Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais na Dakaru sedmý. Macík, Prokop i Klymčiw si vylepšili maxima

Konečnou sedmou příčku obsadil na Rallye Dakar v kategorii kamionů Aleš Loprais, další Čech Martin Macík skončil desátý. Podruhé triumfoval Rus Eduard Nikolajev s kamazem. Rekordman závodu Stéphane Peterhansel vyhrál už potřinácté, z toho posedmé kraloval kategorii automobilů. Martin Prokop obsadil jedenácté místo. Životní výsledek zajel také dvanáctý motocyklista Ondřej Klymčiw.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81a65š79e89k 35Ř39í96h67a 2363153218602

Docela se mi líbilo, poslouchat hosty ve studiu a když sečtu jejich názory tak my vychází obraz českého výsledku. První byl Kalina, který jak Lopraise tak Kolmého nazval jako totální závodníky, kteří prostě jednou co to dá. Naproti tomu starý Loprais jezdil více Hlavou. Podobně podle mě jeli i Kamazy. Nějak moc se nehnali, aby byli připraveni až se bude v těžkých podmínkách lámat chleba. Zde si myslím že by mohl být Macík nadějnější jak Loprais. Pak celkem zkritizovali nasazení nováčka na "záložní" kamion, který je podle všeho daleko náročnější na řízení jak jakýkoli jiný. A i v tomto bych souhlasil.

Sumasumárum pokud chceme pomýšlet na medaile tak asi bude třeba zapracovat více na taktice a vyzrálosti celého týmu, který co si budeme nalhávat spojením Lopraise a Kolmého hodně získal, ale jak se zdá tak se zcela znova staví.

+1/0
15.1.2017 14:02
Foto

M46i38c35h81a73l 78N65a76j49m52a77n 7509763616760

Tak on ten dnešní dakar je o tom jet pořád naplno - tedy pokud chce jet posádka na nějaký výrazný výsledek. Doby kdy jezdil Karel Loprais jsou dávno pryč a i Karel Lopraisů měl za poslední roky své závodní kariéry se svojí taktikou problém uspět - ta jeho taktika už stačila jen na umístnění mezi 5 - 10. místem.

Naopak Aleš Lopraisů za posledních pár lez jezdí sice rychle, ale bez zbytečných chyb. Jeho odstoupení a ztráty ve z velké části jsou dány závadami, které jako řidič neovlivnil.

A nasazení Trněného s Manem? JE to o penězích - Trněný byl schopen dát peníze a tak mohl řídit doprovodný Man. Ostatní tu možnost měli také ,ale ty peníze neměli/nechtěli dát.

+1/0
15.1.2017 14:25

R70o63m30a64n 33K52r95a72t38o13c16h96v79í13l 6746397736194

Díky tomu, že se musí jezdit na plno, tak to není podnik pro amatéry, kteří to jezdili v začátcích.

Popravdě, když jsem četl knížku o první účasti Liazek a Tater, tak si myslím že i to byly amatéři.

0/0
17.1.2017 7:58

M38i82l80a91n 85T55á27b26o47r54s14k24ý 8134373587688

smekám před všemi našimi, hlavně ondra a michal jeli velice blízko absolutní špičky. trochu škoda bratrů slováků, štefan jel velice dobře, ale vytrestalo ho vlastní tělo

nejvíc mě ale dostal souboj peugeotů petrhansela a loeba. na 64km mít rozdíl 18 vteřin je masakr

0/0
14.1.2017 22:45

M42a46r71t80i68n 63Č72a98r31n75e75c97k62ý 2125204789675

Co je na tom odstupu zvláštního?

+1/0
15.1.2017 8:17
Foto

M22i92c79h84a83l 18N12a47j85m97a91n 7589353746570

Co se týká mých prognóz před dakarem:

Jezdce Kamazu jsem nepasoval na favority - mýlil jsem se. I přes snížený rozpočet ukázal tým Kamazu, že m áskvěle připravená auta, která jsou spolehlivá a dokázal využít výhody sice staršího, ale velkého motoru proti konkurenci. Tým kamazu se před několikaletou pauzou rozloučil s dakarem parádně.

DeRooy (tipoval jsem jako hlavního favorita) a jeho tým zajeli pěkně, DeRooy a Villagra se drželi ve špici a jeli téměř bez problému, ale na Kamaz to nestačilo.

Veka-Man (tipoval jsem jako spolufavority), zklamání. Projevilo se to, že auta dodělávali na poslední chvíli a bohužel se projevilo dost závad (turbodmychadla, závady převodovek....).

Mammoet - Renault (tipoval jsem je na kolem 10. místa) , tam měli asi velké ambice ,ale skončilo to špatně. 20 a 35. místo je po loňském výsledku hodně hořký výsledek.

Příjemné je 8. místo Sugawary na kamionu Hino.

A nesmíme zapomenout na Lloveru (andorský vozíčkář) s jeho českým spolujezdcem Mírou Martincem, který dokončil soutěž s tatrou na solidním 24. místě -tam dávám R^.

+1/0
14.1.2017 21:27

D37a47v65i12d 57L15o54u64k83o59t26k20a 6566642246365

Pane Najman děkuju za vaše info během závodu. Je vidět že Dakar máte v malíku ��

0/0
15.1.2017 10:45

R75o45m12a20n 57K73r84a33t44o33c94h69v71í24l 6736557276484

Chci se Vás pane Najman zeptat: Jak je to s předpisama kamiónů, musí nějak vycházet ze sériových vozidel?, nezdá se mi že by ty kamiony měli moc společného se seriovými vozidly.

Tady https://www.youtube.com/watch?v=CYmDaPld71E&list=PLfdzuf-itN4xbck0cSFI2rqRTru7f_j42&t=25s&index=8 se říká, že Tatry mají sériové pouze tu rouru.

Přitom na webu Tomáše Tomečka byl článek, kde se psalo, že to může být složeného ze všeho co se vyrábí sériově. Bohužel jsme ten článek nenašel.

Děkuji za odpověď.

0/0
15.1.2017 23:00
Foto

M60i95c98h62a72l 22N56a18j30m67a73n 7619473336580

Kamion může být skládačka z jakýkoli dílů, ten díl musí být vyroben aspoň v minimální sérii (tuším 50 ks). A značka se pak určuje podle kabiny kamionu. Takže pokud by se například Macík dohodl na spolupráci třeba s Volvem, tak by jen nasadil jejich kabinu a už by to nebyl, ale Volvo.

Paradoxně ze špičky toho mají Tatry asi nejvíce společného se sériovou tatrou - z velké části podvozek (odpovídá řešení Phoenixe + řady 815-7) mají shodné brzdy, převodovku i kabinu jako sériové tatry.

0/0
16.1.2017 15:57

R32o56m56a25n 27K83r52a23t31o77c61h45v82í50l 6206137976704

Děkuji za odpověď.

Takže můžu mít rám z Iveca, kabinu z Mercedesu a bude to Mercedes, i když ta důležitější část je z Iveca - divné.

Předpokládám že to je kvůli tomu, aby nevyhrávala jenom Tatra.

0/0
17.1.2017 7:57
Foto

M95i68c24h73a12l 32N54a11j37m15a21n 7719963106450

Kvůli tomu aby nevyhrávala Tatra to určitě není :-).

Poslední vítězství tatry je z roku 2001 a na stupních vítězů (třetí místo) byla tatra v roce 2007. Od té doby je to bída.

0/0
17.1.2017 16:53

R46o24m67a57n 38K43r95a46t73o30c10h37v39í15l 6976267696124

Jasně. Je to proto aby ostatní mohly také závodit.

Prej někteří nemají ani plněpohonné náklaďáky - tak s tím jasně Dakar jet nemůžou.

0/0
17.1.2017 17:36

M65i77c18h84a30l 33N11e24z88v78a40l 9513344774

Kamaz pristi rok Dakar nejede? ... vim, ze se o tom spekuluje, ze by jeli jenom ECO, ale zatim jsem zadnou officialni zpravu necetl.

+1/0
16.1.2017 14:38
Foto

M26i97c67h82a61l 74N64a74j58m93a93n 7729743926490

Jedná se o prohlášení vedení automobilky Kamaz. Problém je vtom ,že od příštího dakaru platí omezení objemu motoru na 13 litrů (ostatní již takové motory mají) a kamaz nemá takový moto k dispozici. Sá mtakové motory nevyrábí, společný vývoj motoru Liebherr nedopadl dle představ, jednání s Buggyrou o motorech Gyrtech také ztroskotala........

Kamaz sice žádá o vyjímku na další rok, ale tu zřejmě nedostane. Také je možnost, že se během roku dohodne s někým na dodávce motorů (MKR? Iveco? Man?) a nakonec pojede.

+1/0
16.1.2017 16:04

R12o20m44a19n 16K28r90a59t26o90c66h43v48í64l 6646947486514

Co si pamatuji tak měli jiné motory než vlastní, tak tam dají nějaké jiné, což by neměl být problém.

Co se týče motoru původní Tatry, tak ten by asi také nevyhovoval.

0/0
17.1.2017 8:01
Foto

M82i39c70h32a45l 51N15a36j16m82a24n 7219543406600

V jednom autě testovali motor Liebherr o objemu 16,5 litru (údajně ho měl namontovaný v autě Nikoalev na dakaru 2014), ale už tento motor nenaplnil očekávání a proto byla spolupráce s Libhererrem postupně ukončena. Následně byl zájem o motor Gyrtech - ten byl osazen v novém kapotované mspeciálu a panovala s tímto motorem spokojenost, ale Buggyra chtěla motory pouze pronajímat a naopak Kamaz motory chtěl vlastnit a ještě požadoval dokumentaci (pro možnosti vlastních úprav) a tak to nedopadlo. A právě osazení jiných motorů je problém, protože ten kdo je má (motory o objemu 13 litrů a použitelné pro dakar) jim je nechce prodat (logicky - nechce podporovat konkurenci).

Původní tatrovácký motor V12 měl objem 19 litrů a homologace tatry s tímto motorem skončila po dakaru 2016.

0/0
17.1.2017 16:49
Foto

M21i78c43h31a45l 16N86a65j80m76a26n 7289353986200

Tak rozhodně úspěch Klymčiwa. Dojel s minimální ztrátou na 9-10. místo. Sice měl možná trochu slabší začátek, ale pak jel rychle a vyrovnaně R^.

Prokop také parádně. Měl nové auto - to ze začátku trpělo dětskými nemocemi a hlavně doplatil na navigaci - Ilka v tom občas dost plavala. Příští rok, pokud vypilúje spolehlivost auta a sežene dobrého navigátora, tak pojede v nejlepší desítce a a kromě továrních Peugeotů bude ostatní prohánět.

V kamionech zajel maximum Macík. Bezesporu je to talentovaný a dobrý pilot, jen už jede na limitu techniky - v soukromých podmínkách se asi lepší technika postavit nedá.

Buggyra tak trochu zklamání. Tatry sice když jeli, tak Aleš i Martin ukazovali, že dokáží jet v úzké špičce, ale těch závad bylo hodně. NA tom bude muset Buggyra přes rok zapracovat a hlavně se bude muset snažit, aby zůstal v týmu Aleš.

+6/0
14.1.2017 17:13

R63o55m51a89n 44K31r27a65t67o39c81h98v44í75l 6486707596154

Souhlas

0/0
14.1.2017 19:51

R32a69d30i42m 58V42e64n27g57l92a15ř 3272267151259

Franta se Macíkům hodně povedl a myslím, že limity ještě neukázal. Taky jsem pro aby Aleš u Buggyry zůstal a pořádně zapracovali na spolehlivosti a postavit ještě jeden vůz a tam by si cvičili třeba Lacka.

+1/0
14.1.2017 20:35

R51a37d72o31m19í18r 43V54á20v14r49a 4456709202275

BRAVOR^

+1/0
14.1.2017 15:32

T27o21m95a64s 78A77p14l 4236866713860

Gratulace Martinovy, skoda te hodinove penalizace, mohlo to byt 7. misto

+1/0
14.1.2017 13:52

J37a21n 48M51u33ž66í56k 4172134262609

Super výsledek od Ondřeje. Velká gratulace. =D>

+3/0
14.1.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze