Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistický rozhodčí: Nehraje se fér, proto šest sudích na motorkách

Loni byl jedním ze čtyř mezinárodních rozhodčích na Tour de France. Je proslulý svou přirozenou autoritou a respektem ze strany závodníků. V sedmašedesáti letech ale zažil Miroslav Janout i doby, kdy kolem pelotonu jezdilo jen pár motorek, teď se jich kolem kol motá několik desítek. „Bohužel, dneska je sport dvojka, byznys jednička,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K76a17r69e55l 10V55o19h83n75o38u28t 4118449590847

Mimochodem, těch srážek s doprovodem je víc.

Tady je jedna: https://youtu.be/lsopdpNTe-E?t=46m5s

Dobře poslouchejte, co to bylo za motorku.

Stalo se tam přesně to, co jsem tu minule popisoval - závodník odstřídal přímo před motorku. Motorkář pak nemá šanci s tím něco udělat. Přitom cyklista moc dobře ví, že tam ty motorky jezdí a že nemá takhle vybočovat. Ta motorka nejela o moc rychleji než balík.

0/0
1.4.2016 10:55

I69v14a62n 16H43a71n33c90k30o 2501956253439

;-D

0/0
1.4.2016 11:32

M91i11l96a50n 14H14a32n22u34s38k49a 7359458262221

No ;-D Ta motorka je o dost rychlejc než balík - navíc na ní seděl nejspíš doktor/zdravotník - podle vesty. Na druhou stranu ten belgičan to poslal opravdu dost do strany, až možná zbytečně. Co mě teda trochu překvapilo - nevypadalo to, že by s tou motorkou zastavili aby ho ošetřili...

0/0
1.4.2016 11:54

K74a27r67e28l 20V56o10h70n32o16u13t 4878539260497

Zdravotník jel na místě spolujezdce. Kdo řídil, se nedá říct.

Ta motorka jela jen o nějakých 10-20 km/h rychleji. Rozhodně nejela nijak moc rychle.

Evidentně jeli tam, kam měli namířeno. Pro laika to může vypadat chaoticky, ale oni si tam nejezdí jen tak. Nemůže se třeba vracet, zvlášť, když ví, že za chvilku tam bude mediccar z kolony.

0/0
1.4.2016 13:13

J14i14ř40í 74S91t73e41h77l96í39k 4370718446741

Profi sport je byznys, a jeden bez druhého nemůžou existovat. Sport však musí udržet kromě dodržování sportovních pravidel i pravidla pro bezpečnost sportovců. V otázce života a smrti nekompromisně vyžadovat maximální předcházení - pokrytí rizik.

Na investorech do sportu je, aby jejich vstup do sportovního dění byl bezpečný. Proto musí část svých prostředků vynaložit i na bezpečnostní prvky, techniku a technologie.

0/0
1.4.2016 10:33

K23a79r96e54l 21V25o12h81n76o15u86t 4908409730437

Nic jako bezpečný sport neexistuje. Vždy bude nějaké riziko.

+1/0
1.4.2016 10:37

J11i26ř77í 94S83t34e45h94l69í33k 4470438486701

Životní riziko musí být maximálně eliminováno všemi prostředky. Jinak sport jak zábava ztrácí smysl, jedná se o hazard nebo loterii. Na takový se dívat nebudu.

0/0
1.4.2016 12:38

K87a81r83e64l 94V19o35h15n43o42u11t 4468319360357

To je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat.

0/0
1.4.2016 13:14

J87i10ř43í 66S43t94e23h59l76í60k 4500778836371

Přesně tak

0/0
1.4.2016 13:56

P30e72t81r 62K21o87l32á13ř 2368447644171

Je dobré si uvědomit, že tohoto pána ježdění na motorce v pelotonu živí, takže asi nebude úplně objektivní ...

0/−4
1.4.2016 10:25

J94o82s45e93f 47Č12i18h69á81k 7321139750156

Živí to i cyklistiky. Bez médií nebude reklama.

+6/0
1.4.2016 10:28

K74a74r32e16l 13V54o41h51n77o22u68t 4288829200477

Hlavně on je rozhodčí. Bez rozhodčích by nebyly ani amatérské závody.

+2/0
1.4.2016 10:56

K12a83r73e98l 12V36o10h40n23o82u22t 4478689240547

Tak tady to rozhodčí říká zcela jasně: mediální pokrytí je pro profesionální cyklistiku klíčové.

Je to šou. To pro ty, kterým se minule můj komentář nelíbil.

0/0
1.4.2016 10:21

V96l69a16d57i45s23l10a96v 32A88d33a65m27e69c 2755748631918

V dnešní době elekrokol a elekroskútrů,.by se mohlo uvažovat o skútru s váhou do 30 kg. Sice by se na delších trasách v dnešní době měnila baterka, ale to se dá vyřešit. Existují baterie ve tvaru bidonu. Na elektroskútru by byli dvě a přepínali by se. A klidně za jízdy se vymění ta vyčerpaná.

0/−2
1.4.2016 10:03

O70n66d97ř58e14j 72P77u74t43n18a 9331904171715

Je potřeba, aby to uvezlo dva lidi a nějaký náklad a to s nějakou výkonovou rezervou a nějakou vzdálenost. To 30 kg skútr těžko zvládne.

+2/0
1.4.2016 10:10

V36l32a24d98i22s35l73a33v 11A86d50a19m78e69c 2815708471178

Rozhodčí jezdí sám. Pro dva lidi by se udělalo něco s 55kg.

0/0
1.4.2016 10:42

K58a54r97e57l 56V47o64h42n78o70u79t 4918729410817

A čemu by to pomohlo?

0/0
1.4.2016 10:11

V61l39a94d54i76s61l38a28v 46A64d20a18m94e93c 2185918721708

Je dost rozdíl v manipulaci s 300kg a 30kg. Jakákoliv kolize by byla méně náchylná ke zraněním.

0/0
1.4.2016 10:44

K25a41r61e72l 77V74o76h43n79o55u12t 4538199230187

Je vcelku jedno, jestli závodník štrejchne o motorku nebo jiného cyklistu. Pád bolí stejně.

V každém případě jsou lehčí motorky nereálné. Dojezd, nosnost, schopnost akcelerace ale i pohodlí jasně mluví pro motorky, které se používají dneska.

Minule tu někdo pěl ódy na drony, dneska na motokola. Kam na ty ptákoviny chodíte?

+1/0
1.4.2016 11:01

V37l27a39d86i25s69l54a30v 36A60d91a46m39e69c 2475708771168

Asi jste nikdy nespadnul na kole a na vás dalších 10 cyklistů. Takže mluvíte stejně jako jako ti co v dávných dobách říkali, že letadlo těžší jak vzduch nikdy nevzlétne i přesto, že ptáci lítali. Asi tenkrát ti pánové co zkonstruovali letadlo se insporovali u ptáků na ptákovinách. ;-D;-D;-D

0/−1
1.4.2016 11:06

K31a56r10e29l 87V60o29h77n42o81u81t 4258929550957

Naprostá většina kolizí se neděje tak, že by přes závodníka něco zalehlo. Většinou jde o letmé setkání, kdy závodník spadne po tom, co do něj motorka nebo auto strčí. Většina těch pádů ani není nijak extrémně nebezpečná, končí to obvykle odřeninami, při nejhorším zlomeninou.

To, co píšeš, je mimo realitu.

0/0
1.4.2016 11:15

V10l66a76d78i15s57l10a69v 20A35d21a85m38e47c 2735418841338

Já moc dobře vím, že kolize kdy motorka někoho zalehne a zabije je jednou za uherský rok. Nicméně ve článku se jednalo právě o tuto málo pravděpodobnou situaci. A jediná šance je odlehčovat nebo doprovod zrušit. Je tady také pravděpodobnost, že bude více kontrol a motorek, kvůli kontrole jestli cyklista nemá pořadatelem zkontrolované kolo (viz aféra elektrokola v cyklokrosu). Silná výkonná motorka má snad opodstatnění na čele závodu. Dobře rozhrnuje od lidí naprosto zaplněné alpské silnice.

0/−1
1.4.2016 11:40

K46a86r65e17l 17V38o77h66n47o36u72t 4478209670457

Ani zrušit, ani odhlehčit doprovod nejde. Zrušit protože je potřeba a odlehčit, protože kdyby to šlo, už se to dávno udělalo. Na slabých motorkách to objezdit nejde.

Tvé představy, co se okolo závodu děje, jsou naivní. Nechej to koňovi.

0/0
1.4.2016 13:17

V49l38a12d70i90s72l58a31v 86A88d93a75m74e90c 2405688491968

Proč to nejde jezdit na slabých motorkách. Řekl bych kvůli akceleraci, kvůli maximální rychlosti to nebude. Kroutící moment elektromotoru nezáleží na otáčkách. Elekomotor Vám naskočí do výkonu hned, Pokud máte lehké šasi tak Vás to vystřelí. Problém jsou jen ty baterky.

0/0
1.4.2016 19:05

J90a56n 68S40l91a58b47ý 9107479194728

Blábol a nesmysl. Přečti si pořádně ten článek!!

0/0
1.4.2016 10:13

V96l71a24d53i50s87l18a70v 70A92d59a86m65e78c 2285238621138

A pan chytrej. Představte si, že jsem článek četl a dokonce odjel na kole nějaké závody. A tak přesně vím, že jsou situace kdy bych vedle sebe nechtěl mít motoru těžkou 300 kg.

0/−1
1.4.2016 10:47

K75a17r67e32l 50V28o21h75n19o45u52t 4328909350487

Ale to nechce nikdo. Neznamená to ale, že doprovod začne jezdit na elektrokolech. To je fantasmagorie.

+1/0
1.4.2016 13:19

V57l88a26d78i32s33l12a31v 96A77d13a40m68e13c 2605738451848

Takže vy myslíte že dalších 50 let se budou požívat těžké motorky se spalovacími motory. To třeba v roce 1960 si mysleli že pro planetu bude stačit pár supervýkoných počítačů. Já myslím že za nějakou dobu se budou používat nějaké lehké elektomotorky. Prostě vývoj, nebude to ze dne na den.

0/0
1.4.2016 19:20

J95a70n 12S14l74a30b94ý 9427739784718

Já jsem závodil celý život, taky jsem závody organizoval. Byl jsem také občas pozván jako host na některý top závod do Rakouska, Polska, Německa. Jaké důležité závody jsi objel, že se tak chlubíš? (Povltavská liga?)Přitom tomu nerozumíš.

+1/0
1.4.2016 13:22

V28l48a11d34i47s17l89a11v 43A39d78a72m84e70c 2535478861518

Já jsem závodil jen část života a nic důležitého jsem nejel. Ale pro posouzení možnéhu úrazu s motorkou to stačí úplně. Nicméně pro tuto diskuzi, by se lépe hodí znalost fyziky a elektrovýbavy. Pořád jde jen o rychlost a zrychlení. Takže bavme se o potřebné maximální rychlosti a potřebného zrychlení. Pak je tu věc bezpečnosti jízdy na motorce jestli ji zvedá hmotnost na nějakých profilech, což nemám tušení, nejsem motorkář.

0/0
1.4.2016 19:15

M72a57r71t17i46n 94V63a46v52ř24í94k 8831894592

Při představě dvou lidí, plnou výbavou a před sebou 20km kopec v Alpách nevím jestli by tohle fungovalo na nějakém elektroskútru;-)

+2/0
1.4.2016 10:18

V33l58a78d39i11s16l31a94v 69A72d12a54m26e97c 2275438301828

Rozhodčí třeba jede sám. Ten co v kopci jede před každou skupinou jede taky sám. Řek bych že tak polovina jede sama. Pro dvojice by bylo něco těžšího. Co dneska za výbavu? S dnešním pokrokem je super kamera je do kila, vysílačka pár gramu. A to vůbec nemluvím, že cyklista jedoucí na plná plícní výkon dýchá zplodiny motorky jedoucí před ním. Není to jednoduchá cesta to přezbrojit, ale je to řešitelné.

0/−1
1.4.2016 10:52

K17a90r10e30l 10V20o11h16n69o11u63t 4758159590497

Tohle může říkat jen člověk, který to nikdy nezažil. Všechno pak vypadá mnohem jednodušeji.

+1/0
1.4.2016 11:02

V29l49a35d91i24s45l80a29v 76A87d98a15m91e78c 2655298191928

By jste tedy podprůměrný jasnovidec. ;-D

0/−1
1.4.2016 11:07

J22i75r98k58a 12T58r67á37v94n45i30č41e93k 6664516149

Díky za věcný názor člověka, který jen nespekuluje, ale skutečně tomu rozumí.

+4/0
1.4.2016 9:40
Foto

L95u57k90á50š 15N47o36v70o33t42n10ý 6156197368148

Myslím, že v brzké době se to vyřeší pomocí dronů, které budou sledovat peloton a motorek bude pár jenom pro případné úniky či záběry zblízka.

+1/−3
1.4.2016 9:38

V81l53a81d92i82s50l69a46v 76A33d85a49m44e98c 2455928411628

Asi jste neviděl záběr jak na světovém poháru ve slalomu spadnul dron těsně za závodníka. To bude ještě nějakou dobu trvat, než budou drony se se specifikací lítat nad lidmi. Tak 20-30 let.

+4/−1
1.4.2016 9:57

P86e81t17r 38K67o86l74á49ř 2378357694571

Možná i tisíce let ....:-P

+1/0
1.4.2016 10:26
Foto

R61o28m68a40n 48K86r21a72t68o62c36h21v23i26l 1297968908719

R^Přesné a věcné, jako vždy.

+1/0
1.4.2016 9:24

A87n48t68o52n31í54n 96R52a85š93k28a 8436234449765

Díky za zajímavý rozhovor (škoda,že tak krátký)!

+3/0
1.4.2016 9:18

M28i71l67a80n 14Š59v57o80r67č93í33k 3559950243506

Místo motorek, elektrokola :-)

0/0
1.4.2016 9:10

J67i76ř58í 65J47a30n88o19t96a 2239435943

sport je dnes až na posledním místě bohužel Rv

+1/0
1.4.2016 8:30
Foto

M11i26r54o35s49l90a43v 93D54v60o25ř86á21k 4392676109589

Sportovci nejsou amatéři, ale tvrdí profesionálové.Vydělat peníze pro takové stáje je předpoklad komercializace sportu.

+4/0
1.4.2016 8:43

V96l97a11d38i44s36l50a83v 56A95d56a39m62e69c 2665698641568

Jsou profesionálové a nechtějí umírat. Pokrývači taky nechtějí umírat. Tak se řeší bezpečnost.

0/0
1.4.2016 10:05

D64a23n67i83e63l 61P29a95n16e61k 6712541182610

Souhlasim, ale bezpecnost by mela byt pred komericalizaci. Neni mozne tlacit zavodniky do nebezpecnych situaci jen kvuli prodeji loga.

0/0
1.4.2016 10:07

P88e60t10r 25S41u65c66h89ý 1148509914936

Koho daný sport nebaví, tak to dělat nebude. Není to jak jiné zaměstnání, které se může naučit kdokoli, ale u sportu jsou to roky tréningu a i tak např. z 500 sportovců je třeba 5, kteří se tím tak nějak uživí a 1, která má vysoce nadprůměrný plat. .... když se sprtem začínáte, tak o peníze vážně nejde, ale jde o ten sport - ta pravděpodobnost, že se tím daný člověk uživí není až tak velká.

0/0
1.4.2016 8:58

K85a64r91e90l 57T26e55s81t13e85r 9897230441486

Hlavně se tím uživí jen po relativně krátkou část života

+1/0
1.4.2016 9:20

J18a48n 29S88l22a12b87ý 9937499114698

Děkuji ta tuhle informaci. Pana Janouta znám osobně, je to výborný chlap. Konečně vysvětlil těm rozumbradům, kteří psali pod minulý a předminulý článek růzmé nesmysly, celý problém.R^R^R^R^

Nezbývá, než doufat, že těch neštěstí bude opravdu minimálně a že ten krásný sport, jako je cyklistika, bude bez zbytečných úmrtí

+16/0
1.4.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze