Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopingový seriál. Meldonium „dobývá“ na Východě už i biatlon

„Biatlon nemá problém s dopingem. Náš antidopingový systém je excelentní,“ soudí Anders Besseberg, šéf mezinárodní unie IBU. Potom dodá: „Jde jen o problém Ruska a Ukrajiny, těchto dvou zemí.“ Odtud pochází 9 z 10 posledních biatlonových pozitivních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a12v11e87l 66B93a43b73ě85r15á48d 5863464199150

kam až ta diskuse došla......;-( Doporučuji diskutujícím se podívat a hlavně si přečíst název článku, ke kterému má být diskuse vedena. Jinak můj názor je ten, že pokud je lék na seznamu zakázaných, tak bohužel hříšník má smůlu. To, jestli je lék na seznamu a proč, a jestli vůbec tam má být, je věcí druhou.

0/0
15.3.2016 17:22

P83e77t95r 92B26o67r38e85k 9390363987214

Koukněte na sobotní hyde park na ČT. Tam je to naznačeno či řečeno jak to je s dopingem,,,

0/0
15.3.2016 17:12

I63v57o 76S51c32h59l77ä30g94e29l 9160929357732

Hm, a já se divil, proč se posledních pár týdnů zejména Rusům tolik nedaří. Asi mají technologickou odstávku.;-)

+3/0
15.3.2016 14:22

P27e52t19r 91V69e62r80b36í24ř 8297901153370

Můj názor je, že se dá i dnes pohodlně dopovat a není potřeba ani užívat látku, na kterou ještě neexistují testy (to by ostatně bylo riskantní, protože vzorky se uchovávají a zpětně se mohou otestovat). Stačí správně plánovat, držet se mikrodávkování a nezjistí nikdo nic. Boj proti dopingu je prakticky úplně neefektivní. Ostatně ani množství kontrol není takové, jaké by mělo být, v cykistice někoho zkontrolují třeba 2x za rok...

+1/0
15.3.2016 13:55

P73e36t26r 70K61o66v81á79ř 2259196629264

v tom nesouhlasim - bude to spis sport od sportu...

Ohledne cyklistiky - Kreuziger by mohl vypravet, jak je jednoduche dopovat s biologickym pasem...

A mam pocit, ze Vam unika jeste jedna vec - dnesni doping neni o tom, ze si neco zobnu/pichnu a pak pobezim rychleji, nebo se unavim pozdeji pri zavode. Jedna se nejcasteji o uziti latky, ktera zrychluje regeneraci a sportovec pak je schopen vice (casteji, intenzivneji) trenovat a pak byt pri zavode cisty jako lilie.

+3/−1
15.3.2016 14:07

J36a68n88a 20E63l71i13á66š52o50v84á 9769474654458

Konečně by se dalo s lecčím souhlasit.

Ale i rozporovat ;-D

0/0
15.3.2016 14:50

J40a37n 43H56a60v26r32d14a 3926784572546

S čím souhlasíte a s čím ne? Takto to je stejné, jako byste řekla: Já nic neříkám, ale na má slova dojde.

0/0
15.3.2016 15:28

J35a52n93a 11E42l55i75á42š93o91v26á 9599564864488

Já nic neříkám, ale na má slova dojde.

0/0
15.3.2016 15:31

J84a32n 50H48a33v94r31d51a 3516814612116

No vždyť to povidám.

0/0
15.3.2016 15:31

P98e14t63r 94V41e16r27b77í23ř 8577491523300

Já mám zase pocit, že jste nějak moc "chytrej". Všechno to, co jste napsa, dobře vím a vůbec nechápu, jak jste přišel na to, že mi něco uniká, resp. na to, že "dnesni doping je o tom, ze si neco zobnu/pichnu a pak pobezim rychleji, nebo se unavim pozdeji pri zavode." Všechno, co jste napsal, dobře vím a moc nechápu, co to má společného s tím, co jsem psal.

V čem si asi myslíte, že je princip mikrodávkování? No v tom, že beru malé dávky, které jsou už druhý den nezjsititelné...kdyby jste ten princip chápal, nenapsal byste, že si myslím, že doping je o tom, že si někdo zobne, píchne atd.

S vaším příspěvkem v zásadě souhlasím, ovšem jako reakce na to, co jsem napsal já, je to úplně mimo.

0/0
15.3.2016 17:03

J70a32n 50H47a21v82r98d73a 3776474802516

Buďte si jist, že každý trochu profik bere cokoliv, co mu pomůže zvýšit sportovní výkon, tréninkové dávky a pod., pokud přitom zůstává "papírově čistý".

0/0
15.3.2016 15:31

P39e34t58r 13V10e51r29b79í54ř 8767381403950

Nechápu tuto reakci.

0/0
15.3.2016 17:04

J83a53n 39H19a35v36r82d97a 3286624712796

Nemohu za to, že nechápete.

0/0
15.3.2016 17:17

J14a40n97a 62E37l30i66á82š53o11v80á 9689734224168

Pro Petra Pokorného až se vrátí z oběda: Petře není to o tvém egu a mínusech. Osvěta o dopingu totálně neexistuje ( nejsou peníze n avíc neý na paan Poláka a tisk brožurek) a mnoho rodičů vůbec neví o co se jedná a myslí si, že obvodní lékař by jim nikdy nenapsal nic špatného. Je potřeba to do lidí dostávat. Nejsem Agnesë Gonxhe Bojaxhiu, ale v tomto bych ráda pomohla jak jen to jde.

+1/−1
15.3.2016 13:17

P29e72t75r 92V93e20r51b36í39ř 8697631523200

Podepisuji se pod to, že povědomí o dopingu je hrozně malé, stejně jako boj proti němu. Většina lidí věří, že boj proti dopingu je dokonalý, nebo téměř dokonalý a že všichni dopující jsou přistiženi a ostatní nedopují. Nechtějí slyšet nic o tom, že by mohli dopovat někteří z jejich hrdinů.

+1/−1
15.3.2016 13:34

P96e53t21r 71P85o33k95o20r30n27ý 4262555712573

Prosím vás, nepaušalizujte. Já si myslím, že většina lidí ví, že boj proti dopingu není dokonalý, protože dopingoví komisaři budou vždy "o krok" za hříšníky.

0/−1
15.3.2016 13:38

J52a82n71a 69E45l22i29á62š35o51v68á 9779684614148

Zase vaše nesmyslné zjednodušení na komisař a hříšník, jen aby jste měl příspěvek. Doping je extrémně sofistikovaný proces a jeho složitost je velkou neznámou i pro zainteresované.

0/0
15.3.2016 13:42

P68e91t73r 77P55o84k98o89r19n81ý 4492255942983

Patrně jste vůbec nepochopila k čemu jsem se vyjadřoval. Ale u vás mne to už nepřekvapuje.

Přeji hezký zbytek dne.

0/0
15.3.2016 13:47

J54a58n47a 32E62l98i52á66š10o27v39á 9899444284688

Nic jiného netvrdím než, že nechápu okolní svět. Mě to u mně nepřekvapuje. Jsem zvyklá.

0/0
15.3.2016 13:59

P13e17t63r 44V16e60r35b52í77ř 8257721523910

Tohle není paušalizování, ale vy nemáte zjevně ani tušení, co paušalizování je.

Ohledně svého názoru - takto to vnímám já, jsem rád, že vy v tomto máte jinou zkušenost.

+1/0
15.3.2016 13:42

P61e87t95r 95P34o63k79o91r30n55ý 4162625602123

Samozřejmě, osvěta o dopingu neexistuje. Ještě že tu máme vás, která nám otevírá oči. Jinak bychom neměli o této problematice žádné povědomí.

0/0
15.3.2016 13:40

J90a55n47a 64E49l80i30á16š74o85v80á 9889474294168

Vy ho evidentně z vašich příspěvků nemáte. Vaše připomínky ke genovému dopingu jsou více než dětinské.

Nebudu to opravovat, tobě tykám,

0/0
15.3.2016 13:44

J68a16n89a 55E59l14i22á31š42o65v79á 9479754814608

Já jsem tak trošku zvědavka a tak mě zajímá proč to zakázali. A jestli se z více míst dozvídám, že pro to až tak žádné důvody nejsou a že si někdo vymýšlí, že to zvyšuje kapacitu přenosu O2 a ono to tak asi není a jen to urychluje štěpení tuků, tak je mi divné, že to někdo možná zbytečně prosadil na listinu zakázaných látek.

0/0
15.3.2016 13:00

P57e80t54r 58K43o96v39á59ř 2329716719554

Proc to je zakazane je naprosto nepodstatne. (Je to po nekolika mesicich zjistovani a duvody jsou - zvyseni vykonu a moznost maskovat jine preparaty).

Jedina dulezita informace je, ZE je to od nejakeho datumu zakazane, a proto na to sportovec potrebuje bud vyjimku, nebo zmenu medikace. Takova jsou pravidla. Mimochodem, po svete je vyjimek mraky, napr. Petra Kvitova a leky na astma, apod. Takze postup ziskani vyjimky je asi znam a je mozne jej uspesne absolvovat.

A informace o tom, ze se zakaz blizi byla znama v zari 2015, to je IMHO dost casu to cele vyresit...

+2/−1
15.3.2016 13:14

J22a20n25a 45E26l60i85á60š49o25v16á 9109964784338

První odstavec blbost.

Druhý v zásadě souhlas s prvnímu dvěma řádky.

Opakuji, o problematiku se zajímám a o žádné změně vyjma úpravy na českém seznamu jsem se nedozvěděla.

A už mně taky nebavíš, alias došly mi argumenty, tak pa.

0/−2
15.3.2016 13:20

P14e98t69r 42K54o33v23á37ř 2989436889844

Prvni odstavec neni blbost, ale konstatovani. Stejne jako neni podstatne, PROC se v obci v CR jezdi 50, nebo co si ja o tomto limitu myslim (jestli je zbytecny, moc vysoky, apod.). Podstatne je, ze lide z prislusnou pravomoci rozhodli, ze 50 je ta spravna rychlost a kdo jede rychleji, porusuje pravidla.

Asi se zajimate spatne, nebo holt nejste pro prislusne instituce prioria, nebot drtiva vetsina sportovcu z Ruska a Ukrajiny evidentne o nove zakazanem meldoniu vedela a proto s nim nema problemy.

posledni vetu nechapu.

+1/0
15.3.2016 13:58

J19a39n55a 67E83l87i58á98š21o27v30á 9639864884308

Moc se tady nepohybuješ, viď. I Kvitová přiznala, že o ničem takovém nevěděla. A asi rovněž dostala z WADA či WTA emaily.

0/−1
15.3.2016 14:03

P21e41t74r 53K60o63v72á35ř 2609616399264

Proc by Kvitova mela o necem takovem vedet? Copak bere meldonium? Leci astma, predpokladam kortikoidy, takze ona (ale spis jeji lekar) v nove verzi seznamu, ktery ma mnoho stran a opravdu neni jednoduchym ctenim, hleda "její" latky, pripadne overuje, jestli stale plati jeji terapeuticka vyjimka.

+1/0
15.3.2016 14:13

J31a98n81a 26E11l36i74á76š31o92v57á 9329224484798

NC

0/0
15.3.2016 14:47

J22a86n77a 16E54l64i13á11š95o33v88á 9379304464138

Konstatování nemůže být blbost ?

0/0
15.3.2016 14:05

J94a15n54a 70E36l98i39á10š28o36v21á 9229974284828

Für den Herrn Miller: Především tobě žádný důkaz dávat nepotřebuji. Ideologii z této diskuze děláš v zásadě ty + 2. Poukazuji spíš jiným, aby nevěřili, že problematika dopingu je tak jednoduchá resp. bezduchá jak ji prezentuješ. A tím myslím tu vlastní problematiku dopingu. S ohledem na to, že máme v ČR registrováno přes 13 milionů sportovců :-), tak těch vrcholových , kterých se to týká (bohužel i dětí) je asi taky hodně. Žádný lékař, lékárník, výživový specialista ani nikdo z týmu :-/nepomůže, je to opravdu pouze na každém jednotlivci.

Kreuziger by asi mohl povídat.

0/−2
15.3.2016 12:28

P52e41t22r 83P59o47k81o55r83n61ý 4282965842913

Paní Eliášová, jak jste přišla na těch 13 milionů registrovaných sportovců když ČR má cca 10 miliónů obyvatel? 8-o

+1/0
15.3.2016 12:30

J21a98n53a 40E28l97i51á77š50o22v79á 9829854594788

Neználku googluj.

Ministerstvo školství dotuje sportovní svazy každoročně částkou přibližně 4,5 miliardy korun. Bývalý ministr Kalousek požádal sportovní svazy o sdělení počtu sportovců. Překvapením pro něj bylo, že součet sportovců v jednotlivých svazech byl vykázán v počtu 11,4 milionu sportovců. To je o 850.000 osob více než je celkový počet obyvatel!

0/−1
15.3.2016 12:35

P43e51t14r 82P22o80k57o24r46n85ý 4652235592703

To, že je někdo organizován ve více svazech nic neznamená. Stále je to jen jeden sportovec.

+1/0
15.3.2016 12:40

J19a17n11a 53E17l17i36á66š81o79v30á 9409734904108

No to je samozřejmě blbost, protože jestli se finance dělí podle počtu registrovaných, tak všechny svazy vykáží všechny své členy. Oni nemají přehled jestli je někdo registrovaný i jinde.

Jsi víc chronický oponent než já. Ale bohužel stejně jako mně ti chybí znalosti.

Je to jako s registrovanýma autama. (registrace auta = registrace sportovce ). Podle tvé teorie by byl počet aut roven počtu majitelů. To, že někdo má dvě auta či více by jsi nebral v úvahu. Teď se těším na demagogy,kteří to napadnou stejně jako všechno napadáš ty.

0/−1
15.3.2016 12:51

J13a76n60a 32E75l50i20á24š24o72v20á 9639844174538

Na bývalém ČMFS se přes jednu noc ztratilo 200 000 fotbalistů, tak se žádným číslům nediv.

Jinak kdyby jsi se zamyslel jak jsem ti radila, tak bys třeba přišel na to, že mohou být lidé, kteří mají registrace na více svazech (federacích).

0/0
15.3.2016 12:45

J61a83n91a 16E41l14i78á39š78o51v52á 9759694334628

V názorech pana Verbíře neshledávám jedinou dietetickou chybu.

0/0
15.3.2016 11:50

J80a16n65a 23E42l19i14á89š82o29v97á 9919864804968

Chemik a biochemik Libor Vítek: „Je to lék, který ovlivňuje nitrobuněčný metabolismus tuků, ovlivňuje tedy v podstatě využívání energie z tuků a to přes takzvaný karnitinový systém. Nicméně my nevíme, jak přesně to funguje, protože ta data k dispozici nejsou,“ upozornil.

To jak to popsal jeden z největších odborníků nezavdává až tak jasnou příčinu proto, aby byl medikament zakázaný.

0/0
15.3.2016 11:47

P52e51t59r 37P27o45k48o67r59n95ý 4332465812793

Podstatné je, že cca od října 2015 se vědělo, že od nového roku bude zakázaný. Důvody zákazu nejsou podstatné. ;-)

+1/−1
15.3.2016 11:52

J33a74n49a 90E60l90i13á96š70o73v44á 9579934194858

Podstatné to bylo pro tebe, akorát, že ty jsi vůbec netušil, že něco takového existuje. Pro některé sportovce, kteří to vědět měli to asi tolik podstatné nebylo. že by úmyslně dopovali úplně nepředpokládám.

0/0
15.3.2016 12:53

P42e21t91r 58K80o98v10á25ř 2429156279424

proc nepredpokladate, ze by umyslne dopovali?

0/0
15.3.2016 13:16

J48a16n27a 18E71l31i20á58š54o58v11á 9359884924548

No určitě ne za pomoci zakázané látky. Určitě by ty vaše týmy vymysleli něco jiného. Mmch. Netuším jak dlouho lze v organizmu sledovat stopy této zakázané látky. Jestli je to jako u marihuany, tak na AO mohla mít ASh klidně pozůstatky z doby, kdy to ještě zakázané nebylo. ale to už jsme zase jinde a spekulace opět na světě.

0/0
15.3.2016 13:23

P79e84t92r 69K50o38v80á26ř 2839416879104

ani na vterinu nepochybuji o tom, ze pokud by MS mela "zbytkove meldonium", byla by to prvni vec, kterou by se verejnost dovedela a neprisla by s pohadkou o leku na cukrovku a neprectenem e-mailu...

0/0
15.3.2016 14:02

J80a32n58a 17E84l42i57á63š90o52v64á 9719354824608

Já jsem tak trošku zvědavka a tak mě zajímá proč to zakázali. A jestli se z více míst dozvídám, že pro to až tak žádné důvody nejsou a že si někdo vymýšlí, že to zvyšuje kapacitu přenosu O2 a ono to tak asi není a jen to urychluje štěpení tuků, tak je mi divné, že to někdo možná zbytečně prosadil na listinu zakázaných látek. Dál a mezi řádky si to každý přemýšlivý může doplnit v souladu nebo v rozporu subjektivního názoru.

0/0
15.3.2016 12:59

J40a83n19a 65E68l87i53á30š40o49v44á 9759144674888

Látku užili třeba i atleti Endeshaw Negesse z Etiopie, Turek Gamze Bulut nebo mistryně světa v běhu na 1500 metrů Etiopanka Abeba Aregawiová, která závodí za Švédsko. Dopingovým testem na meldonium neprošel ani například držitel stříbrné olympijské medaile z Londýna v zápase ve váze do 120 kilogramů Davit Modzmanašvili z Gruzie.

0/0
15.3.2016 11:45

P43e76t83r 30V39e35r95b50í25ř 8917401383630

Už vím, proč je tahle diskuze tak nesnesitelná, protože někdo do toho okamžitě zatahuje ideologii, politiku, vidí obhajobu v něčem, kde žádná obhajoba není...

RUSKO je svinstvo!!! Doping řízený státem je hnus!!!

Ale dopuje se i jinde. Tečka.

+3/−1
15.3.2016 11:37

P37e29t30r 43P67o76k49o42r73n75ý 4282225362123

Pane Verbíři, nikdo tady netvrdí, že se jinde nedopuje. Svou reakcí mi pouze připomínáte to stokrát omleté "v Americe zase bijí černochy". ;-)

+1/−1
15.3.2016 11:43

P27e67t50r 66V53e95r12b19í87ř 8877141533350

No, já nikdy netvrdil, že tady někdo tvrdí, že se jinde než v Rusku nedopuje :-)

+1/0
15.3.2016 11:48

P44e42t93r 72P38o58k89o92r20n28ý 4102185362283

Nicméně jste to neopomněl zdůraznit. ;-)

+1/−1
15.3.2016 11:53

P55e68t10r 64V18e12r32b77í82ř 8747351863420

No a?

+1/0
15.3.2016 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze