dostat nahoru. Výsledek je nefunkční upadající systém, stejně jako celá republika. Já tomu poslednímu odstavci rozumím. Bolševik rozložil společnost a fungující principy se teprve začínají obnovovat. Bohužel jsou Češi velmi "vynalézaví" v tom, jak všechno och...., takže to bude trvat ještě dlouho, než se vše narovná. Až se narovná společnost, narovnají se svazy a podpora sportu. Jen doufá, že se toho dožiji :-/

+3/0
24.5.2017 11:04

J21a65r81o92s19l44a41v 60V39a41c79e48k 1242732502706

Jen to nemá s předchozím režimem nic společného. Naopak předchozí režim to měl jako levný marketing, což současní demokratičtí politici nechápou.

0/0
24.5.2017 17:39

P28e74t16r 87D45r95a94p39a55l 3715808183155

samozřejmě, máslo na hlavě máme. Ale jedním z důvodů je i změněná situace v Evropském sportu. zatímco před 30 roky u nás provozovali týmové sporty profesionálové, tak v západní Evropě to až na fotbal a hokej byli amatéři. s přísunem peněz do kolektivních sportů se samozřejmě zvyšuje kvalita, tedy nás Západ dohnal a předehnal. Dále, např.Jugoslávie...dříve to byl jeden špičkový tým, po jejím rozpadu a je těch týmů ale najednou 5, konkurence je prostě jiná než bývala.

+1/0
24.5.2017 6:51

V19e37n66d84u92l81a 92S64z80l28a18u67e51r32o81v33á 7362776217208

Aha, za bolševika se nám dařilo ve všech týmových sportech a kdo může za to, že Češi neumějí hrát? Bolševik!

Ne, neberte mě, špatně - neobhajuju život za socíku, ale už to chce přestat pořád si lhát. Hokej? Není to dobré, ale není to ani špatné. Prostě jsme se zařadili ve většině sportovních her (tak se tomu správně nadává pane komentátor) tam, kam patříme množstvím lidí a přístupem ke sportu. Věřím, že se to zase zlepší.. A pak zhorší.. A pak zlepší...

+2/0
24.5.2017 1:24

R16o24m88a27n 73V27í24t70ů 3529460478

Peníze peníze penize. Ano jde hlavně o peníze. Nejsou na nic tedy ani na sport. Je třeba mít statisíce úředníků kteří nic nedělají ale na sport potažmo na výchovu dětí nejsou. Pracoval jsem pro sport ve chvíli kdy se zmenilo rozpočtové určení daní. Namísto pro sport začaly peníze proudit do městských rozpočtů a města pak na sport pustila minimum. Bez pořádku v penězích nebude dlouho nic.

0/0
23.5.2017 23:46

E63m33i54l 29D14u23d63a 8305902566163

Myslim, ze vetsina rodicu svoje dite radeji prihlasi do jazykove nebo hudebni skoly.

0/0
23.5.2017 21:45

K46a56r97e29l 93K73o23p15e29c93k68ý 3974983936481

Ve fotbale se situace lepší, máme mladé talenty: Schick, Jankto, Černý, Sadílek, Macek, C. Frýdek a další - za 5 let bude nároďák zase nahoře.

Ale v hokeji je to špatné, v každém ročníku maximálně jeden talent a to je málo.

+1/0
23.5.2017 21:43

D48e21n74i67s 32H21u44m79l 4542445955126

Jasně, může za to bolševici a KalousekRv

+1/−2
23.5.2017 20:23

V76á19c71l56a30v 62K98a77l41i29n53a 1336502579464

Mladým sportovcům chybí motivace. Vědí, že pouze ti nejlepší se zajistí finančně.

Za dob socializmu byla motivace jiná - dostat se na západ. Další bariérou jsou finance, jelikož se dnes musí za všechno platit. Vzpomínám, že jsme dostali materiál a hodiny tréninku zdarma a doplňkově jsme mohli chodit zdarma do posilovny v rámci oddílu a ani jsme to nevyužívali. Dnes bych na to jako mladý asi neměl finance.

Nemluvím o hokeji, tam bylo potřeba peněz vždy.

+4/−2
23.5.2017 19:19

M27a53r94t35i55n 35H65o74u52b55a 6333341939128

ne, neni to o penezich rodicu. je to o rozlozenem a neexisutjicim systemu.

byl totalne zlikvidovan drive funguji system TS, kde byli vysoce kvalifikovani treneri, spickove vybaveni, TS byly soucasti sportovnich skol.

To dnes neexistuje. Kvalitni trenink se dela vlastne jen tam, kde se hrjae nejvyssi soutez, tim je take omezeny vyber talentu. Mnho talentu zanikne, aniz si jich kdokoliv vsimne.

dalsi - kluby maji vetisnou bohate majite. Ale schvalne - klik v takovem klubu hraje nejvyssi soutez vlastnich odchovancu? Kluby vrazi penize do ligovych tymu a na pripravu mladeze prakticky kaslou. Tymu, kde toto delaji je par. Jsou to obvykle ty, co hraji na spici soutezi. Mladez pak se sportem konci v dorostu, protoze dla nevidi jakoukoliv perspektivu.

+1/0
23.5.2017 19:30

A75n52t83o96n70í45n 94S56t46e47d44i98n26a 4167282664510

Situaci ve zkratce ale velmi přesně vystihuje toto (odpolechnuto na českomoravské) :

Zase nějakej hokej? Ne, Deep Purple ty vole...

+1/0
23.5.2017 19:05

K26a74r73e26l 36F58a19j50t 5768212441293

Boha jeho to je "politická" slátanina hodná kariérního politruka ... tuší autor alespoň co píše, když na jednu stranu vyzdvihuje výsledky kolektivních sportů z éry "před", aby na konci napsal, že se tím (podle něj ale výsledkově úspěšným) utopickým bolševickým experimentem, nuceným pochodem do slepé uličky dějin, přervaly tradice i přirozený běh věcí?

+12/−1
23.5.2017 18:58

F11i96l38i14p 74L64o75u69k35a 4786216518701

Demokracie bez přívlastků není zárukou ničeho. A už vůbec ne nějaké nákladné a specifické jednotlivosti jako "dobrý hokej". Ta víra, že to za 50 let bude lepší, je bláhová. Maximálně se pak najde někdo, kdo řekne, že i 75 let je málo. A tak pořád dokola.

Demokracie v ekonomicky podvázaném státě je jen zárukou, že různé společenské skupiny jen těžko naleznou nějakou shodu.

+1/0
23.5.2017 18:54

V16l56a89d55i18m58í55r 85S14v16o58b29o84d49a 5920731565929

to psal totalni blb

+3/0
23.5.2017 18:44

M33a60r37t45i50n 15K93o50l50á51ř 1965254479625

No to je možné, ale v zásadě má pravdu

+1/0
23.5.2017 18:50

M32a55r29t12i28n 93H68o62u88b42a 6953891789838

v zasade ji nema. pojmenovava nekter viditelne a kriklave veci, ale podstau nepodchycuje

+1/0
23.5.2017 19:32

A88l24e81š 94B78i85e87r90o43n69s15k84i 4618675176130

Ten, kdo to psal, pojmenovava mnohe, ale tim poslednim odstavcem to uplne podelal...Za komancu prave diky tomu drilu, to fungovalo...NEbylo to dobrovolne, ale ti hraci byli vycepovani...v hokeji urcite.

0/0
24.5.2017 0:17

M88i87l68a95n 96Z38e30m90a55n 2617341709711

To psal Knap. Takze vlastne souhlas. Je to to same.:-)

0/0
24.5.2017 11:23

R93o48m59a35n 19V60í35c68e11n46e61c 2749412228582

My bychom taky chtěli být úspěšní snad ve všech kolektivních sportech? Ale který stát to má, slovy klasika? Jen ty obrovské, mnohdy s balíkem státních peněz. Když zahrnu i hokej, tak jenom USA a Rusko. Bez hokeje ještě Čína, Brazílie, Itálie, Španělsko a možná pár dalších. Ostatní vynikají (někdy) v jednom či dvou kolektivních sportech - třeba i to Německo.

+1/−1
23.5.2017 18:40

A95n43t42o10n54í84n 53S18t31e82d86i60n93a 4907482264600

To je důsledek soutěže v počtu medailí na OH, tolik potřebných pro propagandu.

+1/0
23.5.2017 18:50

J26a29r48o31m55í58r 51B16e80n43e86š 2513172306641

Ve všech ne. V současnosti by stačilo aspoň v jednom...

+1/0
23.5.2017 19:00

M26a70t93ě22j 28H33r25u85š49k40a 2373526317101

Američani, pokud vim, vubec nehrajou hazenou, donedávna dost omezeně fotbal. Rusové dělaj všechno, ale na všechno jsou leví, spíš mi do tý kategorie spadaj Francouzi, ty maj všechno na špičkový úrovni (hokej na pomezí postupu ze skupiny je asi nejslabší). Jinak je pravda, že většina zemí se orientuje na celkem zúženej okruh sportů. My ale momentálně nejsme konkurenceschopný téměř nikde.....

0/0
24.5.2017 2:02

R41a77d62i29m 10H57o22l73í37k 8508838898935

Co na to říct? Asi je načase se přestat vymlouvat na předchozí režim. Tím bychom měli začít.

+7/−3
23.5.2017 18:40

A72n50t65o65n24í61n 32S44t32e96d36i97n36a 4107422974890

Vymlouvat ? A já myslel, že se tu velebí jakou vychoval zlatou generaci fotbalistů a hokejistů...

0/0
23.5.2017 18:49

R16a30d15i49m 65H34o31l16í72k 8518518438525

Četl jste článek?

+8/0
23.5.2017 19:02

M38a38r39t52i45n 83H73o23u89b98a 6653181809358

no v tom clanku prave nejdriv velebi, jakou vychoval generaci, aby nakonec napsal, ze zpusobil soucasny upadek. ten clanek totiz jaksi nedava smysl. zminuje zazita klise, ukazuje par kriklavych veci.

+3/0
23.5.2017 19:34

P31e72t56r 79M74a46r33š76á69l87e32k 9835412444179

Jednak je potřeba vzít v potaz demografii, kdy dnes je cca polovina dětí ve srovnání s ročníky narozenými v 70tých letech. Druhou věcí je, že se nám teď víc daří v individuálních sportech, a tou třetí obecně mnohem víc příležitostí celkově. Velkou roli ale hraje i rozpad organizací, které se výchovou hráčů pro kolektivní sporty zabývaly.

+1/0
23.5.2017 18:40

T88o79m91á88š 53H97e68r96t57i95g 4240256135255

Příčinou je česká národní povaha v kombinaci se specifiky současné doby, což je pro kolektivní sporty smrtelný koktejl.

0/0
23.5.2017 18:38

J31i49ř40í 84B97l10á42h25a 1713765953295

Konečně někdo napsal pravdivý fakta. Náš spor je na tom velice bledě a to hlavně

kolektivní . To není tím, že by byla generace líná ,ale výchovou jak rodičů tak i školy.

+1/0
23.5.2017 18:17

J60o67s50e29f 60N51o39ž15i11č28k73a 5295361369616

S těmi kolektivními sporty máte pravdu, ale jinak to zase tak bledé není: která země, srovnatelná s ČR co do počtu obyvatel a klimatických podmínek má např. mistryni světa v biatlonu, rychlobruslení i snowboardingu?

0/0
23.5.2017 18:37

A98n82t59o31n29í60n 48S48t91e98d42i43n74a 4727182244910

Sáblíková je přírodní úkaz, snowbording ano, ale biatlon je lepší příklad ... ale ještě lepčí je tenis. A na tom nic nemění to, že po Berdychovi je díra, tenistů je tu spousta a nějaký se časem zase najde....

0/0
23.5.2017 18:42

A34n46t11o56n37í44n 72S84t97e23d13i75n21a 4577702484660

To je zase žvástů.... No a co jako ? Děti a mládež už halt nebaví ničit si dětství a mládí zbytečnou dřinou v posilovně a dvoufázovými treningy, když můžou dělat tolik jiných zábavných věcí.... zvykněte si.

+2/−4
23.5.2017 18:06

P25e87t26r 74A98n98d29r11ý37s61e18k 9953401376197

Co třeba sedět doma s tabletem nebo v hospodě u piva?

+1/0
23.5.2017 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze