Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rally Dakar trápí počasí, organizátoři zrušili devátou etapu

Na Rallye Dakar se ve středu závodit nebude. Organizátoři kvůli špatnému počasí zrušili 9. etapu. Po silných bouřkách a následných sesuvech půdy se řada doprovodných vozů nedokázala v úterý dostat do bivaku v Saltě. Hlavní přístupová cesta byla totiž zavelena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u80k61á34š 85B96r20a94n38d56e84j27s 2963335231181

Tak něco z veselejšího soudku, totiž z Afriky - Míra Zapletal v 9. etapě 2 místo a celkově posun už na 3. flek a 1. v kategorii T1.1! R^ Valtr s Tomečkem 2. a 3. mezi kamiony a stejně tak i celkově (u Toma je to posun před druhý z Kamazů). Hezký, kluci, navíc u Míry, který prakticky celý závod jede s rukou v dlaze.

+1/0
11.1.2017 16:39

L88u17k95á24š 84B40r88a53n79d88e97j13s 2583705691401

Pardon - Valtr a Tomeček 1. a 2. v etapě a 2 a 3. celkově, omlouvám se, ovšem tím líp, žejo:-)

+1/0
11.1.2017 16:41
Foto

M30i44c54h53a19l 41N28a53j35m72a46n 7789513346480

Je to určitě úspěch.

Jen pokud se řekne A chce to říct také B - v jaké konkurenci se závodí. V kamionéch nyní reálně závodí pět kamionů a z toho Kovacs se scannií to bere spíše jako výlet. A druhý z kamazů není plnohodnotný závoďák, protože jede na hybridní pohon (CNG).

+1/0
11.1.2017 16:54

L83u91k76á58š 97B10r96a97n91d91e17j54s 2963985161451

Jasně, ta konkurence je malá, na druhou stranu i Kamaz na CNG je pořád o dost jinde, než Tomečkova Tatra "klasik" ještě se vzduchem chlazeným motorem. Neporovnávám konkurenci, já jen, že se mi tenhle závod prostě líbí a mám z toho radost.

+1/0
11.1.2017 17:40
Foto

M67i85c53h95a61l 77N68a98j57m87a51n 7889223936200

Tak ten kamaz bude mít určitě nevýhodu vyšší hmotnosti a s tím spojeno umenší obratnost. Navíc celá technologie pohonu bude složitější a náchylnější na problémy.

Tomeček má na svojí tatře kolem 850 koní a v loňském roce instaloval nové tlumiče Rieger. Ale i tak je jeho tatra za zenitem, když ho poráží Valtr s tatrou od Bonveru, která není žádý zázrak.

0/0
11.1.2017 18:23

L12u54k50á23š 21B80r21a71n40d32e45j62s 2613115861311

Podle mých informací tam Tomeček má něco přes 750 HP, nikoli 850, ten vzducháč má své limity, ale nechci se hádat, obvykle máte velmi dobré info Vy. Valtr má přes 930, to už je znát, nevím, jak jsou na tom, pokud jde o hmotnost atd.

0/0
12.1.2017 9:27
Foto

M54i28c37h78a91l 96N37a85j15m33a77n 7119193576180

Před pár lety měl Tomeček při zkoušení motoru na brzdě výkon 600 Kw a loni motor ještě trochu upravoval, tak bude mít výkon někde ne úrovni 820 - 850 koní. Ale je pravdou, jak ten výkon je využitelný (v jaká ́ých otáčkách je k dispozici) a důležitější parametr je točivý moment a ten bude do 2 500 Nm a to je málo.

Tatra od bonveru má kolem 930 - 950 koní, ale točivý moment mají skoro 4 000 Nm.

Hmotnostně na tom budou oba kamiony +,- stejně, podvozek má tatra od bonveru sice novější (použité díly z tatry phoenix), ale zaostává pérování a tlumení - tam bude mít Tomeček na vrch.

+1/0
12.1.2017 10:01

L85u96k81á15š 10B55r84a94n63d55e24j23s 2733265251161

Díky za doplnění, super, fakt!

0/0
12.1.2017 13:06

D96a70v66i96d 70L83o25u27k14o26t63k17a 6866132196615

Nechci nějak snižovat závod co se jede v Africe,ale podle počtu a kvality techniky co tam startuje mě to přijde jako adrenalinově zážitkový výlet a né závod .

0/−1
11.1.2017 21:50

O81n24d59ř64e79j 95N86o74v68á33k 9737324769829

Ještě že se jede Afrika Race .... to je pravý Dakar .... kdo by si kdy pomyslel, že na "Dakaru" se budou řešit záplavy a povodně a bahno .....

+1/0
11.1.2017 10:06

R63a69d88i26m 79V40e52n60g47l11a81ř 3632107821919

Neco podobneho se stalo na Dakaru 1986 a doplatily na to i nase Tatry, pomahaly vyprostovat ostatni zavodniky (i diky slapackam) a nestihly dojet vcas na start dalsi etapy a byly diskvalifikovany

+1/0
11.1.2017 10:47

O77n17d59ř46e62j 41N59o65v60á36k 9117834909389

Dobře, tak v Africe se to stalo jednou, dvakrát za celou dobu ... v Jižní Americe to je každý rok ...

Šlapačky přece měly kvůli tomu jemnému písku, do kterého náklaďáky zapadaly ...

+1/0
11.1.2017 11:09

R47a20d91i50m 31V61e93n28g69l32a78ř 3192317761579

To mate pravdu, v americe je to pomalu kazdy rok.

0/0
11.1.2017 11:15

O81n25d95ř13e82j 90Č25a23p84k24a 6511141133374

Dneska se pokud vím nejede hlavně kvůli tomu, že zdravotnické vrtulníky a všechno ostatní, co organizátor má, pomáhají u té zničené vesnice - a závody pod FIA se bez zdravotnického zabezpečení prostě nejedou. Nikdy.

0/0
11.1.2017 13:56

J89a78n 56S60v31o98r90a88d23a 7780307

Jako ať klidně pomáhají a lítají, nic proti tomu.. Na druhou stranu je letošní Dakar tak tragický, že bych to už vážně ukončil.. Když už zruší i "královskou" etapu, tak je to vážně smutné..

0/0
12.1.2017 9:17

T96o58m47á36š 67N53o19v82o18t78n21ý 6145797189469

Takže vlastně skvělé podmínky pro nádhernou soutěž.

To by byl nádherný survival, kdyby byly naplánovány a zajištěny bivaky - voda, palivo, jídlo, elektřina, internet.

Kdo vlastními silami dojede, ten dojede a nemuselo by se řešit, jestli to na okolo asfaltkami stíhá doprovod, který průběžně mění úplně všechny součástky na závoďáku.

+2/0
11.1.2017 9:21

Z31b95y16n35ě78k 57D90v89o79ř53á31k 3579980761660

Ředitel to ví a přesto tam naplánuje trasu. Tenhle Kocourkov mi něco připomíná. Kde je tohle ještě možné ;-);-):-P

+1/0
11.1.2017 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze