Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vítěz, nebo podvodník? Jak Hamilton čekal v Monze na rozsudek

Někdy to je v F1 tak, že to hlavní drama se odehrává až po závodě. Po závodě, ve kterém jeho vítěz vedl od začátku do konce, jenže ve chvíli, kdy už zmáčený od šampaňského sedí - samozřejmě jako vítěz na tiskové konferenci - tak ho překvapí salva otázek na téma, že vítězem možná vůbec není. Že je klidně (byť nechtěně) podvodníkem, co porušuje pravidla. A byť po půlhodinovém setkání se žurnalisty stále odchází jako vítěz, tak definitivně se jím stane až před šestou odpoledne, téměř tři hodiny po závodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A53n70n84a 11H57o84r71á31k70o50v29á 9494828406

"pět minut před startem ocitl pod minimální hodnotou"... tak proč ho nepotrestali hned a pustili ho závodit??!

0/0
8.9.2015 0:03

M76i96r56o50s90l93a71v 19H58a33r57m86a76n 7610582364354

Proč se ten tlak vůbec měří.Nechal bych to na jednotlivých stájích při jakém tlaku chtějí jezdit.Určitě by zvolily pro ně ten nejvýhodnější.A možnosti by všechny stáje měly stejné.

0/0
7.9.2015 23:53

G16e96o90r59g 15K24o38m89b91e59r76e82c 9914421116371

co todle je za bulvar?

1. za tlak nemuze Hamilton ale mechanici

2. Ferrari take nemelo spravny tlak, jak Vetel tak Räikkönen

3. Lauda to po zavode rek jasne. Tlak je doporuceny.

0/−2
7.9.2015 17:43
Foto

V75l81a49s52t53i41s76l17a43v 22B61o53č70e18k 1198712431243

To jsou ty rozdílné přístupy k pravidlům, jejich dodržování a trestům, případně jejich výši. F1 už dávno není o závodění aut. Je to závod peněz.

+1/−1
7.9.2015 10:01

M23a52r91c79e70l 82B27i59l98č43í93k 1361650893551

Pravidla v F1 jsou komedie. Pamatuji si jak vyhrál Raikonen MS a Hamilton skončil  celkové druhý, tak měl být diskvalifikovani v posledním závodě R. Schumi za nepovolené složení paliva - překročil pak teplotu paliva a vůz byl rychlejší. Kdyby ho diskvalifikovali, Hamilton by se posunul o příčku vpřed a stačilo by mu to na titul. Takže z F1 je stává komedie. Když jsou pravidla nějak nastavena, tak by se měla dodržovat, i kdyby šlo třeba o milimetr.

+3/−1
7.9.2015 10:00

M58a11r79c19e83l 81B73i30l82č25í92k 1621830293831

To je jak by ve skoku do dálky přešlap 1mm platil, protože to je prostě 1mm. A pamatuji si o tohle, že se děje, když mela být na OH diskvalifikování amíci za cosi v boxech.

+1/0
7.9.2015 10:01

P49e15t48r 76U29t57ě45k94a20l 9650348938

Jestliže před startem měl tlak OK - a to měl - pak pokles tlaku je vinou Pirelli. Nebo mají guláš v tom, kdy a jak se to měří. Pak je to vina FIA. Nevím, jak za to může Ham.

0/0
7.9.2015 8:48

M41i42l22o16š 55H70l96a21v16á39č 9623591427484

Důvod nepotrestání je jasný. Napřed by museli potrestat sebe, protože v tom dělají takovej guláš, že už nikdo neví, co momentálně platí. Navíc to podhuštění je naprosto minimální a u jedné pneu to nemá žádný zvláštní význam. Samozřejmě, že někteří budou pořád tvrdit - porušil pravidla, není co řešit. Odpověď je nahoře. Při kvalitě monopostů Mercedes  mu to můžou klidně nadhustit a stejně vyhraje. Když už ani tady nestačily Ferrari, tak není co řešit!!

+2/−4
7.9.2015 4:42

D32a18v64i77d 30P43r40a25ž92á88k 6874872702976

Vítězný podvodník R^

+1/−6
6.9.2015 23:52

Z23b16y69n52ě58k 87B41í86l69ý 1187470901855

to by byl rasismus kdyby mu to vzali :D

+4/−4
6.9.2015 22:42

Z17d76e20n52ě88k 44S79e35i36d40l 9427451899624

pitomější poznámka tě nenapadla, viď?

+1/−1
7.9.2015 11:23

T26o49m33á28š 66S98e98i97b10e69r19t 7108536167450

Ač fanda Mercedesu,musím uznat,že zde měly být oba vozy diskvalifikovány.I když jsou pravidla složitá a komplikovaná,tak platí pro všechny stejně.

+3/−3
6.9.2015 21:30

J47a55n 40N39o57v33á48k 9815468974535

Ale jak je v diskuzi níže - pro měření tlaku pravidla jasná a jednotná nejsou - není určena teplota za níž se měří a to významně ovlivňuje výsledek. Pokud by Mercedes měl gumy v zahřívacích dečkách, což je povolené (= teplota při závodě), tak by byl v dovoleném rozsahu.

+6/−1
6.9.2015 23:58

J90i71ř86í 75Ž36á17k 7689344252461

Opravdu to ještě patří do rubriky Sport? Já bych celou F1 přeřadil do rubriky Technet, o nic jiného tady nejde.

+3/−1
6.9.2015 21:28

L46u89b79o90š 85M18a75c50h42á88l89e72k 6898877834119

Odjet závod F1 je hlavně o fyzické kondici, která se musí tvrdě trénovat a to tak, že téměř neustále, jak nemáte fyzičku, tak vám technika nepomůže (naopak vás může i zabít)!

0/0
7.9.2015 5:56

M16a42r39t76i66n 85Č29a23r18n36e21c34k42ý 2125404299905

To při letu do vesmíru taky.

0/0
7.9.2015 12:38

M97i11l65o59š 47F70i24a72l41a 2130191627272

Pravidla jsou pravidla a asi by se měla dodržovat. Pokud je pneumatika mírně podhuštěná, má větší styčnou plochu s vozovkou a lépe přenáší sílu motoru. Naprosto nerozumím tomu, jestli tak malé podhuštění má nějaký zásadní vliv, ale samozřejmě malé podhuštění je v tomto případě určitě lepší, než velké podhuštění, které je naopak kontraproduktivní, protože pneumatika se prohne a nedosedá na vozovku v celé ploše. Proto to Hamiltnovi určitě trochu pomohlo, i když jak píšu nedovedu posoudit, jestli nějak zásadně. Ale jemu se nikdy nic nestane a projde mu skoro všechno, takže se není co divit. Nicméně souhlasím s názorem, že přeregulovaná F1, která má předpis snad i na to, kdy naposledy před závodem musí jít pilot na malou a kdy na velkou, je už nesledovatelná, protože v těch regulacích už se pomalu nemohou vyznat ani sami techničtí komisaři.

+4/0
6.9.2015 21:21

J35a94n 47K79o60s69t66k81a 9594967509176

A já vždycky myslel, že s podhuštěnou pneumatikou jsem spíš pomalejší.

0/−2
6.9.2015 20:56

P40e57t70r 81T90y86č28k51a 6675712259142

No myslím, že kdyby se něco podobného stalo někomu okolo 10.místa tak by ho vyloučili bez milosti.

+6/−5
6.9.2015 20:51
Foto

J34a81n 20H59a89ž54m22u43k17a 6113146345

Hamiltonovi se nikdy nic nestane.

+4/−6
6.9.2015 20:43

P52e28t49r 94U91t64ě21k26a31l 9330728618

No myslím, že naopak měl nejvíc trestů z celé špičky.

0/0
7.9.2015 8:47

J91a45n 90N21o72v82á41k 9635788434545

Nějak nechápu proč by na tlak v pneumatikách měla být nějaké závazná pravidla - navíc taková, která se závod od závodu mění.

Jako by nestačilo doporučení od výrobce gum - a je na týmu zda je dodrží, nebo si za případné poškození gumy ponese zodpovědnost sám.

+1/−3
6.9.2015 20:33

K77a59r16e91l 14N83o17v10á39k 8528464387712

ale presne jak psali v clanku kazdy cm hraje velkou roli a by to nebylo tak jak driv, ze bude vyhravat jen ferrari , tak musi byt tyhle pravidla

+1/0
6.9.2015 20:52

J46a32k58u13b 60P97r81o11k19e57š 6673548622113

No na druhou stranu, podle meho nazoru tou absurdni preregulovanosti F1 ztraci divaky.  Bud maji mit vsichni stejne vozidlo a budou se resit jen schopnosti pilotu a pohar konstrukteru prestane mit smysl a nebo to resit jako Le Mans, zastropovat mnozstvi energie, ktere vozidlo dostane + nejaka pravidla tykajici se bezpecnosti jezdcu a zbytek nechat na fantazii a schopnostech konstrukteru.

+2/0
6.9.2015 21:02

K70a33r68e50l 54N19o73v70á45k 8858724167412

jo to mas pravdu nektery pravidla uz jsou opravdu moc. ale je to pro me porad zabavnejsi nez kdyz porad vyhraval ten nemec.

0/−2
6.9.2015 21:33

J24a33k43u19b 54P16r28o73k49e33š 6383138802603

No myslim ze Hakkinen s nim pak daval v celku vyrovnane duely, nemyslim ze by si Schumacher ta vitezstvi tak uplne nezaslouzil, ale ano, bylo Ferrari, pak mozna Stribrne sipy a pak dlouho dlouho nic a zbytek pole, chapu ze je to na jednu stranu o penezich, ale na druhou stranu to bylo v tom, ze uz tehdy byla konstrukce dost limitovana, takze prijit s necim uplne jinym, kdy by kompenzoval mensi mnozstvi penez, dobrym napadem nemohl.

No nic to je jedna z tech otazek, ktera nejde vyresit ani za cely vecer u piva, natoz v diskuzi idnes. :-)

0/0
6.9.2015 21:38

R52o68b11b48e46r51t 82B45e75r69g11e90r 2295964749

Nic proti Hamiltonovi, ale pokud měl podhuštěno, byť i jedno kolo, porušil pravidla a měl být diskvalifikován.Pravidla by měla být jen jedna  a měla by platit pro všechny stejně.

+13/−4
6.9.2015 20:27

O85l72i39n 54K66a67d77l75e48c 3229476441368

Rozhodují rozhodčí. To je pravidlo č.1.

+4/0
6.9.2015 20:34

R30o98b40b46e73r58t 30B12e44r46g36e64r 2585784569

Ale Pravidla jsou jen jedna...

+2/−1
6.9.2015 20:38

O73l17i62n 86K30a98d62l60e98c 3589246921748

Ano, a toto je první pravidlo. 

Ve sportu nasávám mnoho situací, kdy je třeba aby člověk rozhodl, zda je "toto" už na potrestání, nebo ještě ne, a pokud již ano, tak na jaké. 

Dokonce i v této mimořádně klidné velké ceně bylo takových rozhodnutí několik.

+1/0
6.9.2015 20:40

T92o61n35y 97M16o56n24t75a39n64a 1276706762715

To ale dava prostor k tomu, aby se kazdnemu merilo jinym metrem. A o tom jsem prave mluvil.;-)

+2/0
6.9.2015 20:59

O51l35i13n 88K17a87d30l12e41c 3599606231378

Ne, každá situace je jiná. Tahle je navíc nová. Takže tady nejde jen o nějaký metr, ale o posouzení situace a jejích důsledků. Je to sport.

0/0
6.9.2015 22:59

Z67d48e41n87ě59k 65H54r19u81b21ý 5375578111636

Bohužel nelze prokázat, že měl podhuštěno, protože neexistuje jednotná metodika měření. Takže někomu měřila FIA tlak při zapnutých a někomu při vypnutých zahřívacích dečkách a v různých časech před startem závodu. Stejná situace, jako když se před časem měřil průhyb předního křídla, musela se opakovaně měnit metodika, protože Red Bull tehdy přišel na to, jak vyhovět měření (křídlo se neprohnulo), zatímco fotky a záběry ze závodu jasně prokázaly prohýbání. Ač nejsem fanda Mercedesu, rozhodnutí je za těchto okolností správné.

+1/0
6.9.2015 21:38

R79a44d52e44k 26B53o36r21o34v94s68k16ý 6142538900

neporusil pravidla, ale narizeni ;) nediskvalifikovali ho proto, ze pri kontrolnim mereni byla vetsi zima a vysledek mereni byl ovlivnen, Ted zacali vymyslet jak to budou v budoucnu resit :D Proste ostuda ... stat se to u Ferrari tak je diskvalifikace asi jasna.

-----------------------------

!

Chyba vznikla při měření. To u Mercedesu proběhlo až v době, kdy byly dečky zahřívající pneumatiky odpojeny od zdroje elektrické energie a tedy teplota pneumatik v jejich nitru klesla. A spolu s teplotou mírně poklesl i tlak v pneumatice.

"Zahřívací dečky byly odpojeny od zdroje energie, což je normální součást procedury. Teplota pneumatik byla v době měření FIA na startovním roštu podstatně nižší než maximální povolená teplota pneumatiky v dečce," oznámili stevardi.

Stevardi místo potrestání jezdců Mercedesu doporučili Pirelli a FIA, aby se dohodli na přesnějším postupu měření tlaku v pneumatikách.

!

+1/0
6.9.2015 22:56

Z30d75e47n92ě28k 56S37e97i75d67l 9157311629684

souhlas až na to tvrzení, že ferrari by za to samé jasně potrestali. co si pamatuju, tak ferrari za podobnou věc snad nikdy flastr nedostalo, a že těch flagrantních a neoddiskutovatelných porušení bylo za éry šumiho mraky...

0/−1
7.9.2015 11:22
Foto

P24a74v41e15l 34S50t67r88a24k44o68š 6107551240455

Osobně Hamiltonovi nefandím, ale závody které se rozhodují pár hodin po jejich skončení nejsou závody.

+3/−1
6.9.2015 20:16

P27a61v45e89l 63C82h16o52u46t75k76a 7202329727516

Je to vysmech pravidlum. Souhlasim s Tonym Montanou R^

+2/−5
6.9.2015 20:15
Foto

R20o30m36a10n 78C13e33r40n61y 5123337280101

v tom, že za výsledkem stojí Hamiltonova barva pleti ? ... to je psycho 8-o

+7/−1
6.9.2015 20:17

T22o61n56y 24M53o30n44t17a77n84a 1776326282975

Za vysledkem rozhodnuti urcite;-).

+2/−2
6.9.2015 21:02

T31o22n47y 33M46o37n14t14a24n91a 1526816962935

Protoze pan HAM je tmavsi pleti. Pro ty jsou pravidla jen jakousi orientacni barierou, ktera kdyz se prekroci, tak se holt primhouri oko a neco se vymysli. ;-). Vy v ty Evrope kvuli ty PC (Political Correctness)  jeste jednou spatne skoncite. Konec Evropy, jak jsem ji znal, je neodvratny. Diky bohu jsem zmenil kontinent. Good Luck a pan Buh s vama;-)!

+6/−21
6.9.2015 19:41

T83o86n39y 63M15o39n83t29a61n66a 1126376432415

Jen si chlapci klidne minusujte. Na vasi "prekerni situaci" v Evrope to nema stejne zadnej vliv. Neznam jinej narod ci skupinu narodu na svete, ktera takhle dobrovolne pacha hromadnou sebevrazdu a slape po kulturnim bohatsvi svych vlastnich predku. Multi-kulti EURv RvEU:-):-):-):-):-)

+9/−9
6.9.2015 19:54

M44i57c76h60a14l 12M27i24l77l86e89r 9946182479632

PS. aby bylo jasno, minus jsem ti dal presto, ze v Evrope neziji -protoze meles nesmysly

+5/−1
6.9.2015 20:04

O71l71i32n 49K85a93d96l47e68c 3229676471928

Nekrmit trolla, prosím!

0/0
6.9.2015 20:35

T84o66n44y 98M70o71n79t43a75n30a 1926916122695

;-D;-D;-D

+1/−1
6.9.2015 21:08

J19a52n 73H19e30l45l64e89r 9948795866

Ty naštěstí žádný kulturní bohatství vlastních předků nemáš, tak nemůžeš o nic přijít ;-D Máš velkou kliku!

0/−2
6.9.2015 22:24
Foto

R56o46m46a20n 18C48e45r64n34y 5383217510901

a kde to žiješ, že tam máte rasovou čistotu ? :-/

+1/0
6.9.2015 20:10

T34o45n66y 30M94o50n39t57a83n34a 1876946942125

Nejsem rasista, ziji v Kalifornii, manzelka je z latinske Ameriky, ale abychom se tady skladali na letenky, ci autobusove jizdenky na nemakacenka z tretiho sveta, tak to tady opravdu nemame;-)

+2/−3
6.9.2015 21:06
Foto

R47o11m38a94n 70C64e21r23n35y 5423337670811

a ten nemakačenko z třetího světa má být Hamilton ? nebo proč to taháš do téhle diskuse ?

+1/−1
6.9.2015 21:10

T56o37n77y 41M96o10n81t83a83n78a 1446936542505

Protoze to souvisi. Nikdo nepopira jeho ridicske dovednosti. Kvalifikace vyhrava, nevim jak poctive, ale vyhrava. Jestli by ale  porazil F. Alonsa ve stejnym aute, tot otazka. Ale to je uz je holt autosport. Mne spis vadi, ze je cim dal vic normalni delat rozhodnuti podle toho, jestli je to PC. Tot vse.

+2/−2
6.9.2015 21:23

Z39d72e22n58ě25k 22S46e97i63d95l 9427491869784

ty musíš mít smutnej život...

0/−2
7.9.2015 11:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze