Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osm Čechů, osm bilancí. Jak si biatlonisté vedli na šampionátu

Biatlonové mistrovství světa v Oslu skončilo. Přineslo devět českých umístění do 6. místa, ale na medaili nikdo z reprezentantů nedosáhl. Jak se tedy vedlo osmičce Čechů?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58l27e83n85a 49K77o84l88e35g93a49r84o72v51á 7576576116678

Nerikam,ze je zakladna buhvi jak siroka,ale kdo vy velci odbornici a kritici postrehli kvalitni vysledky na MS junioru, kde stafeta kluku vybojovala bronz R^

0/0
15.3.2016 6:02

L33u44d54o10v70i32t 85B89a28l83a43z87e13c 3218395275979

V prvej sestke maju 13 umiestneni FRA a NOR, 11 GER, 9 CZE, po 4 UKR, AUT a ITA, po 2 RUS a SLO, po 1 SWE, POL, CAN a FIN

Keby som nebol Cech, akoze som ;-) tak by som si ustup Ceska z medailovych pozicii prilis nevsimol, podla tohto vidiet, ze je to furt biatlonova velmoc, ktorej sa len trochu nezadarilo, nezrovnatelne viac by ma zaujal prepadak Ruska ( dve sieste miesta )

+7/0
14.3.2016 11:01

M62a53r64t94i89n 56S58ý50k77o49r17a 1287148577927

Takže i v této statistice jsme na bramborovém místě, jak příznačné.

+1/0
14.3.2016 11:54

P11e20t95r 61K44o57v56á61ř 2109596599104

drobny nepodstatny detail jako zajimavost: GS ma (a pokud se neco totalne neotoci, tak i za tyden touto dobou bude mit) suverenne nejvic zasahu v sezone. 421 z 458 vystrelu.

Pro zajimavost, DH ma bilanci 402/458, VV 409/484, Bescond 384/461, Wierer 402/466, Dahlmeier 270/291

0/0
14.3.2016 10:59

O55n47d90ř37e55j 55H53o93l14ý 9460710428869

tak Dahlmeier je na tom lépe, jen pro dokreslení

+1/0
14.3.2016 13:32

M95a59r91t82i77n 70S24ý36k49o85r91a 1257768827507

,,Vítková pokaždé skončila v Top 10: sedmá, osmá, čtvrtá a šestá. ́ ́

Tak to jste mohli spíš napsat, že pokaždé skončila v nejlepší osmičce.

+3/0
14.3.2016 10:56

M16a90r63t45i40n 55S12ý13k85o21r61a 1727598627887

OH 2014 - 5 medailí; MS 2015 - 4 medaile; MS 2016 - 0 medailí = zklamání. Kdo tvrdí opak, si akorát lže do kapsy.

+6/−3
14.3.2016 9:41

M64i47c62h73a47l 96P63i78n31d87j45a73k 5153604977227

Pred 10 lety bychom otvirali sampanske za umisteni v top15 a dneska budeme ohrnovat nos za ctvrta mista? :-P

+10/−1
14.3.2016 9:49

M77a71r13t87i23n 81S36ý12k41o92r56a 1167708267977

A před šedesáti i za umístění v top50 :-P

+4/−1
14.3.2016 9:58

T63o72m60á31š 53K61r13á44l 3528518217419

baiatlon sleduju a bavi me po celou sezonu a ne jen jeden tyden a z tohoto pohledu je to u devcat nejlepsi sezona co pamatuju vcetne vysledku na ms.

u panu souhlas, ale zase vysledky jsou horsi po celou sezonu a medaile by byl opravdu zazrak.

navic ms je kazdy rok, kdyz uz se na neco soustredit, tak rozhone na OH.

+6/0
14.3.2016 9:49
Foto

R56a93d80o96s51l86a97v 82J10a56n73ý74r 2819218609421

0-0-0, co víc chcete řešit?

0/−1
14.3.2016 9:37

L54u50d57o17v14i89t 81B10a54l39a54z60e73c 3378595465119

0-0-0-3-3-3

+5/0
14.3.2016 9:47

T49o79m17á59š 95K14r28á72l 3428968167989

vzhledem k vykonum v sezone predvedl "nadstandart" jen michal krcmar, veronika vitkova a trosku jarda soukup. bezecky pak michal slesinger a take gabriela soukalova, ale u tech to zase bylo horsi na strelnici. zbytek vice mene predvedl dobre i horsi vysledky (vypadky) a to se delo i v sezone a to stejne jde rict i o stafetach. medaile nam sice nespadla zadna, ale predevsim u holek to bylo paradni ms. panove nemaji moc dobrou sezonu a tak nejaky medailovy vysledek by byl jen velka haluz.

v podstate jedine vetsi prekvapeni na prednich mistech byly vysledky (vykony) noru, ale tady je jasne, ze vse podridili domacimu sampionatu a samozrejme kanadska stafeta. naopak docela me nemile prekvapil simon schemp a ve stafete pak laura dalhmeier, ktera to uplne vypustila a vcera jela, jak kdyby ji slo o zivot. docela by me na toto zajimal nazor nemeckych fandu.

+6/0
14.3.2016 9:33

V84í49t 42K10u70č89e12r93a 6144379659222

Myslím, že Laura myslí hodně na sebe... Ve štafetě se evidetně šetřila...To od komentátora, - jak přes noc zregenerovala beru jako fór. Když je někdo opravdu utahaný a bez sil, tak to prostě nemá odkud vzít (viz Wiererová a nakonec i Gabča v tom posledním závodě...)

+4/0
14.3.2016 10:05

O80n51d22ř42e46j 19H72o96l37ý 9730410418529

ale je naprosto běžné, že to jeden den nejde a druhá zo jde samo

kdybyste dělal nějaký sport, kde musíte předvést výkony opakovaně v krátkém časovém úseku několika dní, tak byste to pochopil.

Tím neříkám, že to Dalhmeier ve štafetě nevypustila. Jen že to tak být nemusí a jen ji to nešlo

0/0
14.3.2016 10:20

P81e58t45r 38K44o70v92á75ř 2119686889214

myslim, ze pravda bude nekde mezi. Zkusila v tom poslednim kole zabrat, neslo ji to, norku nestahla ani o tuk a navic ji D-H dojela, tak zbytek vypustila...

0/0
14.3.2016 11:01

O59n13d47ř57e51j 95H22o23l94ý 9780530918849

možná ano, já to měl jen z rádia v autě

0/0
14.3.2016 13:33

O35n33d34ř19e70j 20H18o10l56ý 9870400668649

možná ano, možná ne

0/0
18.4.2016 8:30

L69u65d72o45v78i81t 32B30a86l15a34z48e84c 3778285285579

Ne-nominacia do zmiesanej stafety asi nebola kuoli nemoci, vedia, ze pre kolektiv sa nepretrhne. Uveril by som, ze sa v tom zavere zenskej stafety necitila na Dorin-Habert, ale ako vedela, ze nedostihne Olsbu ? Norka sa tam prekonala, ja by som neveril, ze ju nedostanu.

0/0
14.3.2016 11:42

A12n14d53r53e18a 46N67o65v39a 3588804215122

Pro srovnani umisteni 2 favoritek na globus loni v Rusku, taktez po MS, v poradi sprint-stihacka-masak: MDH: 20-12-3, GS:10-10-2. Nic z toho pro letosek nevyplyva, jen srovnavam vysledky po MS. :)

+1/0
14.3.2016 9:28

H25o16n90z86a 36M55á49z58a 5100701680634

V žádném případě to nebyl propadák. Není možné chtít od jediného (jediné) sportovce(sportovkyně) zachránit pověst našeho biatlonu. Za celou sezonu se nikdo z můžů nedokázal dostat do světové špičky, jak tomu bylo minulé sezony. Rovněž u děvčat, kromě Gabči a Verči, nebyla čtvrtá spolehlivá. Trenéři vsadili na Lucku s tím, že se zapracuje, ovšem opak byl pravdou.Naopak vyšoupli Landovou, která byla minule tou čtvrtou spolehlivou. Stále více si myslím, že by bylo vhodné povolat do týmu trenéra specialistu! na střelbu, který okamžitě pozná, kde je chyba!a hlavně bude vědět jak ji odstranit. Nebude se muset vymlouvat na všechno možné.

Rovněž by bylo dobré se opřít o zkušeného psychologa. Stále více se kloním k tomu, že si naši trenéři nakládají víc na záda než unesou, tedy co se týče STŘELBY A PSYCHOLOGIE! !!Jinak Gabčo vydrž, at tě VG nemine. Držím palce!!R^R^

+2/−7
14.3.2016 9:26

O48n28d98ř69e84j 42H88o81l98ý 9840360228219

Landová je totálně z formy, tu nikdo vyšoupnout nemusel

+2/0
14.3.2016 10:21

V61a28n14d78a 48B33ě51l19í83k89o28v57á 9972504714770

Na Sibiři bude dost divoký vývoj počasí. Teď je tam -21st, ale bude se dost oteplovat. Na čtvrteční sprint se oteplí na přijatelných -7st, horší to bude na sobotní stíhačku -2st a masák by Gábině asi nevyhovoval - tam už je počasí v plusu 3st. Ona potřebuje tvrdý podklad a žádné boření, tak lze jen doufat, že její oblíbená drsná Sibiř nezklame a spíš trošku přituhne. Bohužel celé čtyři dny má hodně foukat, to by byla hloupá loterie.

0/0
14.3.2016 9:26

P97e12t43r 83H88r68a28b68á95k 6540257912380

To se může odstřelit i Dorin-Habert. Podmínky pro všechny stejné.

0/0
14.3.2016 9:30

A13n39d79r77e74a 74N37o44v79a 3608474275532

To je na houno.

0/0
14.3.2016 10:43

H64o37n80z22a 85P90u26r14k10r81á92b37e31k 1919988459825

To je uspesnost strelby na MS;)

0/0
14.3.2016 9:19

J93a17n 58S80l79á60m48a 5784322753441

Vykony vynikajici, klobouk dolu, Gabina Soukalova ale bude mit jeste velky problem pri soucasne forme Marie Dorin Habert ziskat velkej globus, momentalne je mezi nimi realne rozdil 34 bodu, coz jak jsem si zjistil na wiki:-), by G. Soukalove nestacilo, kdyby Doren Habert 3x vyhrala a ona byla "jen"3x treti.

+2/−3
14.3.2016 9:12

P42e28t51r 95H66r44a14b90á87k 6820677332740

Tak je to o penězíc. V Německu mají několik odborníků na mázu, na psychiku, na střelbu, na počasí atd. Někde jsem četl, že jejich tým je 5x širší, než náš. A i tak Němci tolik medailií nemají. Podívejte se na ten karavan Bjoerndalena, kde má své tréninkové centrum na kolech. Mají trenéry v podstatě na vše a i tak jim některé závody nevyjdou. My zde náhodou máme odborníka na mázu, ale z Německa, ale dál...dál je to hlavně o schopnosti našich sportovců. Na víc nejsou peníze. Možná kdyby česká televize místo blbostí dala peníze na český biatlon, třeba by to bylo lepší, leč skromné podmínky zde zřejmě nějakou dobu ještě budou. Možná brzy najmeme nějakého cizího odborníka na střelbu a ten nás opět někam posune, ovšem vše něco stojí a taková osoba to bude dělat za velmi slušné peníze. Norsko či německo takové lidi platí zlatem, pač i díky nim se to zlato nakonec vyhraje. A zřejmě dobře pracují i ve Francii, pač ani Dorin-Habert ani Fourcade nejsou nějací extra-talenti, ale spíše jim někdo dokáže správně říci to a tohle a správně je připravit. Sport je dneska věda a leckdy rozhodují detaily. V souvislosti s tímto jsou aktuální naše výsledky na MS velkým úspěchem. Kdyby měli naši sportovci podmínky, jako mají Norové nebo Francouzi, tak se vsadím, že na MS máme několik medailí, pač sportovce máme skvělé. Pokud se do biatlonu začnou dávat větší a větší obnosy peněz a získají se dobří sponzoři, ne jen severské Hamé, tak se třeba dočkáme toho, že tu elitu doženeme. Možné to je.

+4/−2
14.3.2016 9:06

O33n12d56ř85e49j 53H81o37l98ý 9950650398679

je to o základně, když není široká špička, stačí výpadek (zdravotní, forma, aktuální forma) jednoho závodníka a např. štafeta je bez šancí. Viz Puskarčíková, Charvátová, Landová, Moravec letos.

+4/0
14.3.2016 9:11

P72e83t76r 42H42r63a25b81á71k 6810407962700

Tak kdyby bylo více peněz, je i širší základná. Proč myslíte, že na svěťáky jsme nebrali více žen? Protože to bylo drahé. Nedávno byl dokument o tom, jak je málo zbraní. Když přijdou rodiče s děckem, aby dělalo biatlon a zjistí podmínky, tak se většinou asi otočí - pokud tedy nemají hodně peněz. V Německu to tak určitě není. Ale Německo je Německo.

+1/0
14.3.2016 9:17

O85n87d18ř57e98j 36H82o83l56ý 9770130618399

to není o penězích

když není z čeho vybírat, tak tomu ani prachy nepomůžou

Navíc biatlon má IBU-cup, což jsou velmi kvalitně obsazené závody, jenže odpovídající výkonnost má jen Tomešová, která roky nezávodila. Hloupost tahat na čumendu závodnice na SP, když mohou jezdit druhou ligu.

Nakonec Jislová překvapila všechny a štafetu zajela fantasticky.

Ale to je vše, žádná další tam není, a Landové to letos nějak nejde.

+2/0
14.3.2016 10:28

O78n92d17ř42e31j 84H65o98l71ý 9290240548509

v biatlonu málo peněz?

Zkuste jiné sporty a teprve zjistíte, co to znamená mít málo peněz.

V minulosti to bylo špatné, nyní je to luxusní na české poměry

0/0
18.4.2016 8:28

P13e18t92r 61Š29e26v88č78í66k 7931286519959

By me zajimalo dle ceho Idnes nastavuje ty procenta...napr. Moravec 79%...proc ne 78%?

+1/−3
14.3.2016 9:06

J39a55n 83S25l15á72m79a 5134832323731

Jednoduse, dohledal jsem to pro Vas, Moravec vystrelil na MS do terce 43 a z toho se 9x netrefil a 34x trefil. Zbytek si jiz dopoctete a zaokrouhlite sam.

+5/0
14.3.2016 9:21
Foto

Z38b59y54n40ě71k 24M67e93l12i58c32h74a89r 9945577865719

úspěšnost střelby se vypočítá, ne? nebo, že by to byl pouze (ne)kvalifikovaný odhad? :-)

+1/0
14.3.2016 9:40

L60u21k97á87š 90M35ü55l20l24e55r 6239500741473

Velka ucta k ceskym biatlonistum, bojovali spickove, jen to nevyslo

+4/0
14.3.2016 9:04

R29e84n28é 33C69i71c58h16y 8522358344486

Za mě biatlon R^. Naši všichni pochvalu. Holt to prostě nevyšlo, ale bojovali. Moc hezké závody, super upoutávky, doplňující program, vždy jsem se těšil.

p.s. věřím, že Gabča globus získá a také věřím Lucce Charvátové, že dá bednu !! R^

+10/−1
14.3.2016 8:47

P47e16t79r 92U30t56ě85k18a51l 9720338858

Jo - a ta amerika byla chyba.

0/−4
14.3.2016 8:43

L46u34d97o29v56i67t 53B52a37l20a13z88e71c 3708875245229

Upresnite.

Vykaslat sa na globus by malo zmysel, len keby to zaistilo niekolko medaili, kto si tym ale moze byt isty ?

+6/0
14.3.2016 8:51

J53a67r71m62i52l86a 49K39ř30í34ž66o64v65á 5946551612416

chyba??? vždyť v Canadě a Americe udělala Gábina právě 3x 1. místo a díky tomu ještě vede SP... Marie a Dorotka tam taky závodily!!! jen Norky a Němky ne (ty nejlepší), jinak tam byla skoro celá biatlonová špička...

0/0
14.3.2016 18:42

P85e44t72r 38U59t83ě81k81a20l 9370128898

Podle mne naši potřebují trenéra střelby. Protože to není o chybách jednotlivců, to je systém. Střelba našich je totiž pomalá. Kdyby trefovali, budiž. Ale oni netrefují.

Střílet pomalu a vedle, to je nejhorší varianta.

Nicméně ač bez medaile, bojovali dobře. Jen najmout experta na střelbu (Emmons?)

+1/−2
14.3.2016 8:41

L31u58d68o70v94i97t 14B60a33l93a47z57e88c 3358435865879

Emmons rozhodne nie je expertka na strelbu po zatazi.

Som si isty, ze v klude by som nejake biatlonove terce trafil aj ja. Ale po dvoch kilometroch behu by som mal take halucinacie, ze by som mohol strielat smerom na tribunu.

+14/0
14.3.2016 8:54

J71i25ř56í 37F39o84g52e51l 2830931836892

Asi nechápete zásadní rozdíl mezi sportovní střelbou na cíl v klidu a střelbou ve fyzickém vypětí, jinak byste nenavrhoval takovou hloupost.

+4/−1
14.3.2016 8:55

P80e41t59r 46H49r97a74b96á92k 6690967512100

Každopádně střelba pod tlakem to je, ale nikoliv v běhu, to máte pravdu. I tak by i oni mohli něco vědět.

0/0
14.3.2016 8:58

P18e91t96r 24U48t33ě50k93a92l 9480218558

No právě že chápu proto navrhuji experta. Evidentně ostatní ho mají, není možné, že všichni Rakušani, Němci, Francouzi a Rusové jsou čarostřelci. Prostě střílejí rychle. Občas blbě - no jako naši. Ale rychle. 10 sekund na každé střelbě dělá u sprintu 20 sec a masáku 40 sec v cíli.

Myslíte, že najmout specialistu (třeba z armády) je hloupost? A nebo že sportovní střelba je bez nervů?

0/−1
14.3.2016 11:11

P61e91t73r 26K29o21v14á30ř 2699516619874

Vy vite, ze letos ma GS sestou nejvyssi uspesnost strelby z celeho svetoveho poharu a jedina lepsi v tomto ukazateli z cele uzke spicky je Laura, ze ano?

Treba MD-H je o 4% horsi...

Nekde psali takovou zajimavost, ze 4 chyby na lezce ve stihacce bylo "vic chyb na lezce v jednom zavode, nez za cely dosavadni prubeh svetoveho poharu". Nevim, neoveroval jsem to, ale 3 chyby z cca 200 vystrelu mi fakt neprijde jako "netrefuje"

+2/0
14.3.2016 9:54

P21e49t37r 67U89t93ě11k27a15l 9360308918

No ale ono to tak je - prostě dnes už k vítězství vede jen rychlá střelba za nulu.

0/−1
14.3.2016 11:14

V54a36n44d69a 42B95ě86l91í47k90o86v15á 9102804724580

Doufám, že se dočkáme mnohem podrobnějšího rozboru směrem od vedení týmu. Zajímalo by mě, jak s odstupem hodnotí americké turné - jestli nebyla chyba riskovat složitou dvojitou aklimatizaci, nemoci z klimatizace, jestli třeba alespoň Gábina neměla místo v Pokluce trénovat víc dní na Hollmenkolenu, proč Rybář odmítá pomoc sportovního psychologa, jestli příští rok dají asijské turné.... Těch otázek je hodně.

Teď je samozřejmě nejdůležitější nakopnout, srovnat a probudit Gábinu, včera se mi v posledním rozhovoru vůbec nelíbila, snad se psychicky srovná a Dorin to na Sibiři nandá.U Dorin by se dalo předpokládat, že se dostane po zisku šesti medailí do psychického vakua - jakože bude mít problém se nabudit po takovém laufu. A nebo třeba právě naopak... Ach jo.

Nezbývá nám, než jen zasednout k televizi a držet palce, věřit a fandit. Je to na Gábině.:-)

+8/−3
14.3.2016 8:41

O92t30t39o 65P39o19s13p98í95š82i14l 4974475937498

Vzhledem k tomu, že Gábině se letos otevřela možná neopakovatelná šance na Velký křišťálový globus, byla cesta do Ameriky jasnou volbou. Jinak se na toto téma vyjadřoval Rybář už před sezónou...

+6/0
14.3.2016 8:45

R34e71n81é 70C92i75c43h86y 8732648694496

Srovnat Gábinu není třeba. Nemůže vyhrávat všechno. Prostě ji to zrovna na MS nevyšlo. Proto byla i smutná v tom rozhovoru. Uvidíme na dalším svěťáku.

+7/0
14.3.2016 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze