Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Florbalistky na světovém šampionátu schytaly debakl od Švédska

V prvním vystoupení na světovém šampionátu udělily soupeřkám lekci, v tom druhém musely školení samy přijmout. České florbalistky podlehly Švédsku 2:17. Češky po rekordní prohře budou hrát o čtvrtfinále v pondělí s Němkami a stačí jim bod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o88m33á47š 45K19a76l12a67s 2954589539

Zápas dopadl, tak jak dopadl. Švédky jsou prostě tým na dlouhodobém vrcholu. Co mě spíše zaráží, je úroveň komentování od pana Zamazala, který si asi hokej spojuje s florbalem. Přišlo mi to, že kdyby dostal možnost koučovat (společně se svým spolukomentátorem) českou reprezentaci, Švédky by dostaly o 10, o 20 a byli bychom mistři světa. Nutno teda říci, že mezi elitní světovou čtyřkou (FIN, SWE, SUI a my) a zbytkem světa je velmi propastný rozdíl, to samé se dá říci i o FIN a SWE a SUI a my.

0/0
7.12.2015 18:28

J16i66ř84í 77Š53e19d50a 3370929511741

má vůbec smysl tohleto vysílat přímým přenosem8-o? nebo jinak - má vůbec smysl tohleto hrát? :-P

0/0
7.12.2015 9:36

P33e67p42a 52J65e66t38e24l 4894545859298

Pro vás patrně ne.

0/0
7.12.2015 9:40

M79i29l33o91š 82B39o24u82k35a43l 8853807133924

Nemá smysl dehonestovat jakékoliv sportovní odvětví...když to lidí baví, tak v čem je problém? ...ale i mě zaráží ten široký prostor v TV... stejně jako na komerční TV propagace golfu...

0/0
7.12.2015 9:29

P15e31p88a 38J16e59t12e64l 4644145929528

Právě že to lidi baví a těch, co to baví a hrají to, je hodně. Na rozdíl od třeba rychlobruslení, které dělá v Česku asi 8 lidí včetně brusiče.

0/0
7.12.2015 9:39

M19i73l52a16n 13C66o85u85f64a54l 8603367213

Tak z tohoto zápasu mě nejvíc zaujal komentátor. I slepý viděl, že nás Švédky přehrávají a hodně výrazně. A komentáře vyzáblých holek ve studiu o naší výborné fyzičce zněly úsměvně. Pohyb a práce s holí v porovnání se soupeři......... Tam byl největší rozdíl!

0/0
7.12.2015 9:06

J22a19n 25K40o47t86y39z59a 3597457491856

Jasny sportovkyne roku v tymech... Bajecny sport s plastovyma hokejcickama a pohyblivym mantinelem!

+3/0
7.12.2015 8:41

J83a94n83a 63E24l24i39á49š72o65v71á 9769314754988

Florbal má historii počítanou na jedno čtvrtstoletí. Nemá však žádnou tradici. Ani v těch vyspělejších severských zemích. Může si ji jakoby půjčovat u ledního hokeje, kterému se mohou věnovat movitější, žijící v podmínkách, kde led není ničím neobvyklým a samozřejmě šikovnější, protože pohybové nároky na lední hokej jsou výrazně vyšší. Ve světě má tradici pozemní hokej. Je však náročnější na plochu, stejně jako i další "hokejkové" sporty kde se používá hůl. 

Oproti inline hokeji, již zmíněnému pozemnímu hokeji, hokejbalu a hokeji na kolečkových bruslích dokázal florbal uzpůsobit hrací plochu do podoby, že se vejde do tělocvičny. Super počin. Spolu s tím, že využívám přirozené lokomoce  a nemám nároky na žádnou speciální obuv je to v zásadě ideální. Stačí lehce montovatelné mantinely, které mimo jiné zabraňují, aby mi míček ze hřiště utíkal :-), což má vliv na plynulost hry. 

K nám se florbal dostal ve chvíli, kdy členské základny házené, volejbalu, košíkové významně klesaly a florbalu se i díky tomu  podařilo dostat do velmi vytížených školních tělocvičen. O té doby se mnoho nezměnilo. Přibývá základna díky "školními" sportu a je cítit, že lidé okolo florbalu se chtějí vzdělávat. To však nestačí, aby se z florbalu stal globální sport. Označení Mistrovství světa si florbal v zásadě nezaslouží, byť podle složení v mezinárodní federaci třeba ano. 

Jestli se florbal může rozvíjet vedle tradičního pozemního hokeje a dalších sportů s holí je těžké předjímat. Ve stávajícím sportu začíná převládat obchod a já nikde nevidím jak se z tohoto lidově školního sportu může obchod stát. Takže i přes český florbalový zázrak jsem zatím skeptická k nějakému globálnějšímu rozvoji.

0/0
7.12.2015 7:34

P93e47p47a 53J94e77t25e95l 4434705279778

To mě mrzí, že jste skeptická. ;-D

0/0
7.12.2015 9:30
Foto

F74i43l91i73p 33J66a32r18a82b 1313707490247

Hehehe, slušnej výplach. Njn, když to Švédům či Švédkám sedne, tak se vraždí neviňátka. 

Ale ženské verze mužských kolektivních sportů jsou spíš kuriozitou a zajímavostí, než něčím ke koukání.

+2/0
7.12.2015 1:07

J21a62n55a 50E42l93i64á48š91o90v21á 9159504704698

Vy přece víte o čem mluvíte, vy jste to přeci hrál. ;-)

0/0
7.12.2015 6:37

J86a60n23a 46E46l49i95á56š98o41v14á 9539234924768

Proč zde není pan Jarab ?

0/0
6.12.2015 23:42

F33i96l32i42p 41Č32e73c62h 7496153774840

Nechápu proč ČT místo tohoto nevysílá třeba derby HK-PCE nebo fotbal Plzeň-Dukla. Tohle patří tak maximálně na web ČT, ne na obrazovku. Florbal sám hraju 2x týdně, ale do TV tento sport v takové míře rozhodně nepatří, strašná nuda. A florbal žen už vůbec, zoufalá úroveň.

+7/−5
6.12.2015 23:22

F83i31l85i32p 62L95o44u57k68a 4846336108281

Nemám nic proti hokeji. Ale proč by měla mít přednost zrovna obyčejný zápas hokejové extraligy, když se hraje MS ve sportu, který má větší základnu než hokej a není v českých podmínkách "uměle profesionální" (živen veřejnými penězi). Myslím, že z pohledu veřejnoprávní TV je takový přístup zcela v pořádku.

No a nakonec, v 15 h (před florbalem) hokej dávali. Takže to ani nemá smysl nějak řešit.

+3/−1
6.12.2015 23:41

L64u62k24á45š 88V79l71k 2701689924876

Já ti to vysvětlím Filipe Čechu, protože nevíš co ČTsport ve svých začátcích reklamovala... A sice, že bude podporovat hodně český sport a občas MINORITNÍ sport... Takž by člověk naopak měl být rád, že minoritní sporty jsou také v TV a ne jen ty rozšířenější, kterých je i tak většina vysílacího času.

+2/−1
6.12.2015 23:51

J72a18n47a 95E34l20i17á68š61o64v74á 9699764774188

Proklamovala.

Florbal určitě není minoritní sport. Jestli se jím zaobírá tolik lidí, je schopen přilákat do hal tolik lidí, je schopen zorganizovat takové turnaje, tak určitě není minoritní. Jen prostě s tou konkurencí to je jako se slečnou Sáblíkovou. Prostě se tomu skoro nikdo nevěnuje. Ty dva státy co se tomu věnují jsou někde jinde a s těmi co mají členskou základnu 10 000 se snad měřit nebudeme. I když skutečnost uvidíme dnes.

Holky bojujte, já se na to budu dívat, byť názor na florbal budu měnit až k tomu někdy budou odpovídající argumenty. Až se bude jednat o více globální sport především. Florbal respektuji.

0/0
7.12.2015 6:46

F18r65a33n91t10i96š14e77k 78N18o37v72o68t42n16ý 8254906425229

Švédové se ve florbalu cítí úplně stejně, jako Kanada v hokeji v roce 1930, kdy i amatérské nadšenecké týmy Kanaďanů dávaly nejlepším evropským mužstvům 15:0 a víc. Škoda že tenkrát nebyly internety, rád bych si v nějakém archivu početl, jaký je ten hokej směšný sport.

Florbal se, stejně jako jakýkoliv jiný sport, dá hrát na mnoha úrovních, od té tělocvikové až po profesionální. Měl jsem možnost hrát proti chlapům, co byli pořád amatéři, ale už na poměrně dost vysoké amatérské úrovni, a místy jsem jenom zíral, co s tou hokejkou umí, a to nějaký pátek florbal taky hraju (rekreačně, jen pro zábavu). Argumenty, že na tělocviku se do hry zapojí každý a tudíž je to sport o ničem, jsou stejně směšné, jako že když hodíte mezi bandu třeťáků míč, taky do něj nějak budou kopat a občas ho dostanou do branky, tedy fotbal by měl být hloupý sport, který není žádné umění hrát.

+3/0
6.12.2015 23:11

F23i24l10i20p 46L60o26u70k45a 4526936858451

S druhým odstavcem víceméně souhlas. To jsou jen takové "diskusní" řeči.

Jinak to srovnání s hokejem v r. 1930 je možná problematické, jak už někdo naznačoval níže. Když bychom nebrali jen skóre, výsledky na MS, tak je florbal už asi trochu dál než hokej v té době.

Osobně se přiznám, že té švédské dominanci moc nerozumím. V čem to vězí? I když ono to asi až tak složité nebude. Prostě ten rozdíl mezi vrcholným amatérismem a (polo)profesionálními prvky bude značný. Tam už jen talent a nějaký um nestačí.

Spíš bych viděl nějakou paralelu třeba s tím rozevíraním nůžek v hokeji nebo třeba i ve fotbalu, v posledních letech, mezi Evropou a Jižní Amerikou. Švédsko je vyspělá, bohatá země. Je tam větší prostor dělat florbal pořádně a tak nějak efektivněji, "vědecky". S tím podle mě čas sám moc nezmůže. I když bych si to jen přál, protože mám florbal moc rád.

0/0
6.12.2015 23:33
Foto

F37i80l24i48p 78J68a95r82a94b 1393397670617

Srovnání s hokejem té doby je nesmysl, Švédové jednak posílají to nejlepší a druhak už byli poraženi, a dokonce i naši nebo Švýcaři s nimi dokázali odehrát vyrovnané zápasy.

Zajímavé je, že na juniorských úrovních jsou naše týmy (repre i klubové) srovnatelné, ale při přechodu do chlapů nám najednou uletí.

Tady je docela hezký článek srovnávající náš a švédský florbal od člověka, co "tam" byl.

http://www.florbalovytrener.cz/rozdily-mezi-ceskym-a-svedskym-florbalem/

Mně osobně přijde největší rozdíl v kvalitě střelby, což je zmíněno i v článku. Na nedávném turnaji nás Švédi porazili asi 9:2 a ve druhé třetině měli přitom jen 4 střely na bránu. Skončila 4:0.

Technika nebo hra v poli je srovnatelná, ale nám chybí ten jejich killer instinct.

+1/0
7.12.2015 1:24

F50r74a61n45t73i41š57e62k 62N18o97v28o71t75n38ý 8604606835929

Tak jasně, hokej byl tenkrát ještě víc nevyrovnaný v ohledu Kanada - Svět, dával jsem to jako vyhrocený příklad toho, že sport s tradici 20 nebo 30 let prostě často bývá nevyrovnaný a ovládaný nějakou jednou velmocí.

0/0
7.12.2015 13:55

F71r10a91n53t93i37š56e93k 58N27o83v84o41t58n94ý 8854636355719

Z pohledu člověka, co to občas (jak jsem psal, pro zábavu a udržení jakési bídné kondice) hraje, souhlasím s Filipem Jařabem. Ve florbalu dělá hrozně moc střelba. Když proti tobě hraje nějaký frajer, co prostě umí vymést z dálky vingl, musíš ho dostupovat hned při přebírání míčku, nedal mu ani metr, v zásadě na něj pořád hrát osobku. Když je v soupeřově týmu takový hráč jeden, tak se to samozřejmě dá, když jsou takoví skoro všichni, ubránit to nejde. On ten míček ve florbale není tak rychlý a brankáři toho hodně pochytají, takže ten rozdíl mezi průměrnou střelou, s níž brankář nemá problém, a výbornou střelou z první, proti které naopak nemá šanci, pak dělá ty obrovské rozdíly ve výsledku. Jinak pravidla se v poslední době trochu posunula "do hokejova", už to není jen o finesách s holí, ale i o hře tělem (v omezené míře, ale přeci jen), takže ve hře v poli už se dá něco uhrát jenom tím, že člověk má nějakou základní rychlost a sílu. Ale to zakončení je prvek hry, kde jsou zdaleka největší rozdíly.

0/0
7.12.2015 14:02

J21a46n32a 81E29l82i95á75š13o39v44á 9329214454668

Nikde jsem nenapsala, že to je sport o ničem. Ale díky tomu, že v zásadě neexistuje konkurence tak na tom něco bude.

0/0
6.12.2015 23:40
Foto

F67i68l95i79p 33J87a78r81a39b 1773777750487

Co to je "na vysoké amatérské úrovni"? Florbal je amatérský sport tak nějak všeobecně.:-)

+1/0
7.12.2015 1:10

F33r84a21n13t88i49š46e69k 89N79o18v57o28t34n27ý 8594366155479

Prostě žádná extraliga, pořád úroveň špičky lokální amatérské ligy. I ta na nás ale stačila tak, aby poměr sil vypadal podobně jako ten zápas Češek se Švédkami a výsledek taky (bylo to tuším nějakých 3:15 nebo tak nějak).

0/0
7.12.2015 13:53

M27a73r88t97i16n 39N46e91p38l 4164532136538

Dnešní výsledek jasně ukazuje, proč florbal i další nejbližší roky zůstane jen a pouze sportem do hodin tělesné výchovy :-) P.S. Než mě začnete kamenovat, tak informace, že si florbal sám rád čas od času zahraju, ale to nic nemění na výše uvedeném.

+3/0
6.12.2015 22:50

L43u72k89á90š 36V54l81k 2731759754866

Nejsme arabský stát 100 let za vopicema, u nás se nekamenuje ;-)

+1/0
6.12.2015 22:58

V59o48j61t98ě70c29h 55G34r39o60s11s 9599344785806

Já nějak nechápu, proč mají lidé, kterým se florbal nelíbí, neustále potřebu to zmiňovat v diskuzích pod florbalovými články. Zřejmě nedokážou snést, že je florbal v Česku docela populární a tím pádem dostává i adekvátní prostor v médiích. Jiný důvod lézt do diskuzí o sportech, které se mi nelíbí, nebo mi přijdou směšné či nesmyslné, nevidím.

+9/0
6.12.2015 22:17

J66a96n20a 40E25l85i36á74š84o37v42á 9909144544408

No kvalitníma florbalováma článkama se to tu jen hemží.

0/0
6.12.2015 22:24

J71a50n86a 38E59l54i40á74š72o82v81á 9239524514828

17:2 je trošku za zmínku i od pacientů jako já.

0/0
6.12.2015 22:35

J47o21s20e68f 57Č70i43h59á89k 7591849620346

Není docela populární, ale po fotbale druhý nejpopulárnější a každý kdo tu nadává by s holkama nevydržel běhat ani 5 minut.

0/0
7.12.2015 3:18

J66a79n24a 10E92l67i19á23š31o74v34á 9509904334378

Podle sebe soudím tebe? A co vůbec tento argument znamená ? Asi málokdo z nás by stačil Jarmile Kratochvílové v její závodní formě na sklonku kariéry. A dalším trénovaným sportovcům.

0/0
7.12.2015 6:54

P58e11t43r 83M91a47l25í32k 2311555821966

Ano, hraje to hodně dětí, ale stačí se podívat, kdo za exoty a jak je trénuje. Jedním slovem katastrofa. To platí i pro ligu a repre. Ale je to pořád lepší, než aby děcka seděli u TV/PC.

+1/0
6.12.2015 21:56

B22á60r36a 52T95e30s72n94e57r81o88v55á 5425380614719

Vy vážně považujete Cepka za exota? 8-o

0/0
6.12.2015 21:57

P86e68t77r 34M43a83l57í55k 2751925251186

Toho jako prvního. Si nepamatujete jak se choval v minulosti ?

+1/0
6.12.2015 21:58

B44á57r67a 26T94e54s58n85e77r77o14v76á 5945740544699

Já si hlavně pamatuju, že to byl skvělý hráč a jeden z těch, který k florbalu u nás přitáhl davy.

0/0
6.12.2015 22:00

J55a11n55a 39E74l38i62á52š31o49v23á 9649154604598

Ale vy jste zasvěcená.

0/0
6.12.2015 22:04

B80á22r38a 47T89e64s92n10e83r51o82v92á 5815910824589

Jak to myslíte? Nejsem ani trenér, ani hráč na vyšší než pralesní úrovni. Jsem pouze fanoušek - všech sportů (snad vyjma motorismu a bojových sportů), který sleduje, co se dá. Nemám podrobné, encyklopedické znalosti jednoho konkrétního sportu, ale snažím se mít všeobecný přehled. Proto třeba nevím, na co p. Malík naráží, protože já si opravdu u Cepka pamatuji hlavně to dobré, co pro florbal v Česku udělal.

0/0
6.12.2015 22:08

J87a24n12a 53E29l62i50á78š80o14v46á 9769804894528

NeraFlorbal je pouhá shoda jmen ?

0/0
6.12.2015 22:12

B35á28r96a 91T47e57s84n88e75r54o27v14á 5565800554709

To je ovšem parta nadšenců, nic víc, nic méně. Byli jsme (už se nescházíme) skupinka asi 12 lidí, která hrála jednou týdně v tělocvičně ZŠ. Věkové rozmezí 16 - 33 let, kluci i holky. Tady se o žádném zasvěcení fakt mluvit nedá. :-)

0/0
6.12.2015 22:14

J69a71n61a 98E62l60i41á96š39o42v57á 9429524874218

Hm

0/0
6.12.2015 22:36

B20á40r26a 64T95e89s53n34e73r98o47v56á 5365250154689

Zklamaná? To mě mrzí... ;-D

0/0
6.12.2015 22:37

J32a20n44a 73E25l81i37á91š92o30v67á 9589894254428

Vámi

0/0
6.12.2015 22:45

B10á63r43a 85T87e91s84n65e26r44o97v62á 5605150334269

Vážně? Tak to se omlouvám, ale já už jiná nebudu. A už vůbec ne kvůli vám.

0/0
6.12.2015 22:46

J90a70n20a 46E96l77i72á39š81o47v32á 9439374414628

Jste ve svých názorech laciná.

Stačí na mě nereagovat. Nic víc, nic míň.

0/0
6.12.2015 22:49

B19á41r97a 82T22e50s37n23e83r66o92v98á 5755610314329

Laciná? A co si pod takovým výrazem mám představit? :-) Já ráda diskutuji, nemám problém diskutovat s lidmi, kteří nesdílí mé názory, zůstává-li diskuze v mezích slušnosti a bez urážek. Od toho ostatně diskuze jsou. Je tedy pouze mou věcí, na koho budu nebo nebudu reagovat. Máte stejnou možnost.

0/0
6.12.2015 22:54

P67e76t39r 96M47a52l27í63k 2371345611476

Možná, nemohu zcela posoudit, kolik zrovna p. Cepek přitáhl dětí k florbalu. Já si pamatuji, že se choval jak malé děcko, a to není žádný příklad pro nikoho. Hlavně ale mluvím o tzv. "trenérech" mládeže. Někdy mi připadá, že jsou to lidi, kterým zbyl florbal, jako jediná možnost seberealizace.

+1/0
6.12.2015 22:04

B64á57r56a 33T63e34s66n63e76r91o82v88á 5765850534539

Trenéři mládeže jsou v KAŽDÉM sportu u nás problém. Je to totiž práce velmi nevděčná a dělá se zadarmo. Proto ji často vykonávají rodiče, kteří o tom pořádně nic nevědí a/nebo si tím kompenzují vlastní neúspěchy. To není problém jenom florbalu.

+3/−1
6.12.2015 22:06

P96e12t20r 18M59a79l54í13k 2401925191916

Souhlasím.

0/0
6.12.2015 22:08

J76a70n58a 60E12l71i64á37š42o39v74á 9189974534398

Já ne.

0/0
6.12.2015 22:10

J84a87n62a 20E93l98i29á61š26o26v11á 9679194544258

Existuje systém vzdělávání trenérů a ten se až tak neslučuje s vaším názorem.

0/0
6.12.2015 22:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze