Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sundby a Östbergová vládnou na Tour de Ski. Jakš doběhl patnáctý

Martin Johnsrud Sundby zvýšil po třetí etapě svůj náskok na Tour de Ski. Norský lyžař po sobotním triumfu v závodě s hromadným startem s přehledem využil svůj náskok a vyhrál také stíhací závod na 10 km volnou technikou. Ženám nově kraluje jeho krajanka Ingvild Flugstad Östbergová. Martin Jakš doběhl patnáctý, nejlépe v sezoně, Petra Nováková skončila sedmnáctá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a15n 53V69y62b64í70h19a19l 8336860979418

Že Sundbyho připomínají Johanna Mühlegga, to řekl někdo mnohem povolanější, než já - Matthias Fredrikson, bývalý top běžkař. A ten myslím o tom sportu ví pár věcí, které neznám já, paní Dittrichová, nebo velmi pravděpodobně kdokoliv jiný tady na diskuzi. Northug a Sundby včera odmítli interview se švédskou tv.

Když mají Norové tolik výhod proti jejich soupeřům, jak tvrdí jejich fanoušci, proč mají potřebu podvádět pravidla, aby získali další výhodu? Před sezónou se zavedlo pravidlo, které omezuje počet servismanů - což má vést k tomu, aby národy s velkými finančními prostředky neměly takovou výhodu. Co udělali Norové? Dali na své servismany vesty anglického týmu, se kterým spolupracují a tak zvýšili jejich počet. Nad tím zůstává rozum stát.

0/0
4.1.2016 10:32

J68a53n 94V60y80b93í39h69a69l 8726930359308

oprava: Sundbyho výkony.

0/0
4.1.2016 10:45

J78a80n 91V76y79b77í83h78a21l 8706760409258

Nechápu organizátory. 5 a 10 km - to je strašně málo. Ztráta dne. Minimálně 10 a 15 km to mělo být, minimálně. Pořadatelé si vzali příklad v Tour de France, ale takhle se jim to krutě nedaří.

Pro mě smutná podívaná. Na 1. místě Sundby, neskrývaný obdivovatel Lance Armstronga. Na 2. místě Northug, který má možná nejlepší formu života na distance, měl by letos snad reálnou šanci konečně TdS vyhrát, ale přes nadčlověka Sundbyho nemá šanci. No a to je to štěstí v neštěstí, které se snažím vidět.

Usťugov na 30 km minutu, dojel 8. dnes mu dva Noroví ujeli, dva ho sjeli...nechápu, proč by zrovna jeho výkon měl lidem připadat podezřelý. Ale ne, někdo si dovolí říct něco proti Norům, tak to rychle hoďme na Rusa...

Mimochodem, včera tady nějaká "znalkyně" norského lyžování psala, jak si Norové úspěch navzájem přejí, či "přejí", že nikdo z absolutní špičky Norů ke sportu nestuduje... A pak padaly nějaké "logické" argumenty, jako třeba, že Norové jsou dominantní, protože je to národní sport, protože mají dobré trenéry, peníze, tvrdě trénují a především, jsou houževnatí a sportovci se trénují navzájem (asi není potřeba říkat, že hlavně ty poslední argumenty jsou lol) :-) Samozřejmě norští fanboys a fangirls to hltají, taky bych to hltal, být na jejich místě, úplně je chápu. Bohužel, už jsem nějak za hranice "pronorství" před pár lety prohlédl, možná škoda hlavně pro mě.

Ať tak či onak, Astrid Jacobsenová studuje medicínu a na adresu Northuga se jeho reprezentační kolegové nejednou vyjádřili nemoc hezky (např. Sudnby, Tonseth) a jejich neochota spolulpracovat s ním není zrovna tajemství, takže jak to tedy je? Je každý, kdo žije v Norsku znalec?

+2/−1
3.1.2016 18:08

J71a65n 40V97y78b21í64h91a45l 8616900939808

Omlouvám se za svou dikci, ale podobnou diskuzi, naplněnou "logickými" argumenty už jsem vedl tolikrát, že už k tomu občas nedokážu přistupovat bez ironie.

0/0
3.1.2016 18:12

M11i83c65h76a41l 58M43i41l84l89e26r 9426522189232

"ale podobnou diskuzi, naplněnou "logickými" argumenty už jsem vedl tolikrát,"

Je spravne, ze sis dal slovo logicke, vztahujici se k diskuzi, kterou jsi vedl, do uvozovek.;-)

+1/0
4.1.2016 4:41

S61a56r81k28a 30D64i32t73t38r71i93c82h69o38v43a 4298119814975

Jestli mate "znalkyni" na mysli me tak ja jsem pouze psala ze se o bezky zajimam a ziji v Norsku. Nevim proc mate zapotrebi zesmesnovat lidi kteri maji na vec jiny nazor.

O Astrid a jeji studium mediciny samozrejme vim, je jedna z hodne mala v norske spicce. Minule dva roky mela ve studovani pauzu, predloni byla druha na TdS a loni vyhrala stribro ve Falunu, takze pauze se ji ocividne vyplatila. letos mela prioritu dodelat zkousky pred vanocemi a hle, vcera po zavodu zkolabovala a uz v TdS nepokracuje. Sama se vyjadrila ze toho na ni asi bylo hodne. O rivalite mezi muzi taky vim, vyjadrovala jsem se k zenskemu tymu. Je jasne ze kazda jezdi za sebe, uspech chcou samozrejme sami pro sebe nejvic ale sami rikaji ze se od sebe uci, nevim co je na tom tezkeho pochopit.

+1/0
3.1.2016 20:44

Z75d98e23n44e38k 27B95e82d85n75a24r 7647356137519

Ty si tak vzájemně přejí, že nechali kolegyni na minulé akci špatně uhnout a jediná na ní nezavolala.

0/0
3.1.2016 21:08

S39a87r78k72a 73D25i78t19t36r15i47c75h72o13v51a 4698249594545

Volali na ni ale ona to neslysela. To rikal i jejich trener. Nicmene ja se tady nesnazim prosadit nazor ze si preji uspech ( do hlavy jim nevidime), pointa je ze jsou tym kde jich je hodne dobrych z cehoz tezi na treningu.

+1/0
3.1.2016 21:15

M41i23c48h22a52l 10M33i80l46l97e23r 9166672789282

Sarko, nenech se Vybihalem utlouct v prezentovani svych zkusenosti.

Nikdo mu nebere jeho pravo vyjadrit se jak to vidi ze sve pozice u pocitace a TV v Ceske republice a udelat si z techto pozic zavery.

Zase ale na druhou stranu je nutne si uvedomit, ze on nezastava v danem oboru zadnou oficialni odbornou pozici ani nema patent na neco, co se deje v zemi, kde ani nezije a zavodniku ze zeme, kde nezije.

On je v danem oboru zrovna takovym "znalcem" v uvozovkach, jako kazdy jiny tady.

Tim spis, kdyz se jeho zavery v mnoha instancich predevsim ridi emocemi a tim komu fandi a podle toho uznava nebo naopak zneuznava fakta a zdroje.

+2/0
4.1.2016 4:54

M98i54c49h38a17l 81M96i89l86l39e90r 9506322799432

PS. co jsi tu napsala se shoduje s tim, co jsem slysel od lidi z fochu, kteri Norsko navstivili anebo maji pribuzne, kteri v Norsku ziji dlouhodobe a s norskymi bezkari trenuji.

0/0
4.1.2016 5:06

J15a10n 14V79y70b37í89h75a36l 8716490449428

Pane Miller, myslíte, že paní Dittrichová zná nějaká konkrétní čísla, má svoje informace přímo od trenérů, svazu, nebo tak něco? Ano, já jsem znalcem v úvozovkách, stejně jako paní Dittrichová, ze které se ale zrovna Vy někoho, kdo tomu rozumí lépe (dá se říci znalce), děláte.

To, že paní Dittrichová nepsala původně o rivalitě mužů a studiu Jacobsenové je přinejmenším k zamyšlení. "Samozřejmě" to věděla (co je na tom tak samozřejmého, mimochodem? Jako by člověk něco takového nemohl nevědět), ale nepadla o tom ani hláska. Muže i ženy vydávala za jednotné, ač věděla, že mezi muži je rivalita... To pěkně ilustruje, proč norským fanboys nějak nemůžu přijít na chuť.

Podle "logiky" Vaší, paní Dittrichové a dalších, by Norové měli být dominantní nejen v běžkách, ale také v biatlonu, severské kobinaci, skocích na lyžích...žádného Sundbyho a Johaugovou tam ale nevidím. Mimochodem, v Norsku se sami diví, proč v ženském biatlonu nejsou nejlepší.

P.S. moje informace jsou od Norů.

0/0
4.1.2016 9:42

J21a22n 97V78y96b53í14h95a29l 8856520729448

Paní Dittrichová, když jste věděla, že Jacobsenová studuje, tak proč jste to neřekla hned? Napsala jste, že si Noři úspěch navzájem přejí - z toho opravdu není možné pochopit, že jste měla na mysli pouze ženy. To jstě měla napsat Norky. Ano, některé Vaše argumenty je těžké pochopit, některé se chápat dají. Sama asi asi uznáte, že výkony Sunbyho a Johaugové obočí nejdnomu člověku zvednout. A mimochodem, víte, že Sundby mezi norskými fanoušky není moc oblíbený?

0/0
4.1.2016 9:28

S33a61r82k60a 58D11i11t12t91r23i11c87h18o90v18a 4788239654665

Pane Vybihale, ja psala - Bjørgenova, Johaug, Weng - nikdo z nich nestuduje. Astrid je jedna ze stalic ( ale v uplne spicce neni, myslim ze letos by napriklad stafetu na mistrovstvi, kdyby bylo, nejela) a jak uz jsem psala tak se o bezky hodne zajimam ( zvlast o zensky tym), proto jsem psala ze samozrejme o jeji medicine vim. Myslim ze mam nacteno o clenkach zenskeho norskeho tymu mnohem vice nez vy. Ale uz se tu neminim s vama dohadovat, je mne jasne ze tu jste kvuli tomu aby jste se hadal a ne diskutoval.

0/0
4.1.2016 10:02

J47a64n 77V73y40b22í53h77a74l 8466840239618

Původně jste psala, že nikdo ze špičky Norů nestuduje, ano, v další věte jste jmenovala tyto tři, ale muže jste nejmenovala žádného, proto jsem to nebral jako snahu taxativně jmenovat ty, kteří nestudují. Taky se hodně zajímám o norské běžce, přesto řeknu, že je klidně možné, že o nich máte načteno, než já (vypíchl bych to mnohem). Ačkoliv mi není jasné, jak to můžete vědět, vůbec se neznáme. Já mám aspoň tu skromnost, že nic podobného nehlásám.

Jsem tu kvůli tomu, abych diskutoval. Diskuze je důležitá. Vy jste tu proto, abyste se hádala. Takhle to chcete? Já fakt, že diskuze s někým, komu "je všechno jasné a ví toho mnohem více", asi cenu nemá.

0/0
4.1.2016 10:19

S36a13r38k92a 74D22i48t42t39r28i97c95h90o87v62a 4958279164295

Uznavam ze to nemuzu vedet. V tom mate pravdu.

Je ale skoda ze kdyz tu diskutujem tak vytahujete detajly z kontekstu. Pak vznikaji zbytecne rozepre. Ja to brala tak ze Astrid je vyjimka. Jeste studovala Celine Brun Lie, ale ta loni v narodaku skoncila.

+1/0
4.1.2016 10:38

M84i34c78h54a87l 51M48i15l32l35e64r 9176982499792

Sarko, prosim seznamte se - tohle je typicky Vybihal na techto diskuzich. ;-)

Hod mu kost ve forme textu, on si neco vytrhne z kontextu a zacne s tim pobihat kolem jako buldok s kosti, hadat se a chytat te za slovicka ad nauseam, pripadne shazovat.;-D

+1/0
4.1.2016 10:49

J81a86n 79V85y48b53í28h14a34l 8596740449308

No, ehm... ;-D;-D;-D

0/0
4.1.2016 11:08

J65a25n 78V29y77b93í76h81a56l 8586500509358

Nevytahuju detaily z kontextu. Jenom poukazuju na to, jaký je to argument. Nebo si myslíte, že všechny/většina ostatních závodnic studuje?

Kontext je takový, že se snažíte vysvětlovat výkony Johaug a Sundbyho mj. tím, že jsou běžky národní sport. Tohle logiku. Nemá. Copak to, že je někde sport sportem národním byla někdy záruka dominance? Aspoň by se slušelo říci, že to není v Norsku nejoblíbenější sport. Tohle logiku nemá. Nebo to, že mají dobré trenéry. Ostatní nemají dobré trenéry, nebo co? Nebo peníze a podpora. Zajímalo by mě, kde norští fanoušci berou tu jistotu, že norští závodníci mají k dispozici více peněz a podpory, než jiní. Poukazuju na jednotlivosti, které logiku mít nemusí.

Závodníci jiných velkých běžkařských zemí (dnes už i Švýcarska) taky trénují spolu, nestudují, mají dobré trenéry a zázemí. Přesto jsou Sundby a Johaug a předtím Björgen s její ve vytrvalostním sportu nepravděpodobně, kulturisticky vyhlížející postavou, o světelné roky před ostatními.

0/0
4.1.2016 10:53

J17a25n 16V74y21b97í56h21a16l 8746250409678

Mimochodem, když Vám tak vadí nekorektně vedená diskuze, nechápu, jak můžete tady panu Millerovi vůbec dát plus. Jeho způsob diskuze je opravdu nešťastný. Napsal on tady vůbec něco k tématu? Ne. Jen se "stará" :-) o mě, jakým způsobem, to vidíte sama.

0/0
4.1.2016 11:14

J75a65n 29V54r93á22b17e28l 4497178568448

Je fajn, že i naše dvojky dokážou jet na TDS o top 10. Oestbergová překvapila ve sprintu určitě získá tak snad bude Johaug trápovat co nejdéle.

0/0
3.1.2016 17:32

M96i34c38h38a45l 22M46i13l97l58e48r 9756862199582

Johaug vypada, ze si spatne rozvrhla sily, ten zacatek prepalila a ke konci ji to chybelo. Kazdopadne bude zajimave jak se jejich souboj bude vyvijet dal. Nemam v tomto smeru zadnou favoritku a cim vic se budou na trati prat, tim lepsi podivana pro divaky.

Jenom by me zajimalo, jak rozhodci posoudili poruseni pravidel u Oestberg v klasickem sprintu, kdyz si (alespon) v jedne z poslednich zatacek zavodu vypomahala volnou technikou.

Britsky Eurosport na to upozornoval a byl to markantni rozdil porovnat techniku jak v te same zatacce jela Johaug a po ni Oestberg.

Nedavno prece rozhodci DQ hned 5 bezcu za "volnou techniku" v klasice.

0/0
4.1.2016 5:19

S49a62r87k20a 27D20i62t12t63r37i42c17h67o17v59a 4398819924835

Ingvild uz dlouho rikala ze je jejim cilem prat se o nejlepsi pozice i v distancnich zavodech. Myslim si ale ze na Johaug by potrebovala aspon 2 neli 3 minuty naskok pred zaverecnou etapou. To se ji ale asi nepovede, ve sprintu muze nabrat hodne bonusovych sekund, mozna se jeste bude drzet i na 5 km, ale na klasickych desitkach asi bude ztracet. Nema navic s tim zaverecnym kopcem zkusenosti, minuly rocniky nedokoncila, soustredila se na sprinty a spolecne s Fallaovou odjizdeli po sprintech domu. Ale je super ze je to aspon trosku napinavy :)

0/0
4.1.2016 7:58

J23a81n 45V85y94b54í39h62a31l 8946550469298

Podmínky byly ideální pro Ingvild. 5 km distance (strašně krátké, to je ) + rychlý sníh. Kéž by to takhle pokračovalo dál, to by pak výkony Johaug vypadala přece jen normálněji, ale nebude.

0/0
4.1.2016 9:47

F18r89a67n92t56i27š87e61k 44S32t74u11r12m 4152770950486

Vypadá to, že ani Tour de Ski tento sport nezachrání. V konkurenci biatlonu prostě nemá tupé běhání šanci, ani když je zakončené během do sjezdovky. :-/

0/−7
3.1.2016 17:25

P65a82v13e94l 76H13o75l91m64a87n 9577404168170

Mohu ti oznámit, že tupé běhání řadím o level výš než ještě tupější a hlavně zhusta neregulerní střílení, kdy každý má většinou jiné podmínky.

0/−2
3.1.2016 17:44

J90a23n 97V76y48b65í82h63a15l 8326780589708

Individuální chutě jsou samozřejmě různé, ale pan Sturm má pravdu - běžky na popularitě ztrácí, biatlon získává.

A co se regulérnosti podmínek týká, tak si klasické lyžování s biatlonem nezadá...někdy závod také rozhodně, nebo zásadním způsobem ovlivní počasí, měnící se sníh...tak to je. K oběma sportům to patří a nejedná se o neregulérnost podmínek.

+2/0
3.1.2016 18:28

Z84d92e49n60e65k 82B75e88d62n26a22r 7237636277639

Exhibice Norského sportovního lékařství pokračuje. Je smutné sledovat jak podvodníci kazí závody. Jinak naši překvapivě dobře.

0/−8
3.1.2016 13:50

Z62d98e13n13ě25k 66K19u88č16k11a 9567818461110

Máte důkaz? Nemáte... Tak držte pusu...

+2/−1
3.1.2016 15:11

P77a80v26e27l 42K90o98p25e37c90k57ý 9405286372961

a Usťugov ? Řešte raději největší podvodníky ve sportu Rusáky. Naštěstí již NDR neexistuje.

+1/0
3.1.2016 15:14

G85e63o84r48g 28K11o15m28b74e42r13e74c 9144431596191

DDR neexistuje to mate pravdu ale ti co tahali za nitky tam jsou stale. A dneska dokonce za daleko lepsi penize.

0/−1
3.1.2016 17:14

M10i38c86h84a44l 95M94i31l35l64e46r 9716212559842

Jmena?

Tim nechci znevazovat, co pises, ale fakt by me zajimalo koho mas na mysli. Je znamo, ze ruzni dederonsti treneri drive zapojeni do statem podporovaneho masoveho dopingu se presunuli na trenerske funkce do jinych statu. Cina, JAR a nekteri prave do Ruska.

+1/0
4.1.2016 5:24

Z48d81e91n30e47k 70B43e27d10n71a61r 7507846387259

Přesně, jen nadopovaní Rusové jsou schopni je stíhat.

0/−1
3.1.2016 17:52

Z93d80e77n80ě57k 11K40u52č61k88a 9677638221620

A zase? Kde mate dukaz pro sve tvrzeni?

0/0
4.1.2016 11:29

M63i43c17h29a57l 63M92i22l22l22e48r 9656202869222

o Ust'ugovovi nemame dosud dukazy a musime mu dat presumpci neviny.

Je ale pravda, ze RUSADA nefalsovala jenom vysledky z odebranych vzorku atletu.

Mezi temi 1200+ vzorky, ktere umyslne narychlo znicila kdyz byla na ceste k nim kontrola WADA, nebyly jen vzorky atletu.

0/0
4.1.2016 5:28

J81o54s20e91f 20Č69i64h93á39k 7961829180386

Také se bojím, aby to nedopadlo stejně jako s Finy před léty.

0/0
3.1.2016 17:59

M39i40c78h17a31l 63M45i38l54l30e37r 9736322819672

mne osobne je jedno, koho chyti - prast jako uhod, kdo svindloval, at je chycen. Budu sice zklaman, kdyz se mezi jmeny najdou sportovci, kterym jsem fandil a kteri mi byli sympaticti, ale pokud svindlovali, zaslouzi si chyceni.

Doufam, ze WADA pri svem zkoumani podvodnych praktik ve sportovnich asociacich a korupci, se nesoustredi jen na atletiku.

+1/0
4.1.2016 5:33

M42i91c89h52a40l 79M43i57k70e12š 1920975493

Výborně! Nečekal jsem, že ve finiši Jakš udrží tu skupinu...

+2/0
3.1.2016 13:05

P76a31v73e55l 63K81o81p42e40c44k55ý 9515836362331

Martin jede velmi dobře. Překvapil.

+3/0
3.1.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze