Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč formule 1 neumí namíchat jinou zmrzlinu

Jako by teď formuli 1 velel popletený vladař z Půlnočního království, který každou chvíli „slibuje to, co slíbil“, protože před okamžikem z jeho úst vyšlo, že „odvolává to, co odvolal“. F1 nyní totiž názorně ukazuje, do jaké bídy sama sebe v posledních letech zahnala. A byť by zákaz zpívání stačilo zrušit jedním výnosem, tak ona kvůli zkostnatělosti nedokáže vyřešit jednoduché potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i89ř52í 29S33c50h62w26a59c11h 8808194548886

Naprostá většina závodů F1 byla vždy v podstatě "nuda". Trochu jinak vypadá sezóna sestřihaná do několika minut v podobě filmu Rivalové nebo do nějakého dokumentu a trochu jinak, mnohem nudněji vypadaly jednotlivé závody. V naprosté většině sezón dominoval jeden tým. Ostatní měli více šancí díky větší poruchovosti strojů nebo následkům při chybě dominujících závodníků. Ano našlo se pár sezón, kdy to bylo zajímavější, ale těch roznodně nebylo tolik, prostě vyjímky potvrzující výše uvedné pravidlo.

Zde máte odkaz na typicky "zajímavý" závod z minulosti. Schválně, kdo se na to celé vydrží koukat bez jediného přeskočení....

https://www.youtube.com/watch?v=IhI7ah4nKwQ

Taky jsem měl možnost sledovat F1 přes 30 lety na ORF a objektivně musím potvrdit, že to většinou byla větší nuda jako dnes, jelikož nebyly ty atraktivní záběry jako dnes. Cokoliv v ČT byla nuda ještě větší, takže F1 tehdy byla něco extra. Dnes je těch video-lákadel mnohem více.....

+1/0
6.4.2016 11:58

P54e58t84r 44M32a35r53e17č16e78k 1713771199478

Podobné investiční skupiny jsou největším zlem současnosti.

0/0
6.4.2016 0:10

V29í66t 52P43a64v93l93i50š 3701849930101

F1 jsem stále nepřestal sledovat, ale na druhou stranu už to pro mě není top série. Tím se pro některé kupodivu stala série NASCAR Sprint Cup, ale já na tyhle závody nedám dopustit. Reálně má na vítězství v každém závodě 20-25 z 40 startujících, každá trať je v náročná v jiném ohledu (klopení, povrch, délka, tvar), závody trvají snesitelné 3-4 hodiny, jezdí se každý týden a nikdo nebrečí, že je závodu až moc, existují exhibiční závody o velké prize money, auta pohání uřvané V8 s 725 koňmi a to jenom díky tomu že jsou restriktorované, jinak není problém 1000 koní. Auta se nenastavují počítačem, ale podle pocitů jezdce... No a ta historie.... ta je prostě úžasná...

+1/0
5.4.2016 18:40

R86o10m58a49n 10K41r98a28t16o61c43h57v46í26l 6296807836724

existuje nějaká česká webová stránka?

0/0
6.4.2016 10:09

V56í55t 41P24a96v91l58i46š 3531609940131

Existují dvě, hledejte usasports.cz a nascar-live.cz, na facebooku je skupin ještě víc, fanoušků je u nás několik tisíc, víc ne. Poslední dobou dávali v telce závody Slováci, ale i to upadá. Asi docházejí prachy. Ale zatím každej tejden se dá najít americkej HD stream na ustream. Bohužel TV společnosti proti tomu brojí.

0/0
6.4.2016 19:17

O86s10k50a32r 47K53o57v65a78ř40í77k 8907413666337

F1 jsem před lety "žral". Posledních pár sezón je to o ničem. Stačí se podívat na start, vrátit se za hodinu a půl a podívat se na poslední dvě kola. Žádné napětí, žádné drama. Jakýkoliv manévr je prošetřován komisaři.... to nemá s F1 nic společného.

+2/−2
5.4.2016 18:00

M94i95l48a74n 23T66r96i37b47u68č71e12k 5664907624860

Formuli ničí její regulace všeho. A komplikovanost. Dříve bylo více dodavatelů pneumatik, tými si mohli vybrat takové, jaké jim vyhovovali. Nyní je jeden a musí použít i směs, která nefunguje. Dříve mohl motor vydržet jen tu kvalifikaci, jeden závod. Nyní musí vydržet mnohonásobně více a má stejný výkon. Co bude složitější na spolehlivost? Klasický 10ti válcový nepřeplňovaný, nebo nyní ty nízkoobsahová turba?

Stěhování z klasických okruhů do šílených lokací :-( Novéí tratě stejné jedna jako druhá :-( Vyasfaltované únikové zony, které prostě umožňuji chybovat.

Nebo další věc, jako byla nyní v Bahrajnu. Každý kontakt trestat? Budou se za chvíli jezdci bát předjíždět :-(

0/0
5.4.2016 15:05

M47i33c13h74a43l 17D24a77d74e33k 8283932268

Nejhorší je zákaz tankování během závodu. Protože tam měli šanci i slabší týmy díky lepší taktice třeba potrápit rychlejší monoposty..

+5/0
5.4.2016 14:54

Z76d49e82n39e68k 63B50e15d85n80a46r 7897716127629

Mně se líbí jak se tu jako na napínavější závody vzpomíná na dobu, kdy v jednom kole dojížděla 4 auta. A třeba v Maďarsku za závod nedošlo k žádnému předjetí na trati.

Skutečnost je taková, že závody jsou teď nejnapínavější co se výsledků týče. Předjíždění nejsnažší. Ale ta pověst a povědomí okolo je nejhorší. A na to většina dá. A aby se zařadila do stáda, tak kritizuje. To se stalo módou.

+2/0
5.4.2016 14:34

P75e50t89r 73S25o52l39d67á37t 9918888862811

Jo, to Moto GP teď v neděli, to byla jiná kávaR^, a to jsem měl formuli opravdu rád ...

0/0
5.4.2016 14:21

Z69d98e89n47e12k 20B70e28d87n72a96r 7377226807619

F1 ztrácí pozici exkluzivního cirkusu. Na F1 byly nejcenější její tradice. Ty se rozbíjejí. Nahražka je vždy slabší. Jako třeba současná kvalifikace. Podobně jako nová verze grafiky pro sport . idnes.

+1/0
5.4.2016 14:18

P51a65v84e70l 14R60o12t34n42á54g77l 1735479814549

F1 je klasikcý příklad, kdy je moc regulace na škodu a všechny omezení v rámci zvýšení atraktivity jsou totálně kontraprudiktivní. Stejné gumy na kvaldu i závod, zákaz tankování, idiotský systém s tokeny, zmrazení vývoje, zákaz testování... Všimněme si, že čím víc těchto věcí se zavádělo do praxe, tím více v průběhu času F1 upadala. A Mr. E? Ten to umí hrát... Vždy se snaží tato omezení podpořit a hájí se zatraktivněním závodů. Kritzuje kohokoliv, kdo je proti. Má i mnoho nástrojů, jak svoje odpoůrce sankcionovat. A když se pak ukáže, že dané pravidlo nefunguje, tak ze sebe ještě dělá proroka, že on to vlastně říkal od začátku, že F1 nestojí za nic a že za všechno může FIA. Ale on je tím, kdo tahá za nitky a má jich sakra mnoho a vedou i do FIA. Je to už jen starý senilní dědek, který se pouze opájí vlastní mocí. Jeho reakce na dopis od Asociace jezdců je toho posledním jasným důkazem.

F1 je dneska strašná... Vzpomínám na své dětství, kdy jsem ji miloval. Dokonce i když si člověk pustí nějaký závodu po přelomu milénia, okamžitě ho praští do očí ten brutální rozdíl! I z jízdy v kvalifikaci, kdy je na trati pár aut, doslova čiší rychlost a adrenalin. Motor kvílí a jde vidět, jak jezdec jede s monopostem na limitu . Jak ale může jet dnes v kvaldě na limitu, když má plnou nádrž, šetří pneumatiky pro závod, musí jet s nastavením pro závod apod.? O starších závodech pak ani nemluvím, to je skoro záhada, že to má stejný název jako dnes - Formule 1:)

+5/0
5.4.2016 14:17

Z47d78e75n67e44k 85B90e98d86n61a41r 7447866777929

Jenže to co vám chybí jsou chyby a neprofesionalita, té doby. Je skoro jedno jak jsou dnešní auta nastavená. V každém případě jsou nejrychlejší pokud jedou stabilně.

Pneumatiky, palivo se šetřilo vždy. A pořád je F1 nejrychlejší serie.

0/0
5.4.2016 14:22

P46a13v70e77l 25R71o17t28n82á30g67l 1745569914339

O tom, že je nejrychlejší se tu nikdo nepře. V rychlosti problém není. Co konkrétně myslíte onou neprofesionalitou?

0/0
5.4.2016 14:24

Z46d32e46n42e34k 28B61e53d46n74a59r 7657966197729

Tehdejší auta byla daleko méňě dokonalá. Proto jízda vypadala jakoby dravější, jak se s autem bylo nutné prát. Současné vozy F1 vypadají jakoby jeli po kolejích. Což je samozřejmě cílem a i nejrychlejší.

Navíc v minulosti docházelo k velkému množství chyb, jak jezdců, tak ve strategiích, tak v nastavení aut, tak mechaniků. Ty zvyšovaly množství překvapení. Čím jsou všichni profesionálnější, víckrát je vše kontrolováno a počitače simulují všechny strategické možnosti. Tím víc logicky končí závody dle současné výkonnosti a tím je to nudnější.

0/0
5.4.2016 14:30

J26i24ř56í 49S18c74h12w69a65c82h 8408604928476

nj fichtl s vykuchaným výfukem taky působil jako rychlejší a dravější ;-)

0/0
6.4.2016 11:32

J76i21ř43í 16H62a25r18t97l 6536520748836

Taky jsem sledoval F1,ale co je to na placených kanálech,tak jsem neviděl jediný závod.Kouknout se na F1 by problém nebyl,ale tam už je pro mě důležitý i komentář co se děje v závodě a okolo.Bohužel nevládnu cizí řečí,takže mi musí vystačit jiné sporty,jako je třeba fotbal,hokej a jiné,kde mi stačí říct jméno hráče.Dokud,ale byly formule na Nově nebo Primě,tak jsem pravidelně sledoval.

+1/0
5.4.2016 14:00
Foto

R18o19b14e52r28t 17Š83i58n43d62e79l59k93a 2662689160

V jednom starším Top Gearu jsem četl úvaho Jeremyho Clarksona nad tím, jak je Formule 1 nudná a nezajímavá. Svádělo se to na aerodynamické prvky, které brání předjíždění, na převahu taktiky nad bojem o pozice a spoustu dalších dílčích změn, které vyústili v nudnou formuli jakou známe dnes. Jeremy navrhoval vypsat prémii 1 milion dolarů za každý získaný bod, což by jezdce velmui motivovalo k předjíždění. Je to radikální řešení, ale určitě by fungovalo :-). Formuli 1 jsem sledoval už dávno ještě na ORF, pamatuju se na přímý přenos ze San Marina 1994 a souboje Hakinnena a Schumachera o pár let později. To byla F1, která mě bavila a která nemá nic společného s tou dnešní. Když se kouknu třeba na vytrvalostní závody WEC, tak tam prototypy LMP1 taky používají hybridní technologie, dokonce jezdí na maftu, ale pořád jde o souboj pilota se strojem a závodníků mezi sebou. Na trati lítají karbonové úlomky, v boxech se zoufale odpočítává čas na tankování, když hrozí ztráta pozice a když si vzpomenu na loňský vygradovamný souboj mezi továrními Audi a Porsche, kdy po 6 hodinách dojížděla auta za sebou s rozdílem pár sekund, tak to je drama, kterému se současná Formule 1 ani nepřibližuje. A nedávno jsem koukal na první závod Indycar, které v mnohém konstrukčně připomínají Formuli 1 před 20 lety a taky to byla mnohem zajímavější podívaná. Takže mě úpadek F1 až tak netrápí, když ho má co nahradit :-).

+2/0
5.4.2016 13:30

V34á92c35l31a13v 80S54v27o93b57o17d25a 3531659480490

souhlas a takové Moto GP i ty slabší jsou závody jak se patří

0/0
5.4.2016 14:13

Z55d85e81n24e42k 60B44e66d95n78a82r 7737246857729

F1 z dob Schumachera a Hakinena je prakticky stejná s tou z naší doby. Vše ostatní jsou podobné kecy. Za body se finance dávají. Napjetí se koná. Bohužel je tu převaha jednoho výrobce, ale ta byla snad vždy.

0/0
5.4.2016 14:14

R44o69m89a37n 40K22r19a98t76o54c66h17v70í21l 6276607306544

Tím ale vyvracíte článek.

0/0
6.4.2016 11:00

I36v37o 55H52e78b92e70l68k24a 8585480202830

F1 má zatím pořád spoustu fanoušků, ale po pravdě řečeno jí víc fanoušků umře než se nově narodí. Protože nikoho pod 30 nebaví koukat dvě hodiny na závod, kde je dohromady pět předjetí.

Navíc svými rozhodnutími ztrácí exkluzivitu něčeho extra, co se dělá pro fanoušky. Ale místo toho se stává jen místem pro lidi co mají 100 mega USD a víc na kontě. Takže nejzajímavější zprávy o F1 člověk najde v bulváru. A to je dost smutné.

0/0
5.4.2016 13:19

M87a57r27t91i89n 95V65a70v97ř59í60k 4652698731772

Ono o něčem vypovídá, že se nejede v tak tradiční zemi jako je Francie a Le Mans, ale místo toho v Ruskem zaplaceném Soči, že se příští rok nepojede takový pojem jako je Monza, ale už letos se jede velká cena Evropy v Baku!!!Rv

+3/0
5.4.2016 13:05

M89i89c47h11a11l 20N33o90v68á47k 4195273287943

Opravím údaje z článku: oficiální sledovanost není půl miliardy, ale 425 milionů diváků za 19 závodů (rok 2015). To činí něco málo přes 20 miliónů diváku na jeden závod. Zároveň z toho plyne, že fanoušků není půl miliarda, ale řádově počet 10x nižší.

+1/−1
5.4.2016 12:57

J68o79s29e57f 65K14o80m62e38n87d62a 3619739144847

A nejde náhodou o průměrnou sledovanost závodů? Nevěřím, že by se na každý závod dívala z celého světa jen „čtvrtina Německa“ :-)

+3/0
5.4.2016 13:00

Z35d47e98n11e74k 82B63e40d26n60a17r 7637666577539

Jde o průměrnou sledovanost závodů.

0/0
5.4.2016 14:23

M80a78r47t74i38n 79V40a18v14ř68í95k 4362608581482

Formuli 1 jsem hltal od dětství, kupoval jsem si jednou za čas brožuru o F1 za nekřesťanských 9,50 Kč, znal nazpaměť jezdce i týmy a koukal na černobílou TV s přiblblým komentářem pana Pecháčka. To byla doba Tyrellů a sira Stewarta, a jiných frajerů. Celá ta léta jsem to sledoval dle možností pravidelně. Naposledy mě to bavilo, když si Ross Brawn postavil vlastní tým, aby ostatní ukázal, že to jde. Pak ho donutili to prodat a pomalu začala být nuda. Občas jsem si udělal čas a ještě se podíval na Nově, od té doby co je to pouze na placeném kanálu to nesleduji, protože ho nemám. A upřímně, kvůli F1 jaká je nyní si ho pořizovat nebudu...;-(

+3/0
5.4.2016 12:56
Foto

T49o46m29a15s 43C98a20b25a53k 8215145494139

Hezky napsano ! :)

+1/0
5.4.2016 12:37

Z95d57e50n24ě15k 84S17e82i24d97l 9757151939394

Tady je jediná pomoc, lidi se na musí přestat koukat, sledovanost musí padnout na polovinu a pak se nad tím budou muset zamyslet i ti, kteří na F1 jenom rýžují prachy za televizní práva a licenční poplatky...

+2/0
5.4.2016 12:36

P94e42t77r 56V13i80n77t21r70l43í61k 3246544701

Tohle se uz stalo tak pět let dozadu minimálně, i více ;)

0/0
5.4.2016 12:48

J63o93s62e33f 40K37o22m55e27n81d31a 3759519654357

Jenže lidi to zajímá a koukat se budou ;-)

+1/0
5.4.2016 12:55

J47i53ř98í 49H69o25r82t 6746641117684

Kdysi jsem F1 pravidelně hltal, v poslední době je z toho už úplný cirkus a letos jsem neviděl ještě ani jeden závod...za což jsem podle názorů, které tu poslední dobou panují i docela rád.

Osobně celý systém F1 utrpěl při doplňování paliva během závodu - osobně si myslím, že zmizela možnost taktizování a možnosti naplánovat strategii týmu v závodě - i toto bylo kouzlo F1

Další věcí, která by podle mě pomohla, by bylo zrušení systému DRS, díky které se startovní pole změnilo v jeden velký chaos. Navíc by se tím opět vrátilo kouzlo kvalifikací, neboť by mělo význam se do závodu kvalifikovat z předních pozic z důvodu obtížnějšího předjíždění.

Toť tedy můj pohled na F1 :-)

0/−1
5.4.2016 12:33

P34a84v86e16l 61R90o40t45n29á30g44l 1515749654269

S tankováním absolutně souhlasím. Zákaz tankování byl definitivní začátek konce F1. Tady se pořád omílá předjíždění, předjíždění, ale dřív byly v F1 i jiné prvky, které dělaly závody dramatické. A jedním z těch prvků byla právě strategie. Ta dnes prakticky není, protože se stejnými pneumatikami, bez tankování se toho moc vymyslet nedá...

+1/0
5.4.2016 14:23

P48e24t95r 35T36á38b22o85r32s89k61ý 6740836551807

Myslím, že jsem to přestal sledovat od konce Miky a Schumiho. Nepochopil jsem, povinnost měnit gumy, zákaz tankování atd.

0/0
5.4.2016 12:28

M28i97c31h71a13l 37F68r20ý29d39a 1452159463152

Krásně napsáno pane Sáro R^

0/0
5.4.2016 12:21

Z13d11e34n82ě52k 75K67n78e38c74h39t 1229976639267

A ještě bych jim nechal změřit emise...

+7/0
5.4.2016 12:05

D10a26v55i89d 47J11i45n29d12r62a 6880794136754

Ano, banda byrokratů, co sotva koukají z okna. Chtějí mít na trati statišíce diváků? musí se to líbit. Líbit se to bude, když se něco bude dít. Za chvilku bude nařízení, že v Monaku se pojede 50tkou, aby to nerušilo brouky, kteří se občas vyskytují na křídlech racků..... Ano technika jde dál, ale ne tak, jak by jít měla. Dejte týmu volnost. Ať tam mají 8 litrový 60 válce do trojtýho V a ať ten motor vydrží kvalifikaci a má 20 tisíc koní... ano nebezpečné... tak to vezmem z druhé strany, gumy budou mít maxiální rozměr XY.... a pak sebevětší výkon je k prdu. Chcete, aby tam bylo víc peněz? Já jako těžkej antikuřád říkám: vraťte tam sponzoring z tabákových výrobků. Ty do toho cpali peněz, že to nebylo pěkný a zrušení této reklamy si myslím, že nepomohlo žádnému kuřákovi přestat kouřit. Udělejte zase ze super závodů, kdy se prvních 10 vejde do 2 sekund a ne že mezi prvním a druhým je skoro kolo rozdíl...

+7/−2
5.4.2016 11:42

L94u89k33á74š 80H29o87f36m90a41n 1783224482686

sponzoring tabákových výrobků ale není výmysl FIA ani Bernieho, ale EU, případně jiných vlád, které se po ní opičily.

0/0
5.4.2016 11:47

D56a41v89i38d 14J93i29n23d89r24a 6970134666804

Byrokracie ať jedna, či druhá....Oboje je zlo

0/0
5.4.2016 12:34

J31o30s63e95f 64K13o43m83e16n46d27a 3449379724347

Ve které sezóně se vešlo při závodech prvních 10 do dvou vteřin?

+1/0
5.4.2016 12:54

P24e20t35r 62S76u71c70h71ý 1608749194556

Omezení motoru (jak výkonově, tak počet motorů na sezónu) je asi jediné pravidlo, které má smysl - Nový motor pro každý závod a kvalifikaci by si mohly dovolit jen nejbohatší týmy a ostatní by byli znevýhodněni. spíše nechápu jaký smysl má zákaz tankování

0/0
5.4.2016 15:15

J81i10ř18í 76R76o61z17e15h70n76a82l 5562443354729

;-(;-(;-(;-(Je to dlouhodobý proces, kdy peníze zabíjí vše , co mu stojí v cestě, hlavně sportovní zápolení je nahrazeno bojem finančním. Už to dávno není ta formule, co bývala a ani mně nechybí. Poslední 4 roky je to neskutečná nuda a snůška nesmyslných rozhodnutí BE a jeho celého cirkusu.....;-(;-(;-(;-(

+2/0
5.4.2016 11:27

J35o53s20e69f 65K55o87m75e14n71d49a 3899189604577

Řekl bych, že nuda je to už podstatně déle.

+1/0
5.4.2016 11:30

D13a30n55i56e61l 83J96i68r49á81č30e67k 3631460360788

Vstával jsem i v noci a koukal na každý závod. Loni už jen občas a letos kouknu ze záznamu na start a tím to pro mě končí... a to jsem byl takový fanda, že když se jela F1, tak vše muselo stranou... teď šla stranou F1, protože to je už o ničem...

+23/0
5.4.2016 11:27

P27e50t98r 44S28i49n15k52u98l92e 8345133156363

Mám to podobné. Naposled mě to bavilo, když se pokoušel vrátit Schumi

+1/0
5.4.2016 12:17

R71o97m53a22n 73K62r11a87t73o88c37h83v70í87l 6456877346384

Také jsem to měl podobné.

0/0
6.4.2016 11:01

M76a92r32t48i19n 26H38u63d25e13c56e67k 3583929639223

letos bude asi prvni rok z mnoha, co se nepudu podivat. Loni me to vcelku dost zklamalo a musim rici, ze nejzajimavejsi jsou doprovodne zavody.

+3/0
5.4.2016 11:25

J19a32n 23S50l71a73v76í39k 2761209160446

Jsem velký fanoušek F1, ale ryba smrdí od hlavy. Vyhodit především B.E. a pak možná bude i ta čokoládová...

0/0
5.4.2016 11:06

P77e26t16r 21S68i94n36k22u14l32e 8875373826203

No nevím, jesli to bude stačit. F1 je ve stejném začarovaném kruhu, jako celá západní společnost, v níž převládá byrokracie nad selským rozumem. Viz Evropská Unie.

+5/0
5.4.2016 11:15

T47o97m40á15š 39H43o29l57i77č 5238734821658

Toto je nezmysel. F1 je v takom chaose,kôli tomu, že Bernie končí - má už svoj vek a je jasné ,že do pár rokov už F1 riadiť nebude. A tak prichádza na radu boj o moc- medzi Bernim-chce určiť svojho nástupcu a udržať moc v rukách komerčného maiteľa práv i keď už on nebude- týmami-ktoré chcú väčšiu moc nad F1 a FIA, ktorá chce to ísté. A nieje to záležitosť dnešnej doby tie boje sa diali celú históriu,veď i Bernii v jednom takom súboji dosiahol moc,ktorú si udržal až doteraz - boli bojkoty, stávky jazdcov,protesty,nezmyselné pravidlá. Dnes sa nedeje nič čo tu už v minulosti nebolo.

+1/0
5.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze