Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítěz, nebo podvodník? Jak Hamilton čekal v Monze na rozsudek

Někdy to je v F1 tak, že to hlavní drama se odehrává až po závodě. Po závodě, ve kterém jeho vítěz vedl od začátku do konce, jenže ve chvíli, kdy už zmáčený od šampaňského sedí - samozřejmě jako vítěz na tiskové konferenci - tak ho překvapí salva otázek na téma, že vítězem možná vůbec není. Že je klidně (byť nechtěně) podvodníkem, co porušuje pravidla. A byť po půlhodinovém setkání se žurnalisty stále odchází jako vítěz, tak definitivně se jím stane až před šestou odpoledne, téměř tři hodiny po závodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18n39n25a 67H18o60r10á34k69o38v86á 9914348506

"pět minut před startem ocitl pod minimální hodnotou"... tak proč ho nepotrestali hned a pustili ho závodit??!

0/0
8.9.2015 0:03

M12i52r39o74s52l38a42v 96H47a53r34m62a29n 7810392624634

Proč se ten tlak vůbec měří.Nechal bych to na jednotlivých stájích při jakém tlaku chtějí jezdit.Určitě by zvolily pro ně ten nejvýhodnější.A možnosti by všechny stáje měly stejné.

0/0
7.9.2015 23:53

G75e87o70r83g 18K88o91m65b83e81r75e49c 9824711666111

co todle je za bulvar?

1. za tlak nemuze Hamilton ale mechanici

2. Ferrari take nemelo spravny tlak, jak Vetel tak Räikkönen

3. Lauda to po zavode rek jasne. Tlak je doporuceny.

0/−2
7.9.2015 17:43
Foto

V78l46a95s48t56i23s52l93a69v 84B89o15č87e78k 1698712151623

To jsou ty rozdílné přístupy k pravidlům, jejich dodržování a trestům, případně jejich výši. F1 už dávno není o závodění aut. Je to závod peněz.

+1/−1
7.9.2015 10:01

M97a30r49c42e23l 59B72i90l70č61í91k 1241750863321

Pravidla v F1 jsou komedie. Pamatuji si jak vyhrál Raikonen MS a Hamilton skončil  celkové druhý, tak měl být diskvalifikovani v posledním závodě R. Schumi za nepovolené složení paliva - překročil pak teplotu paliva a vůz byl rychlejší. Kdyby ho diskvalifikovali, Hamilton by se posunul o příčku vpřed a stačilo by mu to na titul. Takže z F1 je stává komedie. Když jsou pravidla nějak nastavena, tak by se měla dodržovat, i kdyby šlo třeba o milimetr.

+3/−1
7.9.2015 10:00

M82a81r84c89e15l 50B33i93l10č98í27k 1821130863231

To je jak by ve skoku do dálky přešlap 1mm platil, protože to je prostě 1mm. A pamatuji si o tohle, že se děje, když mela být na OH diskvalifikování amíci za cosi v boxech.

+1/0
7.9.2015 10:01

P20e70t86r 83U50t27ě68k65a85l 9330578858

Jestliže před startem měl tlak OK - a to měl - pak pokles tlaku je vinou Pirelli. Nebo mají guláš v tom, kdy a jak se to měří. Pak je to vina FIA. Nevím, jak za to může Ham.

0/0
7.9.2015 8:48

M60i59l79o93š 97H66l32a16v92á79č 9653641387144

Důvod nepotrestání je jasný. Napřed by museli potrestat sebe, protože v tom dělají takovej guláš, že už nikdo neví, co momentálně platí. Navíc to podhuštění je naprosto minimální a u jedné pneu to nemá žádný zvláštní význam. Samozřejmě, že někteří budou pořád tvrdit - porušil pravidla, není co řešit. Odpověď je nahoře. Při kvalitě monopostů Mercedes  mu to můžou klidně nadhustit a stejně vyhraje. Když už ani tady nestačily Ferrari, tak není co řešit!!

+2/−4
7.9.2015 4:42

D30a50v24i40d 56P84r77a59ž90á15k 6394342692636

Vítězný podvodník R^

+1/−6
6.9.2015 23:52

Z27b94y61n42ě28k 88B72í23l16ý 1107590601965

to by byl rasismus kdyby mu to vzali :D

+4/−4
6.9.2015 22:42

Z93d43e53n15ě57k 79S30e76i53d35l 9397471799364

pitomější poznámka tě nenapadla, viď?

+1/−1
7.9.2015 11:23

T69o54m50á69š 38S13e15i20b40e46r46t 7748646897240

Ač fanda Mercedesu,musím uznat,že zde měly být oba vozy diskvalifikovány.I když jsou pravidla složitá a komplikovaná,tak platí pro všechny stejně.

+3/−3
6.9.2015 21:30

J49a64n 78N59o90v43á15k 9845578594135

Ale jak je v diskuzi níže - pro měření tlaku pravidla jasná a jednotná nejsou - není určena teplota za níž se měří a to významně ovlivňuje výsledek. Pokud by Mercedes měl gumy v zahřívacích dečkách, což je povolené (= teplota při závodě), tak by byl v dovoleném rozsahu.

+6/−1
6.9.2015 23:58

J91i19ř91í 65Ž24á61k 7919284282721

Opravdu to ještě patří do rubriky Sport? Já bych celou F1 přeřadil do rubriky Technet, o nic jiného tady nejde.

+3/−1
6.9.2015 21:28

L45u71b56o54š 86M63a95c16h39á91l88e16k 6378887554789

Odjet závod F1 je hlavně o fyzické kondici, která se musí tvrdě trénovat a to tak, že téměř neustále, jak nemáte fyzičku, tak vám technika nepomůže (naopak vás může i zabít)!

0/0
7.9.2015 5:56

M56a45r30t84i95n 89Č65a45r92n23e53c25k84ý 2545554469275

To při letu do vesmíru taky.

0/0
7.9.2015 12:38

M77i76l17o34š 72F36i47a97l54a 2640691967642

Pravidla jsou pravidla a asi by se měla dodržovat. Pokud je pneumatika mírně podhuštěná, má větší styčnou plochu s vozovkou a lépe přenáší sílu motoru. Naprosto nerozumím tomu, jestli tak malé podhuštění má nějaký zásadní vliv, ale samozřejmě malé podhuštění je v tomto případě určitě lepší, než velké podhuštění, které je naopak kontraproduktivní, protože pneumatika se prohne a nedosedá na vozovku v celé ploše. Proto to Hamiltnovi určitě trochu pomohlo, i když jak píšu nedovedu posoudit, jestli nějak zásadně. Ale jemu se nikdy nic nestane a projde mu skoro všechno, takže se není co divit. Nicméně souhlasím s názorem, že přeregulovaná F1, která má předpis snad i na to, kdy naposledy před závodem musí jít pilot na malou a kdy na velkou, je už nesledovatelná, protože v těch regulacích už se pomalu nemohou vyznat ani sami techničtí komisaři.

+4/0
6.9.2015 21:21

J30a45n 86K67o26s71t43k32a 9814797359626

A já vždycky myslel, že s podhuštěnou pneumatikou jsem spíš pomalejší.

0/−2
6.9.2015 20:56

P41e42t47r 21T61y82č55k71a 6385592809312

No myslím, že kdyby se něco podobného stalo někomu okolo 10.místa tak by ho vyloučili bez milosti.

+6/−5
6.9.2015 20:51
Foto

J16a29n 96H31a39ž40m30u68k79a 6723766665

Hamiltonovi se nikdy nic nestane.

+4/−6
6.9.2015 20:43

P57e68t82r 22U23t44ě97k50a53l 9910398878

No myslím, že naopak měl nejvíc trestů z celé špičky.

0/0
7.9.2015 8:47

J36a46n 70N19o97v68á15k 9485248794475

Nějak nechápu proč by na tlak v pneumatikách měla být nějaké závazná pravidla - navíc taková, která se závod od závodu mění.

Jako by nestačilo doporučení od výrobce gum - a je na týmu zda je dodrží, nebo si za případné poškození gumy ponese zodpovědnost sám.

+1/−3
6.9.2015 20:33

K28a49r14e90l 61N20o54v89á64k 8758894527782

ale presne jak psali v clanku kazdy cm hraje velkou roli a by to nebylo tak jak driv, ze bude vyhravat jen ferrari , tak musi byt tyhle pravidla

+1/0
6.9.2015 20:52

J70a41k36u39b 18P37r39o75k41e70š 6843688312313

No na druhou stranu, podle meho nazoru tou absurdni preregulovanosti F1 ztraci divaky.  Bud maji mit vsichni stejne vozidlo a budou se resit jen schopnosti pilotu a pohar konstrukteru prestane mit smysl a nebo to resit jako Le Mans, zastropovat mnozstvi energie, ktere vozidlo dostane + nejaka pravidla tykajici se bezpecnosti jezdcu a zbytek nechat na fantazii a schopnostech konstrukteru.

+2/0
6.9.2015 21:02

K10a74r33e61l 85N19o50v42á18k 8328814867942

jo to mas pravdu nektery pravidla uz jsou opravdu moc. ale je to pro me porad zabavnejsi nez kdyz porad vyhraval ten nemec.

0/−2
6.9.2015 21:33

J36a62k96u83b 66P98r77o70k38e95š 6213848132163

No myslim ze Hakkinen s nim pak daval v celku vyrovnane duely, nemyslim ze by si Schumacher ta vitezstvi tak uplne nezaslouzil, ale ano, bylo Ferrari, pak mozna Stribrne sipy a pak dlouho dlouho nic a zbytek pole, chapu ze je to na jednu stranu o penezich, ale na druhou stranu to bylo v tom, ze uz tehdy byla konstrukce dost limitovana, takze prijit s necim uplne jinym, kdy by kompenzoval mensi mnozstvi penez, dobrym napadem nemohl.

No nic to je jedna z tech otazek, ktera nejde vyresit ani za cely vecer u piva, natoz v diskuzi idnes. :-)

0/0
6.9.2015 21:38

R56o64b44b68e40r20t 79B65e13r88g79e11r 2465624189

Nic proti Hamiltonovi, ale pokud měl podhuštěno, byť i jedno kolo, porušil pravidla a měl být diskvalifikován.Pravidla by měla být jen jedna  a měla by platit pro všechny stejně.

+13/−4
6.9.2015 20:27

O53l52i22n 72K12a22d43l85e27c 3689526591718

Rozhodují rozhodčí. To je pravidlo č.1.

+4/0
6.9.2015 20:34

R78o22b75b82e13r92t 76B72e63r51g75e25r 2965334739

Ale Pravidla jsou jen jedna...

+2/−1
6.9.2015 20:38

O27l81i30n 46K69a27d84l82e47c 3829896711698

Ano, a toto je první pravidlo. 

Ve sportu nasávám mnoho situací, kdy je třeba aby člověk rozhodl, zda je "toto" už na potrestání, nebo ještě ne, a pokud již ano, tak na jaké. 

Dokonce i v této mimořádně klidné velké ceně bylo takových rozhodnutí několik.

+1/0
6.9.2015 20:40

T47o75n26y 79M48o10n53t36a16n76a 1186686892545

To ale dava prostor k tomu, aby se kazdnemu merilo jinym metrem. A o tom jsem prave mluvil.;-)

+2/0
6.9.2015 20:59

O12l75i96n 75K78a48d26l14e95c 3329826421858

Ne, každá situace je jiná. Tahle je navíc nová. Takže tady nejde jen o nějaký metr, ale o posouzení situace a jejích důsledků. Je to sport.

0/0
6.9.2015 22:59

Z94d73e92n91ě40k 32H39r95u46b71ý 5375248521966

Bohužel nelze prokázat, že měl podhuštěno, protože neexistuje jednotná metodika měření. Takže někomu měřila FIA tlak při zapnutých a někomu při vypnutých zahřívacích dečkách a v různých časech před startem závodu. Stejná situace, jako když se před časem měřil průhyb předního křídla, musela se opakovaně měnit metodika, protože Red Bull tehdy přišel na to, jak vyhovět měření (křídlo se neprohnulo), zatímco fotky a záběry ze závodu jasně prokázaly prohýbání. Ač nejsem fanda Mercedesu, rozhodnutí je za těchto okolností správné.

+1/0
6.9.2015 21:38

R66a49d72e61k 55B24o25r18o85v70s14k50ý 6552658500

neporusil pravidla, ale narizeni ;) nediskvalifikovali ho proto, ze pri kontrolnim mereni byla vetsi zima a vysledek mereni byl ovlivnen, Ted zacali vymyslet jak to budou v budoucnu resit :D Proste ostuda ... stat se to u Ferrari tak je diskvalifikace asi jasna.

-----------------------------

!

Chyba vznikla při měření. To u Mercedesu proběhlo až v době, kdy byly dečky zahřívající pneumatiky odpojeny od zdroje elektrické energie a tedy teplota pneumatik v jejich nitru klesla. A spolu s teplotou mírně poklesl i tlak v pneumatice.

"Zahřívací dečky byly odpojeny od zdroje energie, což je normální součást procedury. Teplota pneumatik byla v době měření FIA na startovním roštu podstatně nižší než maximální povolená teplota pneumatiky v dečce," oznámili stevardi.

Stevardi místo potrestání jezdců Mercedesu doporučili Pirelli a FIA, aby se dohodli na přesnějším postupu měření tlaku v pneumatikách.

!

+1/0
6.9.2015 22:56

Z53d42e47n61ě14k 78S42e24i45d85l 9387921179394

souhlas až na to tvrzení, že ferrari by za to samé jasně potrestali. co si pamatuju, tak ferrari za podobnou věc snad nikdy flastr nedostalo, a že těch flagrantních a neoddiskutovatelných porušení bylo za éry šumiho mraky...

0/−1
7.9.2015 11:22
Foto

P81a32v81e81l 75S40t43r75a67k27o77š 6197121880505

Osobně Hamiltonovi nefandím, ale závody které se rozhodují pár hodin po jejich skončení nejsou závody.

+3/−1
6.9.2015 20:16

P84a65v87e51l 14C34h74o19u73t63k52a 7142869327626

Je to vysmech pravidlum. Souhlasim s Tonym Montanou R^

+2/−5
6.9.2015 20:15

R17o84m68a13n 48C31e68r78n35y 5173777730291

v tom, že za výsledkem stojí Hamiltonova barva pleti ? ... to je psycho 8-o

+7/−1
6.9.2015 20:17

T83o94n75y 52M73o60n29t50a50n12a 1156736712585

Za vysledkem rozhodnuti urcite;-).

+2/−2
6.9.2015 21:02

T27o39n71y 52M20o22n60t41a18n16a 1636666802155

Protoze pan HAM je tmavsi pleti. Pro ty jsou pravidla jen jakousi orientacni barierou, ktera kdyz se prekroci, tak se holt primhouri oko a neco se vymysli. ;-). Vy v ty Evrope kvuli ty PC (Political Correctness)  jeste jednou spatne skoncite. Konec Evropy, jak jsem ji znal, je neodvratny. Diky bohu jsem zmenil kontinent. Good Luck a pan Buh s vama;-)!

+6/−21
6.9.2015 19:41

T40o80n73y 39M14o89n24t96a20n77a 1536676812215

Jen si chlapci klidne minusujte. Na vasi "prekerni situaci" v Evrope to nema stejne zadnej vliv. Neznam jinej narod ci skupinu narodu na svete, ktera takhle dobrovolne pacha hromadnou sebevrazdu a slape po kulturnim bohatsvi svych vlastnich predku. Multi-kulti EURv RvEU:-):-):-):-):-)

+9/−9
6.9.2015 19:54

M14i78c94h40a88l 14M39i17l81l95e64r 9236872759872

PS. aby bylo jasno, minus jsem ti dal presto, ze v Evrope neziji -protoze meles nesmysly

+5/−1
6.9.2015 20:04

O22l85i91n 54K87a68d76l71e11c 3829576611168

Nekrmit trolla, prosím!

0/0
6.9.2015 20:35

T60o28n83y 38M11o55n62t23a74n74a 1626516962585

;-D;-D;-D

+1/−1
6.9.2015 21:08

J84a18n 25H25e24l35l84e34r 9858975796

Ty naštěstí žádný kulturní bohatství vlastních předků nemáš, tak nemůžeš o nic přijít ;-D Máš velkou kliku!

0/−2
6.9.2015 22:24

R22o44m41a76n 21C82e36r96n77y 5883967670631

a kde to žiješ, že tam máte rasovou čistotu ? :-/

+1/0
6.9.2015 20:10

T67o34n61y 23M46o32n49t57a39n83a 1676566842675

Nejsem rasista, ziji v Kalifornii, manzelka je z latinske Ameriky, ale abychom se tady skladali na letenky, ci autobusove jizdenky na nemakacenka z tretiho sveta, tak to tady opravdu nemame;-)

+2/−3
6.9.2015 21:06

R31o76m80a73n 30C14e25r66n23y 5843117910471

a ten nemakačenko z třetího světa má být Hamilton ? nebo proč to taháš do téhle diskuse ?

+1/−1
6.9.2015 21:10

T64o72n18y 60M26o53n57t90a61n22a 1476116452495

Protoze to souvisi. Nikdo nepopira jeho ridicske dovednosti. Kvalifikace vyhrava, nevim jak poctive, ale vyhrava. Jestli by ale  porazil F. Alonsa ve stejnym aute, tot otazka. Ale to je uz je holt autosport. Mne spis vadi, ze je cim dal vic normalni delat rozhodnuti podle toho, jestli je to PC. Tot vse.

+2/−2
6.9.2015 21:23

Z49d38e75n84ě90k 52S60e59i25d14l 9687911529964

ty musíš mít smutnej život...

0/−2
7.9.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze