Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistický rozhodčí: Nehraje se fér, proto šest sudích na motorkách

Loni byl jedním ze čtyř mezinárodních rozhodčích na Tour de France. Je proslulý svou přirozenou autoritou a respektem ze strany závodníků. V sedmašedesáti letech ale zažil Miroslav Janout i doby, kdy kolem pelotonu jezdilo jen pár motorek, teď se jich kolem kol motá několik desítek. „Bohužel, dneska je sport dvojka, byznys jednička,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a98r93e49l 10V48o45h94n89o19u39t 4918759260557

Mimochodem, těch srážek s doprovodem je víc.

Tady je jedna: https://youtu.be/lsopdpNTe-E?t=46m5s

Dobře poslouchejte, co to bylo za motorku.

Stalo se tam přesně to, co jsem tu minule popisoval - závodník odstřídal přímo před motorku. Motorkář pak nemá šanci s tím něco udělat. Přitom cyklista moc dobře ví, že tam ty motorky jezdí a že nemá takhle vybočovat. Ta motorka nejela o moc rychleji než balík.

0/0
1.4.2016 10:55

I18v13a38n 47H73a26n75c43k96o 2561316713199

;-D

0/0
1.4.2016 11:32

M27i33l10a11n 66H35a72n50u38s87k68a 7439678592691

No ;-D Ta motorka je o dost rychlejc než balík - navíc na ní seděl nejspíš doktor/zdravotník - podle vesty. Na druhou stranu ten belgičan to poslal opravdu dost do strany, až možná zbytečně. Co mě teda trochu překvapilo - nevypadalo to, že by s tou motorkou zastavili aby ho ošetřili...

0/0
1.4.2016 11:54

K97a90r37e42l 25V24o46h58n22o12u33t 4328619940647

Zdravotník jel na místě spolujezdce. Kdo řídil, se nedá říct.

Ta motorka jela jen o nějakých 10-20 km/h rychleji. Rozhodně nejela nijak moc rychle.

Evidentně jeli tam, kam měli namířeno. Pro laika to může vypadat chaoticky, ale oni si tam nejezdí jen tak. Nemůže se třeba vracet, zvlášť, když ví, že za chvilku tam bude mediccar z kolony.

0/0
1.4.2016 13:13

J12i36ř32í 68S61t92e61h18l30í66k 4970318186111

Profi sport je byznys, a jeden bez druhého nemůžou existovat. Sport však musí udržet kromě dodržování sportovních pravidel i pravidla pro bezpečnost sportovců. V otázce života a smrti nekompromisně vyžadovat maximální předcházení - pokrytí rizik.

Na investorech do sportu je, aby jejich vstup do sportovního dění byl bezpečný. Proto musí část svých prostředků vynaložit i na bezpečnostní prvky, techniku a technologie.

0/0
1.4.2016 10:33

K71a21r10e75l 47V54o37h23n63o22u49t 4298429720687

Nic jako bezpečný sport neexistuje. Vždy bude nějaké riziko.

+1/0
1.4.2016 10:37

J50i20ř35í 90S25t84e45h20l16í64k 4140948636151

Životní riziko musí být maximálně eliminováno všemi prostředky. Jinak sport jak zábava ztrácí smysl, jedná se o hazard nebo loterii. Na takový se dívat nebudu.

0/0
1.4.2016 12:38

K72a63r30e83l 50V90o45h35n10o53u92t 4928909350567

To je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat.

0/0
1.4.2016 13:14

J30i16ř65í 48S54t18e26h77l88í44k 4410308106731

Přesně tak

0/0
1.4.2016 13:56

P83e32t68r 91K13o56l57á45ř 2348777674951

Je dobré si uvědomit, že tohoto pána ježdění na motorce v pelotonu živí, takže asi nebude úplně objektivní ...

0/−4
1.4.2016 10:25

J85o88s51e49f 33Č49i19h19á62k 7701209140376

Živí to i cyklistiky. Bez médií nebude reklama.

+6/0
1.4.2016 10:28

K57a51r57e64l 45V95o82h29n56o21u18t 4608719890617

Hlavně on je rozhodčí. Bez rozhodčích by nebyly ani amatérské závody.

+2/0
1.4.2016 10:56

K71a97r46e73l 44V96o60h80n53o20u76t 4458449200327

Tak tady to rozhodčí říká zcela jasně: mediální pokrytí je pro profesionální cyklistiku klíčové.

Je to šou. To pro ty, kterým se minule můj komentář nelíbil.

0/0
1.4.2016 10:21

V43l97a29d81i93s93l85a34v 29A50d19a53m38e34c 2155538501298

V dnešní době elekrokol a elekroskútrů,.by se mohlo uvažovat o skútru s váhou do 30 kg. Sice by se na delších trasách v dnešní době měnila baterka, ale to se dá vyřešit. Existují baterie ve tvaru bidonu. Na elektroskútru by byli dvě a přepínali by se. A klidně za jízdy se vymění ta vyčerpaná.

0/−2
1.4.2016 10:03

O62n96d53ř20e48j 23P75u84t53n21a 9901104971325

Je potřeba, aby to uvezlo dva lidi a nějaký náklad a to s nějakou výkonovou rezervou a nějakou vzdálenost. To 30 kg skútr těžko zvládne.

+2/0
1.4.2016 10:10

V48l12a11d40i24s37l79a38v 38A98d26a90m50e12c 2735558331698

Rozhodčí jezdí sám. Pro dva lidi by se udělalo něco s 55kg.

0/0
1.4.2016 10:42

K67a91r16e84l 26V88o57h98n29o95u49t 4758859160737

A čemu by to pomohlo?

0/0
1.4.2016 10:11

V33l98a27d43i14s55l28a80v 59A95d23a94m21e43c 2465568531938

Je dost rozdíl v manipulaci s 300kg a 30kg. Jakákoliv kolize by byla méně náchylná ke zraněním.

0/0
1.4.2016 10:44

K98a59r94e57l 91V78o41h71n32o30u93t 4218489510267

Je vcelku jedno, jestli závodník štrejchne o motorku nebo jiného cyklistu. Pád bolí stejně.

V každém případě jsou lehčí motorky nereálné. Dojezd, nosnost, schopnost akcelerace ale i pohodlí jasně mluví pro motorky, které se používají dneska.

Minule tu někdo pěl ódy na drony, dneska na motokola. Kam na ty ptákoviny chodíte?

+1/0
1.4.2016 11:01

V71l54a61d97i69s27l94a43v 91A88d51a21m43e39c 2285688101368

Asi jste nikdy nespadnul na kole a na vás dalších 10 cyklistů. Takže mluvíte stejně jako jako ti co v dávných dobách říkali, že letadlo těžší jak vzduch nikdy nevzlétne i přesto, že ptáci lítali. Asi tenkrát ti pánové co zkonstruovali letadlo se insporovali u ptáků na ptákovinách. ;-D;-D;-D

0/−1
1.4.2016 11:06

K80a73r72e36l 75V55o32h43n54o59u69t 4888809640507

Naprostá většina kolizí se neděje tak, že by přes závodníka něco zalehlo. Většinou jde o letmé setkání, kdy závodník spadne po tom, co do něj motorka nebo auto strčí. Většina těch pádů ani není nijak extrémně nebezpečná, končí to obvykle odřeninami, při nejhorším zlomeninou.

To, co píšeš, je mimo realitu.

0/0
1.4.2016 11:15

V71l89a49d35i18s11l76a37v 15A42d58a31m60e45c 2375408411518

Já moc dobře vím, že kolize kdy motorka někoho zalehne a zabije je jednou za uherský rok. Nicméně ve článku se jednalo právě o tuto málo pravděpodobnou situaci. A jediná šance je odlehčovat nebo doprovod zrušit. Je tady také pravděpodobnost, že bude více kontrol a motorek, kvůli kontrole jestli cyklista nemá pořadatelem zkontrolované kolo (viz aféra elektrokola v cyklokrosu). Silná výkonná motorka má snad opodstatnění na čele závodu. Dobře rozhrnuje od lidí naprosto zaplněné alpské silnice.

0/−1
1.4.2016 11:40

K98a14r22e97l 12V54o35h27n94o54u67t 4678469650177

Ani zrušit, ani odhlehčit doprovod nejde. Zrušit protože je potřeba a odlehčit, protože kdyby to šlo, už se to dávno udělalo. Na slabých motorkách to objezdit nejde.

Tvé představy, co se okolo závodu děje, jsou naivní. Nechej to koňovi.

0/0
1.4.2016 13:17

V66l83a68d39i87s44l84a18v 83A32d11a66m53e55c 2165498261218

Proč to nejde jezdit na slabých motorkách. Řekl bych kvůli akceleraci, kvůli maximální rychlosti to nebude. Kroutící moment elektromotoru nezáleží na otáčkách. Elekomotor Vám naskočí do výkonu hned, Pokud máte lehké šasi tak Vás to vystřelí. Problém jsou jen ty baterky.

0/0
1.4.2016 19:05

J66a29n 28S22l41a57b96ý 9357149884778

Blábol a nesmysl. Přečti si pořádně ten článek!!

0/0
1.4.2016 10:13

V34l59a17d41i35s16l77a69v 93A75d44a42m29e53c 2685248191498

A pan chytrej. Představte si, že jsem článek četl a dokonce odjel na kole nějaké závody. A tak přesně vím, že jsou situace kdy bych vedle sebe nechtěl mít motoru těžkou 300 kg.

0/−1
1.4.2016 10:47

K18a21r31e65l 10V91o19h10n26o67u57t 4718679260717

Ale to nechce nikdo. Neznamená to ale, že doprovod začne jezdit na elektrokolech. To je fantasmagorie.

+1/0
1.4.2016 13:19

V75l36a35d75i62s63l76a81v 88A18d78a41m22e50c 2525478811628

Takže vy myslíte že dalších 50 let se budou požívat těžké motorky se spalovacími motory. To třeba v roce 1960 si mysleli že pro planetu bude stačit pár supervýkoných počítačů. Já myslím že za nějakou dobu se budou používat nějaké lehké elektomotorky. Prostě vývoj, nebude to ze dne na den.

0/0
1.4.2016 19:20

J91a83n 45S19l19a50b66ý 9327249844218

Já jsem závodil celý život, taky jsem závody organizoval. Byl jsem také občas pozván jako host na některý top závod do Rakouska, Polska, Německa. Jaké důležité závody jsi objel, že se tak chlubíš? (Povltavská liga?)Přitom tomu nerozumíš.

+1/0
1.4.2016 13:22

V68l11a65d43i25s61l94a95v 56A91d77a41m84e94c 2895478371428

Já jsem závodil jen část života a nic důležitého jsem nejel. Ale pro posouzení možnéhu úrazu s motorkou to stačí úplně. Nicméně pro tuto diskuzi, by se lépe hodí znalost fyziky a elektrovýbavy. Pořád jde jen o rychlost a zrychlení. Takže bavme se o potřebné maximální rychlosti a potřebného zrychlení. Pak je tu věc bezpečnosti jízdy na motorce jestli ji zvedá hmotnost na nějakých profilech, což nemám tušení, nejsem motorkář.

0/0
1.4.2016 19:15

M27a37r58t77i40n 54V75a29v38ř53í72k 8821774282

Při představě dvou lidí, plnou výbavou a před sebou 20km kopec v Alpách nevím jestli by tohle fungovalo na nějakém elektroskútru;-)

+2/0
1.4.2016 10:18

V66l72a47d51i56s26l37a39v 82A45d25a28m76e31c 2495238611578

Rozhodčí třeba jede sám. Ten co v kopci jede před každou skupinou jede taky sám. Řek bych že tak polovina jede sama. Pro dvojice by bylo něco těžšího. Co dneska za výbavu? S dnešním pokrokem je super kamera je do kila, vysílačka pár gramu. A to vůbec nemluvím, že cyklista jedoucí na plná plícní výkon dýchá zplodiny motorky jedoucí před ním. Není to jednoduchá cesta to přezbrojit, ale je to řešitelné.

0/−1
1.4.2016 10:52

K88a89r38e88l 30V31o72h32n26o87u13t 4278659110267

Tohle může říkat jen člověk, který to nikdy nezažil. Všechno pak vypadá mnohem jednodušeji.

+1/0
1.4.2016 11:02

V57l13a40d32i16s68l19a74v 53A88d16a31m23e27c 2455458911378

By jste tedy podprůměrný jasnovidec. ;-D

0/−1
1.4.2016 11:07

J54i16r55k77a 53T21r88á62v65n86i47č18e60k 6724926119

Díky za věcný názor člověka, který jen nespekuluje, ale skutečně tomu rozumí.

+4/0
1.4.2016 9:40
Foto

L87u28k31á56š 59N41o40v86o97t66n23ý 6626637578718

Myslím, že v brzké době se to vyřeší pomocí dronů, které budou sledovat peloton a motorek bude pár jenom pro případné úniky či záběry zblízka.

+1/−3
1.4.2016 9:38

V98l96a95d51i82s79l22a20v 12A77d10a22m40e31c 2425988531658

Asi jste neviděl záběr jak na světovém poháru ve slalomu spadnul dron těsně za závodníka. To bude ještě nějakou dobu trvat, než budou drony se se specifikací lítat nad lidmi. Tak 20-30 let.

+4/−1
1.4.2016 9:57

P35e79t37r 84K29o44l52á28ř 2378557964601

Možná i tisíce let ....:-P

+1/0
1.4.2016 10:26
Foto

R57o31m77a88n 79K93r97a19t45o39c87h31v35i14l 1767608288759

R^Přesné a věcné, jako vždy.

+1/0
1.4.2016 9:24

A94n88t23o49n32í36n 39R10a52š40k26a 8136524379905

Díky za zajímavý rozhovor (škoda,že tak krátký)!

+3/0
1.4.2016 9:18

M67i34l81a84n 83Š34v80o50r31č86í46k 3109420853206

Místo motorek, elektrokola :-)

0/0
1.4.2016 9:10

J98i22ř39í 16J30a91n83o96t13a 2119925893

sport je dnes až na posledním místě bohužel Rv

+1/0
1.4.2016 8:30
Foto

M80i57r85o18s98l87a77v 94D87v72o17ř90á84k 4372636419649

Sportovci nejsou amatéři, ale tvrdí profesionálové.Vydělat peníze pro takové stáje je předpoklad komercializace sportu.

+4/0
1.4.2016 8:43

V47l12a57d59i31s52l79a12v 20A50d80a67m22e51c 2775638411968

Jsou profesionálové a nechtějí umírat. Pokrývači taky nechtějí umírat. Tak se řeší bezpečnost.

0/0
1.4.2016 10:05

D52a28n84i52e19l 61P37a33n89e23k 6502371342130

Souhlasim, ale bezpecnost by mela byt pred komericalizaci. Neni mozne tlacit zavodniky do nebezpecnych situaci jen kvuli prodeji loga.

0/0
1.4.2016 10:07

P20e89t22r 26S65u36c48h92ý 1478169514386

Koho daný sport nebaví, tak to dělat nebude. Není to jak jiné zaměstnání, které se může naučit kdokoli, ale u sportu jsou to roky tréningu a i tak např. z 500 sportovců je třeba 5, kteří se tím tak nějak uživí a 1, která má vysoce nadprůměrný plat. .... když se sprtem začínáte, tak o peníze vážně nejde, ale jde o ten sport - ta pravděpodobnost, že se tím daný člověk uživí není až tak velká.

0/0
1.4.2016 8:58

K56a52r18e70l 96T49e14s68t51e88r 9857830691606

Hlavně se tím uživí jen po relativně krátkou část života

+1/0
1.4.2016 9:20

J16a13n 66S36l91a57b22ý 9567779974108

Děkuji ta tuhle informaci. Pana Janouta znám osobně, je to výborný chlap. Konečně vysvětlil těm rozumbradům, kteří psali pod minulý a předminulý článek růzmé nesmysly, celý problém.R^R^R^R^

Nezbývá, než doufat, že těch neštěstí bude opravdu minimálně a že ten krásný sport, jako je cyklistika, bude bez zbytečných úmrtí

+16/0
1.4.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze