Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč formule 1 neumí namíchat jinou zmrzlinu

Jako by teď formuli 1 velel popletený vladař z Půlnočního království, který každou chvíli „slibuje to, co slíbil“, protože před okamžikem z jeho úst vyšlo, že „odvolává to, co odvolal“. F1 nyní totiž názorně ukazuje, do jaké bídy sama sebe v posledních letech zahnala. A byť by zákaz zpívání stačilo zrušit jedním výnosem, tak ona kvůli zkostnatělosti nedokáže vyřešit jednoduché potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i29ř53í 56S41c61h51w12a35c32h 8178764388836

Naprostá většina závodů F1 byla vždy v podstatě "nuda". Trochu jinak vypadá sezóna sestřihaná do několika minut v podobě filmu Rivalové nebo do nějakého dokumentu a trochu jinak, mnohem nudněji vypadaly jednotlivé závody. V naprosté většině sezón dominoval jeden tým. Ostatní měli více šancí díky větší poruchovosti strojů nebo následkům při chybě dominujících závodníků. Ano našlo se pár sezón, kdy to bylo zajímavější, ale těch roznodně nebylo tolik, prostě vyjímky potvrzující výše uvedné pravidlo.

Zde máte odkaz na typicky "zajímavý" závod z minulosti. Schválně, kdo se na to celé vydrží koukat bez jediného přeskočení....

https://www.youtube.com/watch?v=IhI7ah4nKwQ

Taky jsem měl možnost sledovat F1 přes 30 lety na ORF a objektivně musím potvrdit, že to většinou byla větší nuda jako dnes, jelikož nebyly ty atraktivní záběry jako dnes. Cokoliv v ČT byla nuda ještě větší, takže F1 tehdy byla něco extra. Dnes je těch video-lákadel mnohem více.....

+1/0
6.4.2016 11:58

P65e15t36r 35M47a38r12e69č88e18k 1973921559918

Podobné investiční skupiny jsou největším zlem současnosti.

0/0
6.4.2016 0:10

V60í80t 40P69a97v83l59i10š 3251659390441

F1 jsem stále nepřestal sledovat, ale na druhou stranu už to pro mě není top série. Tím se pro některé kupodivu stala série NASCAR Sprint Cup, ale já na tyhle závody nedám dopustit. Reálně má na vítězství v každém závodě 20-25 z 40 startujících, každá trať je v náročná v jiném ohledu (klopení, povrch, délka, tvar), závody trvají snesitelné 3-4 hodiny, jezdí se každý týden a nikdo nebrečí, že je závodu až moc, existují exhibiční závody o velké prize money, auta pohání uřvané V8 s 725 koňmi a to jenom díky tomu že jsou restriktorované, jinak není problém 1000 koní. Auta se nenastavují počítačem, ale podle pocitů jezdce... No a ta historie.... ta je prostě úžasná...

+1/0
5.4.2016 18:40

R27o88m63a31n 89K34r84a85t14o34c30h43v19í63l 6676267586634

existuje nějaká česká webová stránka?

0/0
6.4.2016 10:09

V48í43t 67P95a20v74l51i75š 3161399980161

Existují dvě, hledejte usasports.cz a nascar-live.cz, na facebooku je skupin ještě víc, fanoušků je u nás několik tisíc, víc ne. Poslední dobou dávali v telce závody Slováci, ale i to upadá. Asi docházejí prachy. Ale zatím každej tejden se dá najít americkej HD stream na ustream. Bohužel TV společnosti proti tomu brojí.

0/0
6.4.2016 19:17

O15s21k69a18r 92K83o80v35a85ř17í67k 8707153556567

F1 jsem před lety "žral". Posledních pár sezón je to o ničem. Stačí se podívat na start, vrátit se za hodinu a půl a podívat se na poslední dvě kola. Žádné napětí, žádné drama. Jakýkoliv manévr je prošetřován komisaři.... to nemá s F1 nic společného.

+2/−2
5.4.2016 18:00

M19i36l88a29n 90T82r65i12b90u11č58e92k 5524567484570

Formuli ničí její regulace všeho. A komplikovanost. Dříve bylo více dodavatelů pneumatik, tými si mohli vybrat takové, jaké jim vyhovovali. Nyní je jeden a musí použít i směs, která nefunguje. Dříve mohl motor vydržet jen tu kvalifikaci, jeden závod. Nyní musí vydržet mnohonásobně více a má stejný výkon. Co bude složitější na spolehlivost? Klasický 10ti válcový nepřeplňovaný, nebo nyní ty nízkoobsahová turba?

Stěhování z klasických okruhů do šílených lokací :-( Novéí tratě stejné jedna jako druhá :-( Vyasfaltované únikové zony, které prostě umožňuji chybovat.

Nebo další věc, jako byla nyní v Bahrajnu. Každý kontakt trestat? Budou se za chvíli jezdci bát předjíždět :-(

0/0
5.4.2016 15:05

M77i55c15h28a25l 32D49a55d73e41k 8773382628

Nejhorší je zákaz tankování během závodu. Protože tam měli šanci i slabší týmy díky lepší taktice třeba potrápit rychlejší monoposty..

+5/0
5.4.2016 14:54

Z36d10e34n14e28k 93B65e79d50n78a24r 7317556667279

Mně se líbí jak se tu jako na napínavější závody vzpomíná na dobu, kdy v jednom kole dojížděla 4 auta. A třeba v Maďarsku za závod nedošlo k žádnému předjetí na trati.

Skutečnost je taková, že závody jsou teď nejnapínavější co se výsledků týče. Předjíždění nejsnažší. Ale ta pověst a povědomí okolo je nejhorší. A na to většina dá. A aby se zařadila do stáda, tak kritizuje. To se stalo módou.

+2/0
5.4.2016 14:34

P91e34t86r 81S38o67l19d92á59t 9508378932131

Jo, to Moto GP teď v neděli, to byla jiná kávaR^, a to jsem měl formuli opravdu rád ...

0/0
5.4.2016 14:21

Z48d73e27n51e86k 73B37e74d58n67a48r 7387536917969

F1 ztrácí pozici exkluzivního cirkusu. Na F1 byly nejcenější její tradice. Ty se rozbíjejí. Nahražka je vždy slabší. Jako třeba současná kvalifikace. Podobně jako nová verze grafiky pro sport . idnes.

+1/0
5.4.2016 14:18

P15a35v14e92l 75R81o38t81n16á89g55l 1335679904419

F1 je klasikcý příklad, kdy je moc regulace na škodu a všechny omezení v rámci zvýšení atraktivity jsou totálně kontraprudiktivní. Stejné gumy na kvaldu i závod, zákaz tankování, idiotský systém s tokeny, zmrazení vývoje, zákaz testování... Všimněme si, že čím víc těchto věcí se zavádělo do praxe, tím více v průběhu času F1 upadala. A Mr. E? Ten to umí hrát... Vždy se snaží tato omezení podpořit a hájí se zatraktivněním závodů. Kritzuje kohokoliv, kdo je proti. Má i mnoho nástrojů, jak svoje odpoůrce sankcionovat. A když se pak ukáže, že dané pravidlo nefunguje, tak ze sebe ještě dělá proroka, že on to vlastně říkal od začátku, že F1 nestojí za nic a že za všechno může FIA. Ale on je tím, kdo tahá za nitky a má jich sakra mnoho a vedou i do FIA. Je to už jen starý senilní dědek, který se pouze opájí vlastní mocí. Jeho reakce na dopis od Asociace jezdců je toho posledním jasným důkazem.

F1 je dneska strašná... Vzpomínám na své dětství, kdy jsem ji miloval. Dokonce i když si člověk pustí nějaký závodu po přelomu milénia, okamžitě ho praští do očí ten brutální rozdíl! I z jízdy v kvalifikaci, kdy je na trati pár aut, doslova čiší rychlost a adrenalin. Motor kvílí a jde vidět, jak jezdec jede s monopostem na limitu . Jak ale může jet dnes v kvaldě na limitu, když má plnou nádrž, šetří pneumatiky pro závod, musí jet s nastavením pro závod apod.? O starších závodech pak ani nemluvím, to je skoro záhada, že to má stejný název jako dnes - Formule 1:)

+5/0
5.4.2016 14:17

Z54d76e65n71e75k 11B14e95d79n67a92r 7887266757289

Jenže to co vám chybí jsou chyby a neprofesionalita, té doby. Je skoro jedno jak jsou dnešní auta nastavená. V každém případě jsou nejrychlejší pokud jedou stabilně.

Pneumatiky, palivo se šetřilo vždy. A pořád je F1 nejrychlejší serie.

0/0
5.4.2016 14:22

P43a10v23e27l 94R53o24t33n10á37g65l 1455449444959

O tom, že je nejrychlejší se tu nikdo nepře. V rychlosti problém není. Co konkrétně myslíte onou neprofesionalitou?

0/0
5.4.2016 14:24

Z27d13e16n67e35k 92B60e87d30n30a13r 7307176237189

Tehdejší auta byla daleko méňě dokonalá. Proto jízda vypadala jakoby dravější, jak se s autem bylo nutné prát. Současné vozy F1 vypadají jakoby jeli po kolejích. Což je samozřejmě cílem a i nejrychlejší.

Navíc v minulosti docházelo k velkému množství chyb, jak jezdců, tak ve strategiích, tak v nastavení aut, tak mechaniků. Ty zvyšovaly množství překvapení. Čím jsou všichni profesionálnější, víckrát je vše kontrolováno a počitače simulují všechny strategické možnosti. Tím víc logicky končí závody dle současné výkonnosti a tím je to nudnější.

0/0
5.4.2016 14:30

J88i48ř64í 40S70c22h33w54a72c46h 8108624428706

nj fichtl s vykuchaným výfukem taky působil jako rychlejší a dravější ;-)

0/0
6.4.2016 11:32

J48i44ř68í 61H45a70r74t84l 6206180928496

Taky jsem sledoval F1,ale co je to na placených kanálech,tak jsem neviděl jediný závod.Kouknout se na F1 by problém nebyl,ale tam už je pro mě důležitý i komentář co se děje v závodě a okolo.Bohužel nevládnu cizí řečí,takže mi musí vystačit jiné sporty,jako je třeba fotbal,hokej a jiné,kde mi stačí říct jméno hráče.Dokud,ale byly formule na Nově nebo Primě,tak jsem pravidelně sledoval.

+1/0
5.4.2016 14:00
Foto

R49o35b96e73r49t 92Š26i86n28d76e95l79k14a 2342159790

V jednom starším Top Gearu jsem četl úvaho Jeremyho Clarksona nad tím, jak je Formule 1 nudná a nezajímavá. Svádělo se to na aerodynamické prvky, které brání předjíždění, na převahu taktiky nad bojem o pozice a spoustu dalších dílčích změn, které vyústili v nudnou formuli jakou známe dnes. Jeremy navrhoval vypsat prémii 1 milion dolarů za každý získaný bod, což by jezdce velmui motivovalo k předjíždění. Je to radikální řešení, ale určitě by fungovalo :-). Formuli 1 jsem sledoval už dávno ještě na ORF, pamatuju se na přímý přenos ze San Marina 1994 a souboje Hakinnena a Schumachera o pár let později. To byla F1, která mě bavila a která nemá nic společného s tou dnešní. Když se kouknu třeba na vytrvalostní závody WEC, tak tam prototypy LMP1 taky používají hybridní technologie, dokonce jezdí na maftu, ale pořád jde o souboj pilota se strojem a závodníků mezi sebou. Na trati lítají karbonové úlomky, v boxech se zoufale odpočítává čas na tankování, když hrozí ztráta pozice a když si vzpomenu na loňský vygradovamný souboj mezi továrními Audi a Porsche, kdy po 6 hodinách dojížděla auta za sebou s rozdílem pár sekund, tak to je drama, kterému se současná Formule 1 ani nepřibližuje. A nedávno jsem koukal na první závod Indycar, které v mnohém konstrukčně připomínají Formuli 1 před 20 lety a taky to byla mnohem zajímavější podívaná. Takže mě úpadek F1 až tak netrápí, když ho má co nahradit :-).

+2/0
5.4.2016 13:30

V61á93c88l91a96v 54S58v81o68b61o55d77a 3461249630530

souhlas a takové Moto GP i ty slabší jsou závody jak se patří

0/0
5.4.2016 14:13

Z31d77e71n83e29k 75B72e60d68n25a83r 7297676727809

F1 z dob Schumachera a Hakinena je prakticky stejná s tou z naší doby. Vše ostatní jsou podobné kecy. Za body se finance dávají. Napjetí se koná. Bohužel je tu převaha jednoho výrobce, ale ta byla snad vždy.

0/0
5.4.2016 14:14

R40o45m68a15n 58K24r13a56t51o79c47h90v80í41l 6706187806614

Tím ale vyvracíte článek.

0/0
6.4.2016 11:00

I42v35o 81H56e42b95e41l27k26a 8415380392740

F1 má zatím pořád spoustu fanoušků, ale po pravdě řečeno jí víc fanoušků umře než se nově narodí. Protože nikoho pod 30 nebaví koukat dvě hodiny na závod, kde je dohromady pět předjetí.

Navíc svými rozhodnutími ztrácí exkluzivitu něčeho extra, co se dělá pro fanoušky. Ale místo toho se stává jen místem pro lidi co mají 100 mega USD a víc na kontě. Takže nejzajímavější zprávy o F1 člověk najde v bulváru. A to je dost smutné.

0/0
5.4.2016 13:19

M61a10r87t73i46n 10V54a57v94ř17í74k 4252418481372

Ono o něčem vypovídá, že se nejede v tak tradiční zemi jako je Francie a Le Mans, ale místo toho v Ruskem zaplaceném Soči, že se příští rok nepojede takový pojem jako je Monza, ale už letos se jede velká cena Evropy v Baku!!!Rv

+3/0
5.4.2016 13:05

M80i78c36h53a74l 47N15o40v54á57k 4885363187263

Opravím údaje z článku: oficiální sledovanost není půl miliardy, ale 425 milionů diváků za 19 závodů (rok 2015). To činí něco málo přes 20 miliónů diváku na jeden závod. Zároveň z toho plyne, že fanoušků není půl miliarda, ale řádově počet 10x nižší.

+1/−1
5.4.2016 12:57

J95o86s24e22f 49K72o39m79e53n96d71a 3809179834397

A nejde náhodou o průměrnou sledovanost závodů? Nevěřím, že by se na každý závod dívala z celého světa jen „čtvrtina Německa“ :-)

+3/0
5.4.2016 13:00

Z74d80e27n63e91k 88B44e61d12n85a98r 7237936567289

Jde o průměrnou sledovanost závodů.

0/0
5.4.2016 14:23

M87a21r28t49i78n 21V86a10v28ř98í64k 4502988821562

Formuli 1 jsem hltal od dětství, kupoval jsem si jednou za čas brožuru o F1 za nekřesťanských 9,50 Kč, znal nazpaměť jezdce i týmy a koukal na černobílou TV s přiblblým komentářem pana Pecháčka. To byla doba Tyrellů a sira Stewarta, a jiných frajerů. Celá ta léta jsem to sledoval dle možností pravidelně. Naposledy mě to bavilo, když si Ross Brawn postavil vlastní tým, aby ostatní ukázal, že to jde. Pak ho donutili to prodat a pomalu začala být nuda. Občas jsem si udělal čas a ještě se podíval na Nově, od té doby co je to pouze na placeném kanálu to nesleduji, protože ho nemám. A upřímně, kvůli F1 jaká je nyní si ho pořizovat nebudu...;-(

+3/0
5.4.2016 12:56
Foto

T13o66m97a56s 24C82a17b19a54k 8335165514619

Hezky napsano ! :)

+1/0
5.4.2016 12:37

Z20d63e73n26ě84k 95S77e82i68d87l 9447601639934

Tady je jediná pomoc, lidi se na musí přestat koukat, sledovanost musí padnout na polovinu a pak se nad tím budou muset zamyslet i ti, kteří na F1 jenom rýžují prachy za televizní práva a licenční poplatky...

+2/0
5.4.2016 12:36

P26e44t92r 34V93i62n29t39r95l55í95k 3106134151

Tohle se uz stalo tak pět let dozadu minimálně, i více ;)

0/0
5.4.2016 12:48

J13o19s93e54f 14K45o47m18e45n90d34a 3239859774297

Jenže lidi to zajímá a koukat se budou ;-)

+1/0
5.4.2016 12:55

J97i20ř22í 63H29o23r91t 6196401807574

Kdysi jsem F1 pravidelně hltal, v poslední době je z toho už úplný cirkus a letos jsem neviděl ještě ani jeden závod...za což jsem podle názorů, které tu poslední dobou panují i docela rád.

Osobně celý systém F1 utrpěl při doplňování paliva během závodu - osobně si myslím, že zmizela možnost taktizování a možnosti naplánovat strategii týmu v závodě - i toto bylo kouzlo F1

Další věcí, která by podle mě pomohla, by bylo zrušení systému DRS, díky které se startovní pole změnilo v jeden velký chaos. Navíc by se tím opět vrátilo kouzlo kvalifikací, neboť by mělo význam se do závodu kvalifikovat z předních pozic z důvodu obtížnějšího předjíždění.

Toť tedy můj pohled na F1 :-)

0/−1
5.4.2016 12:33

P98a90v33e76l 69R88o95t73n77á65g78l 1495159584589

S tankováním absolutně souhlasím. Zákaz tankování byl definitivní začátek konce F1. Tady se pořád omílá předjíždění, předjíždění, ale dřív byly v F1 i jiné prvky, které dělaly závody dramatické. A jedním z těch prvků byla právě strategie. Ta dnes prakticky není, protože se stejnými pneumatikami, bez tankování se toho moc vymyslet nedá...

+1/0
5.4.2016 14:23

P78e36t56r 43T68á49b42o60r76s57k85ý 6860496851887

Myslím, že jsem to přestal sledovat od konce Miky a Schumiho. Nepochopil jsem, povinnost měnit gumy, zákaz tankování atd.

0/0
5.4.2016 12:28

M26i83c24h32a86l 48F26r21ý23d63a 1342899143512

Krásně napsáno pane Sáro R^

0/0
5.4.2016 12:21

Z41d40e72n57ě69k 64K23n82e82c47h87t 1589586729107

A ještě bych jim nechal změřit emise...

+7/0
5.4.2016 12:05

D22a13v18i33d 91J76i61n64d90r36a 6700394196454

Ano, banda byrokratů, co sotva koukají z okna. Chtějí mít na trati statišíce diváků? musí se to líbit. Líbit se to bude, když se něco bude dít. Za chvilku bude nařízení, že v Monaku se pojede 50tkou, aby to nerušilo brouky, kteří se občas vyskytují na křídlech racků..... Ano technika jde dál, ale ne tak, jak by jít měla. Dejte týmu volnost. Ať tam mají 8 litrový 60 válce do trojtýho V a ať ten motor vydrží kvalifikaci a má 20 tisíc koní... ano nebezpečné... tak to vezmem z druhé strany, gumy budou mít maxiální rozměr XY.... a pak sebevětší výkon je k prdu. Chcete, aby tam bylo víc peněz? Já jako těžkej antikuřád říkám: vraťte tam sponzoring z tabákových výrobků. Ty do toho cpali peněz, že to nebylo pěkný a zrušení této reklamy si myslím, že nepomohlo žádnému kuřákovi přestat kouřit. Udělejte zase ze super závodů, kdy se prvních 10 vejde do 2 sekund a ne že mezi prvním a druhým je skoro kolo rozdíl...

+7/−2
5.4.2016 11:42

L30u14k25á52š 55H34o26f54m24a91n 1253334132116

sponzoring tabákových výrobků ale není výmysl FIA ani Bernieho, ale EU, případně jiných vlád, které se po ní opičily.

0/0
5.4.2016 11:47

D41a84v98i88d 67J48i22n51d30r81a 6790584646784

Byrokracie ať jedna, či druhá....Oboje je zlo

0/0
5.4.2016 12:34

J17o66s43e93f 82K72o47m27e82n43d15a 3269749954587

Ve které sezóně se vešlo při závodech prvních 10 do dvou vteřin?

+1/0
5.4.2016 12:54

P92e41t75r 52S57u62c59h50ý 1718509504956

Omezení motoru (jak výkonově, tak počet motorů na sezónu) je asi jediné pravidlo, které má smysl - Nový motor pro každý závod a kvalifikaci by si mohly dovolit jen nejbohatší týmy a ostatní by byli znevýhodněni. spíše nechápu jaký smysl má zákaz tankování

0/0
5.4.2016 15:15

J17i62ř93í 69R74o75z60e74h17n34a81l 5392293374929

;-(;-(;-(;-(Je to dlouhodobý proces, kdy peníze zabíjí vše , co mu stojí v cestě, hlavně sportovní zápolení je nahrazeno bojem finančním. Už to dávno není ta formule, co bývala a ani mně nechybí. Poslední 4 roky je to neskutečná nuda a snůška nesmyslných rozhodnutí BE a jeho celého cirkusu.....;-(;-(;-(;-(

+2/0
5.4.2016 11:27

J67o25s54e61f 31K47o55m71e87n48d82a 3219309534177

Řekl bych, že nuda je to už podstatně déle.

+1/0
5.4.2016 11:30

D91a32n42i32e50l 19J30i49r45á51č98e44k 3821850160938

Vstával jsem i v noci a koukal na každý závod. Loni už jen občas a letos kouknu ze záznamu na start a tím to pro mě končí... a to jsem byl takový fanda, že když se jela F1, tak vše muselo stranou... teď šla stranou F1, protože to je už o ničem...

+23/0
5.4.2016 11:27

P23e38t35r 65S82i55n94k87u74l69e 8165313816363

Mám to podobné. Naposled mě to bavilo, když se pokoušel vrátit Schumi

+1/0
5.4.2016 12:17

R91o49m54a62n 27K88r16a86t15o52c57h93v15í26l 6796477216884

Také jsem to měl podobné.

0/0
6.4.2016 11:01

M12a41r87t97i91n 28H50u19d75e47c43e75k 3493239279623

letos bude asi prvni rok z mnoha, co se nepudu podivat. Loni me to vcelku dost zklamalo a musim rici, ze nejzajimavejsi jsou doprovodne zavody.

+3/0
5.4.2016 11:25

J24a16n 93S37l33a87v15í16k 2501309220356

Jsem velký fanoušek F1, ale ryba smrdí od hlavy. Vyhodit především B.E. a pak možná bude i ta čokoládová...

0/0
5.4.2016 11:06

P60e88t71r 93S31i94n42k79u93l14e 8515623446753

No nevím, jesli to bude stačit. F1 je ve stejném začarovaném kruhu, jako celá západní společnost, v níž převládá byrokracie nad selským rozumem. Viz Evropská Unie.

+5/0
5.4.2016 11:15

T79o40m48á70š 75H17o79l86i62č 5648404261608

Toto je nezmysel. F1 je v takom chaose,kôli tomu, že Bernie končí - má už svoj vek a je jasné ,že do pár rokov už F1 riadiť nebude. A tak prichádza na radu boj o moc- medzi Bernim-chce určiť svojho nástupcu a udržať moc v rukách komerčného maiteľa práv i keď už on nebude- týmami-ktoré chcú väčšiu moc nad F1 a FIA, ktorá chce to ísté. A nieje to záležitosť dnešnej doby tie boje sa diali celú históriu,veď i Bernii v jednom takom súboji dosiahol moc,ktorú si udržal až doteraz - boli bojkoty, stávky jazdcov,protesty,nezmyselné pravidlá. Dnes sa nedeje nič čo tu už v minulosti nebolo.

+1/0
5.4.2016 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze