Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreuziger útočil, ale Amstel Gold Race vyhrál překvapivě Gasparotto

Byl to tak trochu výbuch favoritů. Nejprve spadl Rodríguez s Fellinem, daleko před cílem z pelotonu odpadli Gilbert, Dumoulin a Kwiatkowski. Roman Kreuziger zkusil odjet osm kilometrů před cílem, ale nakonec slavil ten, se kterým se nepočítalo. Enrico Gasparotto si ve finiši si poradil s Michaelem Valgrenem a Amstel Gold Race vyhrál už podruhé. Roman Kreuziger dojel dvanáctý, Petr Vakoč jednatřicátý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e76t96r 35V52e39r19b94í12ř 8667261493900

Ivane, tady ti to Matthews řekl sám: "I was super strong and everybody around me was super tired but I was still hoping someone would tow me to the finish line because that's how I roll".

Takže veškeré pochyby o taktizování jsou zbytečné.

0/0
18.4.2016 14:20

P98e19t10r 50V92e67r62b26í74ř 8487701723560

Ivan dělá, že nevidí :-)

0/0
19.4.2016 7:03

K50a95r46e59l 23V97o86h74n67o42u42t 4838809730887

Vítězství Gasparotta není překvapení. Ostatní to protaktizovali. A ani bych se moc nedivil, kdyby Gasparotto dostal v cíli pumpičkou přes záda (nadsázka, ale něco podobného jsem v cíli závodu s obdobným průběhem už viděl).

Na Kreuzigera zbylo ne moc výhodné místo k útočení. Neměl moc na výběr. Možná mohl zaútočit o chvilku později a zkusit to ve dvou s Wellensem. Křišťálovou kouli ale Kreuziger nemá. Kromě toho se mi zdálo, že se během závodu na něj trochu vykašlal tým. Když se balík začal trošku dělit asi 30 km před cílem, dojížděl si to sám. Nebyl to z jeho strany nijak zpackaný závod, ale úspěch pochopitelně také ne.

Vakoč neměl šanci. Větší konkurence, těžší závod, příliš velká skupina na konci, ve které EQS neměl převahu. Hodnocení podobné jako u Kreuzigera.

Černý v úniku, pak zabalil. Tam snad ani o nic jiného než o propagaci nešlo.

+3/0
18.4.2016 8:50

P80e63t46r 94V96e17r48b66í70ř 8607831823330

Ještě se vrátím k současnému vs. předchozímu profilu Amstelu: problém je, že mezi Caubergem a předchozím kopcem je v současném profilu moc daleko, což útoky stoprocentně odrazuje, protože je větší pravděpodobnost, že budou sjety. Prakticky se dnes o útok pokusil jen Wellens a pak duo Jungels a Battaglin. Takže: doufám, že se vrátí k předchozímu profilu (a možná by mohli nechat dojezd na placce za Caubergem :-))

0/0
17.4.2016 21:17

P80e29t56r 39S16l78a94b95y25h91o58u16d 1572255380357

Když jsem srovnával současný a dřívější trať Amstelu, tak jsem měl na mysli jen o ono posunutí cíle 1,5 km za konec Caubergu. Původně mě ta změna vadila, ale pak jsem díky Valonskému šípu získal pocit, že takto to přináší další dimenzi.

Přiznám se, že dřívější neokruhový Amstel si nepamatuji. Určitě by ale bylo lepší, kdyby před cílem bylo více kopců. Na Valonském šípu také v nedávné minulosti trochu měnili závěr, což ale bohužel aktivnímu pojetí závodění nepomohlo. Na Valonském šípu favorité čekají na poslední kopec, kde si to rozhodnou mezi sebou lehcí vrchaři. Na té rovince na Amstelu se mi líbí, že tam by vrchař, co na rovině neumí šlápnout, dnes neuspěl. Vrchaři mají Tour a podobné. Mě je líto, že méně znalí diváci oceňují jen vrchaře a nechápou, že tito by se sami bez pomoci týmu/pelotonu na rovině ztratili. Proto vítám jakékoli závody, kde je nutné být dobrý jak v kopcích, tak i umět šlápnout na rovině. Gilbertovo představení na MS bylo super.

Jinak ideální zakončení jednorázového závodu vidím tak, že ke konci jsou řekněme tři kopce s malými pasážemi rovinek. A ty tři kopce jsou takové, že ten první je nejtěžší a nejlehčí je ten poslední. Toto uspořádání tratě pak dává přiměřeně srovnatelné šance na úspěch útoku na jakémkoli z těch kopců. Protože logicky utrhnout ostatní na nejtěžším kopci je nejlehčí, ale pak je to zase nejdále do cíle. Naopak útočit na posledním lehčím kopci kousek od cíle na odpárání druhých nemusí stačit. A samotný cíl by mohl být do mírného kopečku, aby to opravdu nebyl klasický sprint.

Z ardenských klasik má určitě nejlepší profil a právě ten závěr Lutych.

0/0
18.4.2016 9:39

P61e22t86r 98V78e78r51b63í33ř 8897781443610

No jak už jsem psal dole - na Amstelu ani předtím neměli šanci "vrchaři, co neumějí na rovině šlápnout". Vrchařské blechy Cauberg nevyhrávaly, ty více znalý diváku. Máš v tom trochu bordel.

Takhle dostávají šanci jezdci, kteří ani nejsou nejrychlejší spurteři, ani nejsou nejlepší na Caubergu, ale mají k ruce tým, nebo lížou něčí zadní galusku a pak je ospurtují. A tomu já tedy všestrannost neříkám, když je někdo závislej na někom jiným, jestli ho dotáhne na pásku, jinak nemá šanci. Na té rovině za Caubergem nikdo z nich do větru nos ani nevystrčí, chraň Bůh. Kwiatkowski loni, letos Colbrelli, Orica, Coquard.

0/0
18.4.2016 9:52

P75e88t27r 67S28l38a36b62y87h83o58u95d 1322735150317

Ok, vrchařské blechy Amstel nikdy nevyhrávaly, pro ně to opravdu není dost dlouhý a prudký kopec. Ani na Valonském šípu nevyhrávají zdaleka jen vrchaři. Mě se také obecně líbí souboje do kopců, kde to opravdu není o tom, že někdo veze druhému v zákrytu. Ten závod je pak ale docela sterilní, protože je skutečně ideální si počkat na cílový kopec. Vyhrát dnes Amstel je pro favority těžší ale o to je to větší podívaná pro diváka. Gilbertovo vítězství na MS a v roce 2014 přece bylo krásné. Jak jsem psal, dříve jsem také chtěl aby všechny závody končily na vrcholu kopce. Dnes ale dokážu ocenit i přínos jiného pojetí. Asi na tom něco přínosného viděli i organizátoři Amstelu. Uvidíme, jak bude trať vypadat v budoucnu.

0/0
18.4.2016 10:09

P66e70t54r 36V78e71r80b15í41ř 8697561393760

No ale ty to podáváš tak, jako by většina závodů končila na vrcholu kopce/hory, což ale neodpovídá realitě.

0/0
18.4.2016 11:37

P93e54t13r 16V77e57r73b29í79ř 8937361533760

Roman tím nástupem odpáral Orice Albasiniho, kterej je hodně silnej. Ale i tak...

Možná měl Roman za úkol jen otestovat peloton, ale lídr byl Valgren a pak s ním měl Roman zůstat.

0/0
17.4.2016 20:38

P64e89t23r 93V57e22r79b18í96ř 8207171623550

Wellens byl dnes možná extrémně silný a možná může litovat, že útočil. I přes ten útok dojel desátý. Vybral si na útok lepší místo, než Roman, ale hlavně vypadal, že je silnější. Roman už pak jel po útoku na Valgrena. Nějaké síly tam nechal, ale na Caubergu by na to dnes stejně asi neměl, nevyjel ho moc dobře.

Letošní ročník se jel tvrdě, zajímavý závod, hodně se peloton očesal, odpadla překvapivá jména. Rozhodně se nejelo žádné piánko. Dejte do toho pár úseků po kostkách, kde se zramuje dostatečný počet lidí a bude to vypadat stejně dramaticky, jako Paris-Roubaix (ano, chci naznačit, že drama kostkových klasik je poněkud umělé :-)).

0/0
17.4.2016 20:27

P44e29t69r 37S50l43a80b59y81h16o11u32d 1122925200937

Kostky přináší více pádů, ok, to je nepříjemné. Ale jízda na kostkách je opravdu trochu fyzicky náročnější než na haldkém asfaltu. Mě se víc než Roubaix líbí Flandry. Kostkové kopce jsou zajímavé tím, že se nejlépe jezdí v sedě. Jsou mnohem víc o síle, která chybí klasickým vrchařům. Možná, že to už není klasická silniční cyklistika, ale silniční cyklistika má ten problém, že síla pelotonu/skupiny je moc silná a nedává vzniknout hrdinským útokům. Můžeme udělat trať, kde se střídají jen kopce a sjezdy. Ano to je super a pak mezi sebou soutěží nejlepší vrchaři. Pokud chceme ale od vrchařů ukázat, že dokážou šlápnout i sami po rovině a netěží jen ze své malé váhy, tak musíme přidat i nějaké roviny. Na hladkém asfaltu ale tohle vede k tomu, že je výhodnější zůstat skrytý před větrem ve skupině a celé závodění se nám smrskne na poslední kopec.

Tyhle úvahy bych zakončil tím, že je dobře, když existuje spousta různých profilů a povrchů tratí, protože každá prověřuje trochu jiné schopnosti cyklistů a je zajímavé sledovat, jak se s tím jednotlivý cyklisté dokáží vypořádat.

0/0
18.4.2016 9:56

P22e92t88r 45V64e77r33b91í60ř 8607591283680

To ano, jízda na kostkách je fyzicky náročnější, než na hladkém asfaltu. Jízda do kopce na hladkém asfaltu je náročnější, než jízda po rovině.

Říkám, stačí zredukovat velikost týmu, jako se to svým způsobem uměle děje na kostkách a hned se bude závod kontrolovat hůř, bude víc útoků a víc atraktivity.

Mě se kostkové klasiky taky líbí, jen nechápu, proč jsou z nich všichni tak unešení a nelíbí se jim závody jako Amstel, ačkoliv jsou úplně stejně náročné.

P.S. pokud chcemě od těch těžších ukázat, že umějí šlápnout do kopce, musíme přidat kopce. Atd. Drtivá většina závodů a etap NENÍ pro vrchaře, takže moc nechápu, kam tím míříš.

0/0
18.4.2016 11:36

P41e97t67r 85V18e29r32b85í98ř 8447541473750

Vítězství Gaspy není žádná senzace, patřil k okruhu favoritů. A kdo by to Wanty nepřál... Valgrena je mi trochu líto, odtáhl to do cíle, možná mohl zkusit trochu zataktizovat.

Tipl jsem, že, Roman to zkusí z dálky a Cauberg pak jel Tinkoff na Valgrena. Zajímalo by mě, jestli Roman dal do útoku všechno, protože jestli ano, tak to bylo slabé...což naznačovaly už útoky ba Baskicku, kde Roman vypadal "těžce". Nakonec zajel svůj vysoký standard, ale co si bude povídat, to 12. místo moc neznamená. Forma by měla vrcholit na LBL, ještě je týden čas.

Jinak pohled na taktizující velkou skupinu na vrcholu Caubergu, kde všichni včetně čekali co kdo udělá až se učekali a už Gaspu a Valgrena nedojeli, byl fakt smutnej. To totálně protatizovali, včetně Petra Vakoče Rv Zvlášť Orica se dvěma největšími favority, která jako vždy kontrolovala, kontrolovala, kontrolovala, závodila negativně a nakonec Matthews a Gerrans čekali, čekali a čekali, až je někdo dotáhne dopředu... Normálně to Gaspovi a Valgrenovi nechali, jako by byli takhle domluvení :-)

+5/0
17.4.2016 19:04

J42i87r30i 82G62a10z85d29a 8604543394394

Já myslím , že Vakoc mel celkem dost a už neměl silu do toho poradne ještě šlápnout. .

+2/0
17.4.2016 19:23

P63e82t68r 20V19e80r12b82í90ř 8957961803980

8-o přece bylo jasně vidět i v tv, že síly mu zbývaly, když do toho pak šlápl.

0/−1
17.4.2016 20:04

K26a93r75e49l 74V27o55h57n44o93u69t 4918749400977

A když viděl, že už to nejde, tak toho zase nechal.

0/0
18.4.2016 8:52

P72e39t11r 44V84e26r96b19í50ř 8827261523570

On asi jen rozjížděl spurt pro Alaphillippa. V té chvíli už bylo pozdě na hrdinství. Kdyby za to vzal o něco dřív, tak se mu pověsí sice všichni za záda a ospurtují ho, ale aspoň by ukázal odvahu. Takhle seděl, seděl a když za to vzal, tak už to nikam nevedlo.

0/0
18.4.2016 9:44

I93v42a70n 35H17a23n34c68k72o 2121206443689

Je otázka či taktizovali alebo toho mali dosť. Amstel nevyzerá, ale sú to strašne ťažké preteky. Viacero tímov malo na Caubergu 2 a viac cyklistov ale asi neboli sily niečo skúsiť.

0/0
17.4.2016 19:55

P70e17t38r 21V46e50r10b47í16ř 8797981713580

Taktizovali, bohužel.

0/0
17.4.2016 20:05

J42a77n 33P91a34v32e23l 8853192868556

Proto mají podobné úniky úspěch. Ono máte dvě možnosti. Buď budete taktizovat a nebo to dotáhnete pro někoho jiného. V obou případech budete vypadat jako vůl ;-)

0/0
17.4.2016 20:49

I66v16a66n 95H62a94n41c72k76o 2861856713989

Ja si nemyslím že víťazstvo Gasparotta je až taká senzácia, Amstel mu vyhovuje

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140377&season=&c=5&year=&nation=&race=1033&sort=date&ApplyFilter=Filter

+4/0
17.4.2016 17:56

J81i77n45d77ř49i32c83h 37Š57t82y31r10s45k59ý 2251101572220

no, Straka na českým ES vykřikoval slova jako "bomba", "obrovské překvapení" (3x), "nikdo s ním nepočítal" a pak i se spolukomentátorem dost zrozpačitěli, když se - abych tak řekl - podívali do análů. Výborná připravenost :D

+1/0
17.4.2016 18:32

M14o11j70m25í83r 55S67k74á38l91a 2230982586

;-D Straka je naprosto důstojným nástupcem Bakyho...

+2/0
17.4.2016 18:36

J60a10n 86S23l84a10b39ý 9577609134348

Každý den není posvícení. Třeba příště. Budu držet palce i nadále[>-]

0/0
17.4.2016 17:46

P66e69t17r 79S61l47a28b67y74h26o70u87d 1532235120167

Myslím, že pro cyklistiku je jen dobře, když se závody nerozhodují v hromadném dojezdu. Takže fajn. Škoda, že naši neměli víc sil. Ale Romanovi moc nevěřím a na Petra to dnes asi také ještě bylo v konkurenci druhých moc těžké.

Myslím, že ten současný formát Amstelu je dobrý. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se rozhodující úniky děly už trochu dřív, ale pro to se v krajině Holandska dost špatně vyrábí trať. Když vše končilo Caubergem, tak to bylo jen o klasickém čekání na sprint do posledního akce jako máme na Valonském šípu. Dneska vysprintovat Cauberg ještě není vše. Je to tedy více pro univerzální cyklisty než jen vrchařské rychlíky. A tím posunutím cíle se myslím i podpořila ochota útočit už dřív než v posledním kopci. Ale jak jsem už napsal, tohle stejně není snadné zajistit. Pokud má jezdec dobrý tým, je ideální taktika co nejdéle zůstat chráněn v pelotonu. Proto se mi mnohem víc líbí kostkové klasiky, kde síla pelotonu je zřetelněji menší.

+3/0
17.4.2016 17:13

T85o36m32á34š 76N57e95b17o25j45s30a 3660482532873

S posledni vetou 100 % souhlas, Flandry nebo Roubaix jsou mnohem zajimavejsi, sice ani na Amstelu nedojede do cile peleton, ale porad velka skupina. Na tech kostkach se mi libi jak se to postupne droli na mensi a skupiny, ze peleton ani neexistuje. Jinak co se Amstelu tyka, si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby pred cilem bylo vice kopcu za sebou, neco jako ta trojka cca 40 km pred cilem. Do cile by pak treba dojely mensi skupinky a ne grupa 30-40 lidi.

+2/0
17.4.2016 17:26

I46v41a63n 45H32a18n48c17k63o 2751526213159

Neviem prečo Romanovi neveríš, pre neho budú top preteky L-B-L, Cauberg nie je kopec pre neho. Dnes jazdil bez problémov, skúsil nastúpiť ale peltón bol príliš veľký a bolo tam veľa domestikov. Nevyšlo to ani Wellensovi.

+3/−1
17.4.2016 17:47

P46e96t80r 37V58e76r14b80í13ř 8177261513330

Ti dva zůstali vepředu, protože to zbytek pole protaktizoval, nechali je odjet a koukali po sobě. Jinak by se to rozhodlo jako vloni ve spurtu skupiny, což byla přesně situace za prvníma dvěma.

Více pro univerzální cyklisty? Pravda, dneska vysprintovat Cauberg není vše, protože ještě je potřeba zbavit se pijavic za zadní galuskou, kteří nehnou prstem a čekají na spurt. Pro vrchaře Amstel předtím nebyl, spíš pro klasikáře, ale vrchaři nebyli úplně bez šance. Dnes jsou vyložení vrchaři bez šance a klasikářům se hodně zmenšila. Jestli to je, nebo není větší univerzalita, to nechám na zvážení každého, sám nevím, jak bych na to odpověděl. Co ale vím je, že je to tím pádem víc závod pro ty, co nepotřebují a nebudou útočit - takže je to méně atraktivní. Gilbert byl vloni hezký příklad toho, co to udělá s útokem - když viděl, že ho uvisel Matthews, odmítl makat, sedl si a zbytek je dojel a pak vyhrál Kwiatkovski, který ani nebyl nejsilnější. Jestli je tohle podpora útočení... Jinak ochota útočit dřív než na posledním kopci je asi +- stejná, akorát je ještě menší šance to dotáhnout, protože následuje placatej dojezd, kde se to sjede.

P.S. kouzlo kostkových klasik tkví mj. v tom, že se peloton hodně, hodně zredukuje pády. Pro mě osobně to lepší závodění nedělá, ale chápu, jak to myslíš. Na Amstelu by mělo být v týmu 6 lidí a bylo by to v klidáči. A udělat těžší poslední okruh s cílem na kopci.

+1/0
17.4.2016 19:17

I86v22a22n 92H40a31n43c61k34o 2651446733949

Prečo taktizovali tímy keď tam mali 2 a niektoré až 3 cyklistov?

0/0
17.4.2016 19:58

P52e19t82r 21V29e40r59b25í79ř 8667671263850

To nevím. Ale vidíš to sám na videu - Gaspa a Valgren maximálně pár desítek vepředu, za nima Wellens! s dalšími lidmi a všichni po sobě jen koukají, nikdo nejede. Pak chvíli tahal Vanendert, ale svěsil nohy (aby se v tom balíku pak dovezl, takže tam všechno určitě nenechal), pak něco naznačí Samu Sanchez asi na tři vteřiny, ohlídne se se svěsí nohy, měl tam v týmu někoho, kdo je lepší spurter, Vliegena. Nakonec Petr, který to asi fakt zkoušel pro Alaphillipa. A pak už spurteři, kteří se celou dobu jen vezli, roztočí kolesa a dojedou kousíšek za prvníma dvěma. Trapný. Dokonce i Roman si to pak po Caubergu dojel a ještě spurtoval...Wellens se tam udržel...jeli vlažně. Podle mě se prostě nikdo nechtěl obětovat pro Matthewse a Gerra.

0/0
17.4.2016 20:33

K44a45r70e94l 17V76o33h19n24o18u84t 4298239270547

Protože nikdo tam neměl převahu. Nebo si aspoň nemyslel, že ji má.

+1/0
18.4.2016 8:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze