Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistický rozhodčí: Nehraje se fér, proto šest sudích na motorkách

Loni byl jedním ze čtyř mezinárodních rozhodčích na Tour de France. Je proslulý svou přirozenou autoritou a respektem ze strany závodníků. V sedmašedesáti letech ale zažil Miroslav Janout i doby, kdy kolem pelotonu jezdilo jen pár motorek, teď se jich kolem kol motá několik desítek. „Bohužel, dneska je sport dvojka, byznys jednička,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a75r12e98l 97V61o14h91n80o96u46t 4878229470827

Mimochodem, těch srážek s doprovodem je víc.

Tady je jedna: https://youtu.be/lsopdpNTe-E?t=46m5s

Dobře poslouchejte, co to bylo za motorku.

Stalo se tam přesně to, co jsem tu minule popisoval - závodník odstřídal přímo před motorku. Motorkář pak nemá šanci s tím něco udělat. Přitom cyklista moc dobře ví, že tam ty motorky jezdí a že nemá takhle vybočovat. Ta motorka nejela o moc rychleji než balík.

0/0
1.4.2016 10:55

I40v94a37n 20H77a50n91c13k82o 2131566233199

;-D

0/0
1.4.2016 11:32

M63i93l44a35n 30H11a90n59u41s38k36a 7399148262341

No ;-D Ta motorka je o dost rychlejc než balík - navíc na ní seděl nejspíš doktor/zdravotník - podle vesty. Na druhou stranu ten belgičan to poslal opravdu dost do strany, až možná zbytečně. Co mě teda trochu překvapilo - nevypadalo to, že by s tou motorkou zastavili aby ho ošetřili...

0/0
1.4.2016 11:54

K86a85r53e83l 11V64o34h91n49o86u64t 4308729290947

Zdravotník jel na místě spolujezdce. Kdo řídil, se nedá říct.

Ta motorka jela jen o nějakých 10-20 km/h rychleji. Rozhodně nejela nijak moc rychle.

Evidentně jeli tam, kam měli namířeno. Pro laika to může vypadat chaoticky, ale oni si tam nejezdí jen tak. Nemůže se třeba vracet, zvlášť, když ví, že za chvilku tam bude mediccar z kolony.

0/0
1.4.2016 13:13

J86i61ř20í 66S21t56e33h97l65í10k 4790738336661

Profi sport je byznys, a jeden bez druhého nemůžou existovat. Sport však musí udržet kromě dodržování sportovních pravidel i pravidla pro bezpečnost sportovců. V otázce života a smrti nekompromisně vyžadovat maximální předcházení - pokrytí rizik.

Na investorech do sportu je, aby jejich vstup do sportovního dění byl bezpečný. Proto musí část svých prostředků vynaložit i na bezpečnostní prvky, techniku a technologie.

0/0
1.4.2016 10:33

K51a94r27e12l 39V18o98h68n52o85u42t 4468699860227

Nic jako bezpečný sport neexistuje. Vždy bude nějaké riziko.

+1/0
1.4.2016 10:37

J43i84ř90í 19S87t47e98h75l28í42k 4370778656681

Životní riziko musí být maximálně eliminováno všemi prostředky. Jinak sport jak zábava ztrácí smysl, jedná se o hazard nebo loterii. Na takový se dívat nebudu.

0/0
1.4.2016 12:38

K90a68r23e40l 63V30o33h76n49o18u85t 4388279180347

To je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat.

0/0
1.4.2016 13:14

J33i74ř85í 45S85t32e25h88l64í44k 4280518296971

Přesně tak

0/0
1.4.2016 13:56

P69e12t40r 42K10o61l27á29ř 2158167664881

Je dobré si uvědomit, že tohoto pána ježdění na motorce v pelotonu živí, takže asi nebude úplně objektivní ...

0/−4
1.4.2016 10:25

J30o90s51e93f 67Č51i41h79á46k 7741799580946

Živí to i cyklistiky. Bez médií nebude reklama.

+6/0
1.4.2016 10:28

K44a78r14e78l 78V16o54h94n26o55u17t 4148689780787

Hlavně on je rozhodčí. Bez rozhodčích by nebyly ani amatérské závody.

+2/0
1.4.2016 10:56

K95a65r79e15l 40V84o96h60n76o13u11t 4608989620637

Tak tady to rozhodčí říká zcela jasně: mediální pokrytí je pro profesionální cyklistiku klíčové.

Je to šou. To pro ty, kterým se minule můj komentář nelíbil.

0/0
1.4.2016 10:21

V85l46a69d20i70s86l84a85v 65A76d78a64m14e44c 2435898971718

V dnešní době elekrokol a elekroskútrů,.by se mohlo uvažovat o skútru s váhou do 30 kg. Sice by se na delších trasách v dnešní době měnila baterka, ale to se dá vyřešit. Existují baterie ve tvaru bidonu. Na elektroskútru by byli dvě a přepínali by se. A klidně za jízdy se vymění ta vyčerpaná.

0/−2
1.4.2016 10:03

O62n82d79ř94e73j 27P20u46t27n36a 9741774541555

Je potřeba, aby to uvezlo dva lidi a nějaký náklad a to s nějakou výkonovou rezervou a nějakou vzdálenost. To 30 kg skútr těžko zvládne.

+2/0
1.4.2016 10:10

V42l62a69d69i44s58l17a90v 21A78d24a38m61e29c 2925258421238

Rozhodčí jezdí sám. Pro dva lidi by se udělalo něco s 55kg.

0/0
1.4.2016 10:42

K12a87r45e78l 82V90o72h51n98o34u69t 4578219860317

A čemu by to pomohlo?

0/0
1.4.2016 10:11

V32l32a50d74i73s54l49a63v 71A71d11a79m44e65c 2895528121928

Je dost rozdíl v manipulaci s 300kg a 30kg. Jakákoliv kolize by byla méně náchylná ke zraněním.

0/0
1.4.2016 10:44

K61a74r65e19l 62V79o78h96n91o59u82t 4318639670367

Je vcelku jedno, jestli závodník štrejchne o motorku nebo jiného cyklistu. Pád bolí stejně.

V každém případě jsou lehčí motorky nereálné. Dojezd, nosnost, schopnost akcelerace ale i pohodlí jasně mluví pro motorky, které se používají dneska.

Minule tu někdo pěl ódy na drony, dneska na motokola. Kam na ty ptákoviny chodíte?

+1/0
1.4.2016 11:01

V17l38a96d51i50s68l67a62v 34A73d17a81m20e37c 2855188801668

Asi jste nikdy nespadnul na kole a na vás dalších 10 cyklistů. Takže mluvíte stejně jako jako ti co v dávných dobách říkali, že letadlo těžší jak vzduch nikdy nevzlétne i přesto, že ptáci lítali. Asi tenkrát ti pánové co zkonstruovali letadlo se insporovali u ptáků na ptákovinách. ;-D;-D;-D

0/−1
1.4.2016 11:06

K64a58r22e64l 23V68o70h94n75o62u89t 4798499170427

Naprostá většina kolizí se neděje tak, že by přes závodníka něco zalehlo. Většinou jde o letmé setkání, kdy závodník spadne po tom, co do něj motorka nebo auto strčí. Většina těch pádů ani není nijak extrémně nebezpečná, končí to obvykle odřeninami, při nejhorším zlomeninou.

To, co píšeš, je mimo realitu.

0/0
1.4.2016 11:15

V53l36a36d92i11s60l33a92v 22A41d45a55m96e68c 2685168501128

Já moc dobře vím, že kolize kdy motorka někoho zalehne a zabije je jednou za uherský rok. Nicméně ve článku se jednalo právě o tuto málo pravděpodobnou situaci. A jediná šance je odlehčovat nebo doprovod zrušit. Je tady také pravděpodobnost, že bude více kontrol a motorek, kvůli kontrole jestli cyklista nemá pořadatelem zkontrolované kolo (viz aféra elektrokola v cyklokrosu). Silná výkonná motorka má snad opodstatnění na čele závodu. Dobře rozhrnuje od lidí naprosto zaplněné alpské silnice.

0/−1
1.4.2016 11:40

K63a97r19e24l 52V25o38h80n54o91u15t 4718539330987

Ani zrušit, ani odhlehčit doprovod nejde. Zrušit protože je potřeba a odlehčit, protože kdyby to šlo, už se to dávno udělalo. Na slabých motorkách to objezdit nejde.

Tvé představy, co se okolo závodu děje, jsou naivní. Nechej to koňovi.

0/0
1.4.2016 13:17

V48l65a10d58i25s79l16a40v 64A98d32a76m23e72c 2365178561498

Proč to nejde jezdit na slabých motorkách. Řekl bych kvůli akceleraci, kvůli maximální rychlosti to nebude. Kroutící moment elektromotoru nezáleží na otáčkách. Elekomotor Vám naskočí do výkonu hned, Pokud máte lehké šasi tak Vás to vystřelí. Problém jsou jen ty baterky.

0/0
1.4.2016 19:05

J98a45n 51S97l69a87b91ý 9917549624148

Blábol a nesmysl. Přečti si pořádně ten článek!!

0/0
1.4.2016 10:13

V47l55a40d87i82s85l33a44v 39A62d69a37m19e17c 2665118151588

A pan chytrej. Představte si, že jsem článek četl a dokonce odjel na kole nějaké závody. A tak přesně vím, že jsou situace kdy bych vedle sebe nechtěl mít motoru těžkou 300 kg.

0/−1
1.4.2016 10:47

K24a23r83e60l 46V21o93h85n41o53u77t 4458299170707

Ale to nechce nikdo. Neznamená to ale, že doprovod začne jezdit na elektrokolech. To je fantasmagorie.

+1/0
1.4.2016 13:19

V40l39a69d43i73s94l10a76v 12A57d79a39m18e41c 2895128851858

Takže vy myslíte že dalších 50 let se budou požívat těžké motorky se spalovacími motory. To třeba v roce 1960 si mysleli že pro planetu bude stačit pár supervýkoných počítačů. Já myslím že za nějakou dobu se budou používat nějaké lehké elektomotorky. Prostě vývoj, nebude to ze dne na den.

0/0
1.4.2016 19:20

J43a40n 48S30l86a19b29ý 9927969534798

Já jsem závodil celý život, taky jsem závody organizoval. Byl jsem také občas pozván jako host na některý top závod do Rakouska, Polska, Německa. Jaké důležité závody jsi objel, že se tak chlubíš? (Povltavská liga?)Přitom tomu nerozumíš.

+1/0
1.4.2016 13:22

V65l92a43d61i65s78l77a96v 66A41d63a24m46e80c 2135658811858

Já jsem závodil jen část života a nic důležitého jsem nejel. Ale pro posouzení možnéhu úrazu s motorkou to stačí úplně. Nicméně pro tuto diskuzi, by se lépe hodí znalost fyziky a elektrovýbavy. Pořád jde jen o rychlost a zrychlení. Takže bavme se o potřebné maximální rychlosti a potřebného zrychlení. Pak je tu věc bezpečnosti jízdy na motorce jestli ji zvedá hmotnost na nějakých profilech, což nemám tušení, nejsem motorkář.

0/0
1.4.2016 19:15

M54a51r50t91i59n 84V76a32v20ř51í60k 8241794962

Při představě dvou lidí, plnou výbavou a před sebou 20km kopec v Alpách nevím jestli by tohle fungovalo na nějakém elektroskútru;-)

+2/0
1.4.2016 10:18

V55l96a45d63i46s76l51a61v 22A15d28a53m79e26c 2125488831528

Rozhodčí třeba jede sám. Ten co v kopci jede před každou skupinou jede taky sám. Řek bych že tak polovina jede sama. Pro dvojice by bylo něco těžšího. Co dneska za výbavu? S dnešním pokrokem je super kamera je do kila, vysílačka pár gramu. A to vůbec nemluvím, že cyklista jedoucí na plná plícní výkon dýchá zplodiny motorky jedoucí před ním. Není to jednoduchá cesta to přezbrojit, ale je to řešitelné.

0/−1
1.4.2016 10:52

K47a16r51e12l 38V73o43h57n84o43u68t 4358469520607

Tohle může říkat jen člověk, který to nikdy nezažil. Všechno pak vypadá mnohem jednodušeji.

+1/0
1.4.2016 11:02

V65l67a49d44i48s29l14a44v 91A39d45a73m15e15c 2605298701678

By jste tedy podprůměrný jasnovidec. ;-D

0/−1
1.4.2016 11:07

J17i76r72k54a 53T67r71á29v87n90i17č92e85k 6684746919

Díky za věcný názor člověka, který jen nespekuluje, ale skutečně tomu rozumí.

+4/0
1.4.2016 9:40
Foto

L24u57k61á14š 44N32o42v71o59t72n92ý 6986377518338

Myslím, že v brzké době se to vyřeší pomocí dronů, které budou sledovat peloton a motorek bude pár jenom pro případné úniky či záběry zblízka.

+1/−3
1.4.2016 9:38

V23l96a66d38i74s86l20a23v 80A71d29a40m22e36c 2985528751978

Asi jste neviděl záběr jak na světovém poháru ve slalomu spadnul dron těsně za závodníka. To bude ještě nějakou dobu trvat, než budou drony se se specifikací lítat nad lidmi. Tak 20-30 let.

+4/−1
1.4.2016 9:57

P22e90t12r 66K66o32l84á44ř 2118947804741

Možná i tisíce let ....:-P

+1/0
1.4.2016 10:26
Foto

R94o29m39a10n 15K13r44a80t41o25c90h29v45i60l 1297268108259

R^Přesné a věcné, jako vždy.

+1/0
1.4.2016 9:24

A31n55t40o44n53í39n 85R24a42š15k98a 8376934549415

Díky za zajímavý rozhovor (škoda,že tak krátký)!

+3/0
1.4.2016 9:18

M97i17l86a67n 85Š34v17o92r25č64í44k 3609580713756

Místo motorek, elektrokola :-)

0/0
1.4.2016 9:10

J84i45ř47í 64J83a85n69o28t88a 2129745423

sport je dnes až na posledním místě bohužel Rv

+1/0
1.4.2016 8:30
Foto

M86i96r73o14s56l95a79v 12D17v72o63ř69á15k 4372596249319

Sportovci nejsou amatéři, ale tvrdí profesionálové.Vydělat peníze pro takové stáje je předpoklad komercializace sportu.

+4/0
1.4.2016 8:43

V79l80a56d36i61s18l19a92v 48A48d59a37m88e97c 2655208911298

Jsou profesionálové a nechtějí umírat. Pokrývači taky nechtějí umírat. Tak se řeší bezpečnost.

0/0
1.4.2016 10:05

D95a50n60i87e63l 77P68a67n21e81k 6772581562360

Souhlasim, ale bezpecnost by mela byt pred komericalizaci. Neni mozne tlacit zavodniky do nebezpecnych situaci jen kvuli prodeji loga.

0/0
1.4.2016 10:07

P54e95t19r 30S27u15c35h87ý 1648209184576

Koho daný sport nebaví, tak to dělat nebude. Není to jak jiné zaměstnání, které se může naučit kdokoli, ale u sportu jsou to roky tréningu a i tak např. z 500 sportovců je třeba 5, kteří se tím tak nějak uživí a 1, která má vysoce nadprůměrný plat. .... když se sprtem začínáte, tak o peníze vážně nejde, ale jde o ten sport - ta pravděpodobnost, že se tím daný člověk uživí není až tak velká.

0/0
1.4.2016 8:58

K30a74r28e74l 97T58e23s17t62e73r 9707900271786

Hlavně se tím uživí jen po relativně krátkou část života

+1/0
1.4.2016 9:20

J66a92n 96S36l25a88b91ý 9327819914878

Děkuji ta tuhle informaci. Pana Janouta znám osobně, je to výborný chlap. Konečně vysvětlil těm rozumbradům, kteří psali pod minulý a předminulý článek růzmé nesmysly, celý problém.R^R^R^R^

Nezbývá, než doufat, že těch neštěstí bude opravdu minimálně a že ten krásný sport, jako je cyklistika, bude bez zbytečných úmrtí

+16/0
1.4.2016 8:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze