Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreuziger útočil, ale Amstel Gold Race vyhrál překvapivě Gasparotto

Byl to tak trochu výbuch favoritů. Nejprve spadl Rodríguez s Fellinem, daleko před cílem z pelotonu odpadli Gilbert, Dumoulin a Kwiatkowski. Roman Kreuziger zkusil odjet osm kilometrů před cílem, ale nakonec slavil ten, se kterým se nepočítalo. Enrico Gasparotto si ve finiši si poradil s Michaelem Valgrenem a Amstel Gold Race vyhrál už podruhé. Roman Kreuziger dojel dvanáctý, Petr Vakoč jednatřicátý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e79t34r 22V71e79r44b28í71ř 8747111563210

Ivane, tady ti to Matthews řekl sám: "I was super strong and everybody around me was super tired but I was still hoping someone would tow me to the finish line because that's how I roll".

Takže veškeré pochyby o taktizování jsou zbytečné.

0/0
18.4.2016 14:20

P78e21t46r 83V74e76r37b93í15ř 8697301133710

Ivan dělá, že nevidí :-)

0/0
19.4.2016 7:03

K26a40r75e84l 29V82o19h58n20o28u12t 4138469220407

Vítězství Gasparotta není překvapení. Ostatní to protaktizovali. A ani bych se moc nedivil, kdyby Gasparotto dostal v cíli pumpičkou přes záda (nadsázka, ale něco podobného jsem v cíli závodu s obdobným průběhem už viděl).

Na Kreuzigera zbylo ne moc výhodné místo k útočení. Neměl moc na výběr. Možná mohl zaútočit o chvilku později a zkusit to ve dvou s Wellensem. Křišťálovou kouli ale Kreuziger nemá. Kromě toho se mi zdálo, že se během závodu na něj trochu vykašlal tým. Když se balík začal trošku dělit asi 30 km před cílem, dojížděl si to sám. Nebyl to z jeho strany nijak zpackaný závod, ale úspěch pochopitelně také ne.

Vakoč neměl šanci. Větší konkurence, těžší závod, příliš velká skupina na konci, ve které EQS neměl převahu. Hodnocení podobné jako u Kreuzigera.

Černý v úniku, pak zabalil. Tam snad ani o nic jiného než o propagaci nešlo.

+3/0
18.4.2016 8:50

P87e52t94r 97V54e74r19b57í15ř 8167171203650

Ještě se vrátím k současnému vs. předchozímu profilu Amstelu: problém je, že mezi Caubergem a předchozím kopcem je v současném profilu moc daleko, což útoky stoprocentně odrazuje, protože je větší pravděpodobnost, že budou sjety. Prakticky se dnes o útok pokusil jen Wellens a pak duo Jungels a Battaglin. Takže: doufám, že se vrátí k předchozímu profilu (a možná by mohli nechat dojezd na placce za Caubergem :-))

0/0
17.4.2016 21:17

P50e98t19r 13S18l98a63b13y52h85o54u27d 1472625670927

Když jsem srovnával současný a dřívější trať Amstelu, tak jsem měl na mysli jen o ono posunutí cíle 1,5 km za konec Caubergu. Původně mě ta změna vadila, ale pak jsem díky Valonskému šípu získal pocit, že takto to přináší další dimenzi.

Přiznám se, že dřívější neokruhový Amstel si nepamatuji. Určitě by ale bylo lepší, kdyby před cílem bylo více kopců. Na Valonském šípu také v nedávné minulosti trochu měnili závěr, což ale bohužel aktivnímu pojetí závodění nepomohlo. Na Valonském šípu favorité čekají na poslední kopec, kde si to rozhodnou mezi sebou lehcí vrchaři. Na té rovince na Amstelu se mi líbí, že tam by vrchař, co na rovině neumí šlápnout, dnes neuspěl. Vrchaři mají Tour a podobné. Mě je líto, že méně znalí diváci oceňují jen vrchaře a nechápou, že tito by se sami bez pomoci týmu/pelotonu na rovině ztratili. Proto vítám jakékoli závody, kde je nutné být dobrý jak v kopcích, tak i umět šlápnout na rovině. Gilbertovo představení na MS bylo super.

Jinak ideální zakončení jednorázového závodu vidím tak, že ke konci jsou řekněme tři kopce s malými pasážemi rovinek. A ty tři kopce jsou takové, že ten první je nejtěžší a nejlehčí je ten poslední. Toto uspořádání tratě pak dává přiměřeně srovnatelné šance na úspěch útoku na jakémkoli z těch kopců. Protože logicky utrhnout ostatní na nejtěžším kopci je nejlehčí, ale pak je to zase nejdále do cíle. Naopak útočit na posledním lehčím kopci kousek od cíle na odpárání druhých nemusí stačit. A samotný cíl by mohl být do mírného kopečku, aby to opravdu nebyl klasický sprint.

Z ardenských klasik má určitě nejlepší profil a právě ten závěr Lutych.

0/0
18.4.2016 9:39

P43e79t37r 64V95e16r61b74í32ř 8587961173820

No jak už jsem psal dole - na Amstelu ani předtím neměli šanci "vrchaři, co neumějí na rovině šlápnout". Vrchařské blechy Cauberg nevyhrávaly, ty více znalý diváku. Máš v tom trochu bordel.

Takhle dostávají šanci jezdci, kteří ani nejsou nejrychlejší spurteři, ani nejsou nejlepší na Caubergu, ale mají k ruce tým, nebo lížou něčí zadní galusku a pak je ospurtují. A tomu já tedy všestrannost neříkám, když je někdo závislej na někom jiným, jestli ho dotáhne na pásku, jinak nemá šanci. Na té rovině za Caubergem nikdo z nich do větru nos ani nevystrčí, chraň Bůh. Kwiatkowski loni, letos Colbrelli, Orica, Coquard.

0/0
18.4.2016 9:52

P69e78t22r 72S53l18a21b18y97h94o47u58d 1372445660497

Ok, vrchařské blechy Amstel nikdy nevyhrávaly, pro ně to opravdu není dost dlouhý a prudký kopec. Ani na Valonském šípu nevyhrávají zdaleka jen vrchaři. Mě se také obecně líbí souboje do kopců, kde to opravdu není o tom, že někdo veze druhému v zákrytu. Ten závod je pak ale docela sterilní, protože je skutečně ideální si počkat na cílový kopec. Vyhrát dnes Amstel je pro favority těžší ale o to je to větší podívaná pro diváka. Gilbertovo vítězství na MS a v roce 2014 přece bylo krásné. Jak jsem psal, dříve jsem také chtěl aby všechny závody končily na vrcholu kopce. Dnes ale dokážu ocenit i přínos jiného pojetí. Asi na tom něco přínosného viděli i organizátoři Amstelu. Uvidíme, jak bude trať vypadat v budoucnu.

0/0
18.4.2016 10:09

P79e16t21r 50V63e71r35b79í54ř 8687431463440

No ale ty to podáváš tak, jako by většina závodů končila na vrcholu kopce/hory, což ale neodpovídá realitě.

0/0
18.4.2016 11:37

P80e59t11r 55V30e81r17b41í53ř 8937541553840

Roman tím nástupem odpáral Orice Albasiniho, kterej je hodně silnej. Ale i tak...

Možná měl Roman za úkol jen otestovat peloton, ale lídr byl Valgren a pak s ním měl Roman zůstat.

0/0
17.4.2016 20:38

P44e84t88r 16V68e70r94b34í51ř 8527841653280

Wellens byl dnes možná extrémně silný a možná může litovat, že útočil. I přes ten útok dojel desátý. Vybral si na útok lepší místo, než Roman, ale hlavně vypadal, že je silnější. Roman už pak jel po útoku na Valgrena. Nějaké síly tam nechal, ale na Caubergu by na to dnes stejně asi neměl, nevyjel ho moc dobře.

Letošní ročník se jel tvrdě, zajímavý závod, hodně se peloton očesal, odpadla překvapivá jména. Rozhodně se nejelo žádné piánko. Dejte do toho pár úseků po kostkách, kde se zramuje dostatečný počet lidí a bude to vypadat stejně dramaticky, jako Paris-Roubaix (ano, chci naznačit, že drama kostkových klasik je poněkud umělé :-)).

0/0
17.4.2016 20:27

P97e53t41r 28S83l73a74b73y27h45o45u12d 1162625580177

Kostky přináší více pádů, ok, to je nepříjemné. Ale jízda na kostkách je opravdu trochu fyzicky náročnější než na haldkém asfaltu. Mě se víc než Roubaix líbí Flandry. Kostkové kopce jsou zajímavé tím, že se nejlépe jezdí v sedě. Jsou mnohem víc o síle, která chybí klasickým vrchařům. Možná, že to už není klasická silniční cyklistika, ale silniční cyklistika má ten problém, že síla pelotonu/skupiny je moc silná a nedává vzniknout hrdinským útokům. Můžeme udělat trať, kde se střídají jen kopce a sjezdy. Ano to je super a pak mezi sebou soutěží nejlepší vrchaři. Pokud chceme ale od vrchařů ukázat, že dokážou šlápnout i sami po rovině a netěží jen ze své malé váhy, tak musíme přidat i nějaké roviny. Na hladkém asfaltu ale tohle vede k tomu, že je výhodnější zůstat skrytý před větrem ve skupině a celé závodění se nám smrskne na poslední kopec.

Tyhle úvahy bych zakončil tím, že je dobře, když existuje spousta různých profilů a povrchů tratí, protože každá prověřuje trochu jiné schopnosti cyklistů a je zajímavé sledovat, jak se s tím jednotlivý cyklisté dokáží vypořádat.

0/0
18.4.2016 9:56

P35e21t66r 93V78e37r49b90í48ř 8987711503190

To ano, jízda na kostkách je fyzicky náročnější, než na hladkém asfaltu. Jízda do kopce na hladkém asfaltu je náročnější, než jízda po rovině.

Říkám, stačí zredukovat velikost týmu, jako se to svým způsobem uměle děje na kostkách a hned se bude závod kontrolovat hůř, bude víc útoků a víc atraktivity.

Mě se kostkové klasiky taky líbí, jen nechápu, proč jsou z nich všichni tak unešení a nelíbí se jim závody jako Amstel, ačkoliv jsou úplně stejně náročné.

P.S. pokud chcemě od těch těžších ukázat, že umějí šlápnout do kopce, musíme přidat kopce. Atd. Drtivá většina závodů a etap NENÍ pro vrchaře, takže moc nechápu, kam tím míříš.

0/0
18.4.2016 11:36

P38e16t26r 88V12e83r62b10í35ř 8197801803200

Vítězství Gaspy není žádná senzace, patřil k okruhu favoritů. A kdo by to Wanty nepřál... Valgrena je mi trochu líto, odtáhl to do cíle, možná mohl zkusit trochu zataktizovat.

Tipl jsem, že, Roman to zkusí z dálky a Cauberg pak jel Tinkoff na Valgrena. Zajímalo by mě, jestli Roman dal do útoku všechno, protože jestli ano, tak to bylo slabé...což naznačovaly už útoky ba Baskicku, kde Roman vypadal "těžce". Nakonec zajel svůj vysoký standard, ale co si bude povídat, to 12. místo moc neznamená. Forma by měla vrcholit na LBL, ještě je týden čas.

Jinak pohled na taktizující velkou skupinu na vrcholu Caubergu, kde všichni včetně čekali co kdo udělá až se učekali a už Gaspu a Valgrena nedojeli, byl fakt smutnej. To totálně protatizovali, včetně Petra Vakoče Rv Zvlášť Orica se dvěma největšími favority, která jako vždy kontrolovala, kontrolovala, kontrolovala, závodila negativně a nakonec Matthews a Gerrans čekali, čekali a čekali, až je někdo dotáhne dopředu... Normálně to Gaspovi a Valgrenovi nechali, jako by byli takhle domluvení :-)

+5/0
17.4.2016 19:04

J26i49r52i 13G62a18z45d26a 8264403284714

Já myslím , že Vakoc mel celkem dost a už neměl silu do toho poradne ještě šlápnout. .

+2/0
17.4.2016 19:23

P48e69t13r 50V78e84r11b33í63ř 8887381293220

8-o přece bylo jasně vidět i v tv, že síly mu zbývaly, když do toho pak šlápl.

0/−1
17.4.2016 20:04

K13a77r95e17l 98V11o84h22n67o20u98t 4478449450627

A když viděl, že už to nejde, tak toho zase nechal.

0/0
18.4.2016 8:52

P14e91t22r 74V96e27r63b23í58ř 8587561343780

On asi jen rozjížděl spurt pro Alaphillippa. V té chvíli už bylo pozdě na hrdinství. Kdyby za to vzal o něco dřív, tak se mu pověsí sice všichni za záda a ospurtují ho, ale aspoň by ukázal odvahu. Takhle seděl, seděl a když za to vzal, tak už to nikam nevedlo.

0/0
18.4.2016 9:44

I56v56a37n 21H32a90n58c40k49o 2191266393429

Je otázka či taktizovali alebo toho mali dosť. Amstel nevyzerá, ale sú to strašne ťažké preteky. Viacero tímov malo na Caubergu 2 a viac cyklistov ale asi neboli sily niečo skúsiť.

0/0
17.4.2016 19:55

P58e79t59r 14V13e44r48b48í28ř 8707751633320

Taktizovali, bohužel.

0/0
17.4.2016 20:05

J94a49n 63P46a58v52e76l 8163642218816

Proto mají podobné úniky úspěch. Ono máte dvě možnosti. Buď budete taktizovat a nebo to dotáhnete pro někoho jiného. V obou případech budete vypadat jako vůl ;-)

0/0
17.4.2016 20:49

I87v24a53n 86H32a64n82c94k45o 2631676823639

Ja si nemyslím že víťazstvo Gasparotta je až taká senzácia, Amstel mu vyhovuje

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140377&season=&c=5&year=&nation=&race=1033&sort=date&ApplyFilter=Filter

+4/0
17.4.2016 17:56

J54i55n21d84ř40i38c84h 60Š57t10y94r18s75k12ý 2591721612360

no, Straka na českým ES vykřikoval slova jako "bomba", "obrovské překvapení" (3x), "nikdo s ním nepočítal" a pak i se spolukomentátorem dost zrozpačitěli, když se - abych tak řekl - podívali do análů. Výborná připravenost :D

+1/0
17.4.2016 18:32

M92o67j76m25í87r 90S61k25á63l87a 2800272676

;-D Straka je naprosto důstojným nástupcem Bakyho...

+2/0
17.4.2016 18:36

J36a65n 10S91l12a41b91ý 9757369364308

Každý den není posvícení. Třeba příště. Budu držet palce i nadále[>-]

0/0
17.4.2016 17:46

P40e23t57r 77S55l62a32b31y82h37o74u25d 1852395660307

Myslím, že pro cyklistiku je jen dobře, když se závody nerozhodují v hromadném dojezdu. Takže fajn. Škoda, že naši neměli víc sil. Ale Romanovi moc nevěřím a na Petra to dnes asi také ještě bylo v konkurenci druhých moc těžké.

Myslím, že ten současný formát Amstelu je dobrý. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se rozhodující úniky děly už trochu dřív, ale pro to se v krajině Holandska dost špatně vyrábí trať. Když vše končilo Caubergem, tak to bylo jen o klasickém čekání na sprint do posledního akce jako máme na Valonském šípu. Dneska vysprintovat Cauberg ještě není vše. Je to tedy více pro univerzální cyklisty než jen vrchařské rychlíky. A tím posunutím cíle se myslím i podpořila ochota útočit už dřív než v posledním kopci. Ale jak jsem už napsal, tohle stejně není snadné zajistit. Pokud má jezdec dobrý tým, je ideální taktika co nejdéle zůstat chráněn v pelotonu. Proto se mi mnohem víc líbí kostkové klasiky, kde síla pelotonu je zřetelněji menší.

+3/0
17.4.2016 17:13

T32o24m74á95š 79N39e42b67o52j75s20a 3570412692593

S posledni vetou 100 % souhlas, Flandry nebo Roubaix jsou mnohem zajimavejsi, sice ani na Amstelu nedojede do cile peleton, ale porad velka skupina. Na tech kostkach se mi libi jak se to postupne droli na mensi a skupiny, ze peleton ani neexistuje. Jinak co se Amstelu tyka, si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby pred cilem bylo vice kopcu za sebou, neco jako ta trojka cca 40 km pred cilem. Do cile by pak treba dojely mensi skupinky a ne grupa 30-40 lidi.

+2/0
17.4.2016 17:26

I65v41a56n 83H73a42n83c68k11o 2641586443409

Neviem prečo Romanovi neveríš, pre neho budú top preteky L-B-L, Cauberg nie je kopec pre neho. Dnes jazdil bez problémov, skúsil nastúpiť ale peltón bol príliš veľký a bolo tam veľa domestikov. Nevyšlo to ani Wellensovi.

+3/−1
17.4.2016 17:47

P61e50t23r 62V44e20r68b61í61ř 8397491113800

Ti dva zůstali vepředu, protože to zbytek pole protaktizoval, nechali je odjet a koukali po sobě. Jinak by se to rozhodlo jako vloni ve spurtu skupiny, což byla přesně situace za prvníma dvěma.

Více pro univerzální cyklisty? Pravda, dneska vysprintovat Cauberg není vše, protože ještě je potřeba zbavit se pijavic za zadní galuskou, kteří nehnou prstem a čekají na spurt. Pro vrchaře Amstel předtím nebyl, spíš pro klasikáře, ale vrchaři nebyli úplně bez šance. Dnes jsou vyložení vrchaři bez šance a klasikářům se hodně zmenšila. Jestli to je, nebo není větší univerzalita, to nechám na zvážení každého, sám nevím, jak bych na to odpověděl. Co ale vím je, že je to tím pádem víc závod pro ty, co nepotřebují a nebudou útočit - takže je to méně atraktivní. Gilbert byl vloni hezký příklad toho, co to udělá s útokem - když viděl, že ho uvisel Matthews, odmítl makat, sedl si a zbytek je dojel a pak vyhrál Kwiatkovski, který ani nebyl nejsilnější. Jestli je tohle podpora útočení... Jinak ochota útočit dřív než na posledním kopci je asi +- stejná, akorát je ještě menší šance to dotáhnout, protože následuje placatej dojezd, kde se to sjede.

P.S. kouzlo kostkových klasik tkví mj. v tom, že se peloton hodně, hodně zredukuje pády. Pro mě osobně to lepší závodění nedělá, ale chápu, jak to myslíš. Na Amstelu by mělo být v týmu 6 lidí a bylo by to v klidáči. A udělat těžší poslední okruh s cílem na kopci.

+1/0
17.4.2016 19:17

I88v35a79n 51H74a88n23c76k18o 2821396543929

Prečo taktizovali tímy keď tam mali 2 a niektoré až 3 cyklistov?

0/0
17.4.2016 19:58

P86e48t54r 73V41e30r94b11í16ř 8117611563220

To nevím. Ale vidíš to sám na videu - Gaspa a Valgren maximálně pár desítek vepředu, za nima Wellens! s dalšími lidmi a všichni po sobě jen koukají, nikdo nejede. Pak chvíli tahal Vanendert, ale svěsil nohy (aby se v tom balíku pak dovezl, takže tam všechno určitě nenechal), pak něco naznačí Samu Sanchez asi na tři vteřiny, ohlídne se se svěsí nohy, měl tam v týmu někoho, kdo je lepší spurter, Vliegena. Nakonec Petr, který to asi fakt zkoušel pro Alaphillipa. A pak už spurteři, kteří se celou dobu jen vezli, roztočí kolesa a dojedou kousíšek za prvníma dvěma. Trapný. Dokonce i Roman si to pak po Caubergu dojel a ještě spurtoval...Wellens se tam udržel...jeli vlažně. Podle mě se prostě nikdo nechtěl obětovat pro Matthewse a Gerra.

0/0
17.4.2016 20:33

K31a10r97e14l 11V16o82h92n52o57u88t 4588899680307

Protože nikdo tam neměl převahu. Nebo si aspoň nemyslel, že ji má.

+1/0
18.4.2016 8:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze