Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítěz, nebo podvodník? Jak Hamilton čekal v Monze na rozsudek

Někdy to je v F1 tak, že to hlavní drama se odehrává až po závodě. Po závodě, ve kterém jeho vítěz vedl od začátku do konce, jenže ve chvíli, kdy už zmáčený od šampaňského sedí - samozřejmě jako vítěz na tiskové konferenci - tak ho překvapí salva otázek na téma, že vítězem možná vůbec není. Že je klidně (byť nechtěně) podvodníkem, co porušuje pravidla. A byť po půlhodinovém setkání se žurnalisty stále odchází jako vítěz, tak definitivně se jím stane až před šestou odpoledne, téměř tři hodiny po závodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58n30n12a 23H92o20r34á55k56o85v81á 9474678786

"pět minut před startem ocitl pod minimální hodnotou"... tak proč ho nepotrestali hned a pustili ho závodit??!

0/0
8.9.2015 0:03

M42i54r41o33s86l42a97v 41H19a81r33m60a10n 7210712544724

Proč se ten tlak vůbec měří.Nechal bych to na jednotlivých stájích při jakém tlaku chtějí jezdit.Určitě by zvolily pro ně ten nejvýhodnější.A možnosti by všechny stáje měly stejné.

0/0
7.9.2015 23:53

G27e86o23r18g 78K30o88m31b70e67r41e33c 9974381856511

co todle je za bulvar?

1. za tlak nemuze Hamilton ale mechanici

2. Ferrari take nemelo spravny tlak, jak Vetel tak Räikkönen

3. Lauda to po zavode rek jasne. Tlak je doporuceny.

0/−2
7.9.2015 17:43
Foto

V64l61a51s39t12i10s76l25a27v 20B29o89č42e19k 1228822121233

To jsou ty rozdílné přístupy k pravidlům, jejich dodržování a trestům, případně jejich výši. F1 už dávno není o závodění aut. Je to závod peněz.

+1/−1
7.9.2015 10:01

M63a60r53c69e63l 34B52i12l26č73í65k 1181210533461

Pravidla v F1 jsou komedie. Pamatuji si jak vyhrál Raikonen MS a Hamilton skončil  celkové druhý, tak měl být diskvalifikovani v posledním závodě R. Schumi za nepovolené složení paliva - překročil pak teplotu paliva a vůz byl rychlejší. Kdyby ho diskvalifikovali, Hamilton by se posunul o příčku vpřed a stačilo by mu to na titul. Takže z F1 je stává komedie. Když jsou pravidla nějak nastavena, tak by se měla dodržovat, i kdyby šlo třeba o milimetr.

+3/−1
7.9.2015 10:00

M18a44r58c30e24l 69B27i19l97č90í67k 1101980883601

To je jak by ve skoku do dálky přešlap 1mm platil, protože to je prostě 1mm. A pamatuji si o tohle, že se děje, když mela být na OH diskvalifikování amíci za cosi v boxech.

+1/0
7.9.2015 10:01

P54e58t31r 84U73t35ě97k93a97l 9270858108

Jestliže před startem měl tlak OK - a to měl - pak pokles tlaku je vinou Pirelli. Nebo mají guláš v tom, kdy a jak se to měří. Pak je to vina FIA. Nevím, jak za to může Ham.

0/0
7.9.2015 8:48

M83i12l58o19š 98H75l52a33v74á63č 9623861527464

Důvod nepotrestání je jasný. Napřed by museli potrestat sebe, protože v tom dělají takovej guláš, že už nikdo neví, co momentálně platí. Navíc to podhuštění je naprosto minimální a u jedné pneu to nemá žádný zvláštní význam. Samozřejmě, že někteří budou pořád tvrdit - porušil pravidla, není co řešit. Odpověď je nahoře. Při kvalitě monopostů Mercedes  mu to můžou klidně nadhustit a stejně vyhraje. Když už ani tady nestačily Ferrari, tak není co řešit!!

+2/−4
7.9.2015 4:42

D51a55v78i94d 33P53r23a64ž29á17k 6864352792216

Vítězný podvodník R^

+1/−6
6.9.2015 23:52

Z20b49y60n12ě38k 68B43í16l48ý 1817680341555

to by byl rasismus kdyby mu to vzali :D

+4/−4
6.9.2015 22:42

Z64d85e90n94ě43k 41S37e82i52d25l 9127921419864

pitomější poznámka tě nenapadla, viď?

+1/−1
7.9.2015 11:23

T28o82m50á32š 73S95e40i23b34e13r59t 7588836127440

Ač fanda Mercedesu,musím uznat,že zde měly být oba vozy diskvalifikovány.I když jsou pravidla složitá a komplikovaná,tak platí pro všechny stejně.

+3/−3
6.9.2015 21:30

J16a96n 35N98o96v57á78k 9385218524925

Ale jak je v diskuzi níže - pro měření tlaku pravidla jasná a jednotná nejsou - není určena teplota za níž se měří a to významně ovlivňuje výsledek. Pokud by Mercedes měl gumy v zahřívacích dečkách, což je povolené (= teplota při závodě), tak by byl v dovoleném rozsahu.

+6/−1
6.9.2015 23:58

J51i37ř67í 34Ž57á18k 7959814252321

Opravdu to ještě patří do rubriky Sport? Já bych celou F1 přeřadil do rubriky Technet, o nic jiného tady nejde.

+3/−1
6.9.2015 21:28

L97u59b94o38š 24M51a60c87h45á84l57e34k 6478457274759

Odjet závod F1 je hlavně o fyzické kondici, která se musí tvrdě trénovat a to tak, že téměř neustále, jak nemáte fyzičku, tak vám technika nepomůže (naopak vás může i zabít)!

0/0
7.9.2015 5:56

M93a43r38t48i54n 38Č78a79r53n12e54c98k54ý 2505614119855

To při letu do vesmíru taky.

0/0
7.9.2015 12:38

M21i18l47o40š 69F82i16a27l49a 2750671447262

Pravidla jsou pravidla a asi by se měla dodržovat. Pokud je pneumatika mírně podhuštěná, má větší styčnou plochu s vozovkou a lépe přenáší sílu motoru. Naprosto nerozumím tomu, jestli tak malé podhuštění má nějaký zásadní vliv, ale samozřejmě malé podhuštění je v tomto případě určitě lepší, než velké podhuštění, které je naopak kontraproduktivní, protože pneumatika se prohne a nedosedá na vozovku v celé ploše. Proto to Hamiltnovi určitě trochu pomohlo, i když jak píšu nedovedu posoudit, jestli nějak zásadně. Ale jemu se nikdy nic nestane a projde mu skoro všechno, takže se není co divit. Nicméně souhlasím s názorem, že přeregulovaná F1, která má předpis snad i na to, kdy naposledy před závodem musí jít pilot na malou a kdy na velkou, je už nesledovatelná, protože v těch regulacích už se pomalu nemohou vyznat ani sami techničtí komisaři.

+4/0
6.9.2015 21:21

J89a31n 16K80o24s61t53k75a 9774687799246

A já vždycky myslel, že s podhuštěnou pneumatikou jsem spíš pomalejší.

0/−2
6.9.2015 20:56

P84e22t95r 60T42y94č32k56a 6485352379792

No myslím, že kdyby se něco podobného stalo někomu okolo 10.místa tak by ho vyloučili bez milosti.

+6/−5
6.9.2015 20:51
Foto

J45a34n 60H31a31ž14m62u20k44a 6363226325

Hamiltonovi se nikdy nic nestane.

+4/−6
6.9.2015 20:43

P92e73t36r 10U57t20ě43k48a66l 9250848698

No myslím, že naopak měl nejvíc trestů z celé špičky.

0/0
7.9.2015 8:47

J19a65n 17N79o45v87á77k 9635938364445

Nějak nechápu proč by na tlak v pneumatikách měla být nějaké závazná pravidla - navíc taková, která se závod od závodu mění.

Jako by nestačilo doporučení od výrobce gum - a je na týmu zda je dodrží, nebo si za případné poškození gumy ponese zodpovědnost sám.

+1/−3
6.9.2015 20:33

K88a10r31e54l 72N16o68v79á58k 8988724677682

ale presne jak psali v clanku kazdy cm hraje velkou roli a by to nebylo tak jak driv, ze bude vyhravat jen ferrari , tak musi byt tyhle pravidla

+1/0
6.9.2015 20:52

J68a31k98u38b 91P88r22o30k48e90š 6213648962813

No na druhou stranu, podle meho nazoru tou absurdni preregulovanosti F1 ztraci divaky.  Bud maji mit vsichni stejne vozidlo a budou se resit jen schopnosti pilotu a pohar konstrukteru prestane mit smysl a nebo to resit jako Le Mans, zastropovat mnozstvi energie, ktere vozidlo dostane + nejaka pravidla tykajici se bezpecnosti jezdcu a zbytek nechat na fantazii a schopnostech konstrukteru.

+2/0
6.9.2015 21:02

K74a56r57e58l 38N65o38v46á98k 8358644697422

jo to mas pravdu nektery pravidla uz jsou opravdu moc. ale je to pro me porad zabavnejsi nez kdyz porad vyhraval ten nemec.

0/−2
6.9.2015 21:33

J96a45k36u70b 46P97r48o21k23e88š 6493718142233

No myslim ze Hakkinen s nim pak daval v celku vyrovnane duely, nemyslim ze by si Schumacher ta vitezstvi tak uplne nezaslouzil, ale ano, bylo Ferrari, pak mozna Stribrne sipy a pak dlouho dlouho nic a zbytek pole, chapu ze je to na jednu stranu o penezich, ale na druhou stranu to bylo v tom, ze uz tehdy byla konstrukce dost limitovana, takze prijit s necim uplne jinym, kdy by kompenzoval mensi mnozstvi penez, dobrym napadem nemohl.

No nic to je jedna z tech otazek, ktera nejde vyresit ani za cely vecer u piva, natoz v diskuzi idnes. :-)

0/0
6.9.2015 21:38

R24o49b19b19e89r75t 33B93e33r10g50e43r 2115394319

Nic proti Hamiltonovi, ale pokud měl podhuštěno, byť i jedno kolo, porušil pravidla a měl být diskvalifikován.Pravidla by měla být jen jedna  a měla by platit pro všechny stejně.

+13/−4
6.9.2015 20:27

O32l72i72n 31K55a24d84l22e29c 3749666581698

Rozhodují rozhodčí. To je pravidlo č.1.

+4/0
6.9.2015 20:34

R61o66b17b86e34r52t 24B95e88r25g74e93r 2185134229

Ale Pravidla jsou jen jedna...

+2/−1
6.9.2015 20:38

O35l29i12n 95K18a88d89l25e75c 3499576981398

Ano, a toto je první pravidlo. 

Ve sportu nasávám mnoho situací, kdy je třeba aby člověk rozhodl, zda je "toto" už na potrestání, nebo ještě ne, a pokud již ano, tak na jaké. 

Dokonce i v této mimořádně klidné velké ceně bylo takových rozhodnutí několik.

+1/0
6.9.2015 20:40

T36o88n44y 33M27o62n41t65a92n63a 1196586252355

To ale dava prostor k tomu, aby se kazdnemu merilo jinym metrem. A o tom jsem prave mluvil.;-)

+2/0
6.9.2015 20:59

O42l57i97n 37K47a20d71l86e98c 3729696491798

Ne, každá situace je jiná. Tahle je navíc nová. Takže tady nejde jen o nějaký metr, ale o posouzení situace a jejích důsledků. Je to sport.

0/0
6.9.2015 22:59

Z70d50e40n47ě75k 53H83r68u98b80ý 5505758541716

Bohužel nelze prokázat, že měl podhuštěno, protože neexistuje jednotná metodika měření. Takže někomu měřila FIA tlak při zapnutých a někomu při vypnutých zahřívacích dečkách a v různých časech před startem závodu. Stejná situace, jako když se před časem měřil průhyb předního křídla, musela se opakovaně měnit metodika, protože Red Bull tehdy přišel na to, jak vyhovět měření (křídlo se neprohnulo), zatímco fotky a záběry ze závodu jasně prokázaly prohýbání. Ač nejsem fanda Mercedesu, rozhodnutí je za těchto okolností správné.

+1/0
6.9.2015 21:38

R55a41d65e91k 46B92o63r57o67v77s21k20ý 6872668490

neporusil pravidla, ale narizeni ;) nediskvalifikovali ho proto, ze pri kontrolnim mereni byla vetsi zima a vysledek mereni byl ovlivnen, Ted zacali vymyslet jak to budou v budoucnu resit :D Proste ostuda ... stat se to u Ferrari tak je diskvalifikace asi jasna.

-----------------------------

!

Chyba vznikla při měření. To u Mercedesu proběhlo až v době, kdy byly dečky zahřívající pneumatiky odpojeny od zdroje elektrické energie a tedy teplota pneumatik v jejich nitru klesla. A spolu s teplotou mírně poklesl i tlak v pneumatice.

"Zahřívací dečky byly odpojeny od zdroje energie, což je normální součást procedury. Teplota pneumatik byla v době měření FIA na startovním roštu podstatně nižší než maximální povolená teplota pneumatiky v dečce," oznámili stevardi.

Stevardi místo potrestání jezdců Mercedesu doporučili Pirelli a FIA, aby se dohodli na přesnějším postupu měření tlaku v pneumatikách.

!

+1/0
6.9.2015 22:56

Z89d70e62n76ě81k 70S24e61i25d43l 9157401659424

souhlas až na to tvrzení, že ferrari by za to samé jasně potrestali. co si pamatuju, tak ferrari za podobnou věc snad nikdy flastr nedostalo, a že těch flagrantních a neoddiskutovatelných porušení bylo za éry šumiho mraky...

0/−1
7.9.2015 11:22
Foto

P76a56v60e91l 48S26t54r42a79k32o56š 6257231820625

Osobně Hamiltonovi nefandím, ale závody které se rozhodují pár hodin po jejich skončení nejsou závody.

+3/−1
6.9.2015 20:16

P35a64v64e27l 29C19h19o87u98t71k10a 7402789507576

Je to vysmech pravidlum. Souhlasim s Tonym Montanou R^

+2/−5
6.9.2015 20:15

R41o61m97a24n 89C30e59r28n48y 5493937560891

v tom, že za výsledkem stojí Hamiltonova barva pleti ? ... to je psycho 8-o

+7/−1
6.9.2015 20:17

T39o29n66y 56M41o98n89t78a49n23a 1466336662685

Za vysledkem rozhodnuti urcite;-).

+2/−2
6.9.2015 21:02

T60o29n48y 85M75o91n31t90a93n27a 1986916412755

Protoze pan HAM je tmavsi pleti. Pro ty jsou pravidla jen jakousi orientacni barierou, ktera kdyz se prekroci, tak se holt primhouri oko a neco se vymysli. ;-). Vy v ty Evrope kvuli ty PC (Political Correctness)  jeste jednou spatne skoncite. Konec Evropy, jak jsem ji znal, je neodvratny. Diky bohu jsem zmenil kontinent. Good Luck a pan Buh s vama;-)!

+6/−21
6.9.2015 19:41

T46o26n76y 35M62o29n57t79a15n53a 1986796592785

Jen si chlapci klidne minusujte. Na vasi "prekerni situaci" v Evrope to nema stejne zadnej vliv. Neznam jinej narod ci skupinu narodu na svete, ktera takhle dobrovolne pacha hromadnou sebevrazdu a slape po kulturnim bohatsvi svych vlastnich predku. Multi-kulti EURv RvEU:-):-):-):-):-)

+9/−9
6.9.2015 19:54

M90i48c61h90a33l 61M97i97l10l63e28r 9636672489342

PS. aby bylo jasno, minus jsem ti dal presto, ze v Evrope neziji -protoze meles nesmysly

+5/−1
6.9.2015 20:04

O48l57i48n 66K24a41d33l45e21c 3709476201808

Nekrmit trolla, prosím!

0/0
6.9.2015 20:35

T24o93n85y 94M41o52n10t55a65n18a 1686796762485

;-D;-D;-D

+1/−1
6.9.2015 21:08

J26a22n 16H97e60l19l54e66r 9948595226

Ty naštěstí žádný kulturní bohatství vlastních předků nemáš, tak nemůžeš o nic přijít ;-D Máš velkou kliku!

0/−2
6.9.2015 22:24

R45o47m67a12n 50C29e84r50n26y 5823157770321

a kde to žiješ, že tam máte rasovou čistotu ? :-/

+1/0
6.9.2015 20:10

T31o25n48y 78M82o49n79t86a46n92a 1166336142715

Nejsem rasista, ziji v Kalifornii, manzelka je z latinske Ameriky, ale abychom se tady skladali na letenky, ci autobusove jizdenky na nemakacenka z tretiho sveta, tak to tady opravdu nemame;-)

+2/−3
6.9.2015 21:06

R85o10m36a57n 98C36e82r95n14y 5413527240871

a ten nemakačenko z třetího světa má být Hamilton ? nebo proč to taháš do téhle diskuse ?

+1/−1
6.9.2015 21:10

T82o38n59y 64M20o44n83t75a44n70a 1746826552795

Protoze to souvisi. Nikdo nepopira jeho ridicske dovednosti. Kvalifikace vyhrava, nevim jak poctive, ale vyhrava. Jestli by ale  porazil F. Alonsa ve stejnym aute, tot otazka. Ale to je uz je holt autosport. Mne spis vadi, ze je cim dal vic normalni delat rozhodnuti podle toho, jestli je to PC. Tot vse.

+2/−2
6.9.2015 21:23

Z34d97e53n60ě77k 46S56e98i49d89l 9357161509484

ty musíš mít smutnej život...

0/−2
7.9.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze