Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V čele Dakaru zůstal po sedmé etapě Peterhansel, Prokop je patnáctý

I po sedmé etapě Rallye Dakar z La Pazu do Uyuni figuruje v čele pořadí kategorie automobilů obhájce vítězství a s 12 triumfy rekordman závodu Francouz Stéphane Peterhansel. Ten dominoval i v pondělním měřeném úseku, kteří organizátoři po dvou dnech volna kvůli bouřlivému počasí zkrátili z původně plánovaných 322 na 161 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e30t28r 66V66e56r25b43í39ř 8737611843680

Tatry a Liaz jsou pro mě opravdu zklamáním. Zvlášť Tatry. Kdysi to bývala špičková auta.

+1/0
10.1.2017 8:23
Foto

M40i25c64h56a35l 58N60a61j33m11a22n 7219853286790

Tak u Liazu je to zatím dobrý výsledek. To auto je celé vyvinuté a postavené v soukromém týmu v podstatě na koleně.

U Tater týmu buggyra je to mírné zklamání - u Kolomého velká část časové ztráty připadá na problémy s motorem během 4 etapy a u Lopraise je to smůla - 5 x měnil během posledních etap čerpadlo servopohonu.

Ale pokud nyní bude fungovat technika, tak oba můžou ještě v klidu skončit do desátého místa - a to byl pěkný výsledek.

+1/−2
10.1.2017 8:30

P35e52t57r 12V37e10r17b12í50ř 8597191793350

Mírné, opravdu? Pro borce, kterí chtěli bojovat o první místo?

To je snad přece úplně jedno, že část připadá na problémy s motorem, motor je součástí auta, ve kterém musí rallye odjet a to auto dělá výsledek, to stejné servopohon Lopraise. Tomu říkám alibismus. Rv Aby nemělo auto poruchu, to je součást každé motoristické soutěže, když má, není to smůla, ale vada na autě, nebo posádce, která s ním neumí zacházet. Žádná smůla.

0/0
10.1.2017 12:47

R94a20d61i19m 51V25e13n55g78l81a25ř 3742397891649

Letos chtěli bojovat o první místo? Pokud vím, tak se mluvilo o desítce, jen Martin Kolomý se zasnil a řekl, že by si chtěl jednou odvést beduínka.

0/0
10.1.2017 13:15

R29a16d55i80m 37V44e18n86g26l59a57ř 3672327231239

Ještě doplním, že na první místo je pasovala česká média, samotné vyjádření týmu před Dakarem říká úplně něco jiného.

0/0
10.1.2017 13:25
Foto

M96i25c78h34a65l 22N48a12j69m70a25n 7349553706420

Kde jezdci nebo tým prohlašovali, že jedou pro vítězství???

Závady a poruchy má na této soutěži každý - i dosavadní lídr DeRooy měl už závadu na dohušťování kol a díky tomu zlikvidoval pneumatiky.

0/0
10.1.2017 13:44

P36e96t20r 51V81e44r13b38í51ř 8907861333450

Uniká vám pointa. Ano, přesně tak, závady a poruchy má každý, patří to prostě k závodění. Nelze se na ně vymlouvat, že to byla smůla atd. De Rooy měl závadu, ale vede.

Když postavíte špatně auto na závod, má poruchy a prohrajte se soupeřem, který auto postavil lépe a poruch má méně, tak řeknete, že to byla smůla?

Měl jsem pocit, že jsem to někde četl, ale mohl jsem se splést. Každopádně pochybuji, že snili před závodem o 10. místě.

0/0
10.1.2017 16:46
Foto

M59i93c57h79a42l 65N84a98j95m14a33n 7519793136850

Tak Aleš i Martin před závodem říkaly, že cíl je být do desátého místa - a to nyní jsou oba dva. Martin se akorát zmínil, že by bylo pěkné získat beduína - takový sen.

0/0
10.1.2017 17:20

P20e22t20r 61V25e83r32b59í56ř 8797401783920

Já jsem přece nemluvil o tom, že na rallye nikdo nemá závady, naopak z toho, co jsem napsal vyplývá, že závady jsou součást soutěže

0/0
10.1.2017 16:50
Foto

M86i37c43h77a88l 12N52a74j22m44a90n 7899843426400

Tak pokud vám ve třech dnech odejde 5x pohon servořízení, které předtím rok bylo bez problémů a jedná se nyní zřejmě o vadnou sérii tak je to co?

0/0
10.1.2017 17:18

P91e86t10r 11V40e27r28b39í79ř 8357171613360

Chyba na autě. Součást závodu. Díky tomu je Loprais tam, kde je.

0/0
10.1.2017 18:14
Foto

M43i11c10h12a85l 90N22a67j70m55a62n 7769603206960

A jak tuto chybu ovlivní tým?

0/0
10.1.2017 18:18

M76i29l70a39n 50H91o66f68f79m38a47n75n 7676979632522

Dle mého by se měli naši špičkový rally jezdci vrátit do Afriky, neboť na americkém Dakaru jsou rok od roku horší...

Ani jeden kamion v první desítce, to je hnus velebnosti...

0/0
10.1.2017 6:31
Foto

M80i50c25h41a21l 44N88a13j93m30a71n 7319413466330

Jenže jde o média - kolik máš článků a televizních reportáží z jihoamerického dakaru a kolik z africké AER?

Ale příští rok by to mohlo být v africe zajímavé - pojede tam celý tým kamazu, protože v jižní americe nebudou kamazy startovat......

0/0
10.1.2017 6:48

V79i16k30t61o60r 64K76r21u43s 9763410299

Zdravím, je někde zdroj, kde bych si o "přetáhnutí" Kamazu do Afriky přečetl? Moc se mi tomu totiž nechce věřit. Přece jen, ten mediální zájem o AER je opravdu malý...

Osobně bych byl ale za to rád, protože ta jihoamerická verze se té africké nikdy nevyrovná...

Díky!

0/0
10.1.2017 9:57
Foto

M72i48c25h53a69l 16N12a80j36m44a78n 7859423406660

Zdroj je prohlášení ředitele Kamazu. Důvod je ten, že na dakaru (jižní amerika) platí od příštího roku omezení motorů pro kamiony na objem 13 litrů. A Kamaz nemá zatím takový motor k dispozici (nyní používá ruské motory YAmz o objemu 18,5 litru). Sice se Kamaz snaží vyjednat vyjímku pro další rok, ale ta mu s velkou pravděpodobností nebude udělena (bylo by to hodně nefér vůči ostatním, kteří 13 litrové motory mají již teď).

0/0
10.1.2017 10:18

R45a29d30i44m 37V42e14n67g68l46a45ř 3132877141399

A co ten motor, ktery chteli dat do noveho specialu. Ten by mel mit 12,5 l. Nedohodli se s dodavatelem?

0/0
10.1.2017 10:55
Foto

M80i63c78h24a25l 64N77a76j11m25a38n 7659963456360

Kamaz pár let spolupracoval s firmou Liebherr a zadal k ní vývoh soutěžního motoru. Liebherr dodal k odzkoušení asi před 2 roky pár motorů 16,1 litru - ale Kamaz s nimi nebyl spokojen a na základě toho loni odpískali vývoj motoru 12 litrů. Mezitím kamaz v novém soutěžním prototypu s kapotovaném provedení osadil motor český motor Gyrtech (v podstatě ten samý, ktrý je v dakarských tatrách) a testoval při několika menších soutěží a údajně panovala spokojenost. Použití tohoto motoru ale ztroskotalo na tom, že Buggyra chtěla motory pouze pronajmout a kamaz trval na tom, aby motory byly jeho majetkem a chtěl poskytnout částečně i dokumentaci.

0/0
10.1.2017 11:40

R44a29d30i96m 40V90e23n42g13l85a67ř 3802557161339

Aha, díky za info. O tom, že zkoušejí Gyrtech jsem vědel, ale už se ke mě nedoneslo, že s ním počítali do nového speciálu.

0/0
10.1.2017 12:06

J13i24ř76í 96L62i25e16t27a24v11e67c 8513289293989

Já jsem tedy přes motory nikdy nebyl, ale tohle někoho ještě zajímá? Občas se jako laik podívám na Moto GP nebo F1, ale tohle?

0/−3
9.1.2017 23:49

M76a17r31t42i12n 26K82a89l72e47n67s31k75ý 8375575834311

Ne. Protoze to nezajima tebe, tak to prece nemuze zajimat nikoho.......

+3/0
10.1.2017 4:32

P70e76t21r 23V88e98r81b21í38ř 8127151943720

F1 ještě někoho zajímá? Vždyť je to parodie na F1, která se jezdila kdysi. Nedá se na to dívat. Lietavec, Lietavec...

+2/0
10.1.2017 8:24

R48o93m22a14n 19K60r58a23t14o17c29h33v13í58l 6936927406884

Todle je snad nejslabší Dakar v historii.

0/0
9.1.2017 23:27

K66a27r45e80l 51P17e84t87e17r49k30a 8720249761939

Z pohledu našich určitě

+2/0
10.1.2017 0:54

R98o97m73a18n 70K28r95a35t18o66c69h90v89í84l 6506867286974

Ale i těch ostatních. Koho zajímá tvrdnutí v bivaku.

0/0
10.1.2017 6:50

J22i48n77d36ř67i52c15h 29L30u52k18e91š 3409924523390

"Dnešní etapa byla maratonská, bez účasti mechaniků v bivaku" Jsem myslel, že celý Dakar je maratónská soutěž. Navíc, když maratónská etapa měří 160 km?

0/0
9.1.2017 23:03

M13a60r30t83i68n 69V69l91č37e24k 7812258949135

Je to komedie...Mají udělat etapu měřenou celou a ne že má etapa 700 km, ale z toho se jede 550 po silnici, mnohdy řídí mechanik a ještě musí dodržovat rychlost...

+4/0
9.1.2017 23:08

J66i61n12d74ř11i37c26h 72L40u31k13e51š 3979534263250

Přesně tak, v bohatých týmech přes noc postaví nové auto a pilot je na masáži :-). Když jezdil Moskal, Joklík, Loprais, v noci nebo na cestě opravovali sami, a jen z toho co si vezli, včetně svářeček.... Nesleduju to nijak detailně, ale když jsem viděl na jedné fotce v bivaku tahač s návěsem... Thiery Sabine létal vrtulníkem a pokud měl někdo asistenci, tak jela také terénem a ve startovním poli(jako třeba osmikolka kdysi).

0/0
9.1.2017 23:18

R36o76m48a59n 80K88r66a43t38o52c78h85v98í53l 6706897336274

To už dávno není.

0/0
9.1.2017 23:27
Foto

M85i56c89h64a90l 24N22a40j30m98a80n 7269713256750

Tak hlavně za dob Moskala se dakar jezdil jiným tempem. Dneska etapu která má 300 kilometrů dají nejrychlejší kamiony pod 4 hodiny, před 30 lety se takovou etapu ti nejrychlejší dali za 6 hodin.

V roce 1988 Loprais měl ve vítězném autě motor s výkonem 400 koní - dnes má Aleš v autě motor s výkonem 950 koní.

0/0
10.1.2017 6:41

J22i86n14d75ř44i31c76h 93L68u45k58e57š 3409724863600

To ano, jedou rychleji, ale kdyby nestavěli každou noc nové auto, jinak by techniku šetřili a nejeli tak, jak jedou... A tenkrát ta naše auta byla v podstatě sériová, žádné buginy s motorem kdesi jinde, volantem nakolmo, akorát zvenku to vypadá jako Tatra(respektive Daf, podle kabiny).

0/0
10.1.2017 9:00

R23a28d79i66m 68V34e70n84g33l47a49ř 3682677611229

Máte pravdu tak napůl. V úplných začátcích jezdili taky speciály co se sériovým autům (mluvím teď o kamionech) blížily jen velmi vzdáleně. Třeba Turbotwinu od DAFu, hasičské Perlini a dokonce i Tatry a tyto speciály jezdili hodně přes 200 km/h. Pak ale přišla smrtelná nehoda jednoho Turbotwinu a vše se postupně vrátilo ke skoro sériovým vozům. Až posledních cca 15 let se zase jezdí se speciály, ale s omezovačem.

0/0
10.1.2017 9:56

R79a62d19i85m 65V65e23n88g94l18a62ř 3312297411659

Jinak doporučuji si přečíst knížku Tatra v hlavní roli - tam je pěkně popsané jak šel vývoj Tater na dakaru.

0/0
10.1.2017 10:01
Foto

M81i66c43h48a67l 97N90a58j16m86a26n 7289523956810

Jj, to je pěkná knížka a v kombinací s knihami od Pepíka Kaliny (Písek mezi zuby; Dlouhá cesta křivolaká) si člověk udělá o dakaru a jeho zákulisí dost dorou představuR^

0/0
10.1.2017 10:22
Foto

M18i36c16h33a77l 94N30a86j30m93a10n 7389833586160

Ta Aleš opět dneska problémy - už měl být 20 minut v cíli a není...... A ztratil i Macík - 11 minut.

Nejlepší zatím Sotnikov s kamazem a za ním tři Iveca.

0/0
9.1.2017 22:17
Foto

M13i51c53h66a65l 81N35a29j92m24a87n 7149133976480

Tak Aleš i martin cíli.

Kolomý 11. ztráta 10 minut

Macík 12. ztráta 11 minut

Aleš zatím 16. ztráta 21 minut

0/0
9.1.2017 22:24

M46i69l91a23n 10T35á24b94o62r70s60k79ý 8224533677688

Uvidime zitra. Doufam, ze nasi "posetrili" a zitra do toho pujdou naplno

0/0
9.1.2017 22:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze