Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Formule 1 už přestává být sexy, říká její bývalý komentátor Turek

„Virtuální sport brzy předběhne ten reálný,“ říká Pavel Turek, manažer letecké „formule 1“. Už teď mají někteří virtuální sportovci vyšší platy než ti skuteční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a46n31a 60E33l12i35á78š35o31v25á 9449534474138

Nesdílím PR názor pana Vinaře. Pana Turka znám rovněž osobně. Oponentní názor však prezentovat nebudu. Pan Turek za to nestojí.

+2/0
15.3.2016 0:42

P12e23t55r 63M38a53r97e29č17e96k 1483331869148

Fomule jedna a jiní závody trvající déle než pět minut. Nejsou zřejmě primárně určeny pro nějaké fejsem posedlé puberťáky. Nevím jak dnes , ale já jako kluk obdivoval vše co vyzařovalo sílu, rychlost a umocňovalo to svým zvukem. Ale možná že příští generace budou zbožňovat bzučení . :-)

0/0
14.3.2016 17:54

P11a28v67e30l 98V81i37n66a17ř 4131257245146

Pavel Turek je pro me prikladem extremne ambiciozniho a schopnyho managera. Mel jsem to stesti ho poznat osobne, takze k doplneni toho profilu. Studoval VSE obor ekonomika zahranicniho obchodu. Jiz tehdy vynikal a diky sve "extremne dokonale" znalosti nemciny mel mezi vsema prezdivku "german". Je to clovek, ktery kdyz si vytycil cil, tak ho dosahl. Byli jsme i protivnici, kdyz on sel k Reentsma (cigarety West) a ja k Phillip Morris (Marlboro). No vlastne nebyli. Ja byl vicemene "pesak" a Pavel sel hned do motokrosu (to clanek nezminuje). No a pak se svym nadanim najednou dostal do F1. Komu se to kdy v historii podarilo. Jemu bylo myslim 28, kdyz se stal marketingovym managerem West McLaren Mercedes. Proste profik kazdym coulem a clovek, ktery zaslouzi uznani. No a jestli se rozhodl, ze udela z letecky akrobacie "supersport" tak HO UDELA. Ja vim, ze to cist nebude, ale kdyby, tak Cervena Lhota? Hotel tanecnica? Igracek? No ted London.

0/−2
14.3.2016 16:45

P43a97v29e32l 24V41i38n37a53ř 4781797165916

Navic clovek, ktery ma marketingovou firmu s Coulthardem a Doohenem. Mam snad pokracovat? RESPECT. Za tyhle sikovny lidi jsem vzdycky rad.

0/−1
14.3.2016 16:47

T65i26b23o62r 84N77o48v74á34k 5135570249538

nějaký recept, jak je možné tohle všechno dokázat pro normálního smrtelníka ? ;-)

0/0
14.3.2016 17:52

A65d74a44m 15K52ř47i23v49s64k31ý 1863744330903

Kombinací nadání, tvrdé dřiny a špetky štěstí.

0/0
14.3.2016 19:00

J57a75n56a 49E86l24i17á25š20o52v54á 9279464744388

Být hajzl.

+1/0
15.3.2016 0:51
Foto

R18a94d71o17m69í75r 63Š91r48á36m41e91k 4528110946364

To je v podstatě pro úspěšného vrcholového manažera základní předpoklad a zároveň podmínka. :))

0/0
21.3.2016 22:23

J86a60n85a 90E98l77i63á69š10o46v50á 9639914594348

Není v tom oboru nějaká zvláštní koncentrace těchto lidí. Je to jako v jiných oborech a normálním životě.

0/0
22.3.2016 0:48

J11a47n20a 56E35l25i66á63š25o93v82á 9189224544318

Působíš jako bl.ec. Takové PR na diskuzi nepatří.

0/0
15.3.2016 0:40

J64a23n25a 26E66l66i60á83š39o40v41á 9119174324348

Máte společné i křestní jméno. :-) Není těch náhod nějak hodně ?

0/0
15.3.2016 0:50

J98a98n87a 11E40l53i41á54š69o20v30á 9969694954258

Absolventi VŠE neumějí používat diakritiku ?

0/−1
15.3.2016 0:52

P68e50t25r 77H81l36i48n75k92a 1678496635

Dokud bude sportovní svět produkovat jména jako Ronaldo, Messi, Federer, Nadal, Neymar, Lebron James atd atd, tak nějací přiblblíci na počítačích se k jejich popularitě nemůžou nikdy přiblížit

+2/0
14.3.2016 14:37

M80i25c93h23a58l 40T89o93m82á29n21e24k 9777329686

tka jasne bych to nevidel , znat je ais budou ale kdyz se do vseobecneho podvedomi dostane i progamming tak k tomu proste jeste budou znat i treba Grubbyho, Sjow, a dalsi nebo spis jejich nasledovniky

0/−1
14.3.2016 17:16

F55i15l46i68p 89L86o23u70k89a 4856396508971

Pokud jde o tu pasáž o "e-sportu", přijde mi, že jsou ty názory až moc odvážné. Nic proti tomu, naopak, je to zajímavé. Ale asi s tím pohledem úplně nesouhlasím. Je možné, že přeceňuje trendy v nějaké své sociální bublině :-).

Virtuálno mi není cizí, ale z článku bych měl skoro dojem, že třeba zanikne fotbal, protože je málo virtuální.

+2/0
14.3.2016 13:52

T59o33m94á43š 90G89a60j38d74a 9961703657785

Jsem sportovni fanatik, pokud mam volno, dokazu sledovat cokoliv, formuli jsem miloval pred 10-15 lety, ted je pro me prakticky mrtva.. prakticky srovnatelny se stavem schumiho, od detstvi me hvezdy.. a jak turek rika, nektery e-sport turnaje, the international v dote treba, jsou proste, at se nam to libi nebo ne, sexy.. cloveka, ktery tomu rozumi, to dokaze neskutecne vtahnout do deje a je to pro me na urovni zazitku ze sportovniho klani - ne stejny, ale blizi se tomu..

+1/−1
14.3.2016 13:45

R12o41m48a38n 10H98a59n66u92s 8705557979584

V dnešní době kdy mladí kluci co točí videa o tom jak hrát virtuální fotbal, hokej a další vydělává víc jak leckterý náš ligový hráč se nedivím už ničemu.

0/0
14.3.2016 13:26

V75l66a54d13i36m29í89r 91H43o59l34ý 8764321876717

Částečně má pravdu, ale F1 by hlavně měla zrušit tu spoustu nesmyslných omezení, díky kterým je nudná a v současné podobě aspoň pro mně mrtvá.

+2/0
14.3.2016 13:08

P40e79t17r 74T13y20č84k81a 6315602849392

To je těžko. Když se zruší různá omezení tak dominance Mercedesu bude ještě větší.

0/0
14.3.2016 16:05

T90o40m66á62š 48R44i41c23h92t83r 3713696510747

Pořád marně hledám souvislost mezi textem rozhovoru

"My dinosauři si stěžujeme na špatný zvuk formule 1, že už nás nedokáže dostat do té správné nálady. Jenže dnes už není sexy, když má auto vysokou spotřebu a burácí na rovince."

a nadpisem článku

"Formule 1 už přestává být sexy"

+4/0
14.3.2016 13:04

P86e67t81r 24M60a77r21e86č36e22k 1623801949488

Přesně tak ;-D komu kdy na motorsportu připadala sexy vysoká spotřeba. Ten chlap si nějak nevidí do úst. Holt manažer /byznysmen.

+1/0
14.3.2016 17:57

M89a84r32e51k 51Š88v98i60h76e96l 8848429900738

porad to budu psat dookola, je potreba se mrknout na film absurdistan... takova je i nase budoucnost :)

0/−1
14.3.2016 12:19

M77i56r17o47s33l37a33v 27D10o17l98e17ž28a13l 4141539982670

Neznám pana Turka ale z rozhovoru je patrné že od formule 1 odešel a nyní se snaží prorazit s letadly. Formulace jako ,, propojení bysnysu " mě opravdu rozesmějí, nikdy peníze nevyráběl byl vždy na straně která utrácí dle popisu je na obzvláště pošahané akce náležitě hrdý. No asi je těch hloupých sponzorů pořád dostatek.

+2/0
14.3.2016 12:18

P49e92t33r 18K60u30b28a 8612759362901

No určitý rozdíl tu bude. Je sice na straně utrácení, ale tam byl nominovám lidmi, kteří ty peníze reálně vidělávají a o svých penězích (ne o penězích daňových poplatníků resp. penězích od nich vybraných) si sami rozhodují a mají určité poptřeby prezentace firmy.Pokud by svoji práci odváděl špatně, tak jak ho angažovali, tak ještě rychleji by se ho zbavili.

A ruku na srdce, rozhodně toho ve svém oboru dokázal víc než Vy, i když se při slově "bysnys" tak hlasitě řechtáte. A nepleťte si firemní sponzoring s fondovým sponzoringem EU.

+2/−1
14.3.2016 12:29

P83e39t28r 85K47u19b79a 8152249562671

Omluva za pravopisné chyby, zcela evidentně nezvládám víc věcí najednou.

+1/0
14.3.2016 12:43
Foto

P24e72t83r 25K51o43č70i95č56k32a 4969268926977

Proces snižování laťky je patrný ve všem. Vzdělávání i sport. Puberťáci se nedokážou déle soustředit, tak snížíme nároky....

F1 je totálně přeregulovaná, rozdíly v technice smazány, taková sterilní srá*ora.

Jsem petrolhead, F1 žiju od dob, kdy závodil 6-ti kolový Tyrrell P34, a Colin Chapman v Lotusu přicházel co rok s nějakou novinkou.

F1 dneška, je pro mě mrtvá.

Přitom by s technikou dneška, a duchem včerejška šlo udělat zázraky.

+8/0
14.3.2016 11:58

M49a68r94t86i29n 70P61l95z36á25k 2777809318794

Jenže ten duch včerejška je bohužel (a jsem si na 99 % jistý, že nenávratně) v háji...

+2/0
14.3.2016 12:19

J92a34r48o83m21í80r 77K59r34á45l 4780839904789

No právě. Doby, kdy každé auto vypadalo jinak, používaly se různé motory a pneumatiky a závody byly zajímavé, jsou dáááávno pryč. Ano, byly nebezpečné, ale to jsou jiné sporty také a leckdy i víc.

+3/0
14.3.2016 12:42

P78e67t85r 22G35a87b96r49h83e27l94í84k 9167270462682

měl bych vzkaz pro pana Turka - přijeďte do Zlína, každý rok se tu sjíždí, možná ne světová, a možná ani ne přímo evropská elita, na "Barumku" - a jo - je spousta těch, co jde a obdivuje "moderní" stroje (se zvukem přeplňovaného vysavače), ale sotva se na trati objeví "bestie" Audi Quattro p. Bereše, kdy doslova každý metr je bojem nejen s tratí ale i stímto neskutečným vozem.... tehdy fanoušci i "obyčejní" pozorovatelé jásají... tohle doufám ještě dlouho bude "in" ...

+11/0
14.3.2016 11:47

R47o69m22a89n 12K32r83a23t15o21c29h89v44í59l 6186457796814

Napadá mě, zda pan turek ví kde je Zlín:-) - cestuje po celém světě...

0/0
14.3.2016 11:50

P27e67t39r 64K54u43b81a 8522499302881

Zkuste si přečíst článek pořádně. Pavel píše, že je dinosaurus, kterému vadí, že zvuk není co býval atd., dál píše, že to je trend společnosti - eko, downsizing, elektro auta - a bohužel, s tím asi nic neuděláme - podívejte se na bláznivé Nory, kam směřuje trend, ti od roku 2025 chtějí prodávat jen elektroauta, nebo na prezentaci BMW na budoucnost.

+1/0
14.3.2016 11:57

M35a74r59t23i65n 97N18á70p10r75a56v83n72í16k 1242674175151

Je to presne tak, pan Turek je pro me alibista, sam se oznacuje za dinosaura, ale je predevsim obchodnik, ktery nikdy nerekne co si mysli. Rozhovor je bezpredmetny.

+1/−1
14.3.2016 11:58

J33o19s59e15f 33D10o77l38e81ž25a78l 1176587811

Ale tak tohle Turek nijak nezpochybňuje, nicméně rally samo o sobě nemá moc kam růst. Sledovat ho na místě bude vždy lidi lákat, ale z těchto lidí ten sport má minimálni zisky, televizně je ale Rally celkem nezajímavý sport pro širší publikum.

0/0
14.3.2016 12:35

J62a33n79a 45E69l75i78á61š10o73v78á 9159694834658

Před 20 rokama byly v zásadě v EU jen Eurosport a ScreenSport, teď počet sportovních kanálů ani nedopočítáš.

V souvislosti se sportem jsem slyšela, že se zvětší branky, zvětší či zmenší míče, že se bude lépe řešit boj s dopingem ( jak by se asi řešil ve virtualitě ? Stejně ? ). Změny časů řeší maximálně basketbal, kde jsou různá omezení. Že by někdo řešil změny v souvislosti s dobou konání to jsem opravdu ještě neslyšela. Sporty na popud TV se snaží nastavit model, aby s konkrétním sportem měla TV co možná nejméně problémů v korelaci na dobu vysílání.

0/0
14.3.2016 11:28

J57a40n 75N74o47v26á20k 9397302517587

Co jsem slyšel, tak některé formy "dopingu" (hlavně asi cheatování) se ve virtualitě už se dávno řeší a čím víc peněz se v tom točí, tím více se bude asi řešit i skutečný doping - řekl bych, že v řadě her bude rozhodovat postřeh a hráči se tak mohou nadopovat velmi podobně jak v reálném, tak ve virtuálním sportu.

0/0
14.3.2016 11:37

J45a36n 25C91o91n91s26t74a30n48t36i77n 1962401363710

já bych esport nenazýval esportem, ale třeba egames. se sportem to totiž nemá absolutně nic společného a nikdy mít nebude. je to úplně jiné odvětví, což neznamená, že to nemůže klasický sport vytěsnit - o tom píšu níže a výše ;-D

+4/−1
14.3.2016 11:48

J19a85n 35N27o40v92á72k 9337832137427

Já bych řekl, že to má se sportem společného hruba tolik, co ježdění v různých autech, létání v letadlech, atp. A přesto tu máme automobilový sport.

+1/0
14.3.2016 11:50

J21a65n 51N93o58v93á21k 9407522457177

-zhruba-

0/0
14.3.2016 11:50

J80a85n 87C93o63n26s30t62a77n43t21i53n 1112521933330

na to je jednoduchá odpověď. pokud vezmete kterýkoliv live sport a vedle toho dáte identickou variantu toho stejného esportu, nikdy nebude mít ten esport větší sledovanost. (ať si úplně rozumíme, finále mistrovství světa ve fotbale bude sledovat vždy více lidí, než finále ms ve fotbale, kdy hráče bude obsluhovat banda pařmenů kniplem). právě proto sportovní hry zdaleka nemají takovou oblibu, jako nějaké "střílečky". je to prostě něco totálně jiného, ale pořádně to vysvětlit by bylo na tuny textu, takže příště :-). mimochodem, red bull air race nepovažuju za sport a sportem nikdy nebude, přesto má ke sportu mnohem blíž, než jakýkoliv esport.

0/0
14.3.2016 11:57
Foto

F27i51l62i90p 18J88a59r15a19b 1773547760827

To je věčná otázka, jestli brát jako sport třeba šachy. Pokud ano, tak mi přijde celkem logické řadit do stejné kategorie i "kybersport" (jak tomu říkal kdysi můj bratr, co hrál "závodně" Quake).

+1/0
14.3.2016 12:06

J85a10n 83C35o12n14s48t39a45n39t56i12n 1302341973100

šachy, poker atp. podle mě nejsou sporty.

+1/0
14.3.2016 12:09

J21a50n 50N64o70v92á88k 9887532977907

Jenže to se bavíme o úplně jiných věcech. Vy mluvíte o divácké atraktivitě, já o reálné aktivitě sportovce nebo "sportovce". A u některých sportů, které jsou sporty už běžně nazývány, se aktivita "vykonavatele" příliš neliší od aktivity "vykonavatele" virtuálního sportu, takže je otázka, proč tomu jednou sport říkat a podruhé ne.

0/0
14.3.2016 12:07

J36o82s84e84f 71D52o78l91e42ž36a27l 1986487541

Pokud chcete tvrdit, že v motorsportu či letecké akrobacii účastníci vykonávají podobnou aktivitu, jako například u hraní "Wowka", tak o těch sportech opravdu moc nevíte.

+1/0
14.3.2016 12:26

J92a81n 21N16o87v86á64k 9607142967367

Kde proboha něco takového tvrdím? Pouze poukazuji na to, že variabilita toho, čemu dnes říkáme sport je obrovská, a že existuje řada sportů, jejichž reálné provádění vyžaduje obdobné vlastnosti a schopnosti jako provádění virtuálních sportů. O automobilovém sportu jsem psal proto, že byl zpočátku také odmítán jako sport při srovnání např. s atletikou.

+1/0
14.3.2016 12:40

J13o22s21e92f 21D93o80l13e22ž22a55l 1606547831

A sporty, které jste zmínil, bylo letectví a motorismus, ale ani jeden rozhodně nesplňuje Vaše tvrzení, že jejich reálné provozování, vyžaduje obdobné vlastnosti a schopnosti jako provozování virtuálních sportů - k tomu má blíže třeba ta sportovní střelba, kterou jste zmínil níže. O motorsportu se tak také možná psalo odmítavě jako o sportu a s podobným názorem se není těžké setkat i dnes, ale to spíše ukazuje na neznalost dotyčných, protože sedět za volantem takové formule 1 vyžadovalo pomerně velké fyzické usilí dříve i dnes a nebál bych se tvrdit, že dnešní piloti formule 1 jsou na tom fyzicky podobně, jako například profesionální fotbalisté.

0/0
14.3.2016 13:08

J59a51n 42N64o72v93á51k 9127202767207

Co nechápete na větě "O automobilovém sportu jsem psal proto, že byl zpočátku také odmítán jako sport při srovnání např. s atletikou."?

0/0
14.3.2016 13:13

J76a82n 65N20o36v74á77k 9867572677407

A abych to tedy lépe vysvětlil - zmínil jsem automobily právě proto, že u nich vím o počátečním odmítání jejich označování coby sportu - byly odmítány i s argumentem, že se dotyčný jenom veze a nejde tedy o sport, ale v tom je právě ta analogie - neznalost reálné náročnosti, pokud je to provozováno na špičkové úrovni, vede k zjednodušeným odsudkům. Dříve u automobilů, dnes u virtuálních sportů. Jinak i v motosportu existují sporty vyžadující zřejmě menší fyzickou připravenost závodníka (odhadoval bych dragstery), ale o celkové potřebě fyzické zdatnosti i v tomto sportu jsem se přít nechtěl.

0/0
14.3.2016 13:24

J66o98s31e42f 45D94o35l41e46ž30a65l 1316387451

Ano, ja uznávám, že jsem špatně pochopil Váš původní příspěvek, kdybyste ho napsal takto, tak bych také reagoval jinak, nic to nemění na tom, že ta argumentace byla podle mě špatná. Někdo totiž mohl (může) zpochybňovat motorsport jako sport, protože se jezdec jen "veze", stejně tak někdo může zpochybňovat esporty, protozě jen sedí u pc/konzole, rozdíl je ten, že u jednoho je argumentace dotyčného očividně založena na nepravdě (že k motorsportu není potrěba fyzická zdatnost), ale u druhého má dotyčný v tomto pravdu - k esportům fyzická zdatnost potřeba není. Ale můžeme se bavit o tom, jestli sport má vůbec být definován tím, jestli a jakou fyzickou aktivitu provozovatel musí při jeho vykonávání vyvíjet a tady se podle mě shodneme.

0/0
14.3.2016 13:49

L31u95k41a13s 84C10o12d44r 6818432210251

Kdyz jsem byl mladsi, hraval jsem na mezinarodni urovni sportovni paintball (tj. na stadionech s tribunami plnymi lidi a velkou show ve stylu X-games nebo ruznych akci Red Bullu kolem toho). Cas od casu si navic zalitam nejakou "gentlemanskou" leteckou akrobacii (pravda, s instruktorem, co me jisti, sam bych si na to netroufnul). Pokud srovnam nasi pripravu treba na paintballove mistrovstvi sveta s tim, jak se na turnaje treba ve Starcraftu pripravuji progameri, tak mi to prijde hodne podobne (treninky, takticka priprava, zivotosprava...). A ten adrenalin a nutnost rychleho a presneho usudku je u spickoveho hrani her velmi podobny tomu, co zazivam v letadle s kniplem v ruce.

Opravdu bych neodsuzoval a neznevazoval nejake cinnosti jenom kvuli tomu, ze je sam nemam rad a nerozumim jim...

+2/0
14.3.2016 12:46

J91o85s47e77f 72D95o25l28e83ž43a43l 1406577551

To sem možná napsal trochu špatně, ja nijak nechtěl argumentovat proti hrám, samotného mě baví, i když se přiznám, že to Wowko není zrovna můj šálek kávy, ale to jsem zmínil spíš kvůli provřenosti té hry a v podstatě s panem Novákem v jeho pohledu na "esporty" souhlasím, jen si nemyslím, že byla správná argumentace s tím motorsportem a letectvím.

0/0
14.3.2016 13:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze