Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedm závodů, tři ženy, jeden glóbus. Kdo je mezi Soukalovou a trofejí?

Osm úmorných pohárových kol mají biatlonisté za sebou. Pokud použijeme terminologii z jiných sportů, tak základní část jejich soutěže právě skončila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a83r23t89i61n 11Č79a80r95n28e35c66k82ý 2405404549935

Pro Tomáše Novotného: Já ti říkal, že to budeš muset nakreslit. Protože to, co tam na druhé stránce vytvořil Tomáš Boleslav, to je na oslavnou fanfáru.

+1/0
15.2.2016 17:06

T43o73m16á15š 77N26o12v62o76t59n70ý 6155567539159

Čas od času se v novinách objevují články o tom, jak jsme na tom ve srovnání se světem v matematice, jejím chápaní a praktických znalostech.

A je pozoruhodné, jaké teorie je možné vymyslet nad úlohou: Pohárový seriál se skládá z 26 samostatně bodovaných závodů. Konečné pořadí je určeno podle toho, kolik bodů získá závodník ve svých 24 nejlépe bodovaných závodech. ;-)

+4/0
15.2.2016 17:14

V72á41c67l54a95v 21P44o94u19s47t90k15a 3930281372

Tohle není o matematice, ale o lidské tuposti.

+1/0
15.2.2016 17:29

M10a41r98t82i74n 69Č63a53r56n67e20c37k83ý 2515184759485

I tak se to dá napsat.

0/0
15.2.2016 17:31

T73o29m93á50š 72N84o58v82o97t78n96ý 6665867219189

Jestli se zrovna tohle v těch testech neporovnává?

Běžná praktická matematika stejně není o integrálech, ale o tom, přečíst si a pochopit zadání a použít jednoduché počty. Třeba, na kolik mě vyjde cesta autem na dovolenou do Chorvatska?

0/0
15.2.2016 17:38

T43o48m58á39š 15N73o77v44o18t87n20ý 6865847839599

A zpět :-)

0/0
15.2.2016 17:38

L53u10k71á51š 40V73l34k 2861379554506

To mi připomnělo: Testy IQ ukazují hlavně schopnost řešit testy IQ :-)

+3/0
15.2.2016 17:46

M10a75r90t66i85n 69Č56a12r92n45e91c78k69ý 2745954839845

Hlavně to nesmíš zapomenout vynásobit dvěma. Uznávám, že je příjemnější zůstat bez benzínu v Chorvatsku než bez jídla na severní točně, ale i tak;-)

+1/0
15.2.2016 18:55

T61o61m97á73š 97N48o35v96o94t45n79ý 6445187619309

Snímek psy

0/0
15.2.2016 19:07

T82o64m72á12š 53N51o11v50o39t82n89ý 6245607309119

Samozřejmě sníme

0/0
15.2.2016 19:08

T75o44m88á49š 35B74l57á76h11a 9371642691901

Ale nejdriv si je vyfotime ;)

0/0
16.2.2016 11:30

T33o75m66á84š 83N70o95v14o11t92n39ý 6435607219679

Teď už je to v pohodě, ale úplně nejhorší to bylo po prvních dvou závodech. ;-D

To byly úplně všechny na nule. ;-D

A Soukalová měla 100-100=0, zatímco třeba Mäkäräinen měla 48-48=0 a Dahlmeier byla úplně v pohodě, protože neodečítala vůbec nic. ;-D

+8/0
15.2.2016 17:24

P89e18t34r 73V75r92a68n45i54k 5684359541351

Soukalka ten velkej Globus udela, ale na MS mi neco rika, ze vybouchne a ceske barvy bude zachranovat Verca s Charvatovou, ktere projednou vsechno nastrili. 8-o

0/−12
15.2.2016 15:17

J87a71n 74J88i80r20k26a 7630250150

Ze vybouchne si nemyslim. Ona je letos zosobnenim stability a konstantnich vykonu.

Nicmene co asi nastane (nebo spise nastat muze) je to, ze ty zavodnice, ktere vynechavaly americke tour a specielne ladily formu na MS, budou mit na startu pomyslnych 500m naskoku. Ale pro GS je podstatne, ze v porovnani s konkurentkami z SP (v clanku zminene) na tom budou vsechny stejne a mezi nimi se bude hrat spise o vzajemmne poradi.

Jak uz tu nekdo rikal: pokud budou prvni fleky brat Nemky a Norky (...a ja k nim pridavam jeste nektere Rusky), tak na tom bude pozitivni to, ze na Doru a Marii zbudou jen mene bodovane pozice, tj. nebudou moci na GS tolik najet (kdyz uz bych tedy mel byt vuci GS tak maloverny).

+8/0
15.2.2016 15:48

G40e88o34r96g 73K50o58m15b73e63r88e85c 9924131896931

na nemecky televizi ARD byl rozhovor s Magdalenou N. pravidelne ze zamori komentovala Biathlon vzdy pred a po zavode a rozebirala pak jednotlive zavodnice.

Jeji nazor byl kdyz padla otazka zda to je ted dobre chystat se doma na MS.

Odpved od ni ze nejlepsi priprava/trenink je vzdy zavod SP. Takhle prerusit zavodeni a soustredit se jen na par dni muze byt taky kontraproduktivni. Pokud je pry zavodnice v laufu a nejede uz na rezervu nehrozi onemocneni, etc. neni zapotrebi co resit coz se ji i potvrdilo. Rikala ze nesnasela soustredeni a specialni pripravy a pokud to jenom trochu slo ze se Jim vyhybala. Taky kvuli tomu mela x rozepri s vedenim tymu.

+2/0
15.2.2016 16:16

M96i64l39a22n 26Š57m25o70l26í39k 3287504612500

Má pravdu děvče. Jen málokterému závodníkovi tyhle speciály pomáhají. Možná tak některým děvčatům na sibiři, kam se za nima komisaři jen těžko vypraví.

+2/0
15.2.2016 16:33

J93a14n 74J12i92r84k50a 7950940940

Absolutni souhlas. Zminka o Ruskach v mem prispevku sla presne timto smerem ;-)

Myslim, ze ty, co se pripravuji specialne, budou mit pravdepodobne lepsi bezeckou formu, ovsem otazkou je, co s nimi udela ten vetsi tlak na uspech. Ony tam jaksi jedou zachranovat (nepodarenou) sezonu. Na biatlonu je hezke to, ze hodne dela hlava. A ten tlak by se na nich mohl projevit horsi strelbou.

Nevim, jak je na tom momentalne zdravotne, ale velkou favoritkou pro mne bude Laura Dahlmeier R^

+2/0
15.2.2016 16:45

L94u62k61á90š 45V12l77k 2711979864226

A kde jsi vzal že ti co nejeli do zámoří budou mít pomyslných 500 m náskoku? ;-D

0/−1
15.2.2016 16:46

J61a33n 13J88i82r72k63a 7800430320

To je takovy basnicky obrat.

Ne bez legrace: prisel jsem na to tak, ze jsem delil pocet naletanych kilometru poctem casovych pasem na druhou a nasobil koeficientem unavenosti (na kg hmostnosti jedne zavodnice). Vysledek: 500m! Klidne si to prepocitejte.

+3/0
15.2.2016 16:52

P18e53t33r 69Č83e21r89v19e15n52ý 3116689447269

To je zajímavý vzoreček, ale je v něm příliš mnoho neznámých. Vč. té hmotnosti závodnic;-)

0/0
15.2.2016 16:59

L62u94k34á34š 24V61l56k 2521739384426

:-) Dobrý. Ale myslím, že zámořská štace se neprojeví negativně. 18 dní do začátku MS je slušná doba, odpočinek je potřeba i kdyby byli v Evropě. Samotné MS ukáže nakonec zda byla výhoda být v Evropě, nebo zda se hodně prosadí i závodníci co v zámoří byli. Já myslím, že zámořská účast vliv na výkony mít nebude. Spíše klasicky jak se kdo bude cítit aktuálně, aktuální forma apod. Ale ne že jsem byl před 3 týdny v USA.

+3/0
15.2.2016 17:01

J79a70n 23J20i21r85k24a 7600720860

Ja osobne si myslim, ze pokud by se to bralo obecne a po MS se to spocitalo a zprumerovalo, tak se mozna ukaze, ze na te obecne rovine ti zavodnici ze spicky, kteri se pripravovali na MS individualne, na tom pak byli o neco lepe.

Ale to jsou jen prumery a myslim, ze medaile bude brat i mnoho zavodniku, kteri jeli do Ameriky.

Jestli mam z fakt nekoho strach, tak jsou to rusaci, resp. byvaly sovetsky blok. Ti se dokazi na vrchol pripravit vzdy temer zazracne. Prisel Amtholz a jediny, kdo nemeli s vysokou nadmorskou vyskou sebemensi problem, byli rusaci...

0/0
15.2.2016 17:08

L19u38k30á61š 89V86l61k 2921449204916

Wiki říká, že Holmenkollen je 371 m nad mořem, takže tam není nějaká vysoká nm.

Co se týče Rusů, tak to tipuji že to nevyjde z průměru jako po celou dosavadní sezónu. Tedy muži lepší žen. Šipulin a Garaničev budou bojovat o placky, s Volkovem i ve štafetě. A ruské ženy ve štafetě ani náhodou placka. Jednotlivkyně Podčufárová a Yurlová můžou být vysoko, ale jsou papírově až ve 2 desítce favoritek.

A Ukrajinky také budou dobré, ale ostatně stejně jako po celou sezónu. Štafeta jasný adept na placku a u jednotlivců pak jen Pidružná.

+1/0
15.2.2016 17:27

L88u86k35á86š 48V39l66k 2811759644786

Rozumný názor od Magdaleny, ale na druhou stranu on bude rozdíl jet SP před MS (tedy nejlepší příprava na MS podle Magdy) na druhé straně zeměkoule a v Evropě kousek od MS, neřkuli dokonce doma (norští závodníci)...

+1/0
15.2.2016 16:39

L94u37k13á49š 75V97l93k 2651859184716

U Norů myšleno trénovat doma v dějišti MS namísto SP v za oceánem, že brali i závodníci jako lepší. A vlastně závodili na Slovensku někteří, takže ze závodního tempa nevyšli :-)

0/0
15.2.2016 16:42

J38a53n 66J14i71r33k73a 7930590390

Zdravim pana Vlka a hned se ho jakzto odbornika zeptam.

Nize jsme narazili na takovou zajimavou otazku: pokud by se nejaky zavod SP zrusil bez nahrady, bude co potom do celkoveho poradi SP pocitat pouze 23 nejlepsich vysledku?

0/0
15.2.2016 16:49

L27u49k90á83š 87V33l72k 2561579784966

No může napovědět sezóna 13/14 kde se jelo jen 22 celkových závodů, ale i tak se 2 nejhorší škrtaly. Takže si myslím, že 2 nejhorší výsledky se vždy odečítají - tedy ikdyby se nějaký závod SP zrušil.

0/0
15.2.2016 16:53

T31o40m43á92š 57N50o21v63o97t77n33ý 6835277579819

Mají to zformulováno tak, že se dva závody škrtají. A nic víc. Takže souhlas.

+1/0
15.2.2016 17:03

L29u44k66á43š 18V80l15k 2481769864226

Jj. Pro zajímavost zde ta sezona 13/14 včetně škrtů

http://ibu.blob.core.windows.net/docs/1314/BT/SWRL/SWTS.pdf

0/0
15.2.2016 17:05

J64a87n 74J31i19r38k39a 7730160230

Panove uz si dali tu praci R^, takze jen pro poradek originalni text:

For all competitors, the World Cup total score will be based on the Individual, Sprint, Pursuit and Mass Start competitions. The scores from all competitions will be added together minus the two lowest scores and the sum will be the WC total score.

0/0
15.2.2016 17:15

M33i20r24o81s61l39a60v 61H93a64r72a36n16t 3138380884243

To, že vybouchne si nemyslím, podle mě to bude stejně jako celou dobu, i kdyby bez medaile, tak v první desítce (ale myslím že minimálně jedna medaile pro Gábinu zbyde)

U Verči si myslím, že by to mohlo být jako loni - celou sezónu exceluje, MS tolik nevyjde - akorát že opačně. V sezóně to tolik nevycházelo, ale mohla by mít na MS medaili.

Nevím co na Lucku, ta je strašně nevyzpytatelná. Někdy se trefí, někdy ne, není v tom ani nějaký systém. Ale teoreticky by se trefit mohla. To by se ale mohla trefovat teoreticky i celou sezónu.

0/0
15.2.2016 22:27

T25o26m90á65š 15H44a85l32u88z76a 6683943546528

Mezi Soukalovou a trofejí už stojí jen její hlava. Můžu s klidným svědomím říct, že ženský biatlon je jediný ženský sport, na který koukám pravidelně a se zaujetím. R^

+3/0
15.2.2016 15:06

P51e68t94r 33Č52e60r55v51e54n85ý 3826329497389

A teď by mě ještě zajímalo, co si ty dvě myslí o Gábině8-o

+2/−1
15.2.2016 14:49

M80a70r92t30i23n 68Č58a89r31n66e15c78k95ý 2385504839925

To si dovedu živě představit: "Koza česká, furt někde něco zapomíná, furt se něčemu směje, jako by jí všechno bylo jedno a pak nás na trati rozseká.";-)

+8/0
15.2.2016 15:06

P97e20t29r 83V47r17a14n45i63k 5244739701141

Tak takhle ty holky urcite nepremyslej ........ ;-):-)

+1/0
15.2.2016 15:12

M82i82l94a56n 51Š28m83o47l80í85k 3937604462370

Marie ji má ráda, Dorotka nevím, z té to nedostaneš.

+1/0
15.2.2016 16:35

P28e73t64r 26Č11e70r92v83e21n29ý 3536439627879

Na MS budou nebezpečné Němky. Naopak není jisté, zda si Gabča tu pohodu udrží. Už 19 závodů v top ten!Statisticky to začíná být na hraně:-P Na druhou stranu, právě Němky by těmto třem závodnicím mohly sebrat hodně bodů a pomoci rozluštit tajenku. Gabče slabší výsledky vadit tolik nebudou. Zbylým dvěma už víc;-)[>-]V

+1/0
15.2.2016 14:48
Foto

K83a59r53e84l 28L26i83c31h82y 4488861318104

No ono jich je už 22 v řadě, Loni od NMM má výsledky 9, 5, 5, 2, 5, 18, 2, 10, 10

0/−1
15.2.2016 15:08

M54a27r33t35i33n 10N78o85v70o97t97n71ý 6104217986702

Už jich je 25 a pokud skončí ve sprintu zase v top 10, tak tam odkroutí celou sezonu.

+3/0
15.2.2016 15:39

M75i13l17a64n 94C63o31u41f18a41l 8303537953

Myslím, že nás čeká velice příjemný konec biatlonové sezony! Gabriela - naše Gabča v pohodě zvládne závěr, nenadělá si do kalhot a dokáže, že v této sezoně je jasně nejlepší! Jsem v klidu - no při závodech mám snad vyšší tep než holky na střelnici, ale cítím, že už je to OK!

+13/0
15.2.2016 13:57

M90i25l38a78n 70C48o66u86f92a30l 8433827123

V prvé řadě bych asi pochválil autora článku pana Macka - jo, hltal jsem to jedním dechem!R^R^R^

+17/−1
15.2.2016 13:50

P22e60t55r 22Č28e15r84v59e16n45ý 3796659147909

Chválit Macka je nošením dříví do lesa. Macek bude pořád psát skvělé články asi tak jako Rejman blbě komentovat;-D[>-]R^

+2/0
15.2.2016 14:28

M94i91l27a90n 78C35o88u79f81a68l 8923397723

Bohužel úroveň našich pisálků je žalostná a toto je světlá vyjímka!

+2/0
15.2.2016 14:37

J41i83ř82í 82P73e81t92r 9505694851941

komentátoři uváděli, že se odečítá jako nejhorší i závod, který se nejel.

0/0
15.2.2016 13:41

V23á25c68l46a83v 79P57o22u65s56t70k94a 3750381632

Jo? A kolik se odečte? ;-D

0/0
15.2.2016 13:43

I56v23a42n 77K85o28t87l41í52n 6754334628167

Bude to nějaká hodnota limitně se blížící nule ;-)

+5/0
15.2.2016 13:46

H83o21n50z35a 15P31u76r63k66r52á95b12e21k 1809728259705

další perla...ale vlastně za to můžou komentátoři, když to tak formulují a mluví o odečítání, možná kdyby mluvili pořád jen o započítání 24 nejlepších výsledků, tak by v tom mnozí takové zmatky neměli...chtěli jim to zjednodušit pro pochopení, ale zjevně to naopak mnohým zkomplikovali ;-D

+4/0
15.2.2016 13:59

J87a16n 53J19i34r79k17a 7900100760

Nicmene bezdeky mi to vsugerovalo jeste jednu otazku: pokud by se nejaky zavod nejel (tj. byl by zrusen pro vsechny zavodnice, napr. z duvodu pocasi), pocitalo by se potom 23 nejlepsich vysledku, anebo tak jako tak 24?

To jest, jak je to vlastne smeroplatne? Ktery vyrok plati?

"Pocita se 24 nejlepsich vysledku sezony." anebo "Skrtaji se dva nejhorsi vysledky v sezone."

+1/0
15.2.2016 14:16

M34a82r25t69i59n 27Č51a37r54n16e45c89k53ý 2605984899695

V takovém případě by se mělo počítat jen 23 výsledků.

0/0
15.2.2016 15:06

J45a75n 73J47i25r26k81a 7860260180

Tak to na tutti je, anebo si to myslite?

0/0
15.2.2016 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze