Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fourcade neměl náboje, přesto vyhrál poslední závod sezony. Šlesingr šestý

Jeden velký a tři malé glóby už měl Martin Fourcade jisté. Zato ten za hromadný závod pro něj byl před posledním startem sezony daleko. Pořadí této disciplíny vévodil mistr světa Simon Schempp o 22 bodů. Jenže svůj velký náskok ztratil, dojel až dvacátý. Francouz tak i přesto, že do závodu vjel bez nábojů, získal i čtvrtý malý glóbus. Nejlepším z Čechů byl šestý Michal Šlesingr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73i15c23h25a33l 10M65i15l98l69e54r 9536902109602

s Verbirem Vybihalem dole neminim polemizovat z jednoduchych duvodu:

Z meho prispevku, ktery jen uz asi na predchozi strance

*vymysli si zavery, ktere jsem neudelal ani nemel na mysli

*dava mi do ust slova ktera jsem nerekl ani nemel na mysli

*typicke verbirsko vybihalovske slovickareni za ucelem okecavat ad nauseam

*misty primo lhani

Tohle neni prvne co takhle umyslne prekroutil muj prispevek. Nepredpokladam, ze naposled. Tak kdoze tady vymyva mozky?;-D

Jak se zminuje - asi mu vadi tech 15 plusu, ktere jsem dostal.

Ze by nejaka zavist?8-o8-o8-o

0/0
20.3.2017 16:34

P12e94t84r 88V19e97r81b65í27ř 8547311623900

Kvalitní vymývání mozků.

Takže: "logika": když užívá/zneužívá léky na asthma někdo jiný, určitě je užívají i Rusové. Jasně, protože když někdo skočí ze skály, určitě z ní skáčou všichni. To je úplně stejná "logika". Pane Miller, do takových spekulací vy se přece nepouštíte, přímo jimi opovrhujete, ale když jde o Rusy, tak jsem s tím ihned hotov a bez jakýchkoliv důkazů jsou to pro vás masoví asthmatici. Protože brali meldonium, berou určitě i antiasthmatika. Jasně...

"1) leky na asthma muze brat KDOKOLIV, komu je lekar predepise. Tedy i jejich milovani rusove" - A to dokazuje co? To je teda argument. To snad znamená, že se léky na asthma nemohou zneužívat?

"2) na ruzne z nich ani neni treba zadne povoleni, pokud se drzi v davce pod predepsany denni limit" ale joo, je třeba mít povolení od lékaře, že má závodník asthma a může ty léky brát.

Takže pan Miller omlouvá užívání/zneužívání léků na asthma smyšlenkou, že je určitě užívají i Rusové. A ještě to podpoří bohapustou lží, že na to Rusové nemohou být nachytání, cituji: "...by nevyuzil moznosti davat svym sportovcum neco, co je povolene at uz s /nebo bez kusu papiru a na co nemohou byt nachytani!" Jak, nemohou být nachytaní? Mohou, přesně jako nachytali Sundbyho.

Případ Meldonium nedokazuje ruskou mentalitu" ale mentalitu některých lidí po celém světě. Tak to je všude - co není zakázáno, je pro některé povoleno, to není jen věc Rusů (proboha).

Celé si to protiřečí v tom, že na jednu stranu pan Miller dokazuje, že užívání léků na asthma je naprosto v pořádku, na druhou stranu naznačuje, že Rusové v tomto směru něco porušují a to i přesto, že dělají to stejné, co ostatní a co je dle něj povolené), neb jde o jejich závadnou "mentalitu". Tak jak to je? Je to v pořádku, nebo je to špatně? Čert aby se v tom vyznal.

IV. cenová a pod tím 15 plusů... To je úroveň.

0/−1
20.3.2017 12:36

P27e67t62r 62V51e73r91b33í17ř 8547731903940

Co dál? Řekneme o někom, že je zloděj, protože jeho brácha je taky zloděj? Řekneme, že všichni Saudi jsou teroristi, protože Usáma bin Ládin byl terorista? Neřekneme, že.

0/−1
20.3.2017 12:40

T73o38m44a61s 54K42a27f83k91a 8235470514934

PF krat dva :Pour Feliciter Phenomenal FourcadeR^

0/0
19.3.2017 22:22

P21a91v49e94l 70J12e46l73í86n40e17k 5904128278

Příště ať si nechá Fourcade na startu i pušku a oni mu ji na střelnici podají a bude stejně všechno v pořádku!

+2/−9
19.3.2017 20:39

P18a37v93e49l 21K97a24f34k52a 8314653981885

Puška se stejně jako lyže před začátkem závodu kontroluje a označuje ;-)

+7/0
19.3.2017 21:00

T45o17m35á54š 24V20a56v61e98r83k22a 7831700532304

A náboje se nekontrolují? Jen se ptám....

0/0
19.3.2017 21:04

P85e96t37r69a 52H24o19d56o96v72á 4359521795869

Ne

+2/0
19.3.2017 21:54

T48o28m38á70š 23V11a66v61e85r91k79a 7541640182534

Díky, Tak třeba od příští sezóny budou.

0/0
19.3.2017 21:59

J80i65ř49í 53D92o47l55e92ž95a56l 4738356602378

Najděte si v pravidlech bod "kontrola před startem". Tam je jasně uvedeno, že se kontroluje, zda každý závodník má dostatečný počet nábojů.

+1/−2
20.3.2017 8:03

P80e87t66r75a 74H60o64d83o22v57á 4529631345219

Takhle to tam přesně není, zkuste si to přečíst ještě jednou...

0/0
20.3.2017 9:08

J44i88ř96í 59D10o12l25e17ž85a98l 4868496922348

to pravidlo jsem tady již několikrát zkopíroval níže přímo z pravidel, tak si to najděte.

0/−1
20.3.2017 12:31

P42e24t48r74a 15H33o15d13o23v77á 4889571875969

Poslední kontrola před startem: 2 minuty před startem...pomocník startéra se má ujistit, že:

g) sportovec má dostatečný počet zásobníků a nábojů pro splnění závodu. Zásobníky mohou být náhodně ověřovány pro zjištění, že mohou být nabity pouze pěti náboji.

Takže obsah zásobníků se běžně nekontroluje, ale jen náhodně. Běžně se kontroluje jen počet zásobníků a náhradní náboje na pažbě.

0/0
20.3.2017 13:20

M52a91r10t38i22n 44V58a16n58e24r 3346578216724

Mirek Dušín hadra.

0/−1
19.3.2017 20:34

Z12l67a88t35a 66Z40b51o97r18i77l57o10v15a 6400752285

Moc gratulací Michalovi k povedenému závodu. Podobně jako u Veroniky-gratuluji k prolomení smůly a přeju příjemné prázdniny a pak pohodovou přípravu na olympijskou sezónu! /omlouvám se, že ted trochu mimo nábojový kontext/

+6/0
19.3.2017 18:13
Foto

P24e28t63r 92Š97m57e36j58k74a35l 9645340508577

Těsně před vyhlášením ještě Martin odběhl k Jury a mluvil s Němci, kteří mu říkali, že žádný protest nevznesli a jen si ověřovali, jak to s těmi náboji přesně bylo...

+7/0
19.3.2017 17:41

M41o11j54m88í63r 89S56k55á53l82a 2320792226

MF by se měl dát dohromady s BB - to by byla dvojkaR^;-D

0/0
19.3.2017 17:41

T38o27m40á40š 54P80e43l92i19k18á69n 8408983186643

S Briggite Bardot ? No nevím nevím.

+3/0
19.3.2017 18:08

T25o43m83á36š 10N87o73v39o30t39n15ý 6625667729199

Vždyť ta paní má 82 let.

+7/0
19.3.2017 18:57

J20a74r77o24s29l57a94v 33S79t68r24o28m32m91e84r 3587646804919

Martin si nijak nepolepšil neměl žádnou výhodu spíš naopak a jestli to pravidla přesně nedefinují tak není ani o čem diskutovat.

+7/−1
19.3.2017 17:40

B39o20h97u94s79l33a64v 87D19u11š48e28k 5750305984975

když MF podrazil nohy tomu Rusákovi, tak jsem psal, že už mu projde úplně všechno. To jsem to schytal.

+5/−15
19.3.2017 17:05

J93a62n 83Š87p17a29t19n14ý 2673852696505

nezoufej, za par let se velkych uspechu jiste dočkáš - geneticky doping je nezjistitelny, chce to jen trochu trpelivosti - vasi sampioni musí teprve vyrust

0/0
20.3.2017 11:36

P46e45t79r 50N80o74v42á98k 8216788963890

Takovýto kousek se ještě Gabče nepovedl, nevzít si náboje.

+7/0
19.3.2017 17:02

P64a68v85e32l 40K49a47f97k32a 8934893941795

Náhradní náboje už jednou zapomněla, ale ty závodní pravda ještě asi ne :)

0/0
19.3.2017 17:06

J91a83r20m10i93l37a 93K63ř23í51ž72o30v97á 5466111862986

dneska určitě Martin Gábinu v zapomnětlivosti trumfnul;-D;-D;-D... navíc ji to potkávalo spíš v minulých sezónách, to nebyla ještě tak "ostřílená", ale ostřílený Martin to tedy "rozsvítil"... to je na další malý glóbus;-D;-D;-D... ale vyhrál ho zaslouženě, protože Schempp jel a hlavně střílel dnes fakt bídně... vlastně to tady po mnoha závodech Němcům moc už nevycházelo... jinak ale mají opravdu základnu holek i kluků na pár let dopředu... a Martinovi jsem to po vítězství přála... protože vyhrát malý glóbus nějakým protestem - to je dost zbabělé... dojet 20. a můj soupeř o glóbus 1. a chtít celkové vítězství - to si ho měl Schempp vyjet sám... jsem ráda, že se německý tým k tomuhle postavil čelem, mají u mě palec nahoru... a tady to řeší pisálkové na komentech... kterým to nakonec může být celkem jedno... jediný Schempp a Němci k tomu měli co říci...

+3/0
19.3.2017 21:53

V85ě25r64a 92V33l47č42k86o72v27á 3471706273514

Nechápu, proč tady pořád řešíte zásobník, když je jasné, že pravidla neporušil. Radši byste si milí fanoušci mohli všimnout, že naši dojeli skvěle.

+15/−2
19.3.2017 16:55

B55o83h70u87s89l32a98v 27D51u12š36e50k 5270235124425

článek 8.6.1Nevystřelené a ztracené náboje/zásobníky a vadné zbraněZtracené náboje nebo náboje, které selžou, nebo zásobníky mohou býtnahrazeny samotným závodníkem, jestliže nese náhradní náboje nebozásobníky s sebou. Jestliže náhradní náboje nebo zásobníky nemá,může je získat od rozhodčího tak, že zvedne ruku a hlasitě zvolá"náboje" („Ammunition“) a oznámí svou příslušnou NF. Rozhodčí, kterýzareaguje, vyzvedne rezervní náboje buď z rezervní pušky jehodružstva, nebo od činovníků družstva na střelnici a podá je závodníkovi.Sportovci je také povoleno převzít náboje a zásobníky na trati.

takže pravidla dodržena nebyla. No rovné podmínky pro všechny.

+3/−11
19.3.2017 16:54

V12ě46r20a 33V18l74č40k85o68v45á 3761236313194

A jak je řešeno předávání náhradních tyček? Když může závodníkovi být předána nová tyčka kdykoliv, nechápu, proč ne náboje.

+1/−2
19.3.2017 16:57

B56o91h94u98s27l45a37v 58D20u64š10e67k 5720625664815

Stejně. Závodník odjede ze střelnice a na trati si převezme hůlku. klidně metr za střelnicí. Ale rozhodně ji nesmí házet na střelnici. Tam rozpor není.

+2/−1
19.3.2017 17:00

V30á29c83l39a25v 10K59o93p42ř79i53v83a 1294540545851

A co z toho porušil?

+2/−1
19.3.2017 17:00

B95o41h55u44s54l28a94v 66D15u53š36e55k 5320495114775

Snad všechno. Náboje apod může na střelnici předávat jen někdo z rozhodčích. Ne že si to někdo vytáhne z kapsy a hodí to na stanoviště. MF nedodržel v pravidlech stanovený postup. Pokud tvrdíte, že ano, pak to bylo zásadně vystřiženo z TV záběrů a všichni to popisují tak, jak bylo vidět.

+5/−4
19.3.2017 17:02

V29á85c25l56a38v 90K93o55p41ř11i65v46a 1904520385651

Otázka, co porušil? Konkrétně.

+1/−1
19.3.2017 17:04

V19á24c71l41a16v 31K36o11p34ř27i34v70a 1734140715921

Tobě uniká prazáklad veškerých pravidel. Co není zakázáno, je totiž povoleno.:-P

+4/−4
19.3.2017 17:05

J78i75ř64í 42K38v97ě56š 1153476102121

Je-li v pravidlech stanoven konkrétní postup, MUSÍ se dodržovat. Což se v tomhle konkrétním případě nestalo.

+5/−1
19.3.2017 17:06

P53e61t58r74a 61H24o70d45o17v77á 4699701965599

Ale Fourcade ho dodržel, viz vysvětlení na Biathloworld od jury.

+1/−3
19.3.2017 17:10

P23a32v21e65l 33K80a37f38k72a 8664243871955

Pokud budeme právnicky slovíčkařit, tak neporušil vůbec nic.

To pravidla (ano, vím že jsem ho sem dával první já) se totiž vztahuje vysloveně na nevystřelené a ztracené náboje. Ani jedno se u Martina nestalo. On si je prostě zapomněl na startu vzít. V pravidlech pokud vím, není nic takového ošetřeného, s tou variantou se v nich prostě nepočítá. Bývali by mu na to přišli, kdyby ho zkontrolovali před závodem (což mohou), ale to se nestalo.

A jelikož se nejednalo o ztracené či nevystřelené náboje, nemůže být toto pravidlo uplatňováno. A když nemohlo být uplatňováno, nemohlo být ani porušeno.

+8/−3
19.3.2017 17:11

B36o21h66u66s92l15a29v 81D49u74š51e71k 5550135674635

Jak říkám: nepochybuji o tom, že odůvodnění se najde. Ale že to je v případě nejhlasitějšího a nejagresivnějšího bojovníka za pravidla paradox, to tedy je.

+4/−6
19.3.2017 17:14

P24a19v14e66l 82K25a74f45k48a 8244293741245

Koukám na IBU stránky a tam je u výsledků na datacentru napsáno (ještě to tedy není oficiální podoba), že jury ani žádný protest neřešila. Tj. nikdo se oficiálně neozval proti, není potřeba to dál řešit. I Martin děkoval Schempovi, že protest nedávali.

Ono obecně- k čemu slouží v téměř jakémkoliv sportu pravidla (samozřejmě kromě jiných věcí)? Aby někdo nebyl neoprávněně zvýhodněn, a aby nedošlo k ohrožení zdraví závodníků a dalších lidí tam.

Ani jedno se tady očividně nestalo, Martin na tom časově ztratil a přesto všem poté ujel o parník.

+7/−3
19.3.2017 17:18

B88o90h59u73s28l43a34v 49D20u75š64e77k 5760735564685

není žalobce, není soudce. MF časově ztratil. Souhlas. Ale řešeno být mělo. 10 vteřin penále. nic by to nezměnilo, ale tahle totální kaňka by nebyla.

+2/−4
19.3.2017 17:20

P93a76v76e69l 74K57a57f19k31a 8234213451315

10 vteřin penále by byl maglajz. Museli by říci na základě čeho mu je dali. Pokud vím, takový trest v biatlonu snad ani není? Jsou tam určitě dvě minuty a diskvalifikace, zbytek si nejsem jist..

+7/0
19.3.2017 17:22

P28a78v85l53a 67H60r83a91d97i37l68o42v23a 3147431491874

Neni. Mate pravdu, 2 minuty nebo diskvalifikace.

+1/0
19.3.2017 17:27

P15a50v28e76l 53K47a51f14k49a 8404423491525

Už jsem si to našel- tresty jsou podle pravidel 30sec (start do stíhačky o 1-3 sekundy dříve než má), minuta (bránění předjetí, velmi malé porušení zásad fair-play a sportovního chování), dvě minuty (neodjeté trestné kolo, nevystřelení všech 5ti respektive 8mi nábojů, malé porušení zásad fair-play a sporovního chování) a diskvalifikace.

+1/0
19.3.2017 17:28

B15o32h88u28s91l95a78v 33D19u23š72e76k 5950485184365

je tam ustanovení: a zásobníky. U zásobníků není řečeno, jaké by měly být. Ztracené nebo jiné. prostě zásobníky. MF měnil zásobník a nikoli náboje. Takže z hlediska právnického slovíčkaření hodně na vodě. A to minimálně. Podle mě porušil.

+5/−1
19.3.2017 17:16

P61a53v24e69l 42K17a69f27k54a 8734413441495

Podle mě ne. Tak či onak- kde není žalobce, není ani soudce...

+2/0
19.3.2017 17:20

B27o29h50u51s55l32a46v 53D94u22š46e69k 5630955374545

Pravidla a procesy jasně napsané se musí dodržet. Nedodržel. hotovo. Že mu to projde bylo jasný už když to hodili.

V pravidlech je i druh zbraně. také tam není napsáno, že je zákaz střílet do brokovnicí nebo lukem. Musí být dodrženo pravidlo o druhu zbraně. je to stejné. proces a pravidlo musí být dodrženy.

+5/−4
19.3.2017 17:09

J98i57ř97í 43N77e87u86m28e79i19s96t62e70r 2722275633431

Je tam někde definice za které porušení postupů (konkrétně tohoto) je dq nebo penalizace a kolik? Jinak tohle neznamená vůbec nic.

+1/0
19.3.2017 17:17

B83o90h93u31s35l50a26v 70D81u65š41e76k 5100775204415

To je na rozhodčích. Ale neřešit to vůbec je podle mě okatá hovadina. A v případě MF už poměrně slušně předvídatelná.

+2/−1
19.3.2017 17:22

J71i54ř26í 43N11e70u39m41e31i71s45t34e83r 2812315933821

To je blbost. Za porušení postupů, například v IPSC, jsou penalizace a DQ popsány v pravidlech. Pokud u tohohle konkrétního případu nejsou, tak nemají rozhodčí co řešit.

+3/−1
19.3.2017 17:57

P36a79v15e43l 32K73a17f81k71a 8944313551515

JJ, v pravidlech je přesně definováno, jaký trest může přijít za jaké provinění.

0/0
19.3.2017 17:24

V79l40a86s30t98i27m11i30l 42H23a60l61a10š62t14a 4903868988440

Ale

"7.3.3Oprava pušek, výměna a munice

Pomoc při opravě pušky je povolena pouze na střelnicizbrojířem závodu nebo rozhodčím na střelnici. Puška může být vyměněna pouze na střelnici.Závodníkovi je dovoleno přijmout na trati a střelnici náboje"

Podle mě skutečně 861 mluví o náhradních nábojích v této situaci se ale o náhradní náboje nejednalo, jednalo se o ty původní náboje a na ně se tedy vztahuje čl. 733. jury mělo pravdu.

+2/−1
19.3.2017 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze