Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Běžecké lyžování zažívá absolutní nadvládu Norů. Není to nuda?

Běžecké lyžování, to je v posledních letech hegemonie reprezentace Norska. Průběžné pořadí Světového poháru budiž důkazem. Mezi ženami svítí v současné době v elitní desítce hned čtyři norské vlaječky, u mužů jich je dokonce šest. Mezi fanoušky se čím dál více proslýchá: „Stává se z toho nudný sport.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a36n 66V88y28b40í22h12a44l 8476210299718

V mužích bych to tak úplně neviděl. Ještě vloni vyhráli Norové "jen" dvě mediale z devíti v distančních závodech. Norové podle tohoto vzorce jedou často: na začátku sezóny a v méně významných závodech více či méně dominují, na velkých, jako OH či MS, už tolik ne (v Soči třeba úplně propadli, tam byly na Northuga moc náročné tratě). Letos na začátku Norové dominovali hodně, ale s uplývající sezónou se dominance zmenšuje, v Novém Městě vyhrál Manificat, třetí Ustiugov, poprvé se umístil obrovský talent Červotkin... Pellegrino vyhrál všechny volné sprinty (to je co říci, protože sprinty jsou zvláště zrádné).

Je otázka, proč je letos norská dominance tak výrazná. Letos je v běžkách "hluchá sezóna", nejde se nic velkého, tedy ani OH, ani MS. Norové to žerou pořád, ale ostatní mohou mít přechodovou sezónu, ať už z hlediska zkoušení nových věcí, nebo odpočinku. Hvězdy jako Cologna, Legkov, Vylegžanin, Harvey, asi moc motivaci v takové sezóně mít nemusí. Někteří se zaměřili letos na maratony (vynikající klasik Rickardson například). Někteří zkusili trénovat po norském vzoru, ale zjistili, že to nezvládají, příliš vyčerpávající, věčně zdravotní komplikace (hvězdy Hellner, Olsson). Objevilo se nové jméno Usťugov, velký talent, vloni hlavně ve sprintech, letos už i v distancích.

V ženách, tam je situace jiná. Tam se obávám, že je krom Norska velmi malá konkurence a podle toho vypadají závody. I na nejvyšší úrovni jsou obrovské rozestupy, což je jasný důkaz, že ženské závodní pole prostě nemá hloubku.

0/0
25.1.2016 10:51

M79a83r59t57i52n 58H68á73j74o65v72s46k79ý 8476162232321

no každopádně ty norky jsou luxusní....

0/0
25.1.2016 9:03

F71r28a65n20t97i22š59e77k 95D51r19b93o10h52l30a85v 6581804986

Bohužel, atraktivita klasického lyžování se dost vytratila. Biatlon je napínavá podívaná do samého konce.

+5/0
24.1.2016 20:51

J93i70ř66í 87K19a87l32i63n29a 5188794336983

Měli by nory bojkotovat za to kradení dětí. Když v JAR byl apartheid, byli jejich sportovci taky bojkotováni a kradení dětí je proti apartheidu veselá selanka s úsměvy jak od lichvářských společností.

+1/−4
24.1.2016 20:31

J78a71n 28V55y19b72í66h33a81l 8606110499738

Pellegrina ještě letos Norové ve sprintu volnou technikou neporazili ;-)

+2/0
24.1.2016 19:32

J73a32r44o85s87l98a47v 21C51i65k83á19n 5768870448925

běžecké lyžování možná v souvislosti s výkony našich spotrovců netáhne. Bylo to vidět na návštěvě diváků v Novém Městě. Bauer už je důchodce, Jakš je půl sezony nemocný a Nováková nestačí na nejlepší.

Hlavně, že ČT zaplatí komentátorům Peřinovi a Neumanové finanční honoráře, jako kdyby to nemohl okomentovat jeden člověk.

Stejně divák více sledoval více Soukalovou a spol.z Itálie než vidět běžecký nezáživný závod s prázdnou tribunou v Novém Městě.RvRvRv

+2/0
24.1.2016 18:38
Foto

J51a96k71u52b 39V32a80š96k21o 1228914562273

Stačí porovnat třeba dnešní ženské štafety. V biatlonu prakticky až do konce nebylo rozhodnuto o výsledku, kdežto v Novém Městě bylo snad nejvíc vzrušující, když si dvě závodnice popletly trať.

+5/0
24.1.2016 17:06

F42i69l27i24p 45L65o86u76k41a 4186416218561

Nejsem nějaký odborník. :-) Možná by lyžování pomohlo, kdyby po vzoru biatlonu nějak ustálily ty disciplíny. Třeba aby se zase začly jezdit stíhačky. Aby se v rámci "víkendu" jel intervalový start i stíhačka, kde to má větší náboj, než když všichni startuji spolu. Sem tam nějaký ten skiatlon atd.

Omezit sprinty. Možná je to na pohled atraktivní, ale nějaká specializace kazí dojem z celkového "produktu". Prostě aby se vytvořila nějaká mezinárodní skupina závodníků, kteří budou mít motivaci objíždět všechny ty podniky. Zase jako v tom biatlonu.

+14/0
24.1.2016 15:16

F23i87l19i77p 30L38o73u81k83a 4876576198511

Dostal jsem tři plusy :-), ale díval jsem se na kalendář Světového poháru, a třeba těch stíhaček tam hned několik je. Dokonce se v březnu v Kanadě pojede nějaká další "tour". To je určitě pozitivní.

Ale pak jsou tam právě destinace, kde jsou sprinty a jeden intervalový závod. Nebo jako teď, intervalový závod a štafeta. To je podle mě formát, který nemá šanci nějak diváky přitáhnout. Prostě těch problémů je asi mnoho.

0/0
24.1.2016 16:20

P92a34v33l72i95n52a 30H78a80m47p68l72o20v10a 7661608429642

Take s vami souhlasim. Morem klasickeho lyzovani je ubytek distancnich zavodu, ktere jsou odsouvany z duvodu zkracovani prenosu a zavodu. Lide dnes chteji vse rychle a TV stanice vse kratkeRv

0/0
24.1.2016 22:21

R60u94d26o43l70f 28K89i83t28l73e42r 4533223180712

Běh podle mě zabily sprinty a hlavně závody s hromadným startem, kdy se kromě posledních pár sekund v 90% závodů nic neděje. A diváky to prostě nebaví, stačí se podívat na Eurosport, běh se pomalu dostává na úroveň severské kombinace, většina závodů jde ze záznamu, převálcoval to biatlon, skoky a alpské lyžování.

+13/0
24.1.2016 14:46

F52i41l63i14p 44L65o21u42k74a 4746286458671

Jak jsem třeba dřív neměl rád ty hromadné starty a s tím názorem vlastně "souhlasím", je mi nějak blízký, tak si myslím, že s rozvojem biatlonu atd. nemá už ani ten intervalový závod moc co nabídnout. A to je právě ten problém.

+1/0
24.1.2016 14:58

K30a71r22e49l 29K37o61n91e17č31n15ý 9437883764776

Souhlas, navic v soucasnem stavu jsou kontraproduktivni vsechny ty tour (zahajovaci minitour, tour de ski a zaverecna minitour), kde se jenom zvetsuji odstupy dominantnich zavodniku od zbytku sveta. Zaverecna etapa tou de ski s mnohaminutovymi rozdily na startu byla letos desiva nuda

0/0
24.1.2016 18:46

F86i34l68i39p 95L30o77u46k62a 4256766528271

Pěkný článek. Běh na lyžích je krásný sport. Ale v televizní době postrádá nějakou tu kýčkovitost, dramatický prvek. Jako biatlon. Přitom, když to člověk vezme s nadsázkou, biatlonisté jsou jen "velmi dobří" běžci, kteří umějí střílet. Že spolu vlastně běh a střelba nijak moc nesouvisí, to diváky pohříchu moc nezajímá. Ale to není nic proti biatlonu.

Běhu může navíc oproti biatlonu škodit, že nemá svou vlastní federaci, ale je to součástí toho FIS molochu. Je asi těžší tam něco prosadit, s něčím pohnout.

V Novém městě bylo vstupné zdarma a poloprázdné tribuny. To asi není úplně v pořádku, no.

+1/0
24.1.2016 14:34

E29v50a 24B34r59y69c21h16o34v23á 8265590254

Tak poloprázdné tribuny jsou u nás o tom, že prostě fanoušci vědí, že naši nemají šanci zajet v současné době výborný výsledek. Jinak je to PR. Z biatlonu, který před 15 lety sledovali jen fajnšmekři, je pro hodně zemí Evropy zimní sport číslo jedna. Nevím, jak to udělali, ale jsem ráda, že to udělali:-). Teď ještě vymyslet, jak to udělat u klasického lyžování. Ale podle sledovanosti v Čechách nelze posuzovat, jak si běžky vedou ve světe. Norové určitě se sledovaností problém nemají:-). Je to prostě hlavně o tom, aby byl v různých státech aspoň jeden závodník, který má šanci vyhrávat. Jenže to fakt není problém Norů.

0/0
24.1.2016 17:24

T64o30m35á30š 24H67r86u34b18ý 4169450324256

Biatlon roste dlouhodobě, to není žádné české specifikum. Třeba v Německu se boom dostavil již dříve než u nás, třeba ve spojení s popularitou Neunerové, ale drží se pořád vysoko a růst je jasný skoro všude.

Podle mého názoru je to dáno právě tím spojením běhu a dovednosti ve střelbě, tohle je zkrátka zajímavostí trochu jinde, než disciplíny, které jsou "jen" o fyzičce.

Běžecké lyžování ve své "čisté" podobě má značný problém v roztříštěnosti disciplín a dost sporném dopadu novinek typu sprintů či posílení významu hromadných startů. Ono to vede k řadě vedlejších efektů, například řada skvělých závodníků více vytrvalostního typu byla doslova vytlačena k "laufům" - k čemu jsou jim jejich kvality, když se třeba padesátka běží 2x za sezónu? V Norsku to při jejich základně problém není, tam se najde dost lidí na cokoli, ale v ostatních zemích tohle tříštění problémy dělá veliké.

+2/0
24.1.2016 19:08

E89v82a 19B95r72y75c20h41o50v91á 8955550724

Já nepíšu, že biatlon neroste dlouhodobě. Psala jsem, že o něm nikdo moc nevěděl před 15 lety. A nejen u nás. Žila jsem tou dobou v Německu, kde bylo už v té době několik skvělých biatlonistů, ale rozhodně to nebyl masově oblíbený sport. A střílelo a běhalo se tam vždycky. Proto si kladu otázku, jak to udělali... S tím, co píšete o klasickém lyžování máte asi pravdu.

0/0
24.1.2016 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze