Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč formule 1 neumí namíchat jinou zmrzlinu

Jako by teď formuli 1 velel popletený vladař z Půlnočního království, který každou chvíli „slibuje to, co slíbil“, protože před okamžikem z jeho úst vyšlo, že „odvolává to, co odvolal“. F1 nyní totiž názorně ukazuje, do jaké bídy sama sebe v posledních letech zahnala. A byť by zákaz zpívání stačilo zrušit jedním výnosem, tak ona kvůli zkostnatělosti nedokáže vyřešit jednoduché potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i14ř62í 74S72c23h92w51a48c23h 8488364548376

Naprostá většina závodů F1 byla vždy v podstatě "nuda". Trochu jinak vypadá sezóna sestřihaná do několika minut v podobě filmu Rivalové nebo do nějakého dokumentu a trochu jinak, mnohem nudněji vypadaly jednotlivé závody. V naprosté většině sezón dominoval jeden tým. Ostatní měli více šancí díky větší poruchovosti strojů nebo následkům při chybě dominujících závodníků. Ano našlo se pár sezón, kdy to bylo zajímavější, ale těch roznodně nebylo tolik, prostě vyjímky potvrzující výše uvedné pravidlo.

Zde máte odkaz na typicky "zajímavý" závod z minulosti. Schválně, kdo se na to celé vydrží koukat bez jediného přeskočení....

https://www.youtube.com/watch?v=IhI7ah4nKwQ

Taky jsem měl možnost sledovat F1 přes 30 lety na ORF a objektivně musím potvrdit, že to většinou byla větší nuda jako dnes, jelikož nebyly ty atraktivní záběry jako dnes. Cokoliv v ČT byla nuda ještě větší, takže F1 tehdy byla něco extra. Dnes je těch video-lákadel mnohem více.....

+1/0
6.4.2016 11:58

P90e54t59r 19M57a63r49e80č46e86k 1493441209798

Podobné investiční skupiny jsou největším zlem současnosti.

0/0
6.4.2016 0:10

V91í61t 67P43a75v57l37i56š 3181839620291

F1 jsem stále nepřestal sledovat, ale na druhou stranu už to pro mě není top série. Tím se pro některé kupodivu stala série NASCAR Sprint Cup, ale já na tyhle závody nedám dopustit. Reálně má na vítězství v každém závodě 20-25 z 40 startujících, každá trať je v náročná v jiném ohledu (klopení, povrch, délka, tvar), závody trvají snesitelné 3-4 hodiny, jezdí se každý týden a nikdo nebrečí, že je závodu až moc, existují exhibiční závody o velké prize money, auta pohání uřvané V8 s 725 koňmi a to jenom díky tomu že jsou restriktorované, jinak není problém 1000 koní. Auta se nenastavují počítačem, ale podle pocitů jezdce... No a ta historie.... ta je prostě úžasná...

+1/0
5.4.2016 18:40

R47o65m79a70n 77K59r27a88t57o20c96h66v96í84l 6616177326264

existuje nějaká česká webová stránka?

0/0
6.4.2016 10:09

V86í32t 78P82a70v55l60i80š 3921779780631

Existují dvě, hledejte usasports.cz a nascar-live.cz, na facebooku je skupin ještě víc, fanoušků je u nás několik tisíc, víc ne. Poslední dobou dávali v telce závody Slováci, ale i to upadá. Asi docházejí prachy. Ale zatím každej tejden se dá najít americkej HD stream na ustream. Bohužel TV společnosti proti tomu brojí.

0/0
6.4.2016 19:17

O96s50k34a93r 44K12o25v66a26ř70í83k 8917893446517

F1 jsem před lety "žral". Posledních pár sezón je to o ničem. Stačí se podívat na start, vrátit se za hodinu a půl a podívat se na poslední dvě kola. Žádné napětí, žádné drama. Jakýkoliv manévr je prošetřován komisaři.... to nemá s F1 nic společného.

+2/−2
5.4.2016 18:00

M69i75l78a72n 75T49r84i67b74u95č68e82k 5194247274780

Formuli ničí její regulace všeho. A komplikovanost. Dříve bylo více dodavatelů pneumatik, tými si mohli vybrat takové, jaké jim vyhovovali. Nyní je jeden a musí použít i směs, která nefunguje. Dříve mohl motor vydržet jen tu kvalifikaci, jeden závod. Nyní musí vydržet mnohonásobně více a má stejný výkon. Co bude složitější na spolehlivost? Klasický 10ti válcový nepřeplňovaný, nebo nyní ty nízkoobsahová turba?

Stěhování z klasických okruhů do šílených lokací :-( Novéí tratě stejné jedna jako druhá :-( Vyasfaltované únikové zony, které prostě umožňuji chybovat.

Nebo další věc, jako byla nyní v Bahrajnu. Každý kontakt trestat? Budou se za chvíli jezdci bát předjíždět :-(

0/0
5.4.2016 15:05

M33i21c77h55a98l 25D72a89d27e15k 8173592708

Nejhorší je zákaz tankování během závodu. Protože tam měli šanci i slabší týmy díky lepší taktice třeba potrápit rychlejší monoposty..

+5/0
5.4.2016 14:54

Z60d94e89n79e21k 18B20e27d98n16a87r 7567656657289

Mně se líbí jak se tu jako na napínavější závody vzpomíná na dobu, kdy v jednom kole dojížděla 4 auta. A třeba v Maďarsku za závod nedošlo k žádnému předjetí na trati.

Skutečnost je taková, že závody jsou teď nejnapínavější co se výsledků týče. Předjíždění nejsnažší. Ale ta pověst a povědomí okolo je nejhorší. A na to většina dá. A aby se zařadila do stáda, tak kritizuje. To se stalo módou.

+2/0
5.4.2016 14:34

P47e42t41r 57S11o53l14d68á78t 9668958692591

Jo, to Moto GP teď v neděli, to byla jiná kávaR^, a to jsem měl formuli opravdu rád ...

0/0
5.4.2016 14:21

Z15d81e57n44e76k 18B14e45d73n92a38r 7137186677169

F1 ztrácí pozici exkluzivního cirkusu. Na F1 byly nejcenější její tradice. Ty se rozbíjejí. Nahražka je vždy slabší. Jako třeba současná kvalifikace. Podobně jako nová verze grafiky pro sport . idnes.

+1/0
5.4.2016 14:18

P21a71v67e51l 59R16o70t78n71á75g11l 1685179894309

F1 je klasikcý příklad, kdy je moc regulace na škodu a všechny omezení v rámci zvýšení atraktivity jsou totálně kontraprudiktivní. Stejné gumy na kvaldu i závod, zákaz tankování, idiotský systém s tokeny, zmrazení vývoje, zákaz testování... Všimněme si, že čím víc těchto věcí se zavádělo do praxe, tím více v průběhu času F1 upadala. A Mr. E? Ten to umí hrát... Vždy se snaží tato omezení podpořit a hájí se zatraktivněním závodů. Kritzuje kohokoliv, kdo je proti. Má i mnoho nástrojů, jak svoje odpoůrce sankcionovat. A když se pak ukáže, že dané pravidlo nefunguje, tak ze sebe ještě dělá proroka, že on to vlastně říkal od začátku, že F1 nestojí za nic a že za všechno může FIA. Ale on je tím, kdo tahá za nitky a má jich sakra mnoho a vedou i do FIA. Je to už jen starý senilní dědek, který se pouze opájí vlastní mocí. Jeho reakce na dopis od Asociace jezdců je toho posledním jasným důkazem.

F1 je dneska strašná... Vzpomínám na své dětství, kdy jsem ji miloval. Dokonce i když si člověk pustí nějaký závodu po přelomu milénia, okamžitě ho praští do očí ten brutální rozdíl! I z jízdy v kvalifikaci, kdy je na trati pár aut, doslova čiší rychlost a adrenalin. Motor kvílí a jde vidět, jak jezdec jede s monopostem na limitu . Jak ale může jet dnes v kvaldě na limitu, když má plnou nádrž, šetří pneumatiky pro závod, musí jet s nastavením pro závod apod.? O starších závodech pak ani nemluvím, to je skoro záhada, že to má stejný název jako dnes - Formule 1:)

+5/0
5.4.2016 14:17

Z10d54e22n49e66k 92B33e39d22n87a56r 7247126687479

Jenže to co vám chybí jsou chyby a neprofesionalita, té doby. Je skoro jedno jak jsou dnešní auta nastavená. V každém případě jsou nejrychlejší pokud jedou stabilně.

Pneumatiky, palivo se šetřilo vždy. A pořád je F1 nejrychlejší serie.

0/0
5.4.2016 14:22

P28a97v45e45l 62R66o93t37n27á10g98l 1205789714119

O tom, že je nejrychlejší se tu nikdo nepře. V rychlosti problém není. Co konkrétně myslíte onou neprofesionalitou?

0/0
5.4.2016 14:24

Z16d44e38n82e71k 37B57e95d28n49a27r 7487386397709

Tehdejší auta byla daleko méňě dokonalá. Proto jízda vypadala jakoby dravější, jak se s autem bylo nutné prát. Současné vozy F1 vypadají jakoby jeli po kolejích. Což je samozřejmě cílem a i nejrychlejší.

Navíc v minulosti docházelo k velkému množství chyb, jak jezdců, tak ve strategiích, tak v nastavení aut, tak mechaniků. Ty zvyšovaly množství překvapení. Čím jsou všichni profesionálnější, víckrát je vše kontrolováno a počitače simulují všechny strategické možnosti. Tím víc logicky končí závody dle současné výkonnosti a tím je to nudnější.

0/0
5.4.2016 14:30

J58i56ř76í 12S37c82h69w70a53c67h 8428594838316

nj fichtl s vykuchaným výfukem taky působil jako rychlejší a dravější ;-)

0/0
6.4.2016 11:32

J66i93ř22í 60H49a85r50t78l 6736840758896

Taky jsem sledoval F1,ale co je to na placených kanálech,tak jsem neviděl jediný závod.Kouknout se na F1 by problém nebyl,ale tam už je pro mě důležitý i komentář co se děje v závodě a okolo.Bohužel nevládnu cizí řečí,takže mi musí vystačit jiné sporty,jako je třeba fotbal,hokej a jiné,kde mi stačí říct jméno hráče.Dokud,ale byly formule na Nově nebo Primě,tak jsem pravidelně sledoval.

+1/0
5.4.2016 14:00
Foto

R50o48b27e23r49t 55Š98i87n38d49e63l11k69a 2732339740

V jednom starším Top Gearu jsem četl úvaho Jeremyho Clarksona nad tím, jak je Formule 1 nudná a nezajímavá. Svádělo se to na aerodynamické prvky, které brání předjíždění, na převahu taktiky nad bojem o pozice a spoustu dalších dílčích změn, které vyústili v nudnou formuli jakou známe dnes. Jeremy navrhoval vypsat prémii 1 milion dolarů za každý získaný bod, což by jezdce velmui motivovalo k předjíždění. Je to radikální řešení, ale určitě by fungovalo :-). Formuli 1 jsem sledoval už dávno ještě na ORF, pamatuju se na přímý přenos ze San Marina 1994 a souboje Hakinnena a Schumachera o pár let později. To byla F1, která mě bavila a která nemá nic společného s tou dnešní. Když se kouknu třeba na vytrvalostní závody WEC, tak tam prototypy LMP1 taky používají hybridní technologie, dokonce jezdí na maftu, ale pořád jde o souboj pilota se strojem a závodníků mezi sebou. Na trati lítají karbonové úlomky, v boxech se zoufale odpočítává čas na tankování, když hrozí ztráta pozice a když si vzpomenu na loňský vygradovamný souboj mezi továrními Audi a Porsche, kdy po 6 hodinách dojížděla auta za sebou s rozdílem pár sekund, tak to je drama, kterému se současná Formule 1 ani nepřibližuje. A nedávno jsem koukal na první závod Indycar, které v mnohém konstrukčně připomínají Formuli 1 před 20 lety a taky to byla mnohem zajímavější podívaná. Takže mě úpadek F1 až tak netrápí, když ho má co nahradit :-).

+2/0
5.4.2016 13:30

V66á39c14l93a97v 21S95v82o33b35o77d88a 3841189760130

souhlas a takové Moto GP i ty slabší jsou závody jak se patří

0/0
5.4.2016 14:13

Z27d61e91n29e31k 35B54e92d14n84a43r 7377536577589

F1 z dob Schumachera a Hakinena je prakticky stejná s tou z naší doby. Vše ostatní jsou podobné kecy. Za body se finance dávají. Napjetí se koná. Bohužel je tu převaha jednoho výrobce, ale ta byla snad vždy.

0/0
5.4.2016 14:14

R79o22m26a14n 17K55r70a95t51o37c31h39v25í29l 6316977536414

Tím ale vyvracíte článek.

0/0
6.4.2016 11:00

I86v97o 52H22e40b54e44l14k58a 8105930362610

F1 má zatím pořád spoustu fanoušků, ale po pravdě řečeno jí víc fanoušků umře než se nově narodí. Protože nikoho pod 30 nebaví koukat dvě hodiny na závod, kde je dohromady pět předjetí.

Navíc svými rozhodnutími ztrácí exkluzivitu něčeho extra, co se dělá pro fanoušky. Ale místo toho se stává jen místem pro lidi co mají 100 mega USD a víc na kontě. Takže nejzajímavější zprávy o F1 člověk najde v bulváru. A to je dost smutné.

0/0
5.4.2016 13:19

M54a78r77t28i19n 71V90a71v95ř70í89k 4952768931132

Ono o něčem vypovídá, že se nejede v tak tradiční zemi jako je Francie a Le Mans, ale místo toho v Ruskem zaplaceném Soči, že se příští rok nepojede takový pojem jako je Monza, ale už letos se jede velká cena Evropy v Baku!!!Rv

+3/0
5.4.2016 13:05

M24i77c83h62a44l 83N22o70v59á37k 4105853587723

Opravím údaje z článku: oficiální sledovanost není půl miliardy, ale 425 milionů diváků za 19 závodů (rok 2015). To činí něco málo přes 20 miliónů diváku na jeden závod. Zároveň z toho plyne, že fanoušků není půl miliarda, ale řádově počet 10x nižší.

+1/−1
5.4.2016 12:57

J50o22s94e57f 11K68o84m45e50n12d88a 3809499244127

A nejde náhodou o průměrnou sledovanost závodů? Nevěřím, že by se na každý závod dívala z celého světa jen „čtvrtina Německa“ :-)

+3/0
5.4.2016 13:00

Z80d31e44n76e49k 10B44e32d19n72a27r 7697666177679

Jde o průměrnou sledovanost závodů.

0/0
5.4.2016 14:23

M80a70r15t22i32n 30V77a11v29ř91í43k 4382418421602

Formuli 1 jsem hltal od dětství, kupoval jsem si jednou za čas brožuru o F1 za nekřesťanských 9,50 Kč, znal nazpaměť jezdce i týmy a koukal na černobílou TV s přiblblým komentářem pana Pecháčka. To byla doba Tyrellů a sira Stewarta, a jiných frajerů. Celá ta léta jsem to sledoval dle možností pravidelně. Naposledy mě to bavilo, když si Ross Brawn postavil vlastní tým, aby ostatní ukázal, že to jde. Pak ho donutili to prodat a pomalu začala být nuda. Občas jsem si udělal čas a ještě se podíval na Nově, od té doby co je to pouze na placeném kanálu to nesleduji, protože ho nemám. A upřímně, kvůli F1 jaká je nyní si ho pořizovat nebudu...;-(

+3/0
5.4.2016 12:56
Foto

T54o12m71a55s 57C56a78b51a80k 8325505764719

Hezky napsano ! :)

+1/0
5.4.2016 12:37

Z48d38e51n24ě78k 43S43e18i20d44l 9117781609534

Tady je jediná pomoc, lidi se na musí přestat koukat, sledovanost musí padnout na polovinu a pak se nad tím budou muset zamyslet i ti, kteří na F1 jenom rýžují prachy za televizní práva a licenční poplatky...

+2/0
5.4.2016 12:36

P42e57t56r 65V15i90n75t22r71l67í94k 3616204341

Tohle se uz stalo tak pět let dozadu minimálně, i více ;)

0/0
5.4.2016 12:48

J91o62s40e10f 78K10o39m80e63n91d23a 3619989264467

Jenže lidi to zajímá a koukat se budou ;-)

+1/0
5.4.2016 12:55

J91i36ř53í 77H95o34r18t 6336741837714

Kdysi jsem F1 pravidelně hltal, v poslední době je z toho už úplný cirkus a letos jsem neviděl ještě ani jeden závod...za což jsem podle názorů, které tu poslední dobou panují i docela rád.

Osobně celý systém F1 utrpěl při doplňování paliva během závodu - osobně si myslím, že zmizela možnost taktizování a možnosti naplánovat strategii týmu v závodě - i toto bylo kouzlo F1

Další věcí, která by podle mě pomohla, by bylo zrušení systému DRS, díky které se startovní pole změnilo v jeden velký chaos. Navíc by se tím opět vrátilo kouzlo kvalifikací, neboť by mělo význam se do závodu kvalifikovat z předních pozic z důvodu obtížnějšího předjíždění.

Toť tedy můj pohled na F1 :-)

0/−1
5.4.2016 12:33

P79a71v26e78l 56R83o81t32n83á27g80l 1695779804529

S tankováním absolutně souhlasím. Zákaz tankování byl definitivní začátek konce F1. Tady se pořád omílá předjíždění, předjíždění, ale dřív byly v F1 i jiné prvky, které dělaly závody dramatické. A jedním z těch prvků byla právě strategie. Ta dnes prakticky není, protože se stejnými pneumatikami, bez tankování se toho moc vymyslet nedá...

+1/0
5.4.2016 14:23

P13e76t91r 73T90á39b76o94r35s75k67ý 6170426371667

Myslím, že jsem to přestal sledovat od konce Miky a Schumiho. Nepochopil jsem, povinnost měnit gumy, zákaz tankování atd.

0/0
5.4.2016 12:28

M54i17c34h94a38l 58F19r47ý22d66a 1772269923612

Krásně napsáno pane Sáro R^

0/0
5.4.2016 12:21

Z73d54e82n98ě24k 80K14n56e81c19h79t 1499936309527

A ještě bych jim nechal změřit emise...

+7/0
5.4.2016 12:05

D80a25v73i89d 55J59i35n62d52r85a 6240544676544

Ano, banda byrokratů, co sotva koukají z okna. Chtějí mít na trati statišíce diváků? musí se to líbit. Líbit se to bude, když se něco bude dít. Za chvilku bude nařízení, že v Monaku se pojede 50tkou, aby to nerušilo brouky, kteří se občas vyskytují na křídlech racků..... Ano technika jde dál, ale ne tak, jak by jít měla. Dejte týmu volnost. Ať tam mají 8 litrový 60 válce do trojtýho V a ať ten motor vydrží kvalifikaci a má 20 tisíc koní... ano nebezpečné... tak to vezmem z druhé strany, gumy budou mít maxiální rozměr XY.... a pak sebevětší výkon je k prdu. Chcete, aby tam bylo víc peněz? Já jako těžkej antikuřád říkám: vraťte tam sponzoring z tabákových výrobků. Ty do toho cpali peněz, že to nebylo pěkný a zrušení této reklamy si myslím, že nepomohlo žádnému kuřákovi přestat kouřit. Udělejte zase ze super závodů, kdy se prvních 10 vejde do 2 sekund a ne že mezi prvním a druhým je skoro kolo rozdíl...

+7/−2
5.4.2016 11:42

L61u34k60á59š 12H73o11f23m34a42n 1223844502606

sponzoring tabákových výrobků ale není výmysl FIA ani Bernieho, ale EU, případně jiných vlád, které se po ní opičily.

0/0
5.4.2016 11:47

D52a84v57i18d 24J27i69n84d61r51a 6120164236284

Byrokracie ať jedna, či druhá....Oboje je zlo

0/0
5.4.2016 12:34

J30o55s38e66f 59K87o37m57e55n87d43a 3279789784127

Ve které sezóně se vešlo při závodech prvních 10 do dvou vteřin?

+1/0
5.4.2016 12:54

P49e57t42r 73S84u12c10h10ý 1668459524366

Omezení motoru (jak výkonově, tak počet motorů na sezónu) je asi jediné pravidlo, které má smysl - Nový motor pro každý závod a kvalifikaci by si mohly dovolit jen nejbohatší týmy a ostatní by byli znevýhodněni. spíše nechápu jaký smysl má zákaz tankování

0/0
5.4.2016 15:15

J91i48ř98í 18R98o66z87e93h14n85a82l 5282903714249

;-(;-(;-(;-(Je to dlouhodobý proces, kdy peníze zabíjí vše , co mu stojí v cestě, hlavně sportovní zápolení je nahrazeno bojem finančním. Už to dávno není ta formule, co bývala a ani mně nechybí. Poslední 4 roky je to neskutečná nuda a snůška nesmyslných rozhodnutí BE a jeho celého cirkusu.....;-(;-(;-(;-(

+2/0
5.4.2016 11:27

J37o11s29e79f 98K89o16m59e11n54d73a 3489439284547

Řekl bych, že nuda je to už podstatně déle.

+1/0
5.4.2016 11:30

D38a98n23i44e11l 65J17i88r35á28č22e90k 3171450700588

Vstával jsem i v noci a koukal na každý závod. Loni už jen občas a letos kouknu ze záznamu na start a tím to pro mě končí... a to jsem byl takový fanda, že když se jela F1, tak vše muselo stranou... teď šla stranou F1, protože to je už o ničem...

+23/0
5.4.2016 11:27

P55e92t39r 85S72i65n25k72u36l11e 8425483166543

Mám to podobné. Naposled mě to bavilo, když se pokoušel vrátit Schumi

+1/0
5.4.2016 12:17

R92o48m60a85n 41K54r29a76t36o23c70h92v40í53l 6806777246514

Také jsem to měl podobné.

0/0
6.4.2016 11:01

M65a83r24t92i49n 87H68u65d43e97c71e73k 3633749499293

letos bude asi prvni rok z mnoha, co se nepudu podivat. Loni me to vcelku dost zklamalo a musim rici, ze nejzajimavejsi jsou doprovodne zavody.

+3/0
5.4.2016 11:25

J73a28n 52S56l59a39v14í35k 2251129710116

Jsem velký fanoušek F1, ale ryba smrdí od hlavy. Vyhodit především B.E. a pak možná bude i ta čokoládová...

0/0
5.4.2016 11:06

P71e84t28r 55S33i27n96k50u69l77e 8555203966713

No nevím, jesli to bude stačit. F1 je ve stejném začarovaném kruhu, jako celá západní společnost, v níž převládá byrokracie nad selským rozumem. Viz Evropská Unie.

+5/0
5.4.2016 11:15

T88o85m78á64š 49H16o28l89i34č 5178584711938

Toto je nezmysel. F1 je v takom chaose,kôli tomu, že Bernie končí - má už svoj vek a je jasné ,že do pár rokov už F1 riadiť nebude. A tak prichádza na radu boj o moc- medzi Bernim-chce určiť svojho nástupcu a udržať moc v rukách komerčného maiteľa práv i keď už on nebude- týmami-ktoré chcú väčšiu moc nad F1 a FIA, ktorá chce to ísté. A nieje to záležitosť dnešnej doby tie boje sa diali celú históriu,veď i Bernii v jednom takom súboji dosiahol moc,ktorú si udržal až doteraz - boli bojkoty, stávky jazdcov,protesty,nezmyselné pravidlá. Dnes sa nedeje nič čo tu už v minulosti nebolo.

+1/0
5.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze