Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistický rozhodčí: Nehraje se fér, proto šest sudích na motorkách

Loni byl jedním ze čtyř mezinárodních rozhodčích na Tour de France. Je proslulý svou přirozenou autoritou a respektem ze strany závodníků. V sedmašedesáti letech ale zažil Miroslav Janout i doby, kdy kolem pelotonu jezdilo jen pár motorek, teď se jich kolem kol motá několik desítek. „Bohužel, dneska je sport dvojka, byznys jednička,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a63r28e95l 96V97o74h16n68o47u77t 4458939940767

Mimochodem, těch srážek s doprovodem je víc.

Tady je jedna: https://youtu.be/lsopdpNTe-E?t=46m5s

Dobře poslouchejte, co to bylo za motorku.

Stalo se tam přesně to, co jsem tu minule popisoval - závodník odstřídal přímo před motorku. Motorkář pak nemá šanci s tím něco udělat. Přitom cyklista moc dobře ví, že tam ty motorky jezdí a že nemá takhle vybočovat. Ta motorka nejela o moc rychleji než balík.

0/0
1.4.2016 10:55

I55v25a57n 38H23a34n35c11k47o 2861966373449

;-D

0/0
1.4.2016 11:32

M89i69l56a70n 27H73a31n56u68s86k62a 7909738622631

No ;-D Ta motorka je o dost rychlejc než balík - navíc na ní seděl nejspíš doktor/zdravotník - podle vesty. Na druhou stranu ten belgičan to poslal opravdu dost do strany, až možná zbytečně. Co mě teda trochu překvapilo - nevypadalo to, že by s tou motorkou zastavili aby ho ošetřili...

0/0
1.4.2016 11:54

K35a43r89e56l 23V51o85h61n74o42u30t 4398219610797

Zdravotník jel na místě spolujezdce. Kdo řídil, se nedá říct.

Ta motorka jela jen o nějakých 10-20 km/h rychleji. Rozhodně nejela nijak moc rychle.

Evidentně jeli tam, kam měli namířeno. Pro laika to může vypadat chaoticky, ale oni si tam nejezdí jen tak. Nemůže se třeba vracet, zvlášť, když ví, že za chvilku tam bude mediccar z kolony.

0/0
1.4.2016 13:13

J19i98ř70í 39S25t97e90h17l28í30k 4730298866371

Profi sport je byznys, a jeden bez druhého nemůžou existovat. Sport však musí udržet kromě dodržování sportovních pravidel i pravidla pro bezpečnost sportovců. V otázce života a smrti nekompromisně vyžadovat maximální předcházení - pokrytí rizik.

Na investorech do sportu je, aby jejich vstup do sportovního dění byl bezpečný. Proto musí část svých prostředků vynaložit i na bezpečnostní prvky, techniku a technologie.

0/0
1.4.2016 10:33

K94a47r49e70l 71V75o14h95n49o23u91t 4138189800377

Nic jako bezpečný sport neexistuje. Vždy bude nějaké riziko.

+1/0
1.4.2016 10:37

J95i43ř19í 94S87t77e62h30l44í47k 4650438356711

Životní riziko musí být maximálně eliminováno všemi prostředky. Jinak sport jak zábava ztrácí smysl, jedná se o hazard nebo loterii. Na takový se dívat nebudu.

0/0
1.4.2016 12:38

K35a48r32e98l 34V78o94h80n68o49u84t 4758229580567

To je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat.

0/0
1.4.2016 13:14

J46i21ř89í 19S78t31e86h64l34í97k 4590428276151

Přesně tak

0/0
1.4.2016 13:56

P33e16t42r 77K34o23l74á69ř 2148827114421

Je dobré si uvědomit, že tohoto pána ježdění na motorce v pelotonu živí, takže asi nebude úplně objektivní ...

0/−4
1.4.2016 10:25

J25o73s68e19f 21Č64i13h72á96k 7351749330566

Živí to i cyklistiky. Bez médií nebude reklama.

+6/0
1.4.2016 10:28

K49a48r83e96l 10V74o45h77n75o44u43t 4528979870447

Hlavně on je rozhodčí. Bez rozhodčích by nebyly ani amatérské závody.

+2/0
1.4.2016 10:56

K81a75r17e16l 17V45o15h22n94o25u86t 4938399530177

Tak tady to rozhodčí říká zcela jasně: mediální pokrytí je pro profesionální cyklistiku klíčové.

Je to šou. To pro ty, kterým se minule můj komentář nelíbil.

0/0
1.4.2016 10:21

V96l40a18d30i83s74l89a72v 13A18d65a64m48e38c 2355658221768

V dnešní době elekrokol a elekroskútrů,.by se mohlo uvažovat o skútru s váhou do 30 kg. Sice by se na delších trasách v dnešní době měnila baterka, ale to se dá vyřešit. Existují baterie ve tvaru bidonu. Na elektroskútru by byli dvě a přepínali by se. A klidně za jízdy se vymění ta vyčerpaná.

0/−2
1.4.2016 10:03

O67n90d30ř28e68j 25P20u43t35n87a 9811234791165

Je potřeba, aby to uvezlo dva lidi a nějaký náklad a to s nějakou výkonovou rezervou a nějakou vzdálenost. To 30 kg skútr těžko zvládne.

+2/0
1.4.2016 10:10

V33l67a47d13i44s77l13a69v 90A13d13a96m51e80c 2665828691588

Rozhodčí jezdí sám. Pro dva lidi by se udělalo něco s 55kg.

0/0
1.4.2016 10:42

K73a27r70e62l 86V77o70h92n19o49u48t 4128909880387

A čemu by to pomohlo?

0/0
1.4.2016 10:11

V58l41a79d90i32s31l44a72v 96A98d26a24m70e72c 2395768521288

Je dost rozdíl v manipulaci s 300kg a 30kg. Jakákoliv kolize by byla méně náchylná ke zraněním.

0/0
1.4.2016 10:44

K32a49r61e44l 69V80o68h41n50o67u62t 4308889220247

Je vcelku jedno, jestli závodník štrejchne o motorku nebo jiného cyklistu. Pád bolí stejně.

V každém případě jsou lehčí motorky nereálné. Dojezd, nosnost, schopnost akcelerace ale i pohodlí jasně mluví pro motorky, které se používají dneska.

Minule tu někdo pěl ódy na drony, dneska na motokola. Kam na ty ptákoviny chodíte?

+1/0
1.4.2016 11:01

V68l92a49d85i91s47l37a38v 53A73d63a69m62e98c 2295798711958

Asi jste nikdy nespadnul na kole a na vás dalších 10 cyklistů. Takže mluvíte stejně jako jako ti co v dávných dobách říkali, že letadlo těžší jak vzduch nikdy nevzlétne i přesto, že ptáci lítali. Asi tenkrát ti pánové co zkonstruovali letadlo se insporovali u ptáků na ptákovinách. ;-D;-D;-D

0/−1
1.4.2016 11:06

K82a68r49e75l 23V71o98h31n89o79u76t 4198769190147

Naprostá většina kolizí se neděje tak, že by přes závodníka něco zalehlo. Většinou jde o letmé setkání, kdy závodník spadne po tom, co do něj motorka nebo auto strčí. Většina těch pádů ani není nijak extrémně nebezpečná, končí to obvykle odřeninami, při nejhorším zlomeninou.

To, co píšeš, je mimo realitu.

0/0
1.4.2016 11:15

V10l12a79d88i90s59l80a93v 20A18d70a15m21e15c 2415318871908

Já moc dobře vím, že kolize kdy motorka někoho zalehne a zabije je jednou za uherský rok. Nicméně ve článku se jednalo právě o tuto málo pravděpodobnou situaci. A jediná šance je odlehčovat nebo doprovod zrušit. Je tady také pravděpodobnost, že bude více kontrol a motorek, kvůli kontrole jestli cyklista nemá pořadatelem zkontrolované kolo (viz aféra elektrokola v cyklokrosu). Silná výkonná motorka má snad opodstatnění na čele závodu. Dobře rozhrnuje od lidí naprosto zaplněné alpské silnice.

0/−1
1.4.2016 11:40

K34a16r53e73l 91V78o77h85n69o56u57t 4618439950547

Ani zrušit, ani odhlehčit doprovod nejde. Zrušit protože je potřeba a odlehčit, protože kdyby to šlo, už se to dávno udělalo. Na slabých motorkách to objezdit nejde.

Tvé představy, co se okolo závodu děje, jsou naivní. Nechej to koňovi.

0/0
1.4.2016 13:17

V65l62a96d49i89s79l45a12v 73A39d67a51m65e86c 2255588571878

Proč to nejde jezdit na slabých motorkách. Řekl bych kvůli akceleraci, kvůli maximální rychlosti to nebude. Kroutící moment elektromotoru nezáleží na otáčkách. Elekomotor Vám naskočí do výkonu hned, Pokud máte lehké šasi tak Vás to vystřelí. Problém jsou jen ty baterky.

0/0
1.4.2016 19:05

J28a51n 13S59l35a20b10ý 9217149894338

Blábol a nesmysl. Přečti si pořádně ten článek!!

0/0
1.4.2016 10:13

V46l57a73d73i60s55l52a44v 81A96d20a87m13e78c 2445348371218

A pan chytrej. Představte si, že jsem článek četl a dokonce odjel na kole nějaké závody. A tak přesně vím, že jsou situace kdy bych vedle sebe nechtěl mít motoru těžkou 300 kg.

0/−1
1.4.2016 10:47

K98a53r97e98l 72V25o54h50n15o36u86t 4498789750557

Ale to nechce nikdo. Neznamená to ale, že doprovod začne jezdit na elektrokolech. To je fantasmagorie.

+1/0
1.4.2016 13:19

V78l37a80d92i77s15l41a72v 23A75d90a18m62e98c 2795908841718

Takže vy myslíte že dalších 50 let se budou požívat těžké motorky se spalovacími motory. To třeba v roce 1960 si mysleli že pro planetu bude stačit pár supervýkoných počítačů. Já myslím že za nějakou dobu se budou používat nějaké lehké elektomotorky. Prostě vývoj, nebude to ze dne na den.

0/0
1.4.2016 19:20

J10a15n 45S35l46a83b58ý 9297199504268

Já jsem závodil celý život, taky jsem závody organizoval. Byl jsem také občas pozván jako host na některý top závod do Rakouska, Polska, Německa. Jaké důležité závody jsi objel, že se tak chlubíš? (Povltavská liga?)Přitom tomu nerozumíš.

+1/0
1.4.2016 13:22

V57l41a28d44i42s34l51a63v 41A59d15a67m80e83c 2325818161908

Já jsem závodil jen část života a nic důležitého jsem nejel. Ale pro posouzení možnéhu úrazu s motorkou to stačí úplně. Nicméně pro tuto diskuzi, by se lépe hodí znalost fyziky a elektrovýbavy. Pořád jde jen o rychlost a zrychlení. Takže bavme se o potřebné maximální rychlosti a potřebného zrychlení. Pak je tu věc bezpečnosti jízdy na motorce jestli ji zvedá hmotnost na nějakých profilech, což nemám tušení, nejsem motorkář.

0/0
1.4.2016 19:15

M51a34r45t11i76n 77V69a20v52ř89í95k 8431574952

Při představě dvou lidí, plnou výbavou a před sebou 20km kopec v Alpách nevím jestli by tohle fungovalo na nějakém elektroskútru;-)

+2/0
1.4.2016 10:18

V90l56a65d44i72s73l30a74v 38A36d53a22m93e47c 2635508241128

Rozhodčí třeba jede sám. Ten co v kopci jede před každou skupinou jede taky sám. Řek bych že tak polovina jede sama. Pro dvojice by bylo něco těžšího. Co dneska za výbavu? S dnešním pokrokem je super kamera je do kila, vysílačka pár gramu. A to vůbec nemluvím, že cyklista jedoucí na plná plícní výkon dýchá zplodiny motorky jedoucí před ním. Není to jednoduchá cesta to přezbrojit, ale je to řešitelné.

0/−1
1.4.2016 10:52

K52a38r66e25l 79V55o64h49n73o31u80t 4608669960117

Tohle může říkat jen člověk, který to nikdy nezažil. Všechno pak vypadá mnohem jednodušeji.

+1/0
1.4.2016 11:02

V18l76a34d28i87s18l42a69v 75A94d18a56m63e82c 2325558121758

By jste tedy podprůměrný jasnovidec. ;-D

0/−1
1.4.2016 11:07

J92i90r29k38a 74T75r19á79v32n10i97č92e77k 6694566219

Díky za věcný názor člověka, který jen nespekuluje, ale skutečně tomu rozumí.

+4/0
1.4.2016 9:40
Foto

L85u70k39á31š 35N92o19v67o90t29n71ý 6986107658508

Myslím, že v brzké době se to vyřeší pomocí dronů, které budou sledovat peloton a motorek bude pár jenom pro případné úniky či záběry zblízka.

+1/−3
1.4.2016 9:38

V74l77a83d73i15s81l79a11v 58A18d18a85m41e70c 2825278481108

Asi jste neviděl záběr jak na světovém poháru ve slalomu spadnul dron těsně za závodníka. To bude ještě nějakou dobu trvat, než budou drony se se specifikací lítat nad lidmi. Tak 20-30 let.

+4/−1
1.4.2016 9:57

P52e96t61r 26K79o49l10á80ř 2618477544131

Možná i tisíce let ....:-P

+1/0
1.4.2016 10:26
Foto

R20o78m65a58n 32K24r92a95t51o39c16h68v79i23l 1277178778959

R^Přesné a věcné, jako vždy.

+1/0
1.4.2016 9:24

A17n12t33o98n57í68n 88R57a97š44k72a 8336304419555

Díky za zajímavý rozhovor (škoda,že tak krátký)!

+3/0
1.4.2016 9:18

M54i97l38a29n 82Š48v67o34r51č57í22k 3909910463666

Místo motorek, elektrokola :-)

0/0
1.4.2016 9:10

J31i91ř13í 64J39a52n78o21t31a 2969685743

sport je dnes až na posledním místě bohužel Rv

+1/0
1.4.2016 8:30
Foto

M26i58r32o27s19l73a23v 35D24v88o87ř93á57k 4492776809509

Sportovci nejsou amatéři, ale tvrdí profesionálové.Vydělat peníze pro takové stáje je předpoklad komercializace sportu.

+4/0
1.4.2016 8:43

V44l77a96d21i40s22l80a29v 64A11d13a74m86e16c 2315238731518

Jsou profesionálové a nechtějí umírat. Pokrývači taky nechtějí umírat. Tak se řeší bezpečnost.

0/0
1.4.2016 10:05

D74a29n39i13e26l 78P20a51n42e13k 6192171892740

Souhlasim, ale bezpecnost by mela byt pred komericalizaci. Neni mozne tlacit zavodniky do nebezpecnych situaci jen kvuli prodeji loga.

0/0
1.4.2016 10:07

P97e69t86r 29S71u62c84h46ý 1508979544726

Koho daný sport nebaví, tak to dělat nebude. Není to jak jiné zaměstnání, které se může naučit kdokoli, ale u sportu jsou to roky tréningu a i tak např. z 500 sportovců je třeba 5, kteří se tím tak nějak uživí a 1, která má vysoce nadprůměrný plat. .... když se sprtem začínáte, tak o peníze vážně nejde, ale jde o ten sport - ta pravděpodobnost, že se tím daný člověk uživí není až tak velká.

0/0
1.4.2016 8:58

K19a59r37e82l 66T79e83s96t12e60r 9207410601276

Hlavně se tím uživí jen po relativně krátkou část života

+1/0
1.4.2016 9:20

J11a87n 78S76l20a57b20ý 9387769264298

Děkuji ta tuhle informaci. Pana Janouta znám osobně, je to výborný chlap. Konečně vysvětlil těm rozumbradům, kteří psali pod minulý a předminulý článek růzmé nesmysly, celý problém.R^R^R^R^

Nezbývá, než doufat, že těch neštěstí bude opravdu minimálně a že ten krásný sport, jako je cyklistika, bude bez zbytečných úmrtí

+16/0
1.4.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze