Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Až 250 wattů navíc! Co ještě říká dokument odhalující mechanický doping?

Nedělní vydání italského listu Corriere della Sera přineslo informaci, že sedm cyklistů údajně využívalo na závodech Coppi e Bartali a Strade Bianche motorek v kole. Detailní informace měl objasnit dokument, který večer odvysílala francouzská televizní stanice Stade 2. Jenže... ten vlastně nic nového nepřinesl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a76r36e19l 63L82a67n34a 69I78n17g82. 9456921662

Konečně to někdo odhalil a zveřejnil ! Když jsem viděl cyklisty, jak rychleji vyšlápnou kopec než jej normální člověk sjede dolů, tak jsem si hned říkal, že uvnitř kola pod přehazovačkou jistě něco musí mít. Nebyly často ano zpocení ... A lhostejno zcela, zda v Tour de France či dříve v Závodu míru !

+1/−3
20.4.2016 7:35

K56a16r17e33l 32V33o94h56n20o24u54t 4618139460577

Na to, abyste jel slušně rychle do kopce kupodivu nepotřebujete zas tak výjimečné vybavení a ani velký trénink. "Bohatě" stačí najezdit za rok nějakých 20000 km a půjde Vám to mnohem snáz.

0/−1
20.4.2016 11:05

J23o38s64e39f 78Š97l88o28u68f 1189897358601

Jestli 20000 km ročně říkáte žádný "velký trénink", potom máte můj obdiv. Je také ovšem pravda, že ti nejlepší během roku najezdí v trénincích mnohem víc.

0/0
24.4.2016 20:16

P27e55t19r 41V72e79r85b42í14ř 8427291343380

Pot v tv není vidět.

0/0
20.4.2016 12:56

I29v25a94n 19S31o64t 6869224646788

To investigativní surfování internetem je hrozný! Co takhle "sednout na kolo" a v potu tváře dokázat podezření! Počítačovou žurnalistiku to tu až moc smrdí

0/0
19.4.2016 23:13

I28r16e23n67a 67P87l47a25c42h97e43t38k64o15v22á 3874334600257

ze do sebe radsi nervou tablety

0/0
19.4.2016 22:00

J18a94n 44B14l49a78n72a 3336595864

Jo . kde jsou časy Emila Zátopka ?

+1/0
19.4.2016 20:08

I35v47a48n 62S76o90t 6359584216278

Ten na kole neuměl !

0/0
19.4.2016 23:07

P54e66t27r 86V35e94r89b60í88ř 8967421403360

Nejvíc mě baví argumenty typu "ale Cancellara je top třída, ten přece nemůže podvádět.." Předpoklad, že ti nejlepší nemohou podvádět, je úplný nesmysl. Naopak - Lance Armstrong. Nikdo z nás nikoho z těch cyklistů osobně nezná a absolutně nemůže říci, jestli ten, či onen je schopen podvádění. Cancellara je "stara skola, ktera ma za sebou radu vitezstvi a vybornych vysledku a nema potrebu uzivat mechanickeho dopingu" - to jsem se zasmál. Ok, ávodník, který vyhrává, nedopuje, to je přece jasné. Proč by dopoval, když i tak ční než ti, kteří nedopují? Navíc je stará škola a dřív lidi nepodváděli, to snad víme všichni.

Ve sportu se dopuje už od juniorů. Cancellara talent je, ale o tom, jak velký, nemůžeme mít tuchu. To platí pro všechny.

+3/0
19.4.2016 19:39

K96a56r83e82l 11V73o88h93n63o87u38t 4168609940757

Jasně, že i nejlepší mohou podvádět.

V případě Cancellary spíš jde o to, že svoji kvalitu už prokázal mnohokrát a zároveň nijak zvlášť nevyčnívá (jako třeba Armstrong, který vyhrál sedmkrát za sebou Tour, než mu ty tituly sebrali). Je to spíš o tom, jak on sám se prezentuje - jeho by snad ani podvádět nebavilo. (Pochopitelně zdání může klamat.)

0/−1
20.4.2016 11:10

P86e24t86r 38V22e42r69b51í77ř 8577781533870

Jak se prezentuje? Neznáš ho osobně, nevíš o něm nic. Prezentuje je klíčové slovo - přesně, prezentuje. Prezentovat se není to stejné, jako být takový.

Jde o to, že svou kvalitu prokázal už mnohokrát...nechápu tento argument, Contador, nebo Armstrong taky svou kvalitu prokázali už mnohokrát a dopovali, to stejné Valverde, nebo Basso, Ullrich.

+1/0
20.4.2016 13:00

P21e43t61r 53V93e20r51b15í91ř 8187331843310

Tleskám, pane Tomíček. Další článek o dopingu. A pod ním spousta příspěvků - a nejde tady náhodou o to? Když vezmu poměr toho, kolik tady bývá článků o dopingu a kolik o závodech... Jede se Giro del Trentino, což není zrovna malý závod - článek tu není, škoda. Na doping se ale čas najde. Ne, že bych odsuzoval psaní o dopingu, to vůbec ne. Jen bych uvítal tak nějak rovnoměrnější přístup...

P.S: kolik je příspěvků pod závody a kolik pod článkem o dopingu. Smutné.

+1/−1
19.4.2016 19:25

R33e89n77é 87K79l74a10p24e72t74e20k 2130281933364

Také "tleskám". Za poslední měsíc je zde cca 60 článků o cyklistice (a to se nejedná o specializovaný cyklo web) a pouze poslední dva o dopingu - je to moc? A téma dopingu budou novináři ignorovat, protože k němu probíhá diskuze? Co se týká vámi zmiňovaného závodu - nejedná se o závod kategorie World Tour a nastartují zde žádní naši závodníci a idnes není web o cyklistice. A jméno autora se skloňuje "pane Tomíčku" ;-). Přeji hezký den a trochu více nadhledu.

+2/−1
20.4.2016 8:07

P14e15t34r 32V29e11r81b30í35ř 8837221503520

Ano, dva články o dopingu jsou podle mě moc na 58 článků o čemkoliv jiném. A nepsal jsem, že mají to téma ignorovat.

Také přeji hezký den a trochu více nadhledu.

0/−1
20.4.2016 13:03

P70e94t16r 62V53e89r18b79í73ř 8887761133530

Idnes není ani web o fotbale, ale jsou tu články třeba z divize B. Jsou tu články o všech možných zahraničních ligách, ve většině případů o týmech, kde žádný Čech nehraje.

Spočítej si to sám.

0/−1
20.4.2016 13:09

R73e47n67é 51K50l74a25p25e11t85e82k 2100641303504

Nesklouzávejme do osobní roviny, proto si netykejme. K vašim argumentům - článek o dopingu v cyklistice není článek o cyklistice? A že se pod ním diskutuje? To bude asi tím, že to lidi zajímá, ostatně vy sám jste toho příkladem. Co se týká článků o nižších soutěžích - nevšiml jsem si, že by se zde psalo o fotbalových nižších soutěžích z Itálie, ale pouze o těch nejvyšších, stejně tak jako o cyklistice. V rámci soutěží v ČR se zde samozřejmě píše o všech a je jedno zda je to fotbal nebo cyklistika. A ruku na srdce - kolik lidi by zde zaujal článek o závodě mimo Worl Tour bez české účasti mimo naší republiku? Zapálení nadšenci nemají problém si informace najít na specializovaných webech, ne?

0/0
20.4.2016 17:59

P68e51t13r 67V34e56r53b77í68ř 8567591383840

Za prve - diskutuji pod téměř všemi články o cyklistice, na rozdíl od většiny ostatních zde. Za druhé - podívej se, jak ta diskuze vypadá. Za třetí - v rámci ČR se nepíše o všech cyklistických soutěžích, nenechte se mýlit.

Dejme tomu, že Liga mistrů je na provni World Tour - na cyklistice se velké většině píše jen o World Tour. Na fotbale se píše o kdejaké národní soutěži a na české úrovni i o soutěžích, které jsou níž, než 1. liga, píše se pohárech, píše se o Evropské lize...o každém prdu. Na cyklistice? Na cyklistice se o žádných italských, německých, nebo jiných cyklistických soutěžích nepíše. Giro del Trentino je 2. nejvyšší kategorie. Dovedeš si představit, že by tady nebyly články o Evropské lize?

Zapálení nadšenci nemají problém najít si informace na specializovaných webech, ale to nebyla pointa ani moje, ani tvoje, to už ji posouváš někam jinam. To by ses divil, kolik lidí by to zajímalo, ale všichni dávno ví, že na idnesu články o cyklistice hledat nemají, tak je ani nehledají.

0/0
20.4.2016 20:47

R56e40n26é 57K29l75a36p44e62t82e43k 2460341373684

Zdravím pane Verbíři, ukončíme tuto zbytečnou přestřelku, ne? ;-) Z vašich příspěvků je vidět, že cyklistice rozumíte a na rozdíl od drtivé většiny zde přítomných víte o čem to je a to i na švihu. Někdy, ale musíme zkousnout i články, které pro cyklistiku nejsou lichotivé, ale zde určitě patří. Hlavně je potřeba si uvědomit, že idnes opravdu není cyklistický web, ale vlastně deník v elektronické podobě, který píše o všem a sport je jenom jednou z rubrik. A myslím, že v ČR neexistuje jiný deník, který by se cyklistice věnoval v takovém rozsahu a s takovou fundovaností. A že se o fotbalu píše více? Prostě má pořád větší fanouškovskou základnu, hlavně na gaučích :-). Ale já věřím, že je cyklistika jednou dožene. Přejî hezký den, a ať už máme konečně lepší počasí na švih.

0/0
21.4.2016 8:09

P18e32t62r 88V68e67r20b31í84ř 8197781953300

Pořád nic...nelichotivé články nejsou to, co mi vadí. Koukám, že ani opakování není matkou moudrosti :-)

0/0
21.4.2016 18:12

J69i97ř94í 89K46r39u67t70i69l 2350804870928

Kuva kde se nepodvádí?

0/0
19.4.2016 17:56

J16a16n 67C69i30g98l29e83r 7698461920694

šachy?

0/−1
20.4.2016 0:20

K69a27r45e18l 40V48o49h78n16o73u63t 4878529100937

I tam se občas podvádí.

0/0
20.4.2016 11:11

M68i97c47h96a81l 10S74l61e13z62á25k 5871796767451

Je obecně známo, že ruští sportovci, vzpěrači a cyklisti berou doping, nebo jinak podvádějí. Nevím proč je to kvůli tomu taková komedie. UCI místo aby s tím bojovala, tak je kryje. Stejná mafi jako FIFA.

0/0
19.4.2016 16:08

J98a61n 12B30l75a22n32a 3616395854

jenom ruští , jp, tak jste zaujatý nebo naivní ?

+4/0
19.4.2016 20:09

K40a19r86e41l 52L79a26n29a 15I60n85g31. 9486211692

Ten článek je o dopingu v Rusku ? Na kterém řádku článku jsi to objevil ?

+1/0
20.4.2016 7:39

M93a64r42t54i24n59a 69S12o69u74k11a84l32o33v80á 4462459189201

Proč to prostě nepovolej? Ať kromě toho, kdo nejvíc trénuje má šanci i ten, kdo má nejlepší motor!!:-)R^

0/−3
19.4.2016 15:37
Foto

M50i90c87h30a60l 81N98a67j74m26a59n 7769233906590

Ale ono už to povolené je, jen se to nejmenuje cyklistické závody ,ale motocyklové závody.

+2/0
19.4.2016 20:46
Foto

T81o57m89á17š 24B36a70l16v26í65n 1500945922942

Myslím že jediný způsob jak odstranit z cyklistiky mechanický doping je, že kola se budou převážet v demontovaném stavu, den předem se pod dozorem rozhodčích smontují, vyladí, projdou (všechna) kontrolou a zapečetí. Následně se uskladní ve střeženém skladu. Druhý den těsně před závodem budou kola vydávána závodníkům a servisním vozů před startem už bez možnosti dalších úprav. Poku nějaké kolo bude mít porušeny pečetě bude po dojezdu automaticky rozebráno a zkontrolováno, to platí i v případě že se bude jednat o kolo, které závodník měnil cestou.

Pokud by ani toto nefungovalo, pak je poslední možnost, že budou všichni závodníci jezdit na stejných kolech, vyráběných centrálně.

0/−2
19.4.2016 15:08

I33v23a49n 23S37o69t 6789164446808

Jak ve F1 pneu

0/0
20.4.2016 2:18

L71i25b90o94r 85M20u96s87i93l 2723518336567

navrhuji změnu kategorie. Po novu už jen motosport :)

+4/−1
19.4.2016 14:47

M38a92r83t78i83n 70S63ý20k86o15r71a 1507128197637

Mechanický doping, to je ale pitomý termín.

+2/0
19.4.2016 14:26

L84u30k80á75š 23C18a44b98r44n75o30c16h 4685618108306

vypada to ze kdo dneska nema v kole motorek, jako by nebyl .... :-P

+2/0
19.4.2016 13:57

J53a10r66o21s29l53a89v 93P44l79a70c84h19e28t53k82a 7106436126729

Bych jim dal vahovy limit a at si tam kazdy namontuje co chce.

+1/−6
19.4.2016 13:48

J90a75n19a 47E93l93i48á13š62o63v94á 9579864844288

?

0/0
19.4.2016 14:49

J50a44r96o43s41l39a86v 40P42l47a59c88h25e32t46k16a 7346586366399

Limit 10 kilo, zvazit pred zavodem a po zavode, maximalni odchylka 100 gramu.

0/−1
19.4.2016 15:32

J77a89n29a 27E35l14i86á40š79o84v22á 9969344104138

Řešení je kde ?

0/0
20.4.2016 1:03
Foto

R47o12m10a70n 43K14r44a76t98o44c15h32v80i26l 1577698988599

Já mám strach z bubliny.. Už jenom motorek, který má výkon 250 W. Pokud platí Ohmův zákon, tak při dvanácti Voltech poteče motorkem cca 21 A při šesti 40 atd. Jaký zdroj by musel v té sedlovce být??? nebo počítám špatně??

+1/0
19.4.2016 13:42

T55o49m59á25š 79D18v37o51ř55á59k 4567355613630

Co nějaká rekuperace?

0/0
19.4.2016 13:51

K25a28r98e13l 34V87o92h34n43o23u29t 4828299800167

Zas tak vychytané to asi není.

0/0
19.4.2016 14:08

K24a32r25e22l 46V78o60h52n32o31u91t 4428909570837

To není problém. Ty motorky fakt existují (i když 250 W je trochu moc, to by už bylo hodně okaté).

0/0
19.4.2016 14:07

T29o73m81á50š 17K61a26p53l44a20n 8663309163463

Zdroje se resi lahvi na vodu, kterou pak vymeni za novou a odhodi. Rkuperace tam není, vyzkoušeno, kolo by muselo vážit vyrazne vice a musel by byt motor v kole, ne v naboji a to by bylo videt

0/0
19.4.2016 14:40

K95a96r87e55l 45V41o37h40n22o24u84t 4648749750807

Lahví na vodu? A to jako proč, když to jde schovat úplně pohodlně?

0/0
19.4.2016 15:41

K42a54r11e76l 58T92e54s10t78e73r 9547960771806

Kvůli výměně za jizdy.

0/0
20.4.2016 21:13

J12o79s57e53f 16Š35l34o13u85f 1559267568871

Konečně jste to odhalil pane Kaplan. Pár takových bidonů, co závodníci odhodili, mám doma.;-D;-D

0/0
24.4.2016 20:10

K61a67r64e51l 85N50o71v11á65k 6644532578524

No co, od malička chtěl závodit na motorce, ale rodiče měli jenom na kolo :-)

+6/0
19.4.2016 13:28
Foto

M50a95r18t81i90n 43P58i59š20t43o37r20a 8678498566399

Možná se to používá i u motorek. A nejspíš legálně, protože do kubatury to započítat nelze.

0/0
19.4.2016 12:53

K67a55r59e11l 14V92o42h24n31o67u56t 4158789450247

Tam je rozdíl ve výkonu minimální. Závodní motorka má stovky kW. Cyklista o tři řády méně.

+1/0
19.4.2016 13:00

O13t95a63k84a38r 93F13u63k81a 8961383511334

250w? A kolik to žere plutonia? :D

+2/−2
19.4.2016 12:44

K36a41r28e10l 25V71o96h18n93o55u47t 4578629930607

Žádné.

+1/0
19.4.2016 12:49

A33n86t52o79n73í29n 33S24v14o64b27o44d63a 3914763149752

jsou baterie, které dají 200 Wh z kilogramu, tedy hodinu dávají výkon 200W, v závodě stačí mít občas do kopce pomoc, aby se "závodník" neunavil

+1/0
19.4.2016 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze