Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kreuziger útočil, ale Amstel Gold Race vyhrál překvapivě Gasparotto

Byl to tak trochu výbuch favoritů. Nejprve spadl Rodríguez s Fellinem, daleko před cílem z pelotonu odpadli Gilbert, Dumoulin a Kwiatkowski. Roman Kreuziger zkusil odjet osm kilometrů před cílem, ale nakonec slavil ten, se kterým se nepočítalo. Enrico Gasparotto si ve finiši si poradil s Michaelem Valgrenem a Amstel Gold Race vyhrál už podruhé. Roman Kreuziger dojel dvanáctý, Petr Vakoč jednatřicátý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e47t92r 98V27e50r16b45í70ř 8617271303360

Ivane, tady ti to Matthews řekl sám: "I was super strong and everybody around me was super tired but I was still hoping someone would tow me to the finish line because that's how I roll".

Takže veškeré pochyby o taktizování jsou zbytečné.

0/0
18.4.2016 14:20

P46e28t21r 85V31e25r46b46í77ř 8877211763980

Ivan dělá, že nevidí :-)

0/0
19.4.2016 7:03

K90a85r52e52l 20V93o37h57n45o59u86t 4398709820187

Vítězství Gasparotta není překvapení. Ostatní to protaktizovali. A ani bych se moc nedivil, kdyby Gasparotto dostal v cíli pumpičkou přes záda (nadsázka, ale něco podobného jsem v cíli závodu s obdobným průběhem už viděl).

Na Kreuzigera zbylo ne moc výhodné místo k útočení. Neměl moc na výběr. Možná mohl zaútočit o chvilku později a zkusit to ve dvou s Wellensem. Křišťálovou kouli ale Kreuziger nemá. Kromě toho se mi zdálo, že se během závodu na něj trochu vykašlal tým. Když se balík začal trošku dělit asi 30 km před cílem, dojížděl si to sám. Nebyl to z jeho strany nijak zpackaný závod, ale úspěch pochopitelně také ne.

Vakoč neměl šanci. Větší konkurence, těžší závod, příliš velká skupina na konci, ve které EQS neměl převahu. Hodnocení podobné jako u Kreuzigera.

Černý v úniku, pak zabalil. Tam snad ani o nic jiného než o propagaci nešlo.

+3/0
18.4.2016 8:50

P97e84t76r 51V29e87r84b11í42ř 8397291483750

Ještě se vrátím k současnému vs. předchozímu profilu Amstelu: problém je, že mezi Caubergem a předchozím kopcem je v současném profilu moc daleko, což útoky stoprocentně odrazuje, protože je větší pravděpodobnost, že budou sjety. Prakticky se dnes o útok pokusil jen Wellens a pak duo Jungels a Battaglin. Takže: doufám, že se vrátí k předchozímu profilu (a možná by mohli nechat dojezd na placce za Caubergem :-))

0/0
17.4.2016 21:17

P66e78t59r 81S31l28a58b29y92h27o50u32d 1922785100677

Když jsem srovnával současný a dřívější trať Amstelu, tak jsem měl na mysli jen o ono posunutí cíle 1,5 km za konec Caubergu. Původně mě ta změna vadila, ale pak jsem díky Valonskému šípu získal pocit, že takto to přináší další dimenzi.

Přiznám se, že dřívější neokruhový Amstel si nepamatuji. Určitě by ale bylo lepší, kdyby před cílem bylo více kopců. Na Valonském šípu také v nedávné minulosti trochu měnili závěr, což ale bohužel aktivnímu pojetí závodění nepomohlo. Na Valonském šípu favorité čekají na poslední kopec, kde si to rozhodnou mezi sebou lehcí vrchaři. Na té rovince na Amstelu se mi líbí, že tam by vrchař, co na rovině neumí šlápnout, dnes neuspěl. Vrchaři mají Tour a podobné. Mě je líto, že méně znalí diváci oceňují jen vrchaře a nechápou, že tito by se sami bez pomoci týmu/pelotonu na rovině ztratili. Proto vítám jakékoli závody, kde je nutné být dobrý jak v kopcích, tak i umět šlápnout na rovině. Gilbertovo představení na MS bylo super.

Jinak ideální zakončení jednorázového závodu vidím tak, že ke konci jsou řekněme tři kopce s malými pasážemi rovinek. A ty tři kopce jsou takové, že ten první je nejtěžší a nejlehčí je ten poslední. Toto uspořádání tratě pak dává přiměřeně srovnatelné šance na úspěch útoku na jakémkoli z těch kopců. Protože logicky utrhnout ostatní na nejtěžším kopci je nejlehčí, ale pak je to zase nejdále do cíle. Naopak útočit na posledním lehčím kopci kousek od cíle na odpárání druhých nemusí stačit. A samotný cíl by mohl být do mírného kopečku, aby to opravdu nebyl klasický sprint.

Z ardenských klasik má určitě nejlepší profil a právě ten závěr Lutych.

0/0
18.4.2016 9:39

P33e55t59r 42V37e47r91b21í69ř 8567201153840

No jak už jsem psal dole - na Amstelu ani předtím neměli šanci "vrchaři, co neumějí na rovině šlápnout". Vrchařské blechy Cauberg nevyhrávaly, ty více znalý diváku. Máš v tom trochu bordel.

Takhle dostávají šanci jezdci, kteří ani nejsou nejrychlejší spurteři, ani nejsou nejlepší na Caubergu, ale mají k ruce tým, nebo lížou něčí zadní galusku a pak je ospurtují. A tomu já tedy všestrannost neříkám, když je někdo závislej na někom jiným, jestli ho dotáhne na pásku, jinak nemá šanci. Na té rovině za Caubergem nikdo z nich do větru nos ani nevystrčí, chraň Bůh. Kwiatkowski loni, letos Colbrelli, Orica, Coquard.

0/0
18.4.2016 9:52

P19e23t89r 54S61l89a66b10y15h17o52u33d 1872145670357

Ok, vrchařské blechy Amstel nikdy nevyhrávaly, pro ně to opravdu není dost dlouhý a prudký kopec. Ani na Valonském šípu nevyhrávají zdaleka jen vrchaři. Mě se také obecně líbí souboje do kopců, kde to opravdu není o tom, že někdo veze druhému v zákrytu. Ten závod je pak ale docela sterilní, protože je skutečně ideální si počkat na cílový kopec. Vyhrát dnes Amstel je pro favority těžší ale o to je to větší podívaná pro diváka. Gilbertovo vítězství na MS a v roce 2014 přece bylo krásné. Jak jsem psal, dříve jsem také chtěl aby všechny závody končily na vrcholu kopce. Dnes ale dokážu ocenit i přínos jiného pojetí. Asi na tom něco přínosného viděli i organizátoři Amstelu. Uvidíme, jak bude trať vypadat v budoucnu.

0/0
18.4.2016 10:09

P28e36t19r 83V42e18r82b69í16ř 8477281853470

No ale ty to podáváš tak, jako by většina závodů končila na vrcholu kopce/hory, což ale neodpovídá realitě.

0/0
18.4.2016 11:37

P21e73t17r 52V44e82r13b59í76ř 8417871433670

Roman tím nástupem odpáral Orice Albasiniho, kterej je hodně silnej. Ale i tak...

Možná měl Roman za úkol jen otestovat peloton, ale lídr byl Valgren a pak s ním měl Roman zůstat.

0/0
17.4.2016 20:38

P28e47t17r 19V49e42r34b84í50ř 8307111313510

Wellens byl dnes možná extrémně silný a možná může litovat, že útočil. I přes ten útok dojel desátý. Vybral si na útok lepší místo, než Roman, ale hlavně vypadal, že je silnější. Roman už pak jel po útoku na Valgrena. Nějaké síly tam nechal, ale na Caubergu by na to dnes stejně asi neměl, nevyjel ho moc dobře.

Letošní ročník se jel tvrdě, zajímavý závod, hodně se peloton očesal, odpadla překvapivá jména. Rozhodně se nejelo žádné piánko. Dejte do toho pár úseků po kostkách, kde se zramuje dostatečný počet lidí a bude to vypadat stejně dramaticky, jako Paris-Roubaix (ano, chci naznačit, že drama kostkových klasik je poněkud umělé :-)).

0/0
17.4.2016 20:27

P11e39t30r 48S23l71a79b61y92h43o45u79d 1532315630747

Kostky přináší více pádů, ok, to je nepříjemné. Ale jízda na kostkách je opravdu trochu fyzicky náročnější než na haldkém asfaltu. Mě se víc než Roubaix líbí Flandry. Kostkové kopce jsou zajímavé tím, že se nejlépe jezdí v sedě. Jsou mnohem víc o síle, která chybí klasickým vrchařům. Možná, že to už není klasická silniční cyklistika, ale silniční cyklistika má ten problém, že síla pelotonu/skupiny je moc silná a nedává vzniknout hrdinským útokům. Můžeme udělat trať, kde se střídají jen kopce a sjezdy. Ano to je super a pak mezi sebou soutěží nejlepší vrchaři. Pokud chceme ale od vrchařů ukázat, že dokážou šlápnout i sami po rovině a netěží jen ze své malé váhy, tak musíme přidat i nějaké roviny. Na hladkém asfaltu ale tohle vede k tomu, že je výhodnější zůstat skrytý před větrem ve skupině a celé závodění se nám smrskne na poslední kopec.

Tyhle úvahy bych zakončil tím, že je dobře, když existuje spousta různých profilů a povrchů tratí, protože každá prověřuje trochu jiné schopnosti cyklistů a je zajímavé sledovat, jak se s tím jednotlivý cyklisté dokáží vypořádat.

0/0
18.4.2016 9:56

P50e94t30r 50V74e89r44b61í96ř 8977851613620

To ano, jízda na kostkách je fyzicky náročnější, než na hladkém asfaltu. Jízda do kopce na hladkém asfaltu je náročnější, než jízda po rovině.

Říkám, stačí zredukovat velikost týmu, jako se to svým způsobem uměle děje na kostkách a hned se bude závod kontrolovat hůř, bude víc útoků a víc atraktivity.

Mě se kostkové klasiky taky líbí, jen nechápu, proč jsou z nich všichni tak unešení a nelíbí se jim závody jako Amstel, ačkoliv jsou úplně stejně náročné.

P.S. pokud chcemě od těch těžších ukázat, že umějí šlápnout do kopce, musíme přidat kopce. Atd. Drtivá většina závodů a etap NENÍ pro vrchaře, takže moc nechápu, kam tím míříš.

0/0
18.4.2016 11:36

P69e53t15r 31V91e81r73b39í38ř 8277261633150

Vítězství Gaspy není žádná senzace, patřil k okruhu favoritů. A kdo by to Wanty nepřál... Valgrena je mi trochu líto, odtáhl to do cíle, možná mohl zkusit trochu zataktizovat.

Tipl jsem, že, Roman to zkusí z dálky a Cauberg pak jel Tinkoff na Valgrena. Zajímalo by mě, jestli Roman dal do útoku všechno, protože jestli ano, tak to bylo slabé...což naznačovaly už útoky ba Baskicku, kde Roman vypadal "těžce". Nakonec zajel svůj vysoký standard, ale co si bude povídat, to 12. místo moc neznamená. Forma by měla vrcholit na LBL, ještě je týden čas.

Jinak pohled na taktizující velkou skupinu na vrcholu Caubergu, kde všichni včetně čekali co kdo udělá až se učekali a už Gaspu a Valgrena nedojeli, byl fakt smutnej. To totálně protatizovali, včetně Petra Vakoče Rv Zvlášť Orica se dvěma největšími favority, která jako vždy kontrolovala, kontrolovala, kontrolovala, závodila negativně a nakonec Matthews a Gerrans čekali, čekali a čekali, až je někdo dotáhne dopředu... Normálně to Gaspovi a Valgrenovi nechali, jako by byli takhle domluvení :-)

+5/0
17.4.2016 19:04

J34i14r71i 38G94a21z69d19a 8104353794794

Já myslím , že Vakoc mel celkem dost a už neměl silu do toho poradne ještě šlápnout. .

+2/0
17.4.2016 19:23

P76e21t93r 67V50e25r84b27í98ř 8327891393570

8-o přece bylo jasně vidět i v tv, že síly mu zbývaly, když do toho pak šlápl.

0/−1
17.4.2016 20:04

K60a48r88e45l 21V77o14h85n68o64u40t 4898679120737

A když viděl, že už to nejde, tak toho zase nechal.

0/0
18.4.2016 8:52

P90e52t69r 27V34e51r24b70í79ř 8707871113400

On asi jen rozjížděl spurt pro Alaphillippa. V té chvíli už bylo pozdě na hrdinství. Kdyby za to vzal o něco dřív, tak se mu pověsí sice všichni za záda a ospurtují ho, ale aspoň by ukázal odvahu. Takhle seděl, seděl a když za to vzal, tak už to nikam nevedlo.

0/0
18.4.2016 9:44

I45v16a12n 24H41a80n44c71k80o 2731876573749

Je otázka či taktizovali alebo toho mali dosť. Amstel nevyzerá, ale sú to strašne ťažké preteky. Viacero tímov malo na Caubergu 2 a viac cyklistov ale asi neboli sily niečo skúsiť.

0/0
17.4.2016 19:55

P92e17t55r 63V77e82r22b21í35ř 8557611713140

Taktizovali, bohužel.

0/0
17.4.2016 20:05

J16a45n 77P19a74v33e75l 8733502628616

Proto mají podobné úniky úspěch. Ono máte dvě možnosti. Buď budete taktizovat a nebo to dotáhnete pro někoho jiného. V obou případech budete vypadat jako vůl ;-)

0/0
17.4.2016 20:49

I25v57a86n 67H11a20n78c81k69o 2591576163249

Ja si nemyslím že víťazstvo Gasparotta je až taká senzácia, Amstel mu vyhovuje

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140377&season=&c=5&year=&nation=&race=1033&sort=date&ApplyFilter=Filter

+4/0
17.4.2016 17:56

J26i92n14d88ř28i19c60h 49Š52t37y74r97s93k70ý 2981631812110

no, Straka na českým ES vykřikoval slova jako "bomba", "obrovské překvapení" (3x), "nikdo s ním nepočítal" a pak i se spolukomentátorem dost zrozpačitěli, když se - abych tak řekl - podívali do análů. Výborná připravenost :D

+1/0
17.4.2016 18:32

M52o54j93m47í29r 95S54k19á25l76a 2790112546

;-D Straka je naprosto důstojným nástupcem Bakyho...

+2/0
17.4.2016 18:36

J58a38n 63S92l81a28b85ý 9547409124228

Každý den není posvícení. Třeba příště. Budu držet palce i nadále[>-]

0/0
17.4.2016 17:46

P72e30t21r 69S17l48a78b28y87h58o14u61d 1302775720187

Myslím, že pro cyklistiku je jen dobře, když se závody nerozhodují v hromadném dojezdu. Takže fajn. Škoda, že naši neměli víc sil. Ale Romanovi moc nevěřím a na Petra to dnes asi také ještě bylo v konkurenci druhých moc těžké.

Myslím, že ten současný formát Amstelu je dobrý. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se rozhodující úniky děly už trochu dřív, ale pro to se v krajině Holandska dost špatně vyrábí trať. Když vše končilo Caubergem, tak to bylo jen o klasickém čekání na sprint do posledního akce jako máme na Valonském šípu. Dneska vysprintovat Cauberg ještě není vše. Je to tedy více pro univerzální cyklisty než jen vrchařské rychlíky. A tím posunutím cíle se myslím i podpořila ochota útočit už dřív než v posledním kopci. Ale jak jsem už napsal, tohle stejně není snadné zajistit. Pokud má jezdec dobrý tým, je ideální taktika co nejdéle zůstat chráněn v pelotonu. Proto se mi mnohem víc líbí kostkové klasiky, kde síla pelotonu je zřetelněji menší.

+3/0
17.4.2016 17:13

T44o19m93á82š 69N50e81b26o68j40s77a 3270442942553

S posledni vetou 100 % souhlas, Flandry nebo Roubaix jsou mnohem zajimavejsi, sice ani na Amstelu nedojede do cile peleton, ale porad velka skupina. Na tech kostkach se mi libi jak se to postupne droli na mensi a skupiny, ze peleton ani neexistuje. Jinak co se Amstelu tyka, si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby pred cilem bylo vice kopcu za sebou, neco jako ta trojka cca 40 km pred cilem. Do cile by pak treba dojely mensi skupinky a ne grupa 30-40 lidi.

+2/0
17.4.2016 17:26

I21v52a80n 74H97a83n84c12k75o 2961616223959

Neviem prečo Romanovi neveríš, pre neho budú top preteky L-B-L, Cauberg nie je kopec pre neho. Dnes jazdil bez problémov, skúsil nastúpiť ale peltón bol príliš veľký a bolo tam veľa domestikov. Nevyšlo to ani Wellensovi.

+3/−1
17.4.2016 17:47

P53e76t43r 24V18e19r51b45í46ř 8287511313470

Ti dva zůstali vepředu, protože to zbytek pole protaktizoval, nechali je odjet a koukali po sobě. Jinak by se to rozhodlo jako vloni ve spurtu skupiny, což byla přesně situace za prvníma dvěma.

Více pro univerzální cyklisty? Pravda, dneska vysprintovat Cauberg není vše, protože ještě je potřeba zbavit se pijavic za zadní galuskou, kteří nehnou prstem a čekají na spurt. Pro vrchaře Amstel předtím nebyl, spíš pro klasikáře, ale vrchaři nebyli úplně bez šance. Dnes jsou vyložení vrchaři bez šance a klasikářům se hodně zmenšila. Jestli to je, nebo není větší univerzalita, to nechám na zvážení každého, sám nevím, jak bych na to odpověděl. Co ale vím je, že je to tím pádem víc závod pro ty, co nepotřebují a nebudou útočit - takže je to méně atraktivní. Gilbert byl vloni hezký příklad toho, co to udělá s útokem - když viděl, že ho uvisel Matthews, odmítl makat, sedl si a zbytek je dojel a pak vyhrál Kwiatkovski, který ani nebyl nejsilnější. Jestli je tohle podpora útočení... Jinak ochota útočit dřív než na posledním kopci je asi +- stejná, akorát je ještě menší šance to dotáhnout, protože následuje placatej dojezd, kde se to sjede.

P.S. kouzlo kostkových klasik tkví mj. v tom, že se peloton hodně, hodně zredukuje pády. Pro mě osobně to lepší závodění nedělá, ale chápu, jak to myslíš. Na Amstelu by mělo být v týmu 6 lidí a bylo by to v klidáči. A udělat těžší poslední okruh s cílem na kopci.

+1/0
17.4.2016 19:17

I94v10a75n 70H61a82n92c12k92o 2181486133739

Prečo taktizovali tímy keď tam mali 2 a niektoré až 3 cyklistov?

0/0
17.4.2016 19:58

P34e58t17r 27V85e18r38b85í71ř 8907961633180

To nevím. Ale vidíš to sám na videu - Gaspa a Valgren maximálně pár desítek vepředu, za nima Wellens! s dalšími lidmi a všichni po sobě jen koukají, nikdo nejede. Pak chvíli tahal Vanendert, ale svěsil nohy (aby se v tom balíku pak dovezl, takže tam všechno určitě nenechal), pak něco naznačí Samu Sanchez asi na tři vteřiny, ohlídne se se svěsí nohy, měl tam v týmu někoho, kdo je lepší spurter, Vliegena. Nakonec Petr, který to asi fakt zkoušel pro Alaphillipa. A pak už spurteři, kteří se celou dobu jen vezli, roztočí kolesa a dojedou kousíšek za prvníma dvěma. Trapný. Dokonce i Roman si to pak po Caubergu dojel a ještě spurtoval...Wellens se tam udržel...jeli vlažně. Podle mě se prostě nikdo nechtěl obětovat pro Matthewse a Gerra.

0/0
17.4.2016 20:33

K34a52r19e74l 34V39o52h59n87o83u35t 4158459770297

Protože nikdo tam neměl převahu. Nebo si aspoň nemyslel, že ji má.

+1/0
18.4.2016 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze